|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Dank u. |
|
quote: Ja verdomme. Hou eens op, joh. Daar gaat dus mijn hoop dat ik misschien wel de nieuwe Wolverine word? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Goed stuk AG! Sowieso was het feit dat op hetzelfde kanaal ook een filmpje over de Great Reset staat al een redelijke red flag voor mij. En ElitE, dank voor je reactie. Maar het gaat, zoals hierboven ook al genoemd is, natuurlijk ook om de context en samenhang waarin deze op zich juiste kanttekeningen gepresenteerd worden. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 15-01-2021 10:51] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote:Dat baseer je op....? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Milde symptomen krijg je omdat het virus 'vrij' z'n gang kan gaan in het lichaam. We zien duidelijk dat het vaccin ervoor zorgt dat je lichaam het virus geen* kans geeft om z'n gang te gaan: de milde symptomen komen niet** meer voor in de gevaccineerde groep. Ernstige symptomen krijg je omdat het virus 'vrij' z'n gang kan gaan in het lichaam. We weten dat het vaccin enig effect heeft, je lichaam kan beter terugvechten. Het lijkt mij*** plausibel dat het vaccin dan ook tot significant minder mensen met ernstige symptomen leidt. *weinig **bijna niet ***let op! Dus, ik kleedde het niet voor niets in met "lijkt mij" en "plausibel" Vond het punt niet interessant genoeg om verder uit te zoeken; zoals ElitE ook zei: het is an sich geen reden om het vaccin dan maar helemaal niet te gebruiken. ElitE heeft wel gelijk dat we de statistische onderbouwing voor effectiviteit voor het voorkomen van ernstige gevallen niet gezien hebben. Er zijn genoeg getallen om daar wat over te zeggen, maar daar heb ik nu even geen zin in. Vergt nog wel enig nadenkwerk om de goede statistische testen te doen. En daar zou best uit kunnen komen dat de getallen inderdaad te klein zijn om betrouwbare uitspraken te doen. Maar goed, als iemand dat belangrijk vindt, zoals die Schetters: doe die statistische test dan! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ja, eigenlijk vind ik ook wel dat je dat soort filmpjes op dat soort kanalen op voorhand al af kan wijzen. Dat laat ik graag andermaal zien. Het is ook echt gevaarlijk om dit soort dingen te verspreiden; die paar plausibele of ware dingen zijn het haakje waar zo'n filmpje mensen mee overtuigt ook de rest (=onzin) te gaan vertrouwen. ElitE is prima in staat om zelf de wel relevante/correcte punten boven te halen, dat moet wel gezegd worden natuurlijk! Ook interessant om hier verder over door te beunhazen Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
PS: ik loop mogelijk wat harder te zaniken dan nodig, dat komt omdat ik oprecht wat pissig word van dat soort filmpjes Sorry, ElitE, want jij haalt wel gewoon goede discussiepunten boven [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-01-2021 11:41] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Het is dat je het zelf zegt, anders was het me nooit opgevallen https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Buh... Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Gommers vindt wel heel veel, tegenwoordig. Hij is toch baas van de het IC gebeuren? En dat was het? "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Wat ie zegt is ook niet wat ik graag wil horen, Wim. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Niet dat. Hij heeft overal een mening over en moet dat maar ventileren. Ik word daar een beetje moe van, ik vind hem nogal een aandachtstrekker. Mocht dit hele corona gedoe een keer ophouden, dan gaat hij een jumpstyle liedje opnemen, met videoclip. Niet dat dat nodig is, maar hij moet toch wat. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ik denk eerder dat de media hem om zijn mening vraagt dan dat hij de media vraagt zijn mening te plaatsen. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Dat ook, ja. Alles. Oja, dat liedje is natuurlijk met famke louise oid. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Ja liet me ook even meegaan op wat kritiek op het vaccinatie gebeuren. Ik had me nog niet heel erg verdiept in het vaccin gebeuren en omdat ik niet zoveel immunologie achtergrond had kon ik me wel iets voorstellen bij de auto immuunreactie. Maar goed dit is dus wat ik wil aangeven met niet testen op ouderen: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/eu-onderzoekt-dood-13-noorse-ouderen-na-bijwerkingen-vaccin~bf394cef/ Een immuunreactie is over het algemeen wel te extrapoleren, maar ik kan me voorstellen dat het op twee dingen mis zou kunnen gaan. Doordat een immuunreactie niet voldoende plaats vind bij ouderen en dat een vaccinatie daar dus schijnveiligheid zou geven. Of dat bepaalde groepen ouderen te heftig reageren op dit vaccin. Zou kunnen door een slechter afgesteld immunsteem of door blootstelling aan oudere ziektes die die heftige reactie uitlokken. Nog steeds kan vaccineren over het algemeen een goed iets zijn, maar niks is perfect en we weten gewoon nog maar weinig. Ook voor de hele antivaxx discussie niet best als bijwerkingen niet goed gecommuniceerd worden. Bij vaccinaties krijg je nooit een bijsluiter en er wordt vaak een autoritaire ivoren toren houding aangenomen. M'n vrouw heeft ook welleens een groep prik gehad waarbij ontkent werd dat je er ziek van wordt... Ja je hebt geen griep maar je voelt je wel grieperig. Ook is er een bekende antivaxxer in NL die in het programma outsiders naar voren kwam, maar zijn kind heeft zeer ernstige bijwerkingen gehad van vaccinatie een risico waar weinig mensen op gewezen worden, hij heeft de overheid er een paar keer op moeten wijzen dat die dingen niet voldoende duidelijk zijn. Die antivaxxers komen zeker voor een gedeelte uit the arrogante en autoritaire houding van die gezondheidsinstanties. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik zag dat bericht over die Noorse doden op facebook voorbij komen. Iemand had een screenshot gemaakt van het bericht op AD. Ik wilde de link hier ook plaatsen naar het artikel, maar het was niet meer te vinden op de AD site. Of ik kan niet goed zoeken. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Er staat een interessant stuk over allergische reacties bij de vaccins in de Groene Amsterdammer van deze week. Een iets aangepaste versie staat op de site: https://www.groene.nl/artikel/wachten-na-de-prik one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Vraag me af of deze mensen het vaccin hadden moeten krijgen, ja. Maar dat ga je dan denk ik ook niet willen testen in je klinische testen. Mensen die zo zwak zijn dat ze van de milde bijwerkingen al ondersteboven gaan... quote: 'Weinig' vind ik een wat groot (klein) woord, maar we weten inderdaad nog lang niet alles. Het zou goed zijn als dit soort zaken verder goed gemonitord worden. quote: Stomme is dat de informatie er wel is, natuurlijk, maar erg ongericht verspreid wordt. Wordt op verschillende officiële sites gedeeld, de minister Twittert erover, en er wordt ook in de media over gesproken. Misschien is het langs me heen gegaan, maar er lijkt geen echte brede overheidscampagne te zijn. Folder in de bus, radio- en TV-spots? quote: Helpt inderdaad niet, zo'n houding. Veel anti-vaxxers zijn trouwens zelf ook vreselijk arrogant Snap ergens wel dat ze mensen niet meteen al die informatie onder de neus schuiven, maar het recht om het te weten heb je. Zou goed zijn als men je wel in de gelegenheid stelt het van tevoren te vragen. Voor toediening zou iemand sowieso met je moeten praten, bij bepaalde vaccins (ook deze) kunnen er niet heel evidente medische redenen zijn om het niet bij iemand toe te willen dienen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Oke dank EDIT wat ik eigenlijk een beetje wou zeggen is dat volgens mij het menselijk lichaam dusdanig extreem complex is dat je moet oppassen met dit soort lineaire extrapolaties. [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 18-01-2021 10:49] When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Klopt. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
De Editofoob doet een edit. :') Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3327699/coronavarianten-zijn-al-wijder-verspreid-denkt-microbioloog-we-moeten-heel-erg-oppassen Deze meneer wekt toch wel heel stellig de indruk dat de bestaande vaccins ook bescherming bieden tegen de UK en SA varianten van het virus. Laten we dan maar hopen dat ie gelijk heeft. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Ik denk dat dit virus erg slim is en zich gaat aanpassen aan de zwakheden van de bewoners in elk afzonderlijk land. Straks heeft elk land gewoon zijn eigen covid. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |