IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "There is always time for a last minute" [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 26-07-2021 16:27 by spectre Profiel van spectre

of omdat Denis Villeneuve een reeks heeft neergezet waarbij ik sta te applaudisseren.

Prisoners
Enemy
Sicario
Arrival
Bladerunner 2049

@Zelthor, ik zie op imdb dat Denis ook betrokken is bij een Dune serie, is dat dan niet het vervolg?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-07-2021 16:28 by spectre Profiel van spectre

iPim, ik heb nu nog steeds niet door of je A L I E N nu wel of niet hebt gezien


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 26-07-2021 16:41 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 26 juli 2021 16:27 schreef spectre het volgende:
of omdat Denis Villeneuve een reeks heeft neergezet waarbij ik sta te applaudisseren.

Prisoners
Enemy
Sicario
Arrival
Bladerunner 2049


En Incendies dan?


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-07-2021 16:44 by spectre Profiel van spectre

hey, een mens moet soms kiezen tussen iets wat ie nog niet kent of een classic zoals A L I E N.

Ik kies heel vaak een classic


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-07-2021 16:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 juli 2021 16:08 schreef iPim het volgende:
Momentum is er natuurlijk een beetje uit nu de film een miljoen keer uitgesteld is, maar deze gaat - voor keronabegrippen - nog best goed cashen, verwacht ik.

Niet handig inderdaad, maar als dit een HBO Max-ding geweest was had het niet goed gecasht denk ik en daar hadden we dan sowieso niks aan. Hopen dat je gelijk hebt!
quote:
De trailers doen me echt helemaal niks en het boek trok ook op weinig. Alleen kijken voor Timothée Chalamet dan.


1e trailer was nog te vergeven, 2e had wel een wat duidelijkere lijn mogen hebben en wat meer op de actie mogen hangen om zieltjes te winnen. Denk dat die 1e eigenlijk meer lijn had (kijk het net terug).

Stil over het boek.

Wel goede keuze voor Chalamet, niet helemaal zoals Paul voor me zag maar kan wel en hij neemt ook de juiste gravitas mee.
quote:
Op 26 juli 2021 16:27 schreef spectre het volgende:
@Zelthor, ik zie op imdb dat Denis ook betrokken is bij een Dune serie, is dat dan niet het vervolg?

Wie?

Nee, is niet het vervolg op de aankomende film. Prequel.


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-07-2021 16:54 by spectre Profiel van spectre

o vet, ook vet dat Denis daar bij betrokken is


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-07-2021 16:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 juli 2021 16:41 schreef zodiac lung het volgende:
En Incendies dan?

humanator liet een knap rijtje van Denis zien, dat zeker, maar van zijn niet-scifi films (die ik gezien heb) vind ik Incendies de sterkste. Hele heftige film...


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-07-2021 16:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 juli 2021 16:54 schreef spectre het volgende:
o vet, ook vet dat Denis daar bij betrokken is

Yup. In ieder geval als producer en regisseur van een aflevering geloof ik. En voor zover ik weet gaat deze series er hoe dan ook komen, al kan het natuurlijk altijd nog raar lopen.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-07-2021 21:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

"Devil" van M. Night Shalala. Aardig. Niet heel bijzonder


[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 26-07-2021 21:35]


When your people matter, menstrual health matters


Sater
Usericon van Sater
Posted 26-07-2021 21:58 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 26 juli 2021 16:08 schreef iPim het volgende:
Het is niet echt 'mijn' genre, maar als het een beetje leuk uitgevoerd is, kijk ik wel eens mee. Als puber heb ik een hoop van de mainstreamfilms gezien. Recentelijk kon ik genieten van iets als Baby Driver, Full Metal Jacket, Sin City, The Hateful Eight, Good Time, Dunkirk, Hot Fuzz, The House That Jack Built, Tenet. Niet echt actie-actie, maar wel met actie.


Dat zijn allemaal goede titels, maar inderdaad niet echt actie-actie. Heb je High-Rise al gezien? Ook geen actie, wel een aanrader (al sta ik daar redelijk alleen in).


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-07-2021 8:12 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

'High Rise' vond ik ook wel de moeite, alhoewel ik Ben Wheatleys 'Kill List' nog net iets beter vond.
Ik wist trouwens niet dat ook 'Sightseers' van hem was (een zeer donkere sarcastische komedie over zelfmoord).
En voor zover ik kan volgen zou hij ook één van mijn favoriete comics gaan verfilmen, "Hard Boiled".


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 27-07-2021 21:19 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw

Ik heb een paar jaar geleden ook High-Rise gezien en vond dat best een sterke film. Krijgt wel maar 5,6/10 op IMDB, dus meeste mensen vinden er precies toch niet veel aan, vreemd genoeg.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 28-07-2021 9:55 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 26 juli 2021 11:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Trailer ziet er geweldig uit, visueel doet dit alles goed, acteurs helemaal prima... Kan bijna niet anders dan dat ik het geweldig ga vinden (nadat de boeken en games in de jeugd er diep ingeslepen zijn, heb ik hele hoge welwillendheid voor dit verhaal; eerdere film en series trek ik ook )

Blijf bang dat het niet genoeg aan gaat slaan, en dat deel 2 er dus niet komt... Kan echt niet peilen hoe dit bij de onbevangen kijker aankomt.

.........


Het echte probleem gaat de beperkte bioscooprelease zijn naast de online premiere op HBO Max.
Dit betekent nu al dat de film waarschijnlijk te weinig gaat opleveren om de studio te motiveren vervolgdelen te maken.

Maar ik kijk er naar uit.
Wil het in volle glorie op het grootst mogelijke scherm zien.

Briljante regisseur ook.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-07-2021 12:34 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Nu de boekenreeks aan het lezen. En voor de tweede keer Jodorowsky's Dune gezien. Ik ga nog even geen trailers kijken, maar ergens kan ik me niet voorstellen dat het iets wordt in deze tijd. Wordt vast wel weer doodgeslagen met humoristische ongepaste oneliners ofzo. We shall zee.

@iPim, als je hem dus nog niet hebt gezien, gewoon doen (Alien). Waanzinnige film met een onderhuidse spanning die zelden geëvenaard wordt. Aliens vind ik ok. Ander soort film.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-07-2021 8:13 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Heb deze gisteren in de cinema gezien. Erg traag en minimalistisch, waardoor het even duurde voordat het kwartje bij mij viel. Maar dan besefte ik wel (en "voelde" ik) wat voor een mooie, elegante film het was, en dan was hij plots gedaan. Zou hem nog wel eens willen zien om me beter in de sfeer te kunnen onderdompelen.

quote:
Op 10 juli 2021 13:37 schreef zodiac lung het volgende:
Kelly Reichardt's First Cow




The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-07-2021 10:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 juli 2021 9:55 schreef White Tree het volgende:
Het echte probleem gaat de beperkte bioscooprelease zijn naast de online premiere op HBO Max.
Dit betekent nu al dat de film waarschijnlijk te weinig gaat opleveren om de studio te motiveren vervolgdelen te maken.

Ah, shit... Dacht dat ze daar vanaf gestapt waren, berichtgeving 17 mei. Maar berichtgeving van 25 mei gemist waar dat weer ontkend werd door Warner Bros.

Wat een stom gedoe... Hopen dat ze toch een rekensom kunnen maken waaruit blijkt dat het de moeite gaat zijn.
quote:

Maar ik kijk er naar uit.
Wil het in volle glorie op het grootst mogelijke scherm zien.

Briljante regisseur ook.

Kan niet wachten! Misschien ook maar naar een IMAX-zaal afzakken.
quote:
Op 28 juli 2021 12:34 schreef Dirge for november het volgende:
Nu de boekenreeks aan het lezen. En voor de tweede keer Jodorowsky's Dune gezien. Ik ga nog even geen trailers kijken, maar ergens kan ik me niet voorstellen dat het iets wordt in deze tijd. Wordt vast wel weer doodgeslagen met humoristische ongepaste oneliners ofzo. We shall zee.

Die oneliners hebben ze er bij gestopt, kan ik je alvast verklappen Wel op een gepaste manier, in karakter, geen Marvel. En in het boek zat ook wat van dat soort lichtheid.

Maar denk dat dat soort inmenging heel beperkt is, verder lijkt het vrijgegeven materiaal bloedserieus. Als je ook leest hoe Denis over het boek spreekt, en wat de berichten zijn van mensen die de eerste 10 minuten hebben gezien, denk ik dat het héél erg getrouw wordt.

Jodorowsky had in potentie een geweldige Dune gemaakt had, als dat gebeurt was, jammer dat men het niet aandurfde en jammer dat hij niet iets meer wilde toegeven.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-07-2021 10:36]


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-07-2021 10:38 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Hugo de Jonge inhuren, die rekent het wel recht... of krom.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-07-2021 10:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



I wish I was a butterfly


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 31-07-2021 20:52 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Night Shyamalan, de man van de goeie ideeën maar de slechte uitwerking. In de handen van een écht goede verhalenverteller had dit gegeven (een strand waarop de tijd véél sneller gaat) een intense suspense-film kunnen opleveren, maar wat je te zien krijgt is een "Lost"-achtig vehikel, suspense van het derde knoopsgat. Zeker de dialogen (en sommige "enge" scènes) zijn tenenkrullend gênant slecht, om dan nog te zwijgen over Shyamalan's mislukte pogingen om het geheel met wat "humor" te kruiden. De afwikkeling van het verhaal is van een kleuterniveau. Misschien is hij te rap content .



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 01-08-2021 8:26 by Slegthyd Profiel van Slegthyd



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-08-2021 8:37 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Tieten van Kate kijken ja?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 01-08-2021 8:38 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Ook, maar er zit een twijfelachtig jong "coming of age" grietje in. Die is natuurlijk veel leuker.

(toen kon dat nog gewoon, dus het is ok)


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2021 13:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 31 juli 2021 20:52 schreef PandroidJack het volgende:
Night Shyamalan, de man van de goeie ideeën maar de slechte uitwerking. In de handen van een écht goede verhalenverteller had dit gegeven (een strand waarop de tijd véél sneller gaat) een intense suspense-film kunnen opleveren, maar wat je te zien krijgt is een "Lost"-achtig vehikel, suspense van het derde knoopsgat. Zeker de dialogen (en sommige "enge" scènes) zijn tenenkrullend gênant slecht, om dan nog te zwijgen over Shyamalan's mislukte pogingen om het geheel met wat "humor" te kruiden. De afwikkeling van het verhaal is van een kleuterniveau. Misschien is hij te rap content .





oei


keek ik wel naar uit




jammer


signature


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 01-08-2021 21:09 by MetalJan Profiel van MetalJan

Doctor Sleep

Toffe film, niet verwacht. Vooraf was ik nogal sceptisch. Een vervolg op The Shining, is net zoiets als een vervolg op de Titanic; dat lukt je niet. Dacht ik. Maar Mike Flanagan (oa The haunting of hill house) heeft er toch wat moois van gemaakt. Visueel erg sterk. Muziek past er ook goed bij. Ja, ik heb me wel vermaakt, ondanks de lange speelduur van 2,5 uur.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2021 22:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Escape Room



daar zat meer in


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen