IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic!!! [Boeken] Vorige pagina | Volgende pagina
Sater
Usericon van Sater
Posted 25-01-2013 8:39 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 25 januari 2013 0:41 schreef ElitE het volgende:
Bijna Guns, Germs and Steel uit

Heeft toch meer als een half jaar geduurt...


Maakt niets uit. Wat een bazenboek is dat!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2013 10:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jah erg vernieuwende kijk op de geschiedenis van de Mensch.


Collapse was ook al een gaaf boek, sommige dingen zijn misschien niet zo dramatisch als verondersteld wordt maar er it toch zeker een belangrijke lijn in die de toekomst van de mens bepaald.


Nu verder met Super organisms:


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-01-2013 14:04 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Mooie cover!

Zonet 'De Fatale Kust' uitgelezen. Een zeer uitgebreid verslag van de kolonisatie van Australië door Engeland. Naast de ondenkbare wreedheden die de gevangen onderweg naar en in Australië zelf moesten ondergaan, verbaasde me het vooral hoe de meest minieme 'misdaad' kon leiden tot onvoorstelbare onrechtvaardige straffen.
Als je tot een arme klasse behoort, lijkt het stelen van een brood me doodnormaal, maar daar stond minstens 7 jaar verbanning op. Het stelen van de kleinste dingen, evengoed voor kinderen, werd zeer streng bestraft door dus die verbanning (minsten een jaar op zee).

Nu bezig in iets lichtere lectuur, 'Lucky Man', de Michael J Fox-memoires. Eén van die vele eighties acteurs waar ik ben mee 'opgegroeid' (+ de gehele bratpack). De nadruk ligt vooral op z'n parkinsonziekte natuurlijk.

En af en toe lees ik ook eens een stukje in de 'memoires' van Metalion, die Noor die het underground 'zine Slayer uitbracht. Ik heb dat magazine nooit gelezen, en het hele tapetrader-gedoe is van voor mijn tijd. Maar het is wel een zeer interessante inkijk in die hele blackmetal-scene van eind jaren 80 en jaren 90. Nu zit ik aan de opkomst van de Helvete-platenwinkel. Dead van Mayhem heeft net zelfmoord gepleegd (die arme jongen werd duidelijk niet door zijn omgeving begrepen), en nu komt Burzum in de kijker, een beetje als rijkeluiskindje die zijn eerste plaat met geld van z'n mama bij het platenlabel van Euronymus kan laten uitbrengen.
Ik heb al wat lectuur achter de kiezen over heel dat gedoe met die kerkverbrandingen en aanverwanten, maar dit is een veel persoonlijkere, meer betrokken vertelling.
Daarbij dus nog alle Slayer-uitgaven, met redelijk hilarische interviews (in abonimabel slecht Engels geschreven) met de toen nog beginnende bands als Napalm Death, Morbid Angel en zelfs Faith No More.
Ook advertenties van de eerste demo's van die groepen...fijn om te zien.
Een aanrader in ieder geval

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 29-01-2013 16:43]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-02-2013 22:35 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Gisteren de volgende twee boeken gekregen. Erg veel zin om ze te lezen!





Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-02-2013 22:37 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 januari 2013 1:41 schreef bokkie666 het volgende:
Alleen maar nette mensen, van Robert Vuijsje.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


SQT
Usericon van SQT
Posted 05-02-2013 22:59 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

@Pim: Freakonomics is een heel goed boek (voor iedereen trouwens, niet alleen voor businessfiguren). Levitt is een fantastische econoom die ontzettend goed kan uitleggen.

Ik hoop hier volgende week aan te kunnen beginnen:



Rockström is een van de allergrootste onderzoekers op het gebied van sustainable resources en klimaatproblemen, en is een ontzettend interessante man om naar te luisteren. Ik zocht al langer een samenvatting van zijn resultaten en ideëen, en dat lijkt dit boek wel te zijn.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 05-02-2013 23:17 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 5 februari 2013 22:37 schreef bastianus het volgende:

Enige nadeel is dat je hem in een avond uit hebt.

Nu bezig in 'Philleine zegt sorry' van Ronald Giphart, ik kom er maar moeilijk doorheen, vervelende hoofdpersoon.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 05-02-2013 23:42 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 5 februari 2013 23:17 schreef bokkie666 het volgende:
Enige nadeel is dat je hem in een avond uit hebt.

Nu bezig in 'Philleine zegt sorry' van Ronald Giphart, ik kom er maar moeilijk doorheen, vervelende hoofdpersoon.
'

Pff, in mijn eindexamenjaar ('96) 'mocht' je Giphart lezen. Ik, slecht geïnformeerde sukkel, dacht dat dat 'dus' wel leuk zou zijn. Volkomen onleesbaar vond ik het, niet doorheen te komen. Veel oppervlakkig geneuzel, maar dan met een onverteerbaar pretentieus onderlaagje. Bah.



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 06-02-2013 6:09 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Ik heb het echt geprobeerd met de Nederlandse schrijvers. Gip, grunberg, claus.

Stuk voor stuk vervelend.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 06-02-2013 6:12 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Ik ook van jou was best leuk.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-02-2013 6:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 februari 2013 23:17 schreef bokkie666 het volgende:
Enige nadeel is dat je hem in een avond uit hebt.

Nu bezig in 'Philleine zegt sorry' van Ronald Giphart, ik kom er maar moeilijk doorheen, vervelende hoofdpersoon.
Kutboek. Giphart is overrated.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-02-2013 6:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 februari 2013 6:09 schreef powertieke het volgende:
Ik heb het echt geprobeerd met de Nederlandse schrijvers. Gip, grunberg, claus.

Stuk voor stuk vervelend.
Yep. Maar van het Reve ( Karel ), Johnny van Doorn, Jules Deelder, Maarten Biesheuvel of Hermans vind ik dan weer goed te doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-02-2013 18:10 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 6 februari 2013 6:36 schreef bastianus het volgende:
Yep. Maar van het Reve ( Karel ), Johnny van Doorn, Jules Deelder, Maarten Biesheuvel of Hermans vind ik dan weer goed te doen.


Hermans vind ik zelfs geweldig. Staat hier diverse malen op de plank en wordt met enige regelmaat herlezen.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-02-2013 9:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Erg goed boek dit. Een zeer dikke aanrader als je eens wat over enkele belangrijke onderwerpen in de wetenschap(en over hoe de wetenschap nu eigenlijk functioneert) wil lezen zonder gelijk veel dikke pillen te moeten verwerken.



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-02-2013 9:41 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik vind zeshonderd pagina's nog een behoorlijke [il eigenlijk.
Wat wordt er zoal in behandeld en hoe/wat is het niveau?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-02-2013 10:26 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 februari 2013 9:41 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik vind zeshonderd pagina's nog een behoorlijke [il eigenlijk.
Wat wordt er zoal in behandeld en hoe/wat is het niveau?

wat betreft het niveau, het is in heel begrijpelijke taal geschreven en ik denk at dit boek vooral asl een introductie gelezen moet worden voor de onderwerpen die erin staan of gewoon wanneer iemand er eens wat van wil weten.
Enkele van de onderwerpen

wetenschapsfilsofie
ontstaan van het leven
buitenaards leven?
kunstmatige intelligentie
quantummechanica

Verschillende standpunten/theorieën worden , begrijpelijk, uitgelegd en op een rijtje gezet. Daarna geeft de schrijver een soort van eigen oordeel. Dit laatste is niet nodig om te lezen, je kunt ook je eigen beeld vormen door het nette overzicht. Er staan ook tonnen verwijzingen naar meer diepgaande literatuur.

Verder is deze link mogelijk behulpzaam en zal je de juiste info geven (legaal denk ik, anders moet de link maar worden verwijderd)

http://ebookbrowse.com/casti-paradigms-lost-1989-pdf-d198992491


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-02-2013 10:30 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Klinkt op zich leuk en interessant, maar niet echt handelbaar als bed of trein materiaal. En ik heb nog teveel te lezen staan.
Eens kijken of'ie me bijblijft.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-02-2013 12:03 by Nix Profiel van Nix

Alternatief voor het eerste deel:

Philosophy of Science, Oxford University Press, 2002 Samir Okasha

Slechts 160 pagina's en ±A5 formaat.



Je kunt ook de wetenschapsfilosofie vergeten en een stukje Feyerabend lezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 13-02-2013 12:04]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 14-02-2013 0:50 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 5 februari 2013 23:42 schreef Negatieveling het volgende:Pff, in mijn eindexamenjaar ('96) 'mocht' je Giphart lezen. Ik, slecht geïnformeerde sukkel, dacht dat dat 'dus' wel leuk zou zijn. Volkomen onleesbaar vond ik het, niet doorheen te komen. Veel oppervlakkig geneuzel, maar dan met een onverteerbaar pretentieus onderlaagje. Bah.
quote:
Op 6 februari 2013 6:33 schreef bastianus het volgende:
Kutboek. Giphart is overrated.
Ik dacht al dat het aan mij lag want ik hoor en lees niks anders dan hosanna over Giphart, maar ik ben dus niet de enige. Ik heb het idee dat er in de Nederlandse schrijfwereld een klein grachtengordelkliekje is van Propriacuresvrindjes dat voortdurend elkaars rug schoonwast.

Nu lezende: Geert Mak - Reizen zonder John
Misschien toch Jorwert en ander werk ook eens gaan lezen.


Argh
Usericon van Argh
Posted 14-02-2013 2:29 by Argh Profiel van Argh



Voor liefhebbers van pure onzin en absurdisme. Heb tranen in mijn ogen gehad van het lachen bij het lezen van dit "boek".


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-02-2013 8:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 februari 2013 10:30 schreef Kvelgeest het volgende:
Klinkt op zich leuk en interessant, maar niet echt handelbaar als bed of trein materiaal. En ik heb nog teveel te lezen staan.
Eens kijken of'ie me bijblijft.


Ik , en ik ben echt geen Einstein, heb het wel als ontspanningslectuur ervaren. Dat komt door het vlotte en makkelijk te lezen taalgebruik en omdat er duidelijk gescheiden hoofdstukken zijn; als je er een niet wil lezen is dat geen probleem. zet het ver onder aan de lijst zou ik zeggen en probeer later eens een hoofdstuk. Ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-02-2013 8:49 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

heb dit fantasy debuut gelezen en het is mij zeer goed bevallen. Niks super origineel maar de karakters en de wereld boeide mij gelijk. Fantasy liefhebbers moeten het boek eens een kans geven



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 15-02-2013 17:36 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Nu 'The stars' tennis balls' van Stephen Fry aan het lezen.

Tof boek. De man kan schrijven.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 15-02-2013 18:35 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

The Satanic Verses van Salman Rushdie.
Wat een bazenman is het toch. Grimus was erg vermakelijk, maar TSV is met vlagen bijzonder briljant.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 16-02-2013 0:02 by bazzio Profiel van bazzio

Net klaar met Gijp... leuk.


Bazzio Attacks!!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen