IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "There is always time for a last minute" [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 02-05-2020 9:15 by KwelgeestIV Profiel van KwelgeestIVhttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 24 april 2020 9:03 schreef PandroidJack het volgende:
In Polen wilden ze hun eigen 'Seven' maken. Ondanks het niet zo fantastische acteerwerk (zeker van het hoofdpersonage) zitten er wel best goede vondsten bij, en de gruwel is niet van de poes. Leuk tussendoortje op Netflix.


Geprobeerd te kijken, maar allerjezuskachristustepaard zeg, wat is dit verschrikkelijk kut!
Het rolt van de ene though guy one-liner in de andere onrealistische, uitgekauwde clichematige act. En dan hebben we het nog niet eens over on onooglijke gedrochten waar je dus een gehele film tegenaan moet kijken. Toegegeven, bepaald geen sterk punt, maar toch, er zijn grenzen.
De scene met dat paard/die paarden, dat slaat echt helemaal nergens op!
Maar snel uitgezet.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-05-2020 11:04 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Gisteravond Legend of Hell House uit 1973 gekeken. Ik wist van tevoren niks van de film, niet eens dat hij Brits was, maar koos hem omdat een vriend van me hem ook aan het kijken was. Erg tof. Goed gecast. En telkens weer opvallend toffe shots. Wat me vooral beviel was dat er geen gebruik wordt gemaakt van duisternis (voor een haunted house film tegenwoordig nagenoeg ondenkbaar). Edit: het einde was een beetje abrupt en van de wap, maar deed voor mij geen afbreuk aan de rest van de film.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 02-05-2020 11:07]



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 02-05-2020 17:03 by MetalJan Profiel van MetalJan

The Platform (El hoyo) gisteren gekeken. Apart, beklemmend sfeertje. Veel gepraat. Raar einde. Toch wel vermaakt, weer eens wat anders dan wat ik voornamelijk kijk.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 02-05-2020 20:06 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw

quote:
Op 2 mei 2020 11:04 schreef Dirge for november het volgende:
Gisteravond Legend of Hell House uit 1973 gekeken. Ik wist van tevoren niks van de film, niet eens dat hij Brits was, maar koos hem omdat een vriend van me hem ook aan het kijken was. Erg tof. Goed gecast. En telkens weer opvallend toffe shots. Wat me vooral beviel was dat er geen gebruik wordt gemaakt van duisternis (voor een haunted house film tegenwoordig nagenoeg ondenkbaar). Edit: het einde was een beetje abrupt en van de wap, maar deed voor mij geen afbreuk aan de rest van de film.

Die staat hier ook nog op de planning. Ook wel benieuwd naar


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 04-05-2020 8:59 by GinaG Profiel van GinaG



Kompleet blind gaan kijken, zonder trailer, zonder plaatjes te hebben gezien, nix.
Toffe sfeer, tof creature design.
Btje domme mensen soms maar dat is nog wel de handelen.


Eikel


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-05-2020 9:02 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ja, goeie film.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2020 9:08 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Vond m ook cool


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-05-2020 9:21 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 21 april 2020 13:34 schreef Diarrepelsteeltje het volgende:
Geweldige film! Is ook hier een favoriet.


Eerlijk gezegd, ik vond er soms mooie vondsten inzitten om scene's te filmen en uit te rekken, maar daar hield het wel mee op.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 10-05-2020 14:51 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 29 april 2020 12:54 schreef Mythics het volgende:
Earth is prachtig, een van de beste stille films ook wel vind ik. Arsenal en Zvenigora vormen samen met Earth zijn zogenoemde 'Ukraine Trilogy'. Alle drie grote aanraders.

Zijn geschiedenis en persoonlijk contact met Stalin is ook zeker interessant eens op te zoeken. Waar tijdens de zuiveringen van 1937 en 1938 collega's van hem werden geëxecuteerd krijg hij de Gosudarstvennaya Stalinskaya premiya (Stalinprijs) voor zijn film Shchors



Je hebt niet te veel gezegd. Bedankt nog voor de tip om me even in te lezen in de materie, even mee zoet geweest en daardoor waardeerde ik beide films nog meer. Ook maar eens op zoek naar Zvenigora, dus.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 11-05-2020 22:28 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 4 mei 2020 8:59 schreef GinaG het volgende:


Kompleet blind gaan kijken, zonder trailer, zonder plaatjes te hebben gezien, nix.
Toffe sfeer, tof creature design.
Btje domme mensen soms maar dat is nog wel de handelen.
Ik wilde gaan klagen dat de film teveel geleend heeft van Midsommar en Hereditary, maar deze films is uit 2017, en die 2 andere uit 2018 en 2019. Heeft Ari Aster zich dan door deze film laten inspireren?

Goede horror, neemt zichzelf gewoon serieus en komt ermee weg.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 13-05-2020 5:45 by Slegthyd Profiel van Slegthyd



Hele grote meh.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-05-2020 9:56 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november



https://www.imdb.com/title/tt7984734/?ref_=fn_al_tt_1


Ik hou het kort: wauw!

Van de maker van The VVitch. En ik vond 'm nóg beter. Als een mix tussen Ben Wheatley en Ingmar Bergman.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 13-05-2020 9:58]



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 13-05-2020 10:54 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Waarom staat er een gefotowinkelde kers op die vuurtoren?


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-05-2020 11:48 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Toeval dat ik deze poster pakte, uiteraard hoort die kers er niet op. Maar het is vast de spreekwoordelijke kers op de spreekwoordelijke fallus.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 13-05-2020 11:53 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Oh, die wil ik nog altijd zo graag zien. Nog beter dan The Witch, of anders van sfeer? Lijkt me toch minder horror waarschijnlijk?

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 13-05-2020 11:54]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 13-05-2020 12:08 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

The Lighthouse en The Witch zijn beide A24 films, en die hebben meer lekkers in de aanbieding. Zelf ging ik redelijk hard op Midsommar, Hereditary en Uncut Gems. Springbreakers is ook wel te doen, vooral qua GTA Vice City sfeertje.

The Bling Ring is leuk voor als je jezelf wilt verhangen maar geen zin hebt om een afscheidsbrief te pennen. Zorg ervoor dat The Bling Ring op een loop staat als het ambulance personeel je vind, want dat is het in 1 klap duidelijk waarom je uit het leven wilde stappen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-05-2020 12:31 by spectre Profiel van spectre

Bling Ring is van een Coppola telg, niet?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-05-2020 12:35 by spectre Profiel van spectre

zelf weer gezien, de Phantasm pentalogie


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 13-05-2020 12:46 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 13 mei 2020 12:31 schreef spectre het volgende:
Bling Ring is van een Coppola telg, niet?
Yup. En die kon ooit leuke films maken. The Virgin Suicides en Lost in Translation zijn erg puik.

Hier de volledige a24 lijst: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_A24_films

Enemy met Donnie Darko is ook erg gaaf trouwens.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-05-2020 13:05 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 13 mei 2020 12:46 schreef Slegthyd het volgende:
Enemy met Donnie Darko is ook erg gaaf trouwens.


Hij heet Jake Gyllenhaal en geen Donnie Darko.


... hoe de hazen lopen ...


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-05-2020 13:12 by spectre Profiel van spectre

echt?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-05-2020 13:13 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 13 mei 2020 12:46 schreef Slegthyd het volgende:

Hier de volledige a24 lijst: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_A24_films
Enemy met Donnie Darko is ook erg gaaf trouwens.


en Under the Skin. tetten


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-05-2020 13:20 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 13 mei 2020 11:53 schreef PandroidJack het volgende:
Oh, die wil ik nog altijd zo graag zien. Nog beter dan The Witch, of anders van sfeer? Lijkt me toch minder horror waarschijnlijk?


De centrale thema's zijn wederom isolatie en waanzin. En het is overduidelijk dat het gemaakt is door dezelfde dude. Wat ik zei zegt overigens niets over The Witch, want die vind ik ook tegek.

Bij wijze van zouden beide films zich ook kunnen afspelen op een gestrand ruimteschip haha. Wie weet komt hij ooit daar ook nog mee aanzetten.



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 13-05-2020 13:29 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Isolatie en waanzin op een ruimteschip? Solaris comes to mind. Zelf enkel de remake gezien met Georgie Clooney uit 2002.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 13-05-2020 14:38 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 13 mei 2020 13:29 schreef Slegthyd het volgende:
Isolatie en waanzin op een ruimteschip? Solaris comes to mind. Zelf enkel de remake gezien met Georgie Clooney uit 2002.


Oprechte vraag, maar waarom niet Tarkovsky's film kijken? De remake is op geen enkel vlak ook maar enigszins met het origineel te vergelijken (hetgeen feitelijk ook niet raar is gezien het Tarkovsky betreft) en biedt daarin ook zeer weinig inhoud (en vraagstukken).

Anderzijds, The Lighthouse was wel een fijne film ja

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 13-05-2020 14:38]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen