IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Hoe voel je je daarbij? [psychiatrie topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 27-05-2025 22:17 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 27 mei 2025 15:42 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik ben zelf gestart met cognitieve gedragstherapie, langer traject maar paar weken geleden startte het echt. Diagnose is matige depressie en gegeneraliseerde angststoornis. Ik zou zeggen dat elke depressie matig is, maar m'n psycholoog vind dat ik dingen niet moet weglachen.

Geen psychiatrie, maar bon.

Zien hoe het loopt. Ik ben positief, maar heb ook geen idee hoe zoiets gaat. Wel goede steun, ook van forumgenoten als KGIV en Ralph.

Hier een paar weken bij een soort life coach gelopen na een beginnende burn-out. Inmiddels de geplande vijf sessies gehad en ga er ook niet mee door. Meeste waar ik tegenaan loop, onder meer het verlies van mijn ouders, heeft vooral tijd nodig om te slijten. Daar kun je over lullen tot je een ons weegt maar dat duurt gewoon zo lang als het duurt. Net als een paar andere dingen van de afgelopen periode. Soit.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 27-05-2025 23:02 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Ik heb een hele poos geleden ook een jaar of 2 cognitieve gedragstherapie gevolgd, om beter te kunnen omgaan met mijn OCD. Helaas had die therapie een averechts effect en had ik het gevoel dat mijn OCD er erger door werd.
Heb dan wat jaren geleden besloten dat het genoeg was met therapie. Mijn psychiater zei ook dat het geen slecht idee was om te stoppen met therapieën omdat constant tegen de OCD vechten ook alleen maar energie weg neemt. Ik blijf wel braaf mijn medicatie slikken, al 13 jaar ondertussen.

De laatste jaren is mijn OCD trouwens wel wat veranderd. I.p.v. meer dan 10 keer per dag telkens 5 a 10 minuten te blokkeren, blokkeer ik nu 1 a 2 keer per dag, maar dan wel telkens een half uur tot een uur. Maar in totaal blokkeer ik dus op een dag toch al wat minder lang dan vroeger. En 1 a 2 keer per dag lang blokkeren is ook gewoonweg makkelijker in te calculeren in het dagelijks leven. Het lukt mij sinds een jaar of 2 zelfs om het blokkeren wat van mij af te zetten, basicly het uitstellen naar een later moment op de dag. Maar elke dag moet ik er wel nog 1 a 2 keer doorheen.

Succes alvast met de cognitieve gedragstherapie, AG! Hopelijk heb jij er wel baat bij

Tanteloos
Ik vergeef je
Usericon van Tanteloos
Posted 28-05-2025 9:04 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit berichthttp://https://www.youtube.com/watch?v=G7oGx2dImE8

quote:
Op 27 mei 2025 15:42 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Geen psychiatrie, maar bon.

Houden zo. Succes.

Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-05-2025 9:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2025 21:21 schreef Freduk het volgende:
Is een gegeneraliseerde angststoornis dat je gewoon angstig bent voor alles?
Lijkt me wel vrij lastig.

Zo is het gelukkig niet! Meer dat het niet door iets specifieks getriggerd wordt. Het is piekeren, stress.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Generalized_anxiety_disorder

No dogs, no masters.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 28-05-2025 9:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2025 23:02 schreef Steel Jaw het volgende:
Ik heb een hele poos geleden ook een jaar of 2 cognitieve gedragstherapie gevolgd, om beter te kunnen omgaan met mijn OCD. Helaas had die therapie een averechts effect en had ik het gevoel dat mijn OCD er erger door werd.
Heb dan wat jaren geleden besloten dat het genoeg was met therapie. Mijn psychiater zei ook dat het geen slecht idee was om te stoppen met therapieën omdat constant tegen de OCD vechten ook alleen maar energie weg neemt. Ik blijf wel braaf mijn medicatie slikken, al 13 jaar ondertussen.

De laatste jaren is mijn OCD trouwens wel wat veranderd. I.p.v. meer dan 10 keer per dag telkens 5 a 10 minuten te blokkeren, blokkeer ik nu 1 a 2 keer per dag, maar dan wel telkens een half uur tot een uur. Maar in totaal blokkeer ik dus op een dag toch al wat minder lang dan vroeger. En 1 a 2 keer per dag lang blokkeren is ook gewoonweg makkelijker in te calculeren in het dagelijks leven. Het lukt mij sinds een jaar of 2 zelfs om het blokkeren wat van mij af te zetten, basicly het uitstellen naar een later moment op de dag. Maar elke dag moet ik er wel nog 1 a 2 keer doorheen.

Succes alvast met de cognitieve gedragstherapie, AG! Hopelijk heb jij er wel baat bij

Klinkt ingewikkeld, man. Wel goed dat je het enigszins kan beheren inmiddels, en dat het een stuk minder is.

Dank, hoop het ook!

Ook dank aan Tante Tom en Ralph!

No dogs, no masters.

powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 28-05-2025 10:19 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 27 mei 2025 23:02 schreef Steel Jaw het volgende:

Ik maak dit van dichtbij mee. Zie ook dat het met golven gaat en dat de gangbare therapieën (cognitieve gedragstherapie, emdr) erg weinig of zelfs averechts effect hebben.

Qua medicatie redelijk succes gehad met (na een aantal omzwervingen) een lage dosering antipsychotica. Dat heeft een zware periode dragelijk gemaakt. Inmiddels afgebouwd omdat de werking na verloop van tijd minimaal werd en ophoging meer problemen dan verlichting veroorzaakte.

Ik geloof niet (meer) dat er blijvende oplossingen zijn, anders dan belasting/stress zo goed mogelijk managen en sturen op zelfkennis.

Zit er bij jou ook een tourettes/spectrumstoornis aspect aan? Of echt alleen puur OCD/dwang?

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )

powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 28-05-2025 10:38 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Ben zelf de afgelopen jaren in behandeling geweest voor een stevige depressie. Uiteindelijk is besloten enkel met praattherapie (door een old-school psychiater) te behandelen. Is heel zwaar geweest. Vervelende, pijnlijke sessies waar ik me regelmatig bij het wegrijden afvroeg of het niet te ver ging.

Stug doorgezet omdat mijn ervaring met de meer ‘coachende’ kant (huisarts, praktijkondersteuner, psychologen in mijn jeugd) me niet meer gebracht hebben dan een goed pantser tegen therapie. Had deze man goed door en heeft echt met de spreekwoordelijke voorhamer dingen losgemaakt die helemaal vastzaten.

Hier ook geloof ik dat genezing niet bestaat. Ik ben ook nog lang niet klaar, en de problemen waardoor ik de depressie heb ontwikkeld zullen ook in de voorzienbare toekomst niet verdwijnen. Maar ik herken dingen beter. Heb een beter beeld bij wat helpend is en wat juist niet. En dat het leven gewoon best wel kut is terwijl de echte slagen nog niet eens gevallen zijn bij me.

Ik wordt nog steeds somber. Boos. Verdrietig. Maar de wekenlange bodemloosheid is er veel minder.

Ik wil nog steeds wel eens dood, maar meestal is dat de volgende ochtend weer weg.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 28-05-2025 11:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2025 10:38 schreef powertieke het volgende:
Ben zelf de afgelopen jaren in behandeling geweest voor een stevige depressie. Uiteindelijk is besloten enkel met praattherapie (door een old-school psychiater) te behandelen. Is heel zwaar geweest. Vervelende, pijnlijke sessies waar ik me regelmatig bij het wegrijden afvroeg of het niet te ver ging.

Stug doorgezet omdat mijn ervaring met de meer ‘coachende’ kant (huisarts, praktijkondersteuner, psychologen in mijn jeugd) me niet meer gebracht hebben dan een goed pantser tegen therapie. Had deze man goed door en heeft echt met de spreekwoordelijke voorhamer dingen losgemaakt die helemaal vastzaten.

Hier ook geloof ik dat genezing niet bestaat. Ik ben ook nog lang niet klaar, en de problemen waardoor ik de depressie heb ontwikkeld zullen ook in de voorzienbare toekomst niet verdwijnen. Maar ik herken dingen beter. Heb een beter beeld bij wat helpend is en wat juist niet. En dat het leven gewoon best wel kut is terwijl de echte slagen nog niet eens gevallen zijn bij me.

Ik wordt nog steeds somber. Boos. Verdrietig. Maar de wekenlange bodemloosheid is er veel minder.

Ik wil nog steeds wel eens dood, maar meestal is dat de volgende ochtend weer weg.

Herkenbaar, al zal het voor mij niet zo heftig zijn als bij jou als ik het zo lees.

Het 'coachende' was ik ook goed klaar mee. Wilde ook iemand die me uitdaagt, door en mijn bullshit heen gaat.

En genezing is er niet. Het is gewoon hoe je hoofd werkt, en hoe je daar mee op een gezonde manier werkt kan je leren.

Sterkte, gast

No dogs, no masters.

zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 28-05-2025 11:48 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Delen van wat je schrijft zijn voor mij ook zeer herkenbaar.

Voor wat het waard is, ik heb wel veel baat gehad bij een vorm van CGT. Dat heeft een fundament gelegd waar ik nog steeds verder op bouw.

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 29-05-2025 3:30 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2025 10:19 schreef powertieke het volgende:
Ik maak dit van dichtbij mee. Zie ook dat het met golven gaat en dat de gangbare therapieën (cognitieve gedragstherapie, emdr) erg weinig of zelfs averechts effect hebben.

Qua medicatie redelijk succes gehad met (na een aantal omzwervingen) een lage dosering antipsychotica. Dat heeft een zware periode dragelijk gemaakt. Inmiddels afgebouwd omdat de werking na verloop van tijd minimaal werd en ophoging meer problemen dan verlichting veroorzaakte.

Ik geloof niet (meer) dat er blijvende oplossingen zijn, anders dan belasting/stress zo goed mogelijk managen en sturen op zelfkennis.

Zit er bij jou ook een tourettes/spectrumstoornis aspect aan? Of echt alleen puur OCD/dwang?

Ik heb in 2015 laten testen of ik een vorm van ASS heb. Daar toen een dikke 400 euro voor betaald, en het verdict was dat er een sterke neiging naar ASS is, maar dat dit verder zou moeten onderzocht worden. Maar als ik met mensen babbel die ook autisme hebben, of mensen die iemand kennen met autisme, dan herken ik veel van mezelf in hen. Dus ik ben voor 99,9% zeker dat ik autisme heb. Eigenlijk, met ouder worden, voel ik mij alsmaar meer een alien op deze planeet. Ik denk op de meeste vlakken anders dan de meeste mensen. Mijn brein werkt ook gewoonweg anders dan bij de meerderheid van de mensheid. Logisch nadenken bijvoorbeeld gaat bij mij minder goed, maar ik ben dan wel enorm sterk in dingen onthouden. Ik weet van honderden films en cd's uit welk jaar ze zijn. Gewoon door eenmaal de datum bij een film te zien staan op internet.
Om nog enkele voorbeelden te geven:
- Jaar of 20 geleden liet ik testen doen om te zien welke job bij me zou passen. Ik moest een stuk of 150 meerkeuzevragen beantwoorden. Twee weken later moest ik om de uitslag. De persoon die de testen had afgenomen was helemaal van zijn melk: "Ik doe deze job al 25 jaar, en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Je hebt een soort van onkraakbare code gekraakt, er is namelijk geen enkele job die bij jou past."
- Jaar of 12 geleden moest ik dan testen doen in een interimkantoor voor een job. Die vrouw snapte er toen ook niks van: "Ja, de testen waar mensen normaal goed op scoren daar scoor jij slecht op. En de testen waar mensen doorgaans slecht op scoren daar scoor jij goed op. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik jou nu die job moet laten doen of niet, want dit heb ik nog nooit meegemaakt."

Tijdje geleden zocht ik ook op wat ADD nu juist inhield. Er waren een stuk of 7 typische kenmerken, en aan 6 ervan voldeed ik, dus het zou mij ook niet verwonderen als ik ook ADD heb.

Wat het weinig effect van CGT betreft... Op mijn vrijwilligerswerk werkte er vroeger iemand die psycholoog was van beroep. Hij vertelde mij dat CGT eigenlijk helemaal niet de juiste manier is om OCD te behandelen. Dat mensen met OCD meer baat zouden hebben bij analytische gedragstherapie. Mijn psychiater beweert echter dat CGT de beste vorm van therapie is. Toen ik haar vertelde over analytische gedragstherapie zei ze dat dat niet bestaat. Maar dat er wel iets bestaat dat psycho-analyse noemt. Maar blijkbaar kan dat soort van therapie je klachten nog erger maken, omdat je diep vanbinnen graaft naar de wortel van het probleem. En ik durf het risico niet te nemen om in een nog slechtere toestand te belanden.

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 29-05-2025 3:32]

Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 29-05-2025 9:16 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Ik heb al meer dan 25 jaar een hevige depressie, en had/heb ook een beste angst stoornis. De angst stoornis is nu weg/aan het verdwijnen. Aan de ene kant is dit een heel fijn iets, aan de andere kant kom ik er nu achter hoeveel er nog onder die angst stoor is zat

Ongetwijfeld ook nog adhd, maar daar heb ik me niet op latent testen, het label voegt voor mij niks toe, en zal er toch mee moeten omgaan.

Het is voor mij vooral wat Powertieke zegt, balans vinden, en regelmaat aanhouden.

Ik heb verschillende therapieen gehad, cgt, act, het hele alfabet, maar het kwam er voor mij op neer dat ik een manier moet vinden om met alles om te gaan en niet te veel input/prikkels binnen te krijgen

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 29-05-2025 22:46 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Voor het aantal users die maar actief zijn op dit forum best wel een hoog aantal die met psychische problemen kampen.
Alvast veel sterkte en moed aan allen!

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 29-05-2025 22:52 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Veel snowflakes ja.

En ie menen anderen nog de maat te moeten nemen ook.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-05-2025 22:58 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 29 mei 2025 22:46 schreef Steel Jaw het volgende:
Voor het aantal users die maar actief zijn op dit forum best wel een hoog aantal die met psychische problemen kampen.
Alvast veel sterkte en moed aan allen!

Mijn theorie is dat dat een leeftijdsding is. Iedereen kampt wel ergens mee, alleen denk ik dat hoe ouder je wordt je of leert hoe daarmee om te gaan, of de ballen kweekt om daar hulp voor te zoeken, en dat is helemaal prima.

quote:
Op 29 mei 2025 22:52 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Veel snowflakes ja.

En ie menen anderen nog de maat te moeten nemen ook.

Het valt onder de categorie 'feeding the trolls' maar deze comment is niet nodig en niet wenselijk. Zeker niet gezien hoe iedereen ( ) hier open en eerlijk is over de shit waarmee men aan het dealen is. Van stress tot depressies tot zelfmoordneigingen. Niet sjiek dude, absoluut niet sjiek.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 29-05-2025 23:08 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Het gaat uiteraard niet om allemaal.

Maar anderen de maat nemen als je zelf je zaakjes niet op een rijtje hebt is gewoon niet slim.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-05-2025 23:16 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ok, fair enough. Vind het dapper dat mensen dat soort dingen hier durven te delen en dat zegt ook iets over de relatieve saamhorigheid en het vertrouwen wat mensen hier in elkaar hebben op dit verder onbeduidende metalforumpje. Beetje respect kan er in dat opzicht wel vanaf wat mij betreft.

Sater
Usericon van Sater
Posted 29-05-2025 23:24 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Onzin. Niet goed in je vel zitten, heeft geen invloed op het vermogen om bullshit te herkennen. En het heeft trouwens ook niets van doen met je zaakjes niet op orde hebben. Juist als je aan je problemen werkt, heb je je zaken op orde. De anonieme trol uithangen, vind ik problematischer. Maar ga vooral zo door hoor!

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 30-05-2025 0:08 by Slechtie Wijzig reactieProfiel van SlechtieQuote dit bericht

dat de grootste betweters hier nogal labiele figuren blijken te zijn is toch wel fnuikend hoor

kijk ik ben ook labiel (inmiddels al zo lang dat we van stabiel kunnen spreken), maar ik schaar mij niet onder de hoogmoedige niksweters,ik ken mijn plek onderaan de apenrots, en het bevalt me er prima want ik heb uitstekend overzicht op wat er gaande is en heb geen enkele positie te verdedigen

maar je hebt hier dus van die aapjes die heel stoer bovenop de apenrots zijn geklauwterd om vervolgens te gaan lopen mekkeren over hun ingescheurde teennagel

oftwel van die types die anderen uitmaken voor snowflake maar het eigenlijk zelf zijn,

we kunnen hier spreken van een navrant copingmechanisme en dat is

ik herhaalonduit fnuikend

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 30-05-2025 0:10 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Fnuikend in je broekje.

Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 30-05-2025 0:36 by Slechtie Wijzig reactieProfiel van SlechtieQuote dit bericht

dat sowieso, en hoe hangt dat ongebruikte stuk zwoerd van jou erbij?

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 30-05-2025 1:23 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 30-05-2025 5:56 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2025 23:24 schreef Sater het volgende:
Onzin. Niet goed in je vel zitten, heeft geen invloed op het vermogen om bullshit te herkennen. En het heeft trouwens ook niets van doen met je zaakjes niet op orde hebben. Juist als je aan je problemen werkt, heb je je zaken op orde. De anonieme trol uithangen, vind ik problematischer. Maar ga vooral zo door hoor!

MMayo
Usericon van MMayo
Posted 30-05-2025 10:58 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2025 3:30 schreef Steel Jaw het volgende:
Tijdje geleden zocht ik ook op wat ADD nu juist inhield. Er waren een stuk of 7 typische kenmerken, en aan 6 ervan voldeed ik, dus het zou mij ook niet verwonderen als ik ook ADD heb.

ASS en ADD kunnen zeker samen voorkomen, ze hebben best wat overlap, dus niet vreemd dat je je in beide dan herkent. De vraag is vooral of en wat je ermee wilt doen, veel mensen kennen inmiddels hun eigen gebruiksaanwijzing wel. Ik vind een officiële diagnose vooral waardevol als het echt iets voor je toevoegt.

quote:
Op 29 mei 2025 23:16 schreef Ralph het volgende:
Ok, fair enough. Vind het dapper dat mensen dat soort dingen hier durven te delen en dat zegt ook iets over de relatieve saamhorigheid en het vertrouwen wat mensen hier in elkaar hebben op dit verder onbeduidende metalforumpje. Beetje respect kan er in dat opzicht wel vanaf wat mij betreft.

Dat, inderdaad.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 30-05-2025 12:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2025 22:58 schreef Ralph het volgende:
Mijn theorie is dat dat een leeftijdsding is.

Allemaal aan de midlife crisis!

No dogs, no masters.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 30-05-2025 22:15 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Rustig aan mannen.

I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich

Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com