IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic!!! [Boeken] Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-03-2014 14:02 by Mark Profiel van Mark

Niks voor mij, ik zie dat soort boeken nooit zitten.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 25-03-2014 16:11 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Onderstaande boeken zijn te koop, ze zijn allemaal ongelezen en mogen weg voor € 10,-. Behalve 7 Dagen, want die is gelezen en mag weg voor € 7,50.

Reacties via sgeiterdt@gmail.com









[Dit bericht is gewijzigd door Sgeiterdt op 25-03-2014 16:28]


5 Euro's? Op je muil!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-03-2014 16:51 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Momenteel lezende in Why I Write van George Orwell, niet geheel verkeerd (maar ook niet zo heel goed).


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 26-04-2014 19:29 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Na een omnibus van Aster Berkhof (best ontspannend) en 'Dieven van Vuur' van Ivo Victoria, nu begonnen aan 'De Kapellekesbaan' van Boon. Nog geen 50 pagina's ver, en echt vlot loopt het niet, vooral door het constante gebruik van spreektaal. Dat wordt een hele opdracht.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 02-06-2014 11:09 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Eindelijk deze uit. En al direct spijt, want het was echt leuk om hem af en toe eens ter hand te nemen. Enkele verhalen waren wat moeilijker verteerbaar, maar over het algemeen erg hoog niveau.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 02-06-2014 13:28 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Momenteel, na een hele tijd amper gelezen te hebben ivm verhuizen en drukte, bezig met de boeken van Ian Rankin. Een beetje 'Baantjer in Schotland' in dat het simpele detective-verhalen zijn, met als bijkomstigheid dat het zich afspeelt in Edinburgh, een stad die ik als mijn broekzak ken inmiddels. Leest lekker weg en bevalt goed, bij gebrek aan concentratie voor langere en moeilijkere boeken.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-06-2014 15:11 by Silence Profiel van Silence

Reve - Werther Nieland. Net uit, door met 'op weg naar het einde'.

Af en toe tussendoor een sprookje door Bomans en een stukje uit 'over geweld' van Arendt. Leestijd is fijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 06-06-2014 15:11]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 06-06-2014 15:28 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 6 juni 2014 15:11 schreef Silence het volgende:
Reve - Werther Nieland. Net uit, door met 'op weg naar het einde'.
Ah, WN is zeker niet mijn favoriet van Reve. Vind ik b.v. "De Ondergang van de Familie Boslowits" leuker. Daar zit zijn snijdende, cynische humor meer in.
Maar zijn, overigens maar deels-autobiografische, reisbriefboeken vind ik sowieso beter dan zijn romans. En OWnhE is mijn faviriet!

quote:
[...] en een stukje uit 'over geweld' van Arendt. Leestijd is fijn.
Ook aardig. Hoe ze macht en geweld onderscheid met het atoombomvoorbeeld vind ik vrij intrigerend; al weet ik niet of ik het er mee eens ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 06-06-2014 15:29]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 06-06-2014 15:30 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Verder met "Woede en tijd" van Sloterdijk. Moeilijk koud pintje erbij.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-06-2014 15:35 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 6 juni 2014 15:28 schreef Kvelgeest het volgende:
Ah, WN is zeker niet mijn favoriet van Reve. Vind ik b.v. "De Ondergang van de Familie Boslowits" leuker. Daar zit zijn snijdende, cynische humor meer in.
Maar zijn, overigens maar deels-autobiografische, reisbriefboeken vind ik sowieso beter dan zijn romans. En OWnhE is mijn faviriet!


Ja, ik vond "De Ondergang van de Familie Boslowits" ook leuker. Mijn moeder vond dat ik WN moest lezen voordat ik "Opweg naar het einde" ging lezen, dus heb ik dat maar braaf gedaan.

quote:
Op 6 juni 2014 15:28 schreef Kvelgeest het volgende:
Ook aardig. Hoe ze macht en geweld onderscheid met het atoombomvoorbeeld vind ik vrij intrigerend; al weet ik niet of ik het er mee eens ben.

Veel is nog steeds actueel, dat vind ik wel leuk. Nog even rustig verder lezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 06-06-2014 15:37]


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-06-2014 19:38 by Silence Profiel van Silence

Jos de Mul - Kunstmatig van nature. Ben ik wel benieuwd naar.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-07-2014 15:27 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Nietzsche - Voorbij goed en kwaad

Lekkerst leesbare boek van Nietzsche tot nu toe. Was er in een uur of acht (incl. aantekeningen maken) doorheen.
Nu Morgenrood is de bestelling staan.



If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 10-07-2014 16:35 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Nu ik alle boeken van Hjorth Rosenfeldt heb gelezen ga ik me weer richten op het werk van Deon Meyer. Onderstaand boek is de eerstvolgende die ik ga lezen.



5 Euro's? Op je muil!!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-07-2014 9:32 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Eindelijk, eindelijk deze 'klassieker' uit



Vermoeiend leesvoer, omdat 'nihilist' Boon zo goed als nooit hoofdletters gebruikt, en het verhaal blijft maar verder en verder meanderen, schijnbaar doelloos.

Maar hier en daar grappig en ook erg treffend. Op een simpele manier universele waarheden brengen gaat Boon goed af. Een mooi, afgerond verhaal schrijven iets minder.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Buried
Usericon van Buried
Posted 27-07-2014 15:10 by Buried (Speciaal lid) Profiel van Buried

Nu beginnen aan Moon Palace van Paul Auster (in het Engels wel natuurlijk). Aanrader?



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 04-08-2014 0:09 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Deventer boekenmarkt:

Aegerts, R./Berkel, van, K. - De pijn van Prometheus
Baudet, T./Visser, M. - Revolutionair verval: en de conservatieve vooruitgang in de achttiende en negentiende eeuw
Camus, A. - De mens in opstand
Constandse, A. - Het soevereine ik: het individualisme van Lai-tse tot Friedrich Nietzsche
Kant - Fundering voor de metafysica van de zede
Loof, J. P. - Mensenrechten en staatsveiligheid: verenigbare grootheden?
Luijpen, W. - Existentiële fenomenologie
Luttwak, E,/Horowitz, D. - The Israeli Army
Mandel, E. - Inleiding in de marxistische ekonomie
Prenant, M. - Biologie en Marxisme
Sartre - Het ik is een ding




If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 06-08-2014 13:10 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Gisteren begonnen in 'Structural Functions in Music' van W. Berry. Geen prettig leesbaar werk, maar wel enorm interessant. Om dat te balanceren heb ik ondertussen ook maar de Bartimaeus-boeken van Jonathan Stroud doorgebladerd. Vermakelijk leesvoer, prima voor met een biertje in de tuin.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 06-08-2014 13:29 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Nog even de Hitchhikers Guide uitlezen en dan beginnen aan een boek wat ik van m'n broer gekregen heb:
De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-08-2014 13:31 by MMayo Profiel van MMayo







Al met al best bizar, ben er nog niet over uit of ik het een mooi kan vinden.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 06-08-2014 13:31 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

@Morridin: Daar ben ik ook nog wel benieuwd naar, hoor er goede dingen over.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 06-08-2014 13:31]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-08-2014 13:31 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 augustus 2014 13:29 schreef Morridin het volgende:
De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween


Mooi boek is dat!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-08-2014 13:32 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

'Daar is hij weer' lijkt me ook wel leuk. Laat maar weten of het de moeite is.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-08-2014 13:35 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 augustus 2014 13:32 schreef PandroidJack het volgende:
'Daar is hij weer' lijkt me ook wel leuk. Laat maar weten of het de moeite is.


Heb 'em in pdf.. mocht je interesse hebben. Aanschaf was voor mij in deze een te grote gok, ik ben al deels in begonnen. Als ik het verhaal uit heb, laat ik het weten.


pturnhout
Usericon van pturnhout
Posted 06-08-2014 13:42 by pturnhout Profiel van pturnhout

Momenteel bezig in:



Lekker luchtig.


Two in the pink, one in the stink.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 06-08-2014 14:02 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 augustus 2014 13:31 schreef MMayo het volgende:
Mooi boek is dat!

Goede dingen over gehoord, dus ik ben benieuwd



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen