IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Hoe voel je je daarbij? [psychiatrie topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 08-01-2013 20:20 by Metal Spiderman (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Metal SpidermanQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 20:16 schreef Silence het volgende:
Ze zijn wel bewezen om hun werking. Alleen werken ze niet béter dan (de meeste) vormen van coaching/therapie. Op korte termijn is antidepressiva voor veel mensen een oplossing, op lange termijn moeten de onderliggende problemen die maken dat die pillen nodig zijn worden aangepakt.


Ik citeer uit de bijsluiter van Venlafaxine:

Het is niet volledig bekend hoe antidepressiva werken, maar zij KUNNEN de hoeveelheden serotonine en norepinefrine in de hersenen HELPEN verhogen..


No Pain, No Gain


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-01-2013 20:24 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

De werking is wel bewezen (ik weet niet hoe dat voor die exacte medicijnen zit, google.nl/scholar, meerdere onderzoeken). Er is inderdaad nog niet exact bewezen hóe het werkt, maar dát het werkt. Misschien hebben we een ander beeld van het woord 'werking'.


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 08-01-2013 20:31 by Metal Spiderman (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Metal SpidermanQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 20:24 schreef Silence het volgende:
De werking is wel bewezen (ik weet niet hoe dat voor die exacte medicijnen zit, google.nl/scholar, meerdere onderzoeken). Er is inderdaad nog niet exact bewezen hóe het werkt, maar dát het werkt. Misschien hebben we een ander beeld van het woord 'werking'.


Dat denk ik, zijn we nu dus weer vriendjes


No Pain, No Gain


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 13-02-2013 6:42 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Inmiddels alweer een dikke maand aan de Citalopram.
For teh win! Het is een stemmings-stabilizator, en dat doet 'ie ook. Met minimale bijwerkingen en geen afgevlakt gevoel.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-02-2013 9:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 januari 2013 20:24 schreef Silence het volgende:
De werking is wel bewezen (ik weet niet hoe dat voor die exacte medicijnen zit, google.nl/scholar, meerdere onderzoeken). Er is inderdaad nog niet exact bewezen hóe het werkt, maar dát het werkt. Misschien hebben we een ander beeld van het woord 'werking'.


Dat ze invloed hebben op die neurotransmitterspiegels is wel bewezen. Maar vanaf daar wordt het bewijs wel zwakker. Serotonine en norepinephrine wordt dan wel gelinkt aan stemming, maar zorgen kunstmatig verhoogde spiegels dan ook voor daadwerkelijke stemmings verbeteringen.

En om even aan te geven hoe "bewijs" in psychologie vaak met een kritisch oog bekeken moet worden. Een vage beschrijving van depressie met een paar enkele subjectieve punten zal je ook altijd vage en subjectieve bewijzen opleveren.

We zitten met psychologie op het zelfde niveau als geneeskunde in de middeleeuwen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-02-2013 10:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2013 6:42 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Inmiddels alweer een dikke maand aan de Citalopram.
For teh win! Het is een stemmings-stabilizator, en dat doet 'ie ook. Met minimale bijwerkingen en geen afgevlakt gevoel.

Klinkt goed!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 13-03-2013 5:01 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Rare gang van zaken bij het onderzoekscentrum waar ik een lopend onderzoek onderga. Begin januari de eerste afspraak gehad, en gisteren gebeld waar de uitnodiging voor de 2e bleef. "Ja we hebben het op dit moment heel erg druk." Wtf? Onderzoek was al gestart. "Ja er zijn hier wat interne personeelswisselingen." Blijkt dat de psycholoog waar ik het eerste gesprek mee had er gewoon nog werkzaam is.

Op dit tempo ben ik over 12 maanden nog niet klaar.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-03-2013 9:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2013 5:01 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Rare gang van zaken bij het onderzoekscentrum waar ik een lopend onderzoek onderga. Begin januari de eerste afspraak gehad, en gisteren gebeld waar de uitnodiging voor de 2e bleef. "Ja we hebben het op dit moment heel erg druk." Wtf? Onderzoek was al gestart. "Ja er zijn hier wat interne personeelswisselingen." Blijkt dat de psycholoog waar ik het eerste gesprek mee had er gewoon nog werkzaam is.

Op dit tempo ben ik over 12 maanden nog niet klaar.
Wel goed dat je er achteraan belt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 14-03-2013 7:56 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2013 9:54 schreef bastianus het volgende:
Wel goed dat je er achteraan belt.
Paranoide als ik ben heb ik er al rekening mee gehouden dat dit een test was en deel van het onderzoek.

Zal toch wel niet zo zijn.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 16-05-2013 9:51 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

"Panorama"-reporter moet "ademen door zijn geslacht"

Hoe langer hoe meer mensen doen een beroep op mindfulness, een meditatietechniek die oorspronkelijk uit het boeddhisme komt. Mindfulness wil mensen terugbrengen naar het hier en nu, en wil hen onvermijdelijke negatieve ervaringen leren aanvaarden. Maar uit een onderzoek van "Panorama", dat vanavond wordt uitgezonden, blijkt dat mindfulness beschadigd dreigt te worden door charlatans.

Reporter Peter Brems gaat met een verborgen camera naar een therapeute, en veinst een diepe depressie. Binnen de tien minuten biedt de therapeute hem een wel heel speciale vorm van mindfulness aan: hij moet “ademen door zijn geslacht”, zijn geslacht ook vastpakken, en in een latere fase belooft ze dat zelf ook te doen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-05-2013 16:01 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ach ja pillen

sommige doctoren zijn gewoon kantoor dealers. Het gezicht, net als de Vengaboys namens Wessel van diepen.

ff leuk filmpje:

http://www.aljazeera.com/programmes/insidestoryamericas/2012/07/201271084038662313.html


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2013 16:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2013 9:51 schreef PandroidJack het volgende:
"Panorama"-reporter moet "ademen door zijn geslacht"

Hoe langer hoe meer mensen doen een beroep op mindfulness, een meditatietechniek die oorspronkelijk uit het boeddhisme komt. Mindfulness wil mensen terugbrengen naar het hier en nu, en wil hen onvermijdelijke negatieve ervaringen leren aanvaarden. Maar uit een onderzoek van "Panorama", dat vanavond wordt uitgezonden, blijkt dat mindfulness beschadigd dreigt te worden door charlatans.

Reporter Peter Brems gaat met een verborgen camera naar een therapeute, en veinst een diepe depressie. Binnen de tien minuten biedt de therapeute hem een wel heel speciale vorm van mindfulness aan: hij moet “ademen door zijn geslacht”, zijn geslacht ook vastpakken, en in een latere fase belooft ze dat zelf ook te doen.


Niet echt boeddistisch maar toch wel mindfullness toch?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-05-2013 16:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2013 9:51 schreef PandroidJack het volgende:
"Panorama"-reporter moet "ademen door zijn geslacht"

Hoe langer hoe meer mensen doen een beroep op mindfulness, een meditatietechniek die oorspronkelijk uit het boeddhisme komt. Mindfulness wil mensen terugbrengen naar het hier en nu, en wil hen onvermijdelijke negatieve ervaringen leren aanvaarden. Maar uit een onderzoek van "Panorama", dat vanavond wordt uitgezonden, blijkt dat mindfulness beschadigd dreigt te worden door charlatans.

Reporter Peter Brems gaat met een verborgen camera naar een therapeute, en veinst een diepe depressie. Binnen de tien minuten biedt de therapeute hem een wel heel speciale vorm van mindfulness aan: hij moet “ademen door zijn geslacht”, zijn geslacht ook vastpakken, en in een latere fase belooft ze dat zelf ook te doen.

Ach, een methode die door halve charlatans uit een filosofie/levensbeschouwing is gelicht om geld te verdienen wordt door andere charlatans misbruikt? Het is me toch wat, hè.


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2013 16:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2013 16:30 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ach, een methode die door halve charlatans uit een filosofie/levensbeschouwing is gelicht om geld te verdienen wordt door andere charlatans misbruikt? Het is me toch wat, hè.


Ach het enige is dat ze misschien wat duurder is als de wat meer gebruikte "openbare vrouw".


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 16-05-2013 16:34 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2013 16:01 schreef Black Jew het volgende:
ach ja pillen

sommige doctoren zijn gewoon kantoor dealers. Het gezicht, net als de Vengaboys namens Wessel van diepen.

ff leuk filmpje:

http://www.aljazeera.com/programmes/insidestoryamericas/2012/07/201271084038662313.html
Bij het RCGGZ hier in Weert is een paar jaar terug een psych ontslagen omdat hij iedereen, ongeacht welke klacht dan ook, hetzelfde medicijn voorschreef.
Die werd dus regelmatig gepijpt door de fabrikant.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-05-2013 16:37 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 16 mei 2013 16:34 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Bij het RCGGZ hier in Weert is een paar jaar terug een psych ontslagen omdat hij iedereen, ongeacht welke klacht dan ook, hetzelfde medicijn voorschreef.
Die werd dus regelmatig gepijpt door de fabrikant.


ik wil ook zo iets verzinnen.



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 16-05-2013 16:38 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2013 16:37 schreef Black Jew het volgende:
ik wil ook zo iets verzinnen.


Ja schijthooft, verzon ik het maar, was het maar untrue.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-05-2013 16:40 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 16 mei 2013 16:38 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Ja schijthooft, verzon ik het maar, was het maar untrue.


ik bedoelde niet je post, maar het verzinnen van een formule die je kan manipuleren.

LOL


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 16-05-2013 16:40 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2013 16:40 schreef Black Jew het volgende:
ik bedoelde niet je post, maar het verzinnen van een formule die je kan manipuleren.

LOL


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2013 16:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2013 16:34 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Bij het RCGGZ hier in Weert is een paar jaar terug een psych ontslagen omdat hij iedereen, ongeacht welke klacht dan ook, hetzelfde medicijn voorschreef.
Die werd dus regelmatig gepijpt door de fabrikant.


Alleen de pil van Drion is zo effectief


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-05-2013 16:43 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-05-2013 16:46 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 16 mei 2013 16:43 schreef Nimbus het volgende:
http://www.tubantia.nl/regio/onrust-om-psychiatrische-pati%C3%ABnten-1.3809737



quote:
We zijn geen opvang voor daklozen





IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2013 16:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Overigens goed nieuws:

De grootste onderzoeksinstelling voor geestelijke gezondheidszorg ter wereld, het Amerikaanse NIMH (National Institute for Mental Health) verwerpt ‘psychiatriebijbel’ DSM. Over twee weken zal de nieuwste versie van het roemruchte handboek verschijnen. Over deze DSM-5 is al maanden veel te doen vanwege onenigheid over de criteria van ziektebeelden. Het nieuws dat zo’n groot, belangrijk instituut het handboek verwerpt slaat dan ook in als een bom. De directeur van het NIMH zegt af te willen van het diagnosticeren van geestesziekten op basis van subjectieve symptomen, en toe te willen naar diagnoses op basis van meer objectieve criteria, zoals genetisch onderzoek en hersenscans.

http://www.newscientist.com/article/dn23487-psychiatry-divided-as-mental-health-bible-denounced.html


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 16-05-2013 16:48 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht



Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-05-2013 16:49 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2013 16:46 schreef Black Jew het volgende:



Mocht vandaag ook weer langs de psychiater, wat een gezeur levert dat steeds op.


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen