|
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
De werking is wel bewezen (ik weet niet hoe dat voor die exacte medicijnen zit, google.nl/scholar, meerdere onderzoeken). Er is inderdaad nog niet exact bewezen hóe het werkt, maar dát het werkt. Misschien hebben we een ander beeld van het woord 'werking'. |
|
quote: Dat denk ik, zijn we nu dus weer vriendjes No Pain, No Gain |
|
Inmiddels alweer een dikke maand aan de Citalopram. For teh win! Het is een stemmings-stabilizator, en dat doet 'ie ook. Met minimale bijwerkingen en geen afgevlakt gevoel. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Dat ze invloed hebben op die neurotransmitterspiegels is wel bewezen. Maar vanaf daar wordt het bewijs wel zwakker. Serotonine en norepinephrine wordt dan wel gelinkt aan stemming, maar zorgen kunstmatig verhoogde spiegels dan ook voor daadwerkelijke stemmings verbeteringen. En om even aan te geven hoe "bewijs" in psychologie vaak met een kritisch oog bekeken moet worden. Een vage beschrijving van depressie met een paar enkele subjectieve punten zal je ook altijd vage en subjectieve bewijzen opleveren. We zitten met psychologie op het zelfde niveau als geneeskunde in de middeleeuwen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Klinkt goed! |
|
Rare gang van zaken bij het onderzoekscentrum waar ik een lopend onderzoek onderga. Begin januari de eerste afspraak gehad, en gisteren gebeld waar de uitnodiging voor de 2e bleef. "Ja we hebben het op dit moment heel erg druk." Wtf? Onderzoek was al gestart. "Ja er zijn hier wat interne personeelswisselingen." Blijkt dat de psycholoog waar ik het eerste gesprek mee had er gewoon nog werkzaam is. Op dit tempo ben ik over 12 maanden nog niet klaar. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote:Wel goed dat je er achteraan belt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Paranoide als ik ben heb ik er al rekening mee gehouden dat dit een test was en deel van het onderzoek. Zal toch wel niet zo zijn. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
"Panorama"-reporter moet "ademen door zijn geslacht" Hoe langer hoe meer mensen doen een beroep op mindfulness, een meditatietechniek die oorspronkelijk uit het boeddhisme komt. Mindfulness wil mensen terugbrengen naar het hier en nu, en wil hen onvermijdelijke negatieve ervaringen leren aanvaarden. Maar uit een onderzoek van "Panorama", dat vanavond wordt uitgezonden, blijkt dat mindfulness beschadigd dreigt te worden door charlatans. Reporter Peter Brems gaat met een verborgen camera naar een therapeute, en veinst een diepe depressie. Binnen de tien minuten biedt de therapeute hem een wel heel speciale vorm van mindfulness aan: hij moet “ademen door zijn geslacht”, zijn geslacht ook vastpakken, en in een latere fase belooft ze dat zelf ook te doen. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
ach ja pillen sommige doctoren zijn gewoon kantoor dealers. Het gezicht, net als de Vengaboys namens Wessel van diepen. ff leuk filmpje: http://www.aljazeera.com/programmes/insidestoryamericas/2012/07/201271084038662313.html IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Niet echt boeddistisch maar toch wel mindfullness toch? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ach, een methode die door halve charlatans uit een filosofie/levensbeschouwing is gelicht om geld te verdienen wordt door andere charlatans misbruikt? Het is me toch wat, hè. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ach het enige is dat ze misschien wat duurder is als de wat meer gebruikte "openbare vrouw". ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Bij het RCGGZ hier in Weert is een paar jaar terug een psych ontslagen omdat hij iedereen, ongeacht welke klacht dan ook, hetzelfde medicijn voorschreef. Die werd dus regelmatig gepijpt door de fabrikant. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: ik wil ook zo iets verzinnen. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote:Ja schijthooft, verzon ik het maar, was het maar untrue. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: ik bedoelde niet je post, maar het verzinnen van een formule die je kan manipuleren. LOL IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Alleen de pil van Drion is zo effectief ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
|
|
quote: quote: IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Overigens goed nieuws: De grootste onderzoeksinstelling voor geestelijke gezondheidszorg ter wereld, het Amerikaanse NIMH (National Institute for Mental Health) verwerpt ‘psychiatriebijbel’ DSM. Over twee weken zal de nieuwste versie van het roemruchte handboek verschijnen. Over deze DSM-5 is al maanden veel te doen vanwege onenigheid over de criteria van ziektebeelden. Het nieuws dat zo’n groot, belangrijk instituut het handboek verwerpt slaat dan ook in als een bom. De directeur van het NIMH zegt af te willen van het diagnosticeren van geestesziekten op basis van subjectieve symptomen, en toe te willen naar diagnoses op basis van meer objectieve criteria, zoals genetisch onderzoek en hersenscans. http://www.newscientist.com/article/dn23487-psychiatry-divided-as-mental-health-bible-denounced.html ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Mocht vandaag ook weer langs de psychiater, wat een gezeur levert dat steeds op. |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |