XnegativeX |
|
 |
 |
|
Posted 07-10-2025 19:50 by XnegativeX |
        |
|
quote: Op 5 oktober 2025 14:41 schreef Slechtie het volgende:
Ik zie allerlei kenmerken van Dependent Personality Disorder (DSM-5). Een cluster C-persoonlijkheidsstoornis, gekenmerkt door een overmatige codependentie. Oftewel het eigen welzijn hangt volledig af van de ander. Leer eerst van jezelf te houden. Dat heeft mij ook wat jaartjes gekost, maar ik kan tegenwoordig volmondig zeggen "ik hou van mezelf". Ik heb niemands goedkeuring of zorg of wat dan ook meer nodig. Leuke verbinding met mensen is gewoon een bonus, maar ik sta zelf aan het roer. Zo te zien zijn het GGZ en jij daarin keihard gefaald. Mede ook omdat je je weer zo afhankelijk hebt opgesteld van de GGZ natuurlijk. Anders had je er immers niet 15 jaar gelopen.
Wel oprecht kut voor je allemaal. Dit gun je niemand.
Tot zover mijn 2 centen.
Goeie tip. Maar wel fuuuucking lastig. Houden van jezelf is een van de moeilijkste dingen die een mens kan doen. Tenzij het er met de paplepel is ingegoten. Ik heb het zelf ook nog steeds niet onder de knie.
quote: Op 5 oktober 2025 12:45 schreef Mythics het volgende:
Combinatie van persoonlijkheidsproblematiek, een chronisch depressieve stoornis en cPTSS. Therapie heeft nooit echt geholpen en loop al meer dan 15 jaar in de GGZ. Daarbij een noodzakelijke doch enorme medicatiecocktail, alcohol als zelfmedicatie en een zielsverwante/partner die in alle verschrikking zelfmoord gepleegd heeft. Ik heb mij altijd alleen gevoeld, ook bij mijn fijne vriendengroep (het 'eenzame kind' in schematherapietermen), en dat was alleen met mijn zielsverwante anders. Dat gold voor haar ook.
Mijn GGZ-FACT team staat achter mij, en mijn euthanasieteam van het Expertisecentrum Euthanasie ook.
Heftig man. Heel veel sterkte. Maar je hebt in ieder geval een zielsverwante gekend. Dat kan niet iedereen zeggen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
 |