IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Hoe voel je je daarbij? [psychiatrie topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-04-2023 20:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Blauwe speed met X

signature

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 08-08-2023 7:14 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

https://www.nu.nl/wetenschap/6275532/depressie-en-angst-zorgen-niet-voor-verhoogde-kans-op-kanker.html

Zou men ook kijken naar wat de invloed is van jarenlang medicatie slikken tegen het probleem als het gaat om het onstaat van kankers?

I want you to caress me like a tropical priest

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 30-09-2023 7:24 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 02-10-2023 17:28 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 26-10-2023 8:14 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 26-10-2023 12:46 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Lekker makkelijk om zo je eigen zieke gedrag goed te praten.

Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 09-11-2023 16:05 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ik las dus laatst een paper en die ging erover dat een voorkeur voor of interesse in het morbide samenhangt met een geïnternaliseerde depressie.

I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich

powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 10-11-2023 10:16 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Ja ik weet niet.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 10-11-2023 10:44 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ik denk sowieso in algemene zin. Als je emotionele staat meer naar het negatieve neigt ga je je ook aangetrokken voelen tot minder vrolijke onderwerpen. Depressie is in die zin ook gewoon een geprolongeerde negatieve emotionele staat, en niks meer dan dat toch. Dus zo snap ik de link wel. Iedereen kent wel beide emotionele staten, maar als je je voornamelijk inlaat met ongezellige onderwerpen als dood en verderf zit je waarschijnlijk wat negatiever in de wedstrijd.

Maar ik denk dat het shock en provocatie element ook een rol speelt. Het is het: wees bang voor mij en het haat me maar ineen.

Schrijf zo weer een heel boek hoor....

2166612119
BARABAS
Usericon van 2166612119
Posted 28-11-2023 1:10 by 2166612119 Wijzig reactieProfiel van 2166612119Quote dit berichthttp://members.home.nl/hendrik.de.vries/

Als ik me te neerslachtig begin te voelen dan kijk ik meestal een of andere zelfmoordenaar op op kaotic of the YNC o.i.d, en voel ik mij prompt een stuk beter..Klinkt wat raar misschien maar voor mij werkt dat wel.

Edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door 2166612119 op 28-11-2023 1:11]

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 04-03-2025 11:36 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Vorig jaar met de psychiater een euthanasie traject in gang gezet. En dan gaan er opeens veel deuren open. Zo kom ik in aanmerking voor s-ketamine behandeling. Moet na toediening 3 uur daar blijven vanwege de kans op allerlei hallucinaties. Ben benieuwd!

Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 04-03-2025 16:27 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2025 11:36 schreef Tanteloos het volgende:
Vorig jaar met de psychiater een euthanasie traject in gang gezet. En dan gaan er opeens veel deuren open. Zo kom ik in aanmerking voor s-ketamine behandeling. Moet na toediening 3 uur daar blijven vanwege de kans op allerlei hallucinaties. Ben benieuwd!

Je gaat toch niet zeggen dat je de pijp uit wilt gaan??

Het is de lichtinval ;')

OPPEREINDBAAS
Posted 04-03-2025 16:34 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Nee joh gratis drugs en sTommie heeft er weer zin in.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-03-2025 17:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Succes Tom. Wat de uitkomst ook mag zijn.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-03-2025 17:12 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ja, rustig aan man. Hopelijk slaat het aan.

Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 04-03-2025 17:25 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Nee nee je piept er niet zomaar tussen uit Tom!

Het is de lichtinval ;')

OPPEREINDBAAS
Posted 04-03-2025 18:30 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2025 17:25 schreef Kimmey het volgende:

Klopt, de archonten zullen klaar staan aan de poort.

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 04-03-2025 18:47 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2025 17:25 schreef Kimmey het volgende:

Nee zo werkt het ook niet. Bij euthanasie vanwege chronisch en uitzichtloos mentaal lijden moet je alles geprobeerd hebben. En nu blijkt dat ik dat nog niet gedaan heb. De insteek is het stoppen van mentaal lijden. Dus hopelijk slaat er ergens iets aan en wordt het lijden beindigd door iets anders dan de dood.

Zelfs electro-shock therapie wordt anno 2025 nog toegepast hoorde ik. Weinig trek in om eerlijk te zijn.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-03-2025 18:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2025 18:47 schreef Tanteloos het volgende:
Zelfs electro-shock therapie wordt anno 2025 nog toegepast hoorde ik. Weinig trek in om eerlijk te zijn.

Zou ik ook geen trek in hebben, maar zou het niet zomaar negeren, het kán goed helpen en allerlei studies laten zien dat het ook beter werkt dan allerlei andere therapieën.

Net als dat ze voor zware PTSD ook effectief eye movement desensitization and reprocessing inzetten. Basically wat ze in A Clockwork Orange deden om die lui te behandelen, minus de drugs dan (denk ik).

Maar goed, jouw lichaam en geest, laat je informeren/lees je in. Succes!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 04-03-2025 18:55]

No dogs, no masters.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 04-03-2025 19:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2025 18:30 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Klopt, de archonten zullen klaar staan aan de poort.

Is ND dan ook een archont, maar dan al voor de poort? Die vindt ook dat je niet over het einde van je aardse bestaan mag kiezen.

No dogs, no masters.

OPPEREINDBAAS
Posted 04-03-2025 19:21 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2025 18:55 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
lees je in.

Tijdens mijn psychose/depressie of wat het ook was hier veel aan gehad. Weet niet eens meer precies wat er allemaal in stond maar het kwam er op neer dat alles gewoon extreem kut is. En dan telkens de boodschap fuck it en deal with it. En uitgescholden worden voor zwakkeling enzo. Heel verfrissend.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 04-03-2025 20:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2025 19:21 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:

Tijdens mijn psychose/depressie of wat het ook was hier veel aan gehad. Weet niet eens meer precies wat er allemaal in stond maar het kwam er op neer dat alles gewoon extreem kut is. En dan telkens de boodschap fuck it en deal with it. En uitgescholden worden voor zwakkeling enzo. Heel verfrissend.

Ik hou a priori niet van zelfhulpboeken of hoe dat onzinnige segment ook heet. Meestal te naïeve Kumbaya-dingen. Heb wel over dit boek gehoord (niet gelezen, dus!), en waardeer de insteek als tegengewicht.

Fuck it/deal with it is een boodschap die mensen beter door zouden moeten hebben. Als iets je bullshit geeft, wegwezen of het oplossen. Je moet zelf je grenzen weten, daar over kunnen praten, en als het dan niet opgelost kan worden... Tsja, klaar.

Het gevaar is denk ik alleen dat mensen teveel op het wegwezen of hun eigen ideeën gaan hangen. Hun rol zelf niet zo goed zien in whatever het probleem is, dus de andere oplossingen niet zien, en ook gewoon niet goed kunnen aangeven wat ze dan anders willen zien.

Misschien moet ik het boek toch maar lezen. Zie nu dat het een hoofdstuk "You are wrong about everything (But so am I)." heeft, dus dat suggereert in ieder geval enige nuance. En ook een niet-genuanceerd tegengeluid voor de normale pop-psychologie-boeken is sowieso waardevol.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 04-03-2025 20:05]

No dogs, no masters.

OPPEREINDBAAS
Posted 04-03-2025 20:26 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2025 20:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het gevaar is denk ik alleen dat mensen teveel op het wegwezen of hun eigen ideeën gaan hangen. Hun rol zelf niet zo goed zien in whatever het probleem is, dus de andere oplossingen niet zien, en ook gewoon niet goed kunnen aangeven wat ze dan anders willen zien.

Maar wat nou als de benadering van het "probleem" nou juist vaak het probleem is? De reguliere aanpak is je slachtoffer laten voelen zodat je jarenlang in therapie kan gaan. Die route hadden ze voor mij op een gegeven moment ook uitgestippeld. Ik zat vrijwel direct aan de zware antidepressiva en valium en dan zou ik ook nog een volledig dagbehandelingstraject in gaan. Allemaal voorgeschreven door een psychiater die mij nauwelijks kende.

En het kwam juist helemaal nooit tot de kern, had continue weer te maken met andere mensen die mijn dossier nauwelijks kenden. Het was op een gegeven moment echt niet meer serieus te nemen.

In mijn geval was de oplossing echt die hele poppenkast achter me laten. Natuurlijke wilde ik wel nog steeds weten wat mijn eigen rol was in me zo kut voelen. Dat ontdekte ik door juist buiten de geijkte paden te treden. En me te realiseren dat het eerder raar is je lekker te voelen in dit systeem wat ons opgelegd wordt.

Je kunt een hond aanleren elke dag zijn eigen stront te vreten, maar of ie het ooit lekker gaat vinden?

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-03-2025 20:37 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 4 maart 2025 17:10 schreef bastianus het volgende:
Succes Tom. Wat de uitkomst ook mag zijn.

Sowieso dat inderdaad boven alles. Ik mag Tom dan soms/vaak/meestal een stomme lul vinden op dit random en onbeduidende forum maar mental health is geen geintje. Sterkte hiermee gozer.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 04-03-2025 20:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2025 20:26 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Maar wat nou als de benadering van het "probleem" nou juist vaak het probleem is? De reguliere aanpak is je slachtoffer laten voelen zodat je jarenlang in therapie kan gaan.

Die route hadden ze voor mij op een gegeven moment ook uitgestippeld. Ik zat vrijwel direct aan de zware antidepressiva en valium en dan zou ik ook nog een volledig dagbehandelingstraject in gaan. Allemaal voorgeschreven door een psychiater die mij nauwelijks kende.

En het kwam juist helemaal nooit tot de kern, had continue weer te maken met andere mensen die mijn dossier nauwelijks kenden. Het was op een gegeven moment echt niet meer serieus te nemen.

In mijn geval was de oplossing echt die hele poppenkast achter me laten. Natuurlijke wilde ik wel nog steeds weten wat mijn eigen rol was in me zo kut voelen. Dat ontdekte ik door juist buiten de geijkte paden te treden. En me te realiseren dat het eerder raar is je lekker te voelen in dit systeem wat ons opgelegd wordt.

Je kunt een hond aanleren elke dag zijn eigen stront te vreten, maar of ie het ooit lekker gaat vinden?

Ik heb nu even niet de gelegenheid om hier goed op in te gaan. Snap je punten, en zoals ik ben (of wij zijn :-P) ga ik het ergens met je oneens zijn.

Meteen aan de medicatie is in ieder geval niet ok, en klinkt verder ook niet zo gezond hoe de 'professionals' ermee omgingen. En de poppenkast loslaten is goed; alleen wat is de poppenkast en wat is wat je nodig hebt als sociaal dier?

Ik probeer er later meer (zinnige) dingen over te zeggen.

No dogs, no masters.

Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com