IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "There is always time for a last minute" [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-04-2020 21:20 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Pas was No Country for Old Men op tv. Nog een half uur, dus ik denk, even afkijken. Want ik had geen idee meer hoe de film eindigde. Geweldige film, vooral door die Javier Bardem.

Nou weet ik het weer, wat een kut einde.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 13-04-2020 16:29 by Bub Profiel van Bub

Korte film alert!

Vanmiddag gezien: The Procedure.
Absurd en uiterst komisch. 4 minuten.
https://vimeo.com/254765686

En het mooie is, er is ook nog een deel 2.
Nog grappiger.
https://vimeo.com/404075257




bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-04-2020 16:46 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Kelere...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-04-2020 11:09 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Gisteren Once Upon a Time in Hollywood gezien. Ik vond het misschien wel z'n beste tot nu toe. Kanttekening is dat ik wel klaar ben met wat doorgaans wordt gezien als typisch Tarantino. Het enige waar ik moeite mee had was de het stuk rond het einde. Misschien word ik oud, maar de grafische bruutheid droeg wat mij betreft helemaal niets bij aan de film.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-04-2020 11:16 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Dat brute einde vond ik dan weer het enige interessante aan een voor de rest inhoudsloze film.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-04-2020 13:57 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 14 april 2020 11:16 schreef PandroidJack het volgende:
Dat brute einde vond ik dan weer het enige interessante aan een voor de rest inhoudsloze film.


Case in point: het is effectbejag. Blijkbaar met succes.



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 17-04-2020 7:25 by Slegthyd Profiel van Slegthyd



Was zelf niet bekend met het verhaal. Ondanks dat enorm kut.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2020 8:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 14 april 2020 11:09 schreef Dirge for november het volgende:
Gisteren Once Upon a Time in Hollywood gezien. Ik vond het misschien wel z'n beste tot nu toe. Kanttekening is dat ik wel klaar ben met wat doorgaans wordt gezien als typisch Tarantino. Het enige waar ik moeite mee had was de het stuk rond het einde. Misschien word ik oud, maar de grafische bruutheid droeg wat mij betreft helemaal niets bij aan de film.

Vond zelf de film van begin tot en met het eind geweldig. Gedurende de film zitten al een paar stukken met sterk ingehouden spanning en qua geschiedenis IRL speelde het toch al door m'n hoofd dat er iets móest gebeuren. Ook zijn de twee mannelijke leads in de film (impliciet) op zoek naar iets wat ze uit gaat laten stijgen boven hun bestaan, waar ze duidelijk niet tevreden (meer) over zijn.

Dat alles maakte het eind, qua optreden van geweld an sich, voor mij een gepaste catharsis. Over het precieze niveau van het geweld, tsja, dat is wat minder evident. Vond ik ook gepast. Het contrast met de toch overwegend dromerige, emotionele of relaxte sfeer maakte de catharsis des te groot. Was deels ook ingebed omdat het deels refereert aan wat er eerder gebeurd is.

Denk ook z'n beste!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-04-2020 8:51]


I wish I was a butterfly


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 17-04-2020 9:25 by KwelgeestIV Profiel van KwelgeestIVhttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 17 april 2020 8:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Vond zelf de film van begin tot en met het eind geweldig. Gedurende de film zitten al een paar stukken met sterk ingehouden spanning en qua geschiedenis IRL speelde het toch al door m'n hoofd dat er iets móest gebeuren. Ook zijn de twee mannelijke leads in de film (impliciet) op zoek naar iets wat ze uit gaat laten stijgen boven hun bestaan, waar ze duidelijk niet tevreden (meer) over zijn.

Dat alles maakte het eind, qua optreden van geweld an sich, voor mij een gepaste catharsis. Over het precieze niveau van het geweld, tsja, dat is wat minder evident. Vond ik ook gepast. Het contrast met de toch overwegend dromerige, emotionele of relaxte sfeer maakte de catharsis des te groot. Was deels ook ingebed omdat het deels refereert aan wat er eerder gebeurd is.

Denk ook z'n beste!
Van de week herkeken. Na de bios. had ik zoiets van "Ok, tja, mooi en vermakelijk kijkwerk, maar wat nou precies.. ?"
Maar het is echt een topfilm. Het schakelen van DiCaprio tussen zijn personage en de personages van zijn personage, echt gaaf.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-04-2020 10:00 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Heb hem destijds in de bios gezien en kijk ernaar uit om dat thuis binnenkort nog een keer te doen. Vond hem de eerste keer echt fantastisch, maar Tarantino's films groeien vaak nog bij herhaalde kijkbeurten.

Denk dat The Hateful Eight nog steeds mijn favoriet is, maar dat ligt ook gedeeltelijk aan mijn voorliefde voor westerns. Hoe je drie uur in één hut toch zo boeiend kunt maken, dat vind ik echt meesterlijk.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 17-04-2020 10:48 by KwelgeestIV Profiel van KwelgeestIVhttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Django Unchained is, tot nu toe, de enige film ooit geweest waarbij in in de bios eigenlijk in de pauze naar huis wilde. daar vond ik echt niets aan. Het is dat mijn partner het wel leuk vond.
Dat straalt voor mij sinds dien om zijn gehele oeuvre af, en op Hateful Eight in het bijzonder. Deze beschrijving trekt mij echter wel. Wellicht och eens bekijken dan.



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 17-04-2020 11:12 by Mythics Profiel van Mythics

Da xiang xi di er zuo (2018)



Prachtig en deprimerend meesterwerk van Bo Hu. Zijn enige werk ook, en vlak na het voltooien van deze film zelf uit het leven gestapt.

In the northern Chinese city of Manzhouli, it is said that there is an elephant that simply sits still and ignores the world. Manzhouli becomes an obsession for the protagonists of the film, a longed-for escape from the downward spiral in which they find themselves (the film is set in Jingxing County, Hebei province).

Hongaars meester Béla Tarr prees de film en terecht. Overigens duidelijke overeenkomsten in stijl met Tarr zijn werken ook


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-04-2020 16:04 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 17 april 2020 10:00 schreef Ralph het volgende:
Denk dat The Hateful Eight nog steeds mijn favoriet is, maar dat ligt ook gedeeltelijk aan mijn voorliefde voor westerns. Hoe je drie uur in één hut toch zo boeiend kunt maken, dat vind ik echt meesterlijk.


Interessant! Ik vond het een typische zelfingenomen Tarantino drol. Bijna niet door te komen haha. Maar wellicht moet ik ook die nog eens kijken.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-04-2020 16:07 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 17 april 2020 8:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat alles maakte het eind, qua optreden van geweld an sich, voor mij een gepaste catharsis. Over het precieze niveau van het geweld, tsja, dat is wat minder evident. Vond ik ook gepast. Het contrast met de toch overwegend dromerige, emotionele of relaxte sfeer maakte de catharsis des te groot. Was deels ook ingebed omdat het deels refereert aan wat er eerder gebeurd is.

Denk ook z'n beste!


Kan ik me ook wel in vinden, maar wat me dwarszat was de toon van de violence. De muziek eronder gaf een sfeer van verheerlijking. Dan had ik Von Trier achtige narigheid of zelfs Franse narigheid beter kunnen hebben waarschijnlijk. Begrijp me niet verkeerd, ook voor de comic consumable violence-keuze valt van alles te zeggen, het is alleen m'n persoonlijke reactie naar aanleiding van de eerste kijkbeurt.




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-04-2020 10:40 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Gisteren Possession (1981). Ongelooflijk, wat een film. En af en toe lijkt het alsof je naar modern ballet zit te kijken met hoe de film non-stop in beweging is. edit: niet nu, maar deze film moet ik echt nog een keer zien.


https://www.imdb.com/title/tt0082933/?ref_=nv_sr_srsg_0



[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 21-04-2020 10:40]



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-04-2020 10:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 april 2020 16:07 schreef Dirge for november het volgende:
alleen m'n persoonlijke reactie naar aanleiding van de eerste kijkbeurt

Idem

Zelf vond ik het niet 'verheerlijkend' als in dat het geweld als ding op zich als iets goed gepresenteerd wordt, maar het wordt inderdaad wel positief geframed. Op mij kwam dat gepast over als reactie op 1) wat de personages in de film willen gaan doen (de slachtoffers verdienen het), 2) wat de 'personages' in het echt gedaan hebben (de real life personen hadden dit verdiend). Nou ja, 'gepast' op een niveau van (de intentie tot) extreem geweld beantwoorden met extreem geweld / slechteriken worden extreem hard gepakt / etc. Niet gepast in de zin van beschaafd, wel gepast in de context van fantasie, escapisme, wat je wil. Of, heel kort samengevat, symbolische wraak voor Sharon Tate in het echt.

Verder is het een soort herrijzenis van de twee mannelijke hoofdrolspelers, die wel een boost van hun ego kunnen gebruiken. Ook positief geframed dus. Die hebben hier dan een enigszins gerechtvaardigde uitlaatklep voor hun frustraties / falen gevonden, en gaan daar lekker los op. Logisch, in de context van de film, maar komen wel wat vraagtekens bij wat ze nu echt bereikt hebben.


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-04-2020 11:04 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 21 april 2020 10:40 schreef Dirge for november het volgende:
Gisteren Possession (1981). Ongelooflijk, wat een film. En af en toe lijkt het alsof je naar modern ballet zit te kijken met hoe de film non-stop in beweging is. edit: niet nu, maar deze film moet ik echt nog een keer zien.


https://www.imdb.com/title/tt0082933/?ref_=nv_sr_srsg_0




Oh cool, Sam Neill. Ik schrijf hem op.
Ik heb nou al zo vaak Stalker positief bejubeld zien worden in dit topic, dat ik hem heb gekocht.. Binnenkort maar eens opleggen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sater
Usericon van Sater
Posted 21-04-2020 11:12 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 21 april 2020 10:40 schreef Dirge for november het volgende:
Gisteren Possession (1981). Ongelooflijk, wat een film. En af en toe lijkt het alsof je naar modern ballet zit te kijken met hoe de film non-stop in beweging is. edit: niet nu, maar deze film moet ik echt nog een keer zien.




Eind vorig jaar in de bios gezien. Heel erg gaaf, die scène in de metrotunnel, de setting in West-Berlijn, het mysterie, Sam Neill, de soundtrack, het wezen, het doppelgängermotief. Wil hem ook zeker nog eens herzien zonder continu met open mond te staren naar wat er nu weer gebeurt.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-04-2020 11:13 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

ACteerprestatie van jewelste. Ondanks dat ik niet van dit soort films hou kan ik t acteren niet anders dan prijzen


When your people matter, menstrual health matters


Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 21-04-2020 13:34 by Diarrepelsteeltje Profiel van Diarrepelsteeltje

quote:
Op 21 april 2020 11:04 schreef spectre het volgende:
Ik heb nou al zo vaak Stalker positief bejubeld zien worden in dit topic, dat ik hem heb gekocht.. Binnenkort maar eens opleggen

Geweldige film! Is ook hier een favoriet.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-04-2020 17:56 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 21 april 2020 10:42 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Idem

Zelf vond ik het niet 'verheerlijkend' als in dat het geweld als ding op zich als iets goed gepresenteerd wordt, maar het wordt inderdaad wel positief geframed. Op mij kwam dat gepast over als reactie op 1) wat de personages in de film willen gaan doen (de slachtoffers verdienen het), 2) wat de 'personages' in het echt gedaan hebben (de real life personen hadden dit verdiend). Nou ja, 'gepast' op een niveau van (de intentie tot) extreem geweld beantwoorden met extreem geweld / slechteriken worden extreem hard gepakt / etc. Niet gepast in de zin van beschaafd, wel gepast in de context van fantasie, escapisme, wat je wil. Of, heel kort samengevat, symbolische wraak voor Sharon Tate in het echt.

Verder is het een soort herrijzenis van de twee mannelijke hoofdrolspelers, die wel een boost van hun ego kunnen gebruiken. Ook positief geframed dus. Die hebben hier dan een enigszins gerechtvaardigde uitlaatklep voor hun frustraties / falen gevonden, en gaan daar lekker los op. Logisch, in de context van de film, maar komen wel wat vraagtekens bij wat ze nu echt bereikt hebben.



Thanks for taking the time!



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-04-2020 20:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 april 2020 17:56 schreef Dirge for november het volgende:
Thanks for taking the time!

Met liefde!

Nogmaals, uiteraard slechts een mening, maar had sinds ik hem gezien had best wat nagedacht over de film. Vandaar dat er nu veel uitkomt


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-04-2020 16:06 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.nu.nl/film/6046524/groen-licht-voor-vijfde-film-in-the-hunger-games-reeks.html

quote:
Het verhaal van The Ballad of Songbirds and Snake speelt zich 64 jaar voor de gebeurtenissen uit de eerdere delen af en richt zich op het personage Coriolanus Snow op achttienjarige leeftijd.


Geen Katniss Everdeen dus. Neigt nu al naar uitmelken van een concept wat al aan z'n max zit.

En dat terug in de tijd springen is ook een hype zo lijkt.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 22-04-2020 21:18 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw



Afgelopen nacht eens naar The Hidden gekeken. Een horror/actiefilm uit 1987 met Kyle MacLachlan en Michael Nouri in de hoofdrollen.
Vermakelijk filmpje over een buitenaards wezen die lichamen van mensen als host gebruikt.
De film wordt wel op geen enkel moment creepy, dus heb het er een beetje moeilijk mee om dit te bestempelen als horror. Sci-fi/actiefilm zou misschien een betere omschrijving zijn



[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 22-04-2020 21:22]


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-04-2020 9:03 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

In Polen wilden ze hun eigen 'Seven' maken. Ondanks het niet zo fantastische acteerwerk (zeker van het hoofdpersonage) zitten er wel best goede vondsten bij, en de gruwel is niet van de poes. Leuk tussendoortje op Netflix.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen