|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ja, A Turin Horse gezien en erg van onder de indruk. Tarkovsky, supergaaf ook al moet ik er de zin soms voor zoeken (ivm lengte en zwaarte) Stalker is tot nu toe mijn favoriete film van hem. Solaris en Solyaris zijn allebei wel de moeite waard. Het sloeg misschien nergens op om het als remake neer te zetten, maar de Clooneyfilm is niet per se slecht. Die collection op bluray ziet er goed uit trouwens, misschien toch maar eens doen. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Laatste Star Wars, er gebeurt veel maar tegelijkertijd helemaal niks. TW |
|
Gisteren eindelijk 'Persona' van Ingmar Bergman gezien. Super. |
|
Dario Argento's Inferno. Vet, vet, vet. |
|
Gaaf he. Hilarisch, dat stuk in de vijver. Whut. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote: Tof om te horen! I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote:Omdat het trage ouwe meuk is. Het origineel is ongeveer een uur langer dan de remake, en dat is nergens voor nodig eigenlijk. Verouderde effecten, slechte kwaliteit overall (zelfs na restauratie). De remake is dus een update voor mensen die niet 70+ jaar oud zijn. De remake is overigens op vele vlakken te vergelijken met het origineel, ondanks dat het 'Tarkovsky betreft.' Die claim riekt naar cinematografische dikdoenerij, en daar doen we hier niet aan. |
|
quote: Goede recalcitrante post. Niemand stelt dat je Tarkovsky of welke regisseur/welke genre dient te snappen of dient goed te vinden. Echter, Tarkovsky omschrijven als 'cinematografische dikdoenerij' is natuurlijke complete onzin. Op zich niet heel verwonderlijk in jou geval gezien je dergelijke films niet kijkt (geen kritiek, meer een constatering van wat je hier plaats) en dat is prima natuurlijk. Ik heb niks met horrorfilms bijvoorbeeld I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
Jouw claim is wat ik 'cinematografische dikdoenerij' vind. Dat je je geroepen voelt om alles wat Russisch is te verdedigen moet je zelf weten, maar verwacht niet dat anderen daarin mee gaan. Edit: ik reageerde hierboven voor de 2e keer op dezelfde post van je. Bij de eerste reactie had ik het origineel nog niet gezien, bij de 2e wel. Anders heeft opnieuw reageren op dezelfde post geen meerwaarde. [Dit bericht is gewijzigd door Slegthyd op 19-05-2020 9:52] |
|
quote: Hetgeen natuurlijk ook onzin is, en geen idee waar de Ruslandclaim vandaan komt? Genoeg films van over de hele wereld die het kijken waart zijn en genoeg slechte films uit Rusland en de voormalige Sovjet-Unie. Echter, het is ook wel weer duidelijk welke richting dit opgaat On topic: Gisteren opnieuw Sicario (2015) bekeken. Blijft een prachtige film. Hoor wel dat het vervolg minder is? I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
Het origineel is overduidelijk beter dan de remake, maar deze uitspraak... quote: ...is pure cinematografische dikdoenerij van jouw kant. Dus ik snap dat je het daar niet over wilt hebben. Day of the Soldado is degelijk. Brolin en Del Toro zijn weer van de partij, alleen staat Villeneuve niet aan het roer. Er gaat nog een 3e (en tevens laatste) film komen, als het goed is. |
|
Dennis Hopper's 'The Last Movie'. Jezus, wat een koortsdroom. Een beetje de Dopesmoker onder de films. Dennis Hopper krijgt na het succes van Easy Rider een klein kapitaal om zijn gang te gaan voor een volgende film. Het script is halverwege overboord gegooid en het resterende budget opgemaakt aan drugs en de camera gewoon laten draaien. Goede vriend Alejandro Jodorowsky vond het resultaat vervolgens te normaal, dus na maandenlang knippen en plakken krijg je deze mindfuck van jewelste. Een prachtige puinhoop. Dirge for November, veel plezier. |
|
quote: Oh, op die fiets. Vanuit de basis is de film qua structuur hetzelfde, alleen ik vind dat Tarkovsky's versie afwijkt binnen het aspect dat het qua sfeer, diepgang en vraagstukken simpelweg een stuk beter is. Wat dat betreft had ik dit inderdaad zo moeten vermelden bij mijn eerdere opmerking, excuses. quote: Ik denk dat dit een prima samenvatting is. Stanislav Lem vond beide films niks overigens quote: Ik zal het toch eens downloaden dan. Villeneuve blijft toch een prima moderne regisseur dus hopelijk blijft het qua sfeer wat hetzelfde. [Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 19-05-2020 10:23] I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Klinkt super, ik moet dit zien. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Ik begin langzaamaan groot liefhebber te worden van Louis Malle's films. Gisteren enorm genoten van Lacombe Lucien. |
|
ALIENS weer eens gezien Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Nieuw van David Lynch I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
Ah, vet, die heb ik vorig jaar gezien tijdens zijn expositie in Maastricht. Ik wilde 'm graag nog eens kijken. |
|
Tikje teleurstellend. |
|
Strange Days Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Joker. De tering, wat goed. Ook als je helemaal niks met Batman/superhelden in het algemeen hebt, echt waanzinnig. En wát een acteerprestatie van Joaquin Phoenix. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
vond ik ook Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Zeiden ze nog iets tegen je? En mocht je mee op een ruimtereis? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Fear and Loathing in Las Vegas was er niet voor in de stemming denk ik signature |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |