IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Hoe voel je je daarbij? [psychiatrie topic] Vorige pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-10-2025 19:50 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

quote:
Op 5 oktober 2025 14:41 schreef Slechtie het volgende:
Ik zie allerlei kenmerken van Dependent Personality Disorder (DSM-5). Een cluster C-persoonlijkheidsstoornis, gekenmerkt door een overmatige codependentie. Oftewel het eigen welzijn hangt volledig af van de ander. Leer eerst van jezelf te houden. Dat heeft mij ook wat jaartjes gekost, maar ik kan tegenwoordig volmondig zeggen "ik hou van mezelf". Ik heb niemands goedkeuring of zorg of wat dan ook meer nodig. Leuke verbinding met mensen is gewoon een bonus, maar ik sta zelf aan het roer. Zo te zien zijn het GGZ en jij daarin keihard gefaald. Mede ook omdat je je weer zo afhankelijk hebt opgesteld van de GGZ natuurlijk. Anders had je er immers niet 15 jaar gelopen.

Wel oprecht kut voor je allemaal. Dit gun je niemand.

Tot zover mijn 2 centen.

Goeie tip. Maar wel fuuuucking lastig. Houden van jezelf is een van de moeilijkste dingen die een mens kan doen. Tenzij het er met de paplepel is ingegoten. Ik heb het zelf ook nog steeds niet onder de knie.

quote:
Op 5 oktober 2025 12:45 schreef Mythics het volgende:
Combinatie van persoonlijkheidsproblematiek, een chronisch depressieve stoornis en cPTSS. Therapie heeft nooit echt geholpen en loop al meer dan 15 jaar in de GGZ. Daarbij een noodzakelijke doch enorme medicatiecocktail, alcohol als zelfmedicatie en een zielsverwante/partner die in alle verschrikking zelfmoord gepleegd heeft. Ik heb mij altijd alleen gevoeld, ook bij mijn fijne vriendengroep (het 'eenzame kind' in schematherapietermen), en dat was alleen met mijn zielsverwante anders. Dat gold voor haar ook.

Mijn GGZ-FACT team staat achter mij, en mijn euthanasieteam van het Expertisecentrum Euthanasie ook.

Heftig man. Heel veel sterkte. Maar je hebt in ieder geval een zielsverwante gekend. Dat kan niet iedereen zeggen.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 13-12-2025 19:34 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Ik heb nu officieel groen licht voor mijn euthanasie, wat een grote opluchting is na het lange traject. Heb nog wel een paar dingen op de planning staan wel. Dus zal ergens volgend jaar mei worden.

I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath

Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 14-12-2025 11:34 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2025 19:34 schreef Mythics het volgende:
Ik heb nu officieel groen licht voor mijn euthanasie, wat een grote opluchting is na het lange traject. Heb nog wel een paar dingen op de planning staan wel. Dus zal ergens volgend jaar mei worden.

Gefeliciteerd klinkt gek, maar voor jou is het wel fijn.
Laat je wel de datum weten dat het klaar is voor je?

Het is de lichtinval ;')

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-12-2025 11:44 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2025 11:34 schreef Kimmey het volgende:
Gefeliciteerd klinkt gek, maar voor jou is het wel fijn.
Laat je wel de datum weten dat het klaar is voor je?

Dank je wel! Zal ik zeker doen

I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 14-12-2025 12:18 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ja, soort van gefeliciteerd. Moet wel een opluchting voor je zijn. Zal je bijdragen op dit crappy forum wel missen.

I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-12-2025 18:40 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik wens je veel acceptabele dagen toe in de komende maanden tot het zover is.

[Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 14-12-2025 19:44]

Winter is coming

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-12-2025 21:23 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2025 18:40 schreef Freduk het volgende:
Ik wens je veel acceptabele dagen toe in de komende maanden tot het zover is.

Dank je wel

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 16-12-2025 1:03 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2025 19:34 schreef Mythics het volgende:

Goed om te horen dat je groen licht hebt gekregen voor je euthanasie. Dan komt er binnenkort toch een einde aan je lijdensweg. Ik hoop dat je toch nog een beetje plezier kan halen uit de kleine dingen in het leven de komende maanden.

Zal je bijdragen ook wel missen hier op het forum. Niet dat ik into raw black metal enzo ben, maar je kwam altijd af met de meest obscure stuff op vlak van muziek en films. Altijd fijn om zo nieuwe dingen te leren kennen

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 16-12-2025 23:25]

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 16-12-2025 17:50 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2025 1:03 schreef Steel Jaw het volgende:
Goed om te horen dat je groen ligt hebt gekregen voor je euthanasie. Dan komt er binnenkort toch een einde aan je lijdensweg. Ik hoop dat je toch nog een beetje plezier kan halen uit de kleine dingen in het leven de komende maanden.

Zal je bijdragen ook wel missen hier op het forum. Niet dat ik into raw black metal enzo ben, maar je kwam altijd af met de meest obscure stuff op vlak van muziek en films. Altijd fijn om zo nieuwe dingen te leren kennen

Dank je wel

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 16-12-2025 17:52 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Raar om een soort van gefeliciteerd te zeggen bij dit nieuws, maar toch: soort van gefeliciteerd. Als dat onderaan de streep echt je keuze is dan is het mooi dat daar gehoor aan wordt gegeven.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com