IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Hoe voel je je daarbij? [psychiatrie topic] Vorige pagina | Volgende pagina
BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 29-11-2012 11:50 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik denk dat het autistische brein meer op een vrouwen brein lijkt dan op een extreem mannelijk brein zoals sommigen (Simon Baron-Cohen)denken. Ik ga even op onderzoek over hoe ik de beste man hierover kan informeren. Heb inmiddels een aantal tiental jaren gerichte observatie erop zitten waar ik een behoorlijk gelijkende manier van handel en wandel heb gezien die heel erg lijkt op mijn eigen aanpak en dergelijke..ja ik weet wel dat er een soort bias aan kleeft en dat ik ook misschien wel gewoon een lesbische vrouw in een mannelichaam ben (zelf bedacht, zonder hulp van Eddie Izzard).


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-11-2012 13:29 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

hier gaat het vooral goed omdat ik middelen gebruik best wel onder controle heb.

Tijd terug zoop ik ook de hele dag door als ik toch niets te doen had.

Geschriften en muziek uit dat lijken er interessant als ik onder invloed ben.

Terug lezen/horen van dergelijke materie, kom ik tot de conclusie dat ik iets doe wat nergens op slaat.

HAHAHAH


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 10-12-2012 12:05 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

De bijsluiter van Orap weer eens doorgelezen, kon me ook niet herinneren dat die zo lang was. Staat genoeg in, als ik de psychiater weer eens zie toch wat vragen stellen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-12-2012 23:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Nog even en hij is er: DSM-V, de vijfde versie van de ‘bijbel’ voor psychiaters. Er is al veel discussie over geweest, met name omdat veel mensen vinden dat veel te veel normaal gedrag als afwijkend zou worden bestempeld. Vrijwel iedereen zou psychiatrisch patiënt worden bij strikte toepassing, zeggen sommigen. Zelfs de hoofdredacteur van de vorige versie schaart zich onder de critici: negeer de tien slechtste diagnoses, adviseert hij in Psychology Today.


http://www.psychologytoday.com/blog/dsm5-in-distress/201212/dsm-5-is-guide-not-bible-ignore-its-ten-worst-changes

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-12-2012 23:48]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-12-2012 23:44 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Lalala geld...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 12-12-2012 23:55 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2012 23:44 schreef bastianus het volgende:
Lalala geld...

+10000000000 (euro)


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-12-2012 0:15 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Homozeckz en Hysterie


waar is de tijd gebleven?

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 13-12-2012 0:17]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-12-2012 0:20 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

iemand nog een nakkie sos?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-12-2012 0:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2012 0:20 schreef Black Jew het volgende:
iemand nog een nakkie sos?


gewoon de nieuwe Whourkr luisteren


signature


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 21-12-2012 9:36 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Wat tabletten Dipiperon gekregen om wat makkelijker te slapen. Wat een zooi.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 21-12-2012 10:26 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2012 9:36 schreef Nimbus het volgende:
Wat tabletten Dipiperon gekregen om wat makkelijker te slapen. Wat een zooi.
Krijgen mensen bij binnenkomst in rehab ook. Vooral om alcohol detox makkelijker te maken.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 08-01-2013 16:15 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

^Was niet stingend bedoeld overigens.

SPV-er met wie het totaal niet loopt, er geen klik is én me frustratie oplevert ivm botte benadering is uit beeld.
In het midden van de gang met psychiater en spv-er kantoren is een tussenruimte, de wachtruimte. Personeel passeert om de haverklap. Hij ook. Nadat hij voor de derde keer was langsgelopen en helemaal niks zei heb ik maar "hoi x" gezegd. Ik hoorde "hey tom", maar hij zat al in z'n kantoor.
Bij de 4e passage vroeg ik of hij nog wel m'n spv-er was. Werd totaal genegeerd.

Eenmaal binnen bij de psychiater dit ook gevraagd. "Is die stoethaspel nog m'n spv-er?" Nee dus.
Meteen zelf een vervangster aangedragen. Een van mijn generatie en iemand met een totáál andere, prettigere benadering.

In plaats van 20MG zyprexa droppen indien nodig ga ik nu een onderhoudshoeveelheid van 5MG proberen te hanteren. Meer preventief, en omdat die 20MG nog dagen te voelen is.
Daarnaast Citalopram/Cipramil. Dit als 2e anti-depressivum op de lijst van AD's met de minste bijwerkingen. De psychiaters eerste voorstel was Prozac, maar er is gewoon no way dat ik dat ga slikken, vooral vanwege de mogelijke toename van suicidale neigingen. Dat heb ik écht niet nodig.

Citalopram was een medicijn wat niet een missende stof toevoegt, maar de hersenen aanspoort zelf deze stof weer aan te maken [geloof ik, psychiater leek overvallen met deze vraag].

Al met al moest de stres wat het contact en het resultaat van contact met het rcggz teweegbracht, omlaag.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2013 16:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 januari 2013 16:15 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
^Was niet stingend bedoeld overigens.

SPV-er met wie het totaal niet loopt, er geen klik is én me frustratie oplevert ivm botte benadering is uit beeld.
In het midden van de gang met psychiater en spv-er kantoren is een tussenruimte, de wachtruimte. Personeel passeert om de haverklap. Hij ook. Nadat hij voor de derde keer was langsgelopen en helemaal niks zei heb ik maar "hoi x" gezegd. Ik hoorde "hey tom", maar hij zat al in z'n kantoor.
Bij de 4e passage vroeg ik of hij nog wel m'n spv-er was. Werd totaal genegeerd.

Eenmaal binnen bij de psychiater dit ook gevraagd. "Is die stoethaspel nog m'n spv-er?" Nee dus.
Meteen zelf een vervangster aangedragen. Een van mijn generatie en iemand met een totáál andere, prettigere benadering.

In plaats van 20MG zyprexa droppen indien nodig ga ik nu een onderhoudshoeveelheid van 5MG proberen te hanteren. Meer preventief, en omdat die 20MG nog dagen te voelen is.
Daarnaast Citalopram/Cipramil. Dit als 2e anti-depressivum op de lijst van AD's met de minste bijwerkingen. De psychiaters eerste voorstel was Prozac, maar er is gewoon no way dat ik dat ga slikken, vooral vanwege de mogelijke toename van suicidale neigingen. Dat heb ik écht niet nodig.


Goed man

quote:
Citalopram was een medicijn wat niet een missende stof toevoegt, maar de hersenen aanspoort zelf deze stof weer aan te maken [geloof ik, psychiater leek overvallen met deze vraag].

Al met al moest de stres wat het contact en het resultaat van contact met het rcggz teweegbracht, omlaag.


Citalopram is overigens net als prozac een serotonine heropname remmer (SSRI).

Allereerst depressie ofzo is geen tekort aan simpelweg 1 stofje: serotonine, dit is een oude gedachte en was ideaal voor pharma bedrijven maar is echt gruwelijk fout(omdat mensen dan het vermoeden krijgen dat hun depressie enkel lichamelijk is). Het is alleen zo dat het verhogen van serotoninespiegel mensen wel depressieve klachten kan verminderen.

Serotonine volgt een cyclus van uitgestoten worden, actief zijn en vervolgens heropname. Door de heropname een beetje te blokkeren blijft de serotoninespiegel dus hoger op een subtiele manier.

Middelen die niet subtiel werken zijn tripmiddelen als LSD en paddo's en MDMA die als grootse effect hebben dat ze zorgen voor enorme serotonine rush. Met SSRI's ga je niet trippen ofzo je krijg alleen een veel subtieler effect.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 08-01-2013 16:38 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 16:30 schreef ElitE het volgende:
Allereerst depressie ofzo is geen tekort aan simpelweg 1 stofje: serotonine, dit is een oude gedachte en was ideaal voor pharma bedrijven maar is echt gruwelijk fout(omdat mensen dan het vermoeden krijgen dat hun depressie enkel lichamelijk is). Het is alleen zo dat het verhogen van serotoninespiegel mensen wel depressieve klachten kan verminderen.
Ja ok, een "normale" levensstijl is ook aan te raden. Sporten, eten, regelmaat, dat soort shit.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2013 16:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 16:15 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Citalopram was een medicijn wat niet een missende stof toevoegt, maar de hersenen aanspoort zelf deze stof weer aan te maken [geloof ik, psychiater leek overvallen met deze vraag].



Effe snel nagekeken voor wat het waard is. Citalopram is een 'serotonin re-uptake inhibitor'; met andere woorden, het zorgt ervoor dat de serotonine (een neurotransmitter die ondermeer betrokken is bij regulering van je gemoedstoestand) die natuurlijk door je lichaam wordt aangemaakt minder snel weer wordt opgenomen en afgebroken door je hersencellen. Het voegt dus inderdaad zoals je al zei geen 'extra' stimuli toe, maar het voorkomt vroegtijdige afbraak van hormonen (in dit geval dus serotonine) die door je eigen lichaam worden aangemaakt.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2013 16:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Oh, Elite was me al voor, nvm


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2013 16:42 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 16:38 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Ja ok, een "normale" levensstijl is ook aan te raden. Sporten, eten, regelmaat, dat soort shit.


Dat sowieso, dit soort medicijnen zijn een hulpmiddel, geen 'all-in'one' wonderkuur op zich.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 08-01-2013 16:45 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 16:40 schreef Mark het volgende:
Effe snel nagekeken voor wat het waard is. Citalopram is een 'serotonin re-uptake inhibitor'; met andere woorden, het zorgt ervoor dat de serotonine (een neurotransmitter die ondermeer betrokken is bij regulering van je gemoedstoestand) die natuurlijk door je lichaam wordt aangemaakt minder snel weer wordt opgenomen en afgebroken door je hersencellen. Het voegt dus inderdaad zoals je al zei geen 'extra' stimuli toe, maar het voorkomt vroegtijdige afbraak van hormonen (in dit geval dus serotonine) die door je eigen lichaam worden aangemaakt.
Duidelijk!

quote:
Op 8 januari 2013 16:42 schreef Mark het volgende:
Dat sowieso, dit soort medicijnen zijn een hulpmiddel, geen 'all-in'one' wonderkuur op zich.
Naast de levensstijl en de pillen moeten er gesprekken komen, bijvoorbeeld met familie. Therapieen, coaching.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 08-01-2013 17:02 by Metal Spiderman (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Metal SpidermanQuote dit bericht

Antidepressiva zijn geen medicijnen die zijn bewezen op hun werking, vraag maar na aan je huisarts of psych.
Vaak wordt met Citalopram gestart omdat dit het meestgebruikte middel is op de huidige markt.
Voor mij was de norm in miligrammen die vastgesteld is voor normaal gebruik te laag, en ik moest na een tijd over op zwaardere medicatie. Wisselen van AD is dan best weer een rottijd.


No Pain, No Gain


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-01-2013 17:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 16:15 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
^Was niet stingend bedoeld overigens.

SPV-er met wie het totaal niet loopt, er geen klik is én me frustratie oplevert ivm botte benadering is uit beeld.
In het midden van de gang met psychiater en spv-er kantoren is een tussenruimte, de wachtruimte. Personeel passeert om de haverklap. Hij ook. Nadat hij voor de derde keer was langsgelopen en helemaal niks zei heb ik maar "hoi x" gezegd. Ik hoorde "hey tom", maar hij zat al in z'n kantoor.
Bij de 4e passage vroeg ik of hij nog wel m'n spv-er was. Werd totaal genegeerd.

Eenmaal binnen bij de psychiater dit ook gevraagd. "Is die stoethaspel nog m'n spv-er?" Nee dus.
Meteen zelf een vervangster aangedragen. Een van mijn generatie en iemand met een totáál andere, prettigere benadering.

In plaats van 20MG zyprexa droppen indien nodig ga ik nu een onderhoudshoeveelheid van 5MG proberen te hanteren. Meer preventief, en omdat die 20MG nog dagen te voelen is.
Daarnaast Citalopram/Cipramil. Dit als 2e anti-depressivum op de lijst van AD's met de minste bijwerkingen. De psychiaters eerste voorstel was Prozac, maar er is gewoon no way dat ik dat ga slikken, vooral vanwege de mogelijke toename van suicidale neigingen. Dat heb ik écht niet nodig.

Citalopram was een medicijn wat niet een missende stof toevoegt, maar de hersenen aanspoort zelf deze stof weer aan te maken [geloof ik, psychiater leek overvallen met deze vraag].

Al met al moest de stres wat het contact en het resultaat van contact met het rcggz teweegbracht, omlaag.
Beter, Tom!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-01-2013 17:27 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 17:25 schreef bastianus het volgende:
Beter, Tom!


Nou beter is ie nog niet denk ik.


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-01-2013 17:29 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 17:27 schreef faalhaas het volgende:
Nou beter is ie nog niet denk ik.
Och, beter dan een hoop anderen, denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 08-01-2013 17:35 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Kan ie mooi nog effe doorsparen voor een groter wapen.

Maar zonder dollen, nu krijgt Tom misschien wel de hulp die ie zoekt.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-01-2013 17:36 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 17:29 schreef bastianus het volgende:
Och, beter dan een hoop anderen, denk ik.


Joah

http://www.nu.nl/algemeen/2904371/per-jaar-miljoen-zelfmoorden.html


... hoe de hazen lopen ...


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-01-2013 20:16 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 17:02 schreef Metal Spiderman het volgende:
Antidepressiva zijn geen medicijnen die zijn bewezen op hun werking, vraag maar na aan je huisarts of psych.

Ze zijn wel bewezen om hun werking. Alleen werken ze niet béter dan (de meeste) vormen van coaching/therapie. Op korte termijn is antidepressiva voor veel mensen een oplossing, op lange termijn moeten de onderliggende problemen die maken dat die pillen nodig zijn worden aangepakt.


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen