IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Covid-xx, the next generation [Corona topic] Vorige pagina | Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-03-2021 1:26 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 4 maart 2021 1:12 schreef faalhaas het volgende:
Vaccineer al die dikzakken op middelbare leeftijd eerst eens. Dat kan precies met de huidige capaciteit aan vaccins. En hoeft niet alles meer op slot.


Hier ben ik het mee eens. Ik denk dat er economisch gezien ook een hoop valt te zeggen om juist jongeren (<50 jaar oud) te vaccineren. Mijn oma van 93 is inmiddels gevaccineerd, maar daar krijg je de economie niet van op gang. Vaccineer mensen die noodgedwongen met de meeste andere mensen in contact komen. Dat zijn mensen met contactberoepen (zoals in de service-industrie), mensen die met meer mensen op één adres wonen, etc.

quote:
Ik vind het niet vanzelfsprekend het leven altijd maar zoveel mogelijk op te rekken. Zeker niet als dat ten kostte gaat van werkelijk alles. Wij denken daar anders over. Lets agree to disagree.


Ik denk ook dat de relatie die onze huidige maatschappij met risico heeft volkomen scheefgetrokken is. Bestaande risico's accepteren we klakkeloos, maar 'nieuw' risico moet volledig bedwongen worden. Dagelijks stappen tienduizenden mensen een auto in, terwijl er genoeg mensen per jaar overlijden in verkeersongelukken. Een gedachte-experiment: hoe zouden we reageren als er in plaats van dit virus ineens de wesp nieuw geïntroduceerd zou worden in ons leven? Zouden dan alle BBQ's afgelast worden omdat je misschien een wesp inslikt wanneer je een sapje drinkt?

Politiek gezien lijkt het onmogelijk om een discussie te hebben over de prijs die de gemeenschap kan/wil betalen voor het rekken van iemands bestaan. Met technologische vooruitgang is medisch gezien alles mogelijk, maar heeft het zin? Rendeert het in kwaliteit van leven? Desondanks denk ik dat dit virus maar over ons heen laten spoelen dermate veel ontwrichting veroorzaakt dat het de prijs van mitigatie waard is.

quote:
Dat klink al anders dan 'pertinente onzin'.


Je spant nog steeds de kar voor het paard. De amplificatie van een overspoelingsstrategie weegt dermate zwaar dat zo'n middellange termijn overweging nauwelijks een rol kan spelen. In extremis ben je niet beter af wanneer je beter voorbereid bent op een tweede golf wanneer te weinig mensen de eerste golf niet overleven.

quote:
Maar ik vind dat de huidige aanpak ook flink heeft gefaald. De autoriteiten spelen paniekvoetbal en focussen alleen op de korte termijn.


Ook hier zijn we het met elkaar eens.

quote:
Dat waren geen domme dingen. Maar goed jij kan het ook niet helpen dat ze bij een studie Economie niet verder komen dan het Keynesiaans model. Komt de Oostenrijkse school überhaupt aan bod?


Vent, ik heb een scriptie geschreven over (de geschiedenis van) heterodoxe economische theorieën en die gepresenteerd bij een congres in De Nederlandsche Bank toen ik 20 was :') Mij checken op m'n economische streetcred is echt de domste strategie die je kan inzetten.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 04-03-2021 1:34]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-03-2021 1:39 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 4 maart 2021 1:26 schreef iPim het volgende:
Vent, ik heb een scriptie geschreven over (de geschiedenis van) heterodoxe economische theorieën en die gepresenteerd bij een congres in De Nederlandsche Bank toen ik 20 was :') Mij checken op m'n economische streetcred is echt de domste strategie die je kan inzetten.


Ik kon dat niet opmaken uit je reactie op inflatie. Die vond ik vrij standaard bagatelliserend. Maar kunnen we nog wel eens dieper op ingaan in dat draadje. Nu slapen!

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 04-03-2021 1:40]


... hoe de hazen lopen ...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-03-2021 18:08 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-03-2021 18:44 by spectre Profiel van spectre

misschien lust Thierry dat vaccin wel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-03-2021 18:52 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Om een of andere reden heb ik mijn bedenkingen bij dat Russische vaccin.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 04-03-2021 21:41 by El Chulo Profiel van El Chulo

Ik meen dat je 2 maanden geen alcohol mag drinken voor het Spoetnik vaccin..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-03-2021 21:47 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Hele wodka business in Rusland naar de klote...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-03-2021 17:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

we hebben het hier allemaal zitten,

ik, vrouw en kinderen.

hoi!


signature


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 09-03-2021 17:24 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Weer getrouwd ja? Sarah, of toch een andere dit keer?

Succes met herstel overigens.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-03-2021 17:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

verloofd


sinds 1/1/2020

eerste keer - nooit gehuwd of verloofd geweest



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-03-2021 17:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

en thanks,

39+ en ademen alsof ik net een pak Bastos of Johnsons zonder filter in één keer opgerookt heb. Na 4 jaar gestopt te zijn.


signature


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 09-03-2021 17:34 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 9 maart 2021 17:31 schreef Hypnos het volgende:
verloofd


sinds 1/1/2020

eerste keer - nooit gehuwd of verloofd geweest


Huh? Je hebt koters uit tinderneukrelaties? Bart...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-03-2021 17:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 maart 2021 17:34 schreef Slegthyd het volgende:
Huh? Je hebt koters uit tinderneukrelaties? Bart...


beter kinderen uit tinderneukrelaties dan tinderen met kinderneukrelaties toch?


signature


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 09-03-2021 19:08 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 9 maart 2021 17:56 schreef Hypnos het volgende:
beter kinderen uit tinderneukrelaties dan tinderen met kinderneukrelaties toch?
Maar hoe ga je dan te werk? Chickie zwanger neuken zodat ze de komende tijd niet weg loopt?


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-03-2021 8:05 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 9 maart 2021 17:31 schreef Hypnos het volgende:
verloofd


sinds 1/1/2020

eerste keer - nooit gehuwd of verloofd geweest




Proficiat Ik ben al eens getrouwd en gescheiden. Het eerste was leuk op korte termijn en omdat je een goed feest kan geven. Het tweede was leuk op langere termijn omdat mijn leven nu meer een feest is. En toch zou ik overwegen om het nog eens een tweede keer te proberen, als het eens zou blijven duren met een (in dit geval OK Cupid) lief .


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-03-2021 11:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 maart 2021 19:08 schreef Slegthyd het volgende:
Maar hoe ga je dan te werk? Chickie zwanger neuken zodat ze de komende tijd niet weg loopt?



ik denk dat het andersom was


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-03-2021 11:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 10 maart 2021 8:05 schreef PandroidJack het volgende:
Proficiat Ik ben al eens getrouwd en gescheiden. Het eerste was leuk op korte termijn en omdat je een goed feest kan geven. Het tweede was leuk op langere termijn omdat mijn leven nu meer een feest is. En toch zou ik overwegen om het nog eens een tweede keer te proberen, als het eens zou blijven duren met een (in dit geval OK Cupid) lief .


iedereen geïnviteerd? Wat was je openingsdans?


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-03-2021 14:16 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

"Yellow ledbetter" van Pearl Jam. En nadien "Easy" in de Faith No More-versie. Wat gaat over je partner verlaten, geloof ik . En uiteindelijk nog "Wild Horses" van The Rolling Stones erachter.
Dat inviteren is een pest; het kan al snel een sneeuwbaleffect worden; als ik die en die inviteer, moet ik die en die uiteraard ook inviteren...


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-03-2021 14:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 10 maart 2021 14:16 schreef PandroidJack het volgende:
En nadien "Easy" in de Faith No More-versie. Wat gaat over je partner verlaten, geloof ik





heerlijk ja.


Een nicht van me - haar openingsdans - was Highway To Hell

en neen, ik ben er niet mee getrouwd.


signature


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 10-03-2021 15:41 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 10 maart 2021 11:30 schreef Hypnos het volgende:
ik denk dat het andersom was
Haar vastbinden zodat ze niet wegloopt en daarna zwanger batsen?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-03-2021 16:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 10 maart 2021 15:41 schreef Slegthyd het volgende:
Haar vastbinden zodat ze niet wegloopt en daarna zwanger batsen?


Vrouwen kunnen ook iemand proberen binden door zwanger te worden zonder expliciet medeweten bvb.


Maar dan nog, nee, twee kindjes met twee ex-partners ja. 4 kinderen samen in de nieuwe situatie.


Dus nu zijn er (even tellen) 5 gezinnen "geïmpacteerd" door 1 Coronageval van één van de kinderen, nieuw samengestelde gezinnen in Coronatijden ... niet makkelijk.


signature


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 15-03-2021 7:46 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

https://www.trouw.nl/cs-b52cf6fc

Nederland stopt uit voorzorg twee weken met vaccin van AstraZeneca

Niets aan de hand, gewoon doorgaan met prikken. O, wacht...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 15-03-2021 8:46 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Eenmaal het mijn beurt is, over enkele jaren (België kennende) zou ik toch ook graag willen weten met wat ze me willen intenten. Die AstraZeneca laat ik toch ook liever aan me voorbij gaan dan.

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 15-03-2021 8:47]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2021 9:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Nu al drie dagen op rij 93% saturatie. Diep inademen is onmogelijk. Regelmatig 39' . Ik zou een flinke cent betaald hebben voor dat Astra Zeneca.


signature


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 15-03-2021 13:22 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Hoe ziet je buik eruit, Bart?

quote:
Op 15 maart 2021 7:46 schreef F.Jacobse het volgende:
https://www.trouw.nl/cs-b52cf6fc

Nederland stopt uit voorzorg twee weken met vaccin van AstraZeneca

Niets aan de hand, gewoon doorgaan met prikken. O, wacht...



https://twitter.com/mkeulemans/status/1370096856013889537?fbclid=IwAR33OePasVTSjfC8dbFL1dmTOrXLepxA8jVLnRwjb_LvCo9B5VQdH1y-_m4



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen