IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Covid-xx, the next generation [Corona topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-01-2021 9:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 januari 2021 7:10 schreef ElitE het volgende:
Na het filmpje heb ik een hoop dingen verder uitgezocht en daar lijkt hij inderdaad goed naast te zitten. Het meest schrok ik van de 162 tegenover 8.

Je laat nu aardig wat nuance zien die er eerder niet was, en ook niet in het filmpje zit. Hij maakt op hoofdlijnen enkele (enkele) goede punten (zoals je hierboven weer noemt), die bij jouw brede kritische blik passen, dus ik snap dat je het graag deelt. Maar eigenlijk verdient het filmpje dat niet. Het is door alle desinformatie, gebrek aan statistische onderbouwing en halve waarheden gewoon een waardeloos filmpje en jij had eigenlijk meteen al beter moeten weten.
quote:
- het is niet bewezen dat het vaccin overdracht voorkomt of slecht gedeeltelijk voorkomt dit is niet bewezen en proefdieren lieten her en der nog transmissie zien. De publieke opvatting lijkt nu te zijn dat het transmissie uitsluit. ( eerste signalen zijn positief maar dit is natuurlijk wel een belangrijk punt. dat betekend dat je maanden later pas maatregelen kan laten vieren.)

Deze heb ik niet verder uitgezocht, volgens mij klopt het wel wat je zegt. Heb niet het idee dat 'men' (de overheid) dit per se anders ziet, maar in het publieke debat wordt het inderdaad wel vaak genegeerd en dat is gevaarlijk.

Of het de besmettelijkheid remt is dus nog steeds de vraag. Deel van de besmettingem komt door de symptomen, dus helpt in ieder geval iets. En verder, tsja, het zou dus moeten beschermen...
quote:
- De gehele effectiviteit is gebaseerd op 162 in placebo tegenover 8 met vaccin. Daar zitten natuurlijk wel zorgvuldig gekozen groepen en procedures tussen. Het is zeker een goed begin. En veiligheid is natuurlijk wel getest op 20000 mensen. Maar er zijn natuurlijk nog talloze haken en ogen aan.

De groepen zijn groot genoeg om aan te tonen dat het vaccin werkt. Ook was van tevoren bekend (uiteraard) bij welke aantallen besmettingen in de control group ze zouden analyseren en stoppen, dus dat is by design.

Qua veiligheid is wat anders, als er reden is om aan te nemen dat er significante hoeveelheden langetermijnseffecten zouden kunnen zijn. Want dat ze er überhaupt zouden kunnen zijn is natuurlijk een vreselijke dooddoener waar niemand iets aan heeft.

Welke talloze haken en ogen zie jij nog? In je verder punten staan er maar een paar, namelijk
quote:

- de effectiviteit is nog niet voldoende vastgesteld bij ernstige covid of bij ouderen. Ook dat haalt niet alles onderuit.

Het lijkt mij niet erg plausibel dat het wel in staat is het voorkomen van Covid met milde symptomen significant te reduceren, maar níet om ook Covid met ernstige symptomen significant te reduceren.

Waarom is het nog niet voldoende vastgesteld bij ouderen? Hebben we überhaupt de data om dit vast te stellen?

Over het filmpje: Schetters is dus niet eens in staat de juiste getallen te noemen wat betreft hoeveel gevallen met ernstige Covid er waren.
quote:

- en ergens ook een aantal punten waar hij absoluut in doordraaft maar waar huidig beleid/publieke opvatting de andere kant doordraaft. Corona is precies een ziekte die in het niet valt bij het gros van de infectieziekten maar met 5 - 10 keer dodelijker dan griep is het ook niet niks. De balans hierin zoeken is daarom zo moeilijk. Maar het zijn inderdaad vooral ouderen die hieraan sterven en voor 90a95% is het ook niet meer dan een griepje. Als er inderdaad wat meer serieuze bijwerkingen aan het virus zitten zou je wel moeten aarzelen of je die groep wel zou willen vaccineren.

Belangrijk punt wat jij en hij vergeten is dat de zorg kan imploderen als het virus nog harder gaat lopen in Nederland, dat is een extra punt buiten het kille cijfer van het aantal doden. En die dodelijke slachtoffers stonden ook echt niet allemaal op het randje van de dood.

Daarbij weten we allang dat ook als je het overleeft, je flinke gezondsheidsschade kan houden na je herstel van Covid. Dat schijnt later wel weer wat af te nemen, maar we weten dus nog niet hoeveel dat is. Dat moet je ook meewegen in de hele overweging.

Ik vind jouw (en zijn) inschatting van wat dit betekent voor ons als maatschappij wat kort door de bocht en wat minder humaan dan gewenst.
quote:
Aan die professor wakefield twijfelde ik meteen omdat hij het genetische manipulatie noemde, dat is onzin met mRNA.

Het mag bekend zijn dat Wakefield een charlatan is. Het is zeer dubieus dat ze die zonder enige context aan het woord laten.

Verder is dit volgens mij de enige plausibele bijwerking die in het filmpje (en elders) genoemd wordt (dat mRNA voor auto-immuunziekten zorgt). Dit kán inderdaad, net als dat het bij 'gewone' infecties kán gebeuren. Dat is dan wel bij mensen die er vatbaar voor zijn, niet zomaar bij iedereen.

Zoals onze refo-vrienden ook zeggen: dat mRNA is instabiel en met een week of een paar weken weg uit je lichaam. Een auto-immuunrespons gebeurt als je lichaam bezig is die door de mRNA veroorzaakte eiwitten aan te pakken. Dat duurt ook niet megalang, volgens onze refo-vrienden het meest waarschijnlijk binnen enkele weken. Dit had dus al in de klinische testen opgemerkt moeten worden, maar zeker nu we wereldwijd al wekenlang aan het vaccineren zijn.

Welke reden is er om aan te nemen dat het in dit geval nog langer zou duren? Of klopt het niet wat onze refo-vrienden zeggen?




Verder zit er in het filmpje echt heel veel kwalijke nonsens. Ik heb het transcript er van de week bijgepakt en het is echt ernstig.

* "Ten eerste is er een urgentie gecreëerd en de urgentie die hier gecreëerd is, is dat onze maatschappij op slot zit." --> die zit op slot omdat anders de zorg implodeert...

* "Het is duidelijk dat de meeste mensen gewoon immuun zijn en helemaal geen Corona of COVID ontwikkelen." --> Ohja, de meeste mensen zijn immuun, daarom wordt er in elke golf ook bijna niemand ziek :') Waar zaten we nu op, 10%-20% in NL heeft antitstoffen? Waar haalt hij die wijdverspreide immuniteit vandaan? Er zijn natuurlijk wel veel mensen die geen of weinig symptomen ontwikkelen, maar dat is wat anders en juist een probleem.

* "Er zijn natuurlijk mensen die in het ziekenhuis liggen, dat is juist. Maar de urgentie die zie ik niet." --> wat een non sequitur. Maar goed, voorbeeld X dat Schetters niet snapt wat voor probleem voor de zorg dit is.

* "Het huidige vaccin - dat het eerste op de markt is gekomen - is een vaccin dat gebruik maakt van een bepaalde nieuwe techniek. We noemen dat een mRNA techniek en dat staat voor Messenger RNA. Die techniek is nog nooit breed gebruikt of ingezet voor het gebruik bij mensen in vaccins." en "er wordt nu een mRNA vaccin gepusht of virale vaccins die eigenlijk een beetje hetzelfde doen en dat zijn volstrekt nieuwe technieken." --> 'Nieuw', nee, mRNA in deze zin wordt al sinds eind jaren '80 onderzocht. Inderdaad wel voor het eerst dat ze vrijgegeven worden voor' algemeen gebruik'. Wel eerder op mensen getest, maar niet succesvol (genoeg). Virale vaccins? Virale vector vaccins, misschien? Dat is al helemaal niet nieuw, en juist al wel eerder voor 'algemeen gebruik' vrijgegeven. En "die een beetje hetzelfde doen", ja koekeloe, zo kan ik het ook. De traditionale vaccins met verzwakte virussen doen ook "een beetje hetzelfde" en dat vindt Schetters wel allemaal prima.

* "Ja maar goed, wat jij terecht al zegt eerder, de lockdown is feitelijk een keuze als je kijkt naar het klinisch beeld in de ziekenhuizen, dan het lijkt er niet echt een heel groot probleem te zijn. Of zeg ik nou iets wat straks iedereen schandalig vind? Nee wij leven in Nederland waar we vrijheid van meningsuiting hebben, dus u mag zeggen wat u wil. Volgens mij liggen er nog geen 3.000 patiënten in het ziekenhuis?" --> Weerzinwekkend, dit. We hebben de meeste ernstige vrijheidsbeperkede maatregelen sinds de Tweede Wereldoorlog genomen om het virus enigszins in te dammen, en dan nu zeggen dat het allemaal wel meevalt. Mafketels.

* "Ja, er zijn mutaties beschreven die besmettelijker zijn, maar dat is op zich niet een probleem. Het gaat erom hoe virulent deze stammen zijn. Want als iets heel besmettelijk is maar je wordt er niet ziek van, dan is dat helemaal niet erg. Waar ik wel een probleem zie is dat als mensen een nieuwe stam weer gaan framen als een levensgrote bedreiging voor de maatschappij, dat wij dan binnen de kortste keren in de volgende lockdown zitten. Met een volgende periode dat er weer een vaccin gemaakt moet worden en dat we weer met z'n alle gevaccineerd gaan worden." --> Hmm, volgens mij zijn er heel wat plaatjes in omloop met verschil tussen meer besmettelijk en meer virulent. Je kan beter een mutatie hebben die 50% dodelijker is (en even besmettelijk) dan 50% besmettelijker (en even dodelijk). De laatste leidt tot meer doden (en andere ellende). Verder mag hij even in London gaan kijken hoeveel het kan doen, die extra besmettelijkheid. Dat laatste over dat je een nieuw vaccin moet maken als er een mutatie is, is a) niet altijd waar b) met de huidige mutaties ogenschijnlijk niet waar en c) überhaupt niet een heel groot probleem omdat je met mRNA-technieken snel een nieuw vaccin kan maken.

* (over de vermeende effectiviteit voorkomen ernstige symptomen) "nog minder dan de eis die de autoriteit (EMA) stelt aan vaccins, want dat moet meer dan 90% bescherming geven. Dus dat hebben ze ook overruled? Dat is ook overruled. En eigenlijk een beetje met de hoop - zoals ook aangegeven wordt - "deze data zullen nog wel komen" --> flagrante leugen, EMA eist dat helemaal niet.

Nu geen zin meer, gaat nog wel een tijdje door.

edit, eentje van het eind van het filmpje nog:

"Wat ik mee wil geven - en dat is een zorg die ik echt heb is dat we teruggaan naar wat ik normaal noem. En dat is dat als er iemand ziek is, dat die thuis blijft. Zoals we dat eigenlijk altijd doen. Als je de griep hebt dan blijf je thuis. Als dat heel erg wordt dan bel je de huisarts
en dan komt de huisarts en die kan eventueel met een laboratoriumtest bepalen of je griep hebt of Corona of wat dan ook. En dan de behandeling daarop afstellen." --> Onzin, zat mensen gaan de deur uit met griep dus zo 'normaal' is dat niet. Daarbij vergeet hij hier weer even de verspreiding door pre- of asymptomatische besmette personen. Gevaarlijk advies dit.




Klassiek gevalletje Gish gallop dit dus, conclusie alu-hoedjes gerechtvaardigd

Gelukkig staan er ook nog wat haakjes naar wél valide inhoudelijke punten in



[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-01-2021 10:48]


I wish I was a butterfly


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 15-01-2021 10:04 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Dank u.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-01-2021 10:24 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 15 januari 2021 7:10 schreef ElitE het volgende:
Aan die professor wakefield twijfelde ik meteen omdat hij het genetische manipulatie noemde, dat is onzin met mRNA.


Ja verdomme.
Hou eens op, joh.

Daar gaat dus mijn hoop dat ik misschien wel de nieuwe Wolverine word?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Sater
Usericon van Sater
Posted 15-01-2021 10:49 by Sater Profiel van Sater

Goed stuk AG!

Sowieso was het feit dat op hetzelfde kanaal ook een filmpje over de Great Reset staat al een redelijke red flag voor mij.

En ElitE, dank voor je reactie. Maar het gaat, zoals hierboven ook al genoemd is, natuurlijk ook om de context en samenhang waarin deze op zich juiste kanttekeningen gepresenteerd worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 15-01-2021 10:51]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-01-2021 10:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 januari 2021 9:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het lijkt mij niet erg plausibel dat het wel in staat is het voorkomen van Covid met milde symptomen significant te reduceren, maar níet om ook Covid met ernstige symptomen significant te reduceren.

Dat baseer je op....?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-01-2021 11:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 januari 2021 10:50 schreef Fusion het volgende:
Dat baseer je op....?

Milde symptomen krijg je omdat het virus 'vrij' z'n gang kan gaan in het lichaam. We zien duidelijk dat het vaccin ervoor zorgt dat je lichaam het virus geen* kans geeft om z'n gang te gaan: de milde symptomen komen niet** meer voor in de gevaccineerde groep.

Ernstige symptomen krijg je omdat het virus 'vrij' z'n gang kan gaan in het lichaam. We weten dat het vaccin enig effect heeft, je lichaam kan beter terugvechten. Het lijkt mij*** plausibel dat het vaccin dan ook tot significant minder mensen met ernstige symptomen leidt.

*weinig
**bijna niet
***let op!

Dus, ik kleedde het niet voor niets in met "lijkt mij" en "plausibel" Vond het punt niet interessant genoeg om verder uit te zoeken; zoals ElitE ook zei: het is an sich geen reden om het vaccin dan maar helemaal niet te gebruiken.

ElitE heeft wel gelijk dat we de statistische onderbouwing voor effectiviteit voor het voorkomen van ernstige gevallen niet gezien hebben. Er zijn genoeg getallen om daar wat over te zeggen, maar daar heb ik nu even geen zin in. Vergt nog wel enig nadenkwerk om de goede statistische testen te doen. En daar zou best uit kunnen komen dat de getallen inderdaad te klein zijn om betrouwbare uitspraken te doen. Maar goed, als iemand dat belangrijk vindt, zoals die Schetters: doe die statistische test dan!


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-01-2021 11:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 januari 2021 10:49 schreef Sater het volgende:
Goed stuk AG!

Sowieso was het feit dat op hetzelfde kanaal ook een filmpje over de Great Reset staat al een redelijke red flag voor mij.

En ElitE, dank voor je reactie. Maar het gaat, zoals hierboven ook al genoemd is, natuurlijk ook om de context en samenhang waarin deze op zich juiste kanttekeningen gepresenteerd worden.



Ja, eigenlijk vind ik ook wel dat je dat soort filmpjes op dat soort kanalen op voorhand al af kan wijzen. Dat laat ik graag andermaal zien. Het is ook echt gevaarlijk om dit soort dingen te verspreiden; die paar plausibele of ware dingen zijn het haakje waar zo'n filmpje mensen mee overtuigt ook de rest (=onzin) te gaan vertrouwen.

ElitE is prima in staat om zelf de wel relevante/correcte punten boven te halen, dat moet wel gezegd worden natuurlijk! Ook interessant om hier verder over door te beunhazen


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-01-2021 11:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

PS: ik loop mogelijk wat harder te zaniken dan nodig, dat komt omdat ik oprecht wat pissig word van dat soort filmpjes Sorry, ElitE, want jij haalt wel gewoon goede discussiepunten boven

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-01-2021 11:41]


I wish I was a butterfly


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-01-2021 11:56 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 15 januari 2021 11:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
ik oprecht wat pissig word van dat soort filmpjes


Het is dat je het zelf zegt, anders was het me nooit opgevallen



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-01-2021 12:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



Buh...


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-01-2021 13:40 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-01-2021 13:46 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Gommers vindt wel heel veel, tegenwoordig. Hij is toch baas van de het IC gebeuren? En dat was het?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-01-2021 14:58 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Wat ie zegt is ook niet wat ik graag wil horen, Wim.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-01-2021 15:49 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Niet dat. Hij heeft overal een mening over en moet dat maar ventileren. Ik word daar een beetje moe van, ik vind hem nogal een aandachtstrekker.

Mocht dit hele corona gedoe een keer ophouden, dan gaat hij een jumpstyle liedje opnemen, met videoclip. Niet dat dat nodig is, maar hij moet toch wat.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-01-2021 16:07 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ik denk eerder dat de media hem om zijn mening vraagt dan dat hij de media vraagt zijn mening te plaatsen.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-01-2021 16:18 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dat ook, ja. Alles.

Oja, dat liedje is natuurlijk met famke louise oid.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-01-2021 16:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 januari 2021 11:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
PS: ik loop mogelijk wat harder te zaniken dan nodig, dat komt omdat ik oprecht wat pissig word van dat soort filmpjes Sorry, ElitE, want jij haalt wel gewoon goede discussiepunten boven


Ja liet me ook even meegaan op wat kritiek op het vaccinatie gebeuren. Ik had me nog niet heel erg verdiept in het vaccin gebeuren en omdat ik niet zoveel immunologie achtergrond had kon ik me wel iets voorstellen bij de auto immuunreactie.

Maar goed dit is dus wat ik wil aangeven met niet testen op ouderen:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/eu-onderzoekt-dood-13-noorse-ouderen-na-bijwerkingen-vaccin~bf394cef/

Een immuunreactie is over het algemeen wel te extrapoleren, maar ik kan me voorstellen dat het op twee dingen mis zou kunnen gaan. Doordat een immuunreactie niet voldoende plaats vind bij ouderen en dat een vaccinatie daar dus schijnveiligheid zou geven.

Of dat bepaalde groepen ouderen te heftig reageren op dit vaccin. Zou kunnen door een slechter afgesteld immunsteem of door blootstelling aan oudere ziektes die die heftige reactie uitlokken. Nog steeds kan vaccineren over het algemeen een goed iets zijn, maar niks is perfect en we weten gewoon nog maar weinig. Ook voor de hele antivaxx discussie niet best als bijwerkingen niet goed gecommuniceerd worden.

Bij vaccinaties krijg je nooit een bijsluiter en er wordt vaak een autoritaire ivoren toren houding aangenomen. M'n vrouw heeft ook welleens een groep prik gehad waarbij ontkent werd dat je er ziek van wordt... Ja je hebt geen griep maar je voelt je wel grieperig. Ook is er een bekende antivaxxer in NL die in het programma outsiders naar voren kwam, maar zijn kind heeft zeer ernstige bijwerkingen gehad van vaccinatie een risico waar weinig mensen op gewezen worden, hij heeft de overheid er een paar keer op moeten wijzen dat die dingen niet voldoende duidelijk zijn. Die antivaxxers komen zeker voor een gedeelte uit the arrogante en autoritaire houding van die gezondheidsinstanties.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-01-2021 17:02 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik zag dat bericht over die Noorse doden op facebook voorbij komen. Iemand had een screenshot gemaakt van het bericht op AD. Ik wilde de link hier ook plaatsen naar het artikel, maar het was niet meer te vinden op de AD site. Of ik kan niet goed zoeken.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-01-2021 17:06 by Sater Profiel van Sater

Er staat een interessant stuk over allergische reacties bij de vaccins in de Groene Amsterdammer van deze week.

Een iets aangepaste versie staat op de site: https://www.groene.nl/artikel/wachten-na-de-prik


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-01-2021 9:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 16 januari 2021 16:47 schreef ElitE het volgende:
Maar goed dit is dus wat ik wil aangeven met niet testen op ouderen:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/eu-onderzoekt-dood-13-noorse-ouderen-na-bijwerkingen-vaccin~bf394cef/

Vraag me af of deze mensen het vaccin hadden moeten krijgen, ja.

Maar dat ga je dan denk ik ook niet willen testen in je klinische testen. Mensen die zo zwak zijn dat ze van de milde bijwerkingen al ondersteboven gaan...
quote:

Een immuunreactie is over het algemeen wel te extrapoleren, maar ik kan me voorstellen dat het op twee dingen mis zou kunnen gaan. Doordat een immuunreactie niet voldoende plaats vind bij ouderen en dat een vaccinatie daar dus schijnveiligheid zou geven.

Of dat bepaalde groepen ouderen te heftig reageren op dit vaccin. Zou kunnen door een slechter afgesteld immunsteem of door blootstelling aan oudere ziektes die die heftige reactie uitlokken. Nog steeds kan vaccineren over het algemeen een goed iets zijn, maar niks is perfect en we weten gewoon nog maar weinig.

'Weinig' vind ik een wat groot (klein) woord, maar we weten inderdaad nog lang niet alles. Het zou goed zijn als dit soort zaken verder goed gemonitord worden.
quote:
Ook voor de hele antivaxx discussie niet best als bijwerkingen niet goed gecommuniceerd worden.

Stomme is dat de informatie er wel is, natuurlijk, maar erg ongericht verspreid wordt. Wordt op verschillende officiële sites gedeeld, de minister Twittert erover, en er wordt ook in de media over gesproken. Misschien is het langs me heen gegaan, maar er lijkt geen echte brede overheidscampagne te zijn. Folder in de bus, radio- en TV-spots?
quote:

Bij vaccinaties krijg je nooit een bijsluiter en er wordt vaak een autoritaire ivoren toren houding aangenomen. M'n vrouw heeft ook welleens een groep prik gehad waarbij ontkent werd dat je er ziek van wordt... Ja je hebt geen griep maar je voelt je wel grieperig. Ook is er een bekende antivaxxer in NL die in het programma outsiders naar voren kwam, maar zijn kind heeft zeer ernstige bijwerkingen gehad van vaccinatie een risico waar weinig mensen op gewezen worden, hij heeft de overheid er een paar keer op moeten wijzen dat die dingen niet voldoende duidelijk zijn. Die antivaxxers komen zeker voor een gedeelte uit the arrogante en autoritaire houding van die gezondheidsinstanties.

Helpt inderdaad niet, zo'n houding. Veel anti-vaxxers zijn trouwens zelf ook vreselijk arrogant

Snap ergens wel dat ze mensen niet meteen al die informatie onder de neus schuiven, maar het recht om het te weten heb je. Zou goed zijn als men je wel in de gelegenheid stelt het van tevoren te vragen. Voor toediening zou iemand sowieso met je moeten praten, bij bepaalde vaccins (ook deze) kunnen er niet heel evidente medische redenen zijn om het niet bij iemand toe te willen dienen.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-01-2021 10:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 januari 2021 11:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Milde symptomen krijg je omdat het virus 'vrij' z'n gang kan gaan in het lichaam. We zien duidelijk dat het vaccin ervoor zorgt dat je lichaam het virus geen* kans geeft om z'n gang te gaan: de milde symptomen komen niet** meer voor in de gevaccineerde groep.

Ernstige symptomen krijg je omdat het virus 'vrij' z'n gang kan gaan in het lichaam. We weten dat het vaccin enig effect heeft, je lichaam kan beter terugvechten. Het lijkt mij*** plausibel dat het vaccin dan ook tot significant minder mensen met ernstige symptomen leidt.

*weinig
**bijna niet
***let op!

Dus, ik kleedde het niet voor niets in met "lijkt mij" en "plausibel" Vond het punt niet interessant genoeg om verder uit te zoeken; zoals ElitE ook zei: het is an sich geen reden om het vaccin dan maar helemaal niet te gebruiken.

ElitE heeft wel gelijk dat we de statistische onderbouwing voor effectiviteit voor het voorkomen van ernstige gevallen niet gezien hebben. Er zijn genoeg getallen om daar wat over te zeggen, maar daar heb ik nu even geen zin in. Vergt nog wel enig nadenkwerk om de goede statistische testen te doen. En daar zou best uit kunnen komen dat de getallen inderdaad te klein zijn om betrouwbare uitspraken te doen. Maar goed, als iemand dat belangrijk vindt, zoals die Schetters: doe die statistische test dan!
Oke dank


EDIT wat ik eigenlijk een beetje wou zeggen is dat volgens mij het menselijk lichaam dusdanig extreem complex is dat je moet oppassen met dit soort lineaire extrapolaties.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 18-01-2021 10:49]


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-01-2021 11:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 januari 2021 10:32 schreef Fusion het volgende:
Oke dank


EDIT wat ik eigenlijk een beetje wou zeggen is dat volgens mij het menselijk lichaam dusdanig extreem complex is dat je moet oppassen met dit soort lineaire extrapolaties.

Klopt.


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-01-2021 11:25 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

De Editofoob doet een edit. :')





















Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-01-2021 17:22 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3327699/coronavarianten-zijn-al-wijder-verspreid-denkt-microbioloog-we-moeten-heel-erg-oppassen

Deze meneer wekt toch wel heel stellig de indruk dat de bestaande vaccins ook bescherming bieden tegen de UK en SA varianten van het virus.

Laten we dan maar hopen dat ie gelijk heeft.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-01-2021 18:16 by XXL Profiel van XXL

Ik denk dat dit virus erg slim is en zich gaat aanpassen aan de zwakheden van de bewoners in elk afzonderlijk land.

Straks heeft elk land gewoon zijn eigen covid.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen