IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Covid-xx, the next generation [Corona topic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-01-2021 21:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



Filmpje is van een (op het eerste gezicht dubieus) opgerichte nieuwe zender. Er wordt een immunoloog geinterviewd, meneer doet echt wel iets te lichtzinnig over de gevolgen van corona, maar in het zit zeker een punt.

Maar hij geeft toch wel een aantal bezwaren over de nieuwe vaccins. De bezwaren die hij heeft over autoimmuunziekten kan ik moeilijk verder achterhalen, maar meneer weet zeker wel waar hij het over heeft dus ik trek niet meteen alles in twijfel.

Wat mij het meest verbaasde is dat er wel op 43 mensen getest is(nouja de helft was controle groep) maar er is in totaal maar in die groep zijn er maar 170 gevallen in totaal geweest met corona.

van de Pfizerwebsite zelf:
quote:

Primary efficacy analysis demonstrates BNT162b2 to be 95% effective against COVID-19 beginning 28 days after the first dose;170 confirmed cases of COVID-19 were evaluated, with 162 observed in the placebo group versus 8 in the vaccine group


https://www.pfizer.com/news/press-release/press-release-detail/pfizer-and-biontech-conclude-phase-3-study-covid-19-vaccine

Nu heb je wel veiligheid bewezen over zo'n 20000 mensen dat is zeker wel iets, maar dat vind ik echt flinterdun als basis om de gehelewereldbevolking te gaan testen.

meest schokkend:
- het is niet bewezen dat het vaccin overdracht voorkomt of slecht gedeeltelijk voorkomt dit is niet bewezen en proefdieren lieten her en der nog transmissie zien.
Er wordt wereldwijd beleid gevoerd dat een vaccin besmetting tegen zou gaan, dat is nog niet zeker. Dat maakt bizarre dingen als coronapaspoorten ook nog eens een schijnveiligheid.
- het is onvoldoende getest op oude zwakke groepen(degene die daadwerkelijk last hebben van corona)
- Er is past enkele maanden geleden getest, langdurige effecten zijn nog niet eens te meten, veel (autoimmun)ziekten hebben tijd nodig om te ontwikkelen. en duren uberhaupt vaak jaren om de diagnose te stellen. Zelfs de proefdieren hebben nog geen leven kunnen volbengen om lange termijn effecten te kennen.
- De nieuw gevaccineerde mensen worden niet intensief medisch gevolgd als wat bij een getest medicijn het geval zou zijn.
- 162 tegenover 8 is nogal een klein getal zeker als je spreekt over een groep die niet gecontroleerd is blootgesteld aan, corona. Kleine verschillen in blootstelling tussen de controle groep zouden enorme verschillen in effectiviteit weergeven.
- mRNA lijkt relatief veilig maar is toch echt wel nieuw zeker op deze schaal. Alle vaccins hebben bijeffecten die in overweging genomen moeten worden. Het is niet voor niks dat voor griep alleen zorgmedewerkers en zwakke groepen ingeent worden.




[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 11-01-2021 21:10]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-01-2021 21:25 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Maar als iedereen gevaccineerd is dat is overdracht toch niet zo'n probleem meer?

Langer testen om de hele lading te dekken is gezien de ernst natuurlijk niet echt tijd voor geweest en er is geen mens op deze aardkloot die nog 2 jaar in lockdown wil zitten.

Of wordt dat een probleem als er dan een more evil gemuteerde versie opduikt?

De griepprik kan toch ook gehaald worden door iedereen die daar behoefte aan heeft, ongeacht leeftijd, fitheid en dergelijke? Al zie ik niet waarom een gezond iemand een griepprik nodig heeft als je lichaam het zelf makkelijk kan verwerken.




[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 11-01-2021 21:27]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-01-2021 21:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 januari 2021 21:25 schreef Natural Disaster het volgende:
Maar als iedereen gevaccineerd is dat is overdracht toch niet zo'n probleem meer?

Langer testen om de hele lading te dekken is gezien de ernst natuurlijk niet echt tijd voor geweest en er is geen mens op deze aardkloot die nog 2 jaar in lockdown wil zitten.

Of wordt dat een probleem als er dan een more evil gemuteerde versie opduikt?

De griepprik kan toch ook gehaald worden door iedereen die daar behoefte aan heeft, ongeacht leeftijd, fitheid en dergelijke? Al zie ik niet waarom een gezond iemand een griepprik nodig heeft als je lichaam het zelf makkelijk kan verwerken.



Nouja het duurt veel langer voor je uit de lockdown situatie bent. Als de helft van de mensen dan gevaccineerd is zou de R waarde nog steeds vrij hoog blijven en moet je nog gewoon in lockdown blijven. Erg belangrijk voor het perspectief. Daarnaast voor 98% van de mensen is corona geen erge ziekte, waarom zou je die mensen dan nog vaccineren?
Zeker als coronavaccin soortgelijke symptomen geeft als de ziekte maar ook risico op andere bijwerkingen geeft?

Er is dan echt alleen reden om de zwakkeren in te enten.

Griepprik is niet verboden maar eigenlijk alleen geadviseerd voor die doelgroepen. Mexicaanse griep vaccinaties lieten zien dat een hoop jonge mensen Narcolepsie opliepen, dat terwijl de tacohoest minder dodelijk was dan de normale seizoensgriep.

Mutatie kunnen sneller nadelig uitpakken voor een mRA mediijn maar ze zijn zoveel sneller te maken dat dat wel meevalt. De vraag is wel hoe lang de immuiteit ubehaupt duurt, er zijn genoeg signalen dat dat bij covid niet bijster lang is. Er zijn redelijk wat verhalen van dubbele besmettingen in 1 persoon. maar we zitten nu pas op een jaar...

Hoop op een goed medicijn, maakt een eilig maar niet effectief medicijn nog niet goed.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 11-01-2021 22:03]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-01-2021 22:53 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Duidelijk.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-01-2021 23:13 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 11 januari 2021 21:09 schreef ElitE het volgende:
meest schokkend:
- het is niet bewezen dat het vaccin overdracht voorkomt of slecht gedeeltelijk voorkomt dit is niet bewezen en proefdieren lieten her en der nog transmissie zien.


Ik las laatst dat dit bij andere virussen met soortgelijkend werkende vaccins wel het geval is. Ik liet me ook vertellen dat de vaccinmakers dit nu aan het onderzoeken zijn en dat de eerste resultaten in lijn der verwachting liggen (namelijk dat transmissie via gevaccineerde mensen weinig gebeurt).

quote:
- 162 tegenover 8 is nogal een klein getal zeker als je spreekt over een groep die niet gecontroleerd is blootgesteld aan, corona. Kleine verschillen in blootstelling tussen de controle groep zouden enorme verschillen in effectiviteit weergeven.




Als je het zo op een plotje zet, lijkt het ineens wel overtuigend

Zonder gein, hier zitten toch confidence bounds op die rekening (zouden moeten) houden met de onzekerheid die zou voortvloeien uit heterogene blootstelling tussen vaccin- en controlegroep?

quote:
Daarnaast voor 98% van de mensen is corona geen erge ziekte, waarom zou je die mensen dan nog vaccineren?


Toch enigszins bagatelisserend om te doen alsof alleen oudjes gestrekt gaan door die kerona. Genoeg volwassenen met lange nasleep die decennia kwaliteit van leven inleveren en inkomen mislopen.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 11-01-2021 23:15]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Sater
Usericon van Sater
Posted 12-01-2021 10:46 by Sater Profiel van Sater

https://kloptdatwel.nl/2021/01/09/professor-schetters-zaait-ongefundeerde-twijfel-over-coronavaccins/

Een beetje een eigenaardig stuk en ik kan niet van alles inschatten in hoeverre het terechte kritiek is, maar ik vond het wel interessant om te lezen.

En meer algemeen over vaccins:

https://decorrespondent.nl/11908/de-belangrijkste-vragen-over-de-veiligheid-van-de-coronavaccins-en-waarom-vaccineren-een-goed-idee-is/741274714752-ef49580c


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-01-2021 11:40 by XXL Profiel van XXL

Nog meer meningen. Ik vertrouw maar (mogelijk heel naief) op wat ik in de reguliere media verneem.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een vooropgezet complot gaande is waarin gerespecteerde artsen en virologen al dan niet tegen betaling onjuiste informatie naar buiten brengen.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 12-01-2021 11:45 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 12 januari 2021 11:40 schreef XXL het volgende:
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een vooropgezet complot gaande is waarin gerespecteerde artsen en virologen al dan niet tegen betaling onjuiste informatie naar buiten brengen.


Privatisering is al een probleem sinds mid jaren '90 (in het geval van de zorgsector).

Maar daarbuiten is er sinds de jaren '20 een heus gloeilampenkartel geweest...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-01-2021 11:56 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ledlampen ftw.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-01-2021 12:21 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3324422/coronanieuws-boa-bond-roept-werkgevers-op-thuiswerken-verplicht-te-stellen

quote:
11.40 - BOA Bond roept werkgevers op thuiswerken verplicht te stellen

Om het coronavirus te bestrijden roept de Nederlandse BOA Bond werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland op om thuiswerken verplicht te stellen. De BOA Bond ziet daarin meer heil dan het invoeren van een avondklok. De Nederlandse BOA Bond noemt de avondklok geen oplossing. "Boa's zien dat het 's avonds rustig is op straat. We verwachten niet dat een avondklok zal bijdragen aan een oplossing, terwijl het wel een hoop gedoe oplevert", zegt voorzitter Ruud Kuin van de Nederlandse BOA Bond.

''Een groter probleem is dat veel mensen naar hun werk 'moeten'. Het is dru op de weg en op bedrijventerreinen, een heel verschil met de lockdown in april. De regering zal afspraken moeten maken met werkgevers om thuiswerken verplicht te stellen. Werknemers moeten daarin ondersteund worden."


Ik zie anders bepaalde buren zowat ieder avond niet thuis zijn. En dat terwijl ze overdag werken.
Die zitten mijn inziens dus gewoon bij een ander corona op te pikken/verspreiden. Dus die avondklok heeft wat mij betreft wel degelijk zin.

Los daarvan zijn er talloze beroepen waarbij niet thuisgewerkt kan worden. Dus volgens die BOA's moet je verstopte riool maar naar de ontstopper ipv dat de ontstopper naar het verstopte riool komt.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 12-01-2021 12:24 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Het bedrijf waar ik werk is gecomplimenteerd door de overheid na een inspectie als het aankomt op het naleven van de maatregelen. :')

Maargoed, verwacht de komende 2 maanden gewoon een toename van besmettingen, IC opnames en doden. Hoort bij de tijd van het jaar.

Edit: maar wel weer een mavo-niveau inlevingsvermogen van de boa bond. Misschien kunnen ze zelf fijn gaan thuiswerken.

[Dit bericht is gewijzigd door Slegthyd op 12-01-2021 12:26]


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 12-01-2021 12:45 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 12-01-2021 12:47]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-01-2021 13:31 by XXL Profiel van XXL

Ik wist niet eens dat slechtheid werkt gezien de hoeveelheid tijd die hij hier doorbrengt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 12-01-2021 14:31 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

24/7 F5-en is een fulltime bezigheid.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-01-2021 15:05 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Jij deed toch aan brood bakken en dergelijke? Of inderdaad deed?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 13-01-2021 5:07 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Godver nog langer wachten met naar de kapper kunnen.
Begint toch wel richting kritiek te gaan nu.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-01-2021 6:49 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

hangt je konthaar al bij je knieholtes ja?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 13-01-2021 6:52 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Dat krult fijn, dus echt lang wordt het niet.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-01-2021 12:34 by XXL Profiel van XXL

Kort haar - Tondeuse
Lang haar - ff puntjes er af

Dat moet voor nood nog wel ff lukken zonder kapper toch?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 13-01-2021 12:46 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Als je een rasechte borderliner bent, dan werkt het zo ja.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-01-2021 12:50 by XXL Profiel van XXL

First World Problems.

Ik kan niet naar de kapper.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 13-01-2021 12:58 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 13 januari 2021 12:50 schreef XXL het volgende:
Ik kan niet naar de kapper.
Ja vervelend is dat he?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-01-2021 12:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 januari 2021 11:40 schreef XXL het volgende:
Nog meer meningen. Ik vertrouw maar (mogelijk heel naief) op wat ik in de reguliere media verneem.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een vooropgezet complot gaande is waarin gerespecteerde artsen en virologen al dan niet tegen betaling onjuiste informatie naar buiten brengen.




Nee maar slecht beleid met goede bedoelingen is zo vreemd niet. De discussie over vaccinaties is te heftig gepolariseerd, vaccinatie is geen wonderstrategie, het kost nog tijd, het heeft bijwerkingen, of het is niet altijd effectief. Nu wordt je direct ingedeeld of bij anti vaxxersof provaxxer. De beste strategie ligt in het midden.

Die schetters zit er op een aantal punten wel naast maar bij een aantal punten geeft hij wel goede kritieken. Wat nu de beste strategie is echt moeilijk, alle westerse landen falen redelijk gelijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-01-2021 13:13 by XXL Profiel van XXL

Ik zit er idd tussen in. Hangt van de vaccinatie af.

Gangbare dingen geen probleem.
Overig alleen indien in mijn ogen noodzakelijk.

Bijvoorbeeld griepprik (Wel op basis van medische indicatie maar niet op basis van wat toevallig mijn leeftijd is terwijl ik echt nooit griep heb) en vaccinaties als die nodig zijn ivm vakantie.

Edit:

Als ik al ongemerkt corona zou hebben gehad zou ik dat vaccin ook niet nemen denk ik. Maar dan zou ik een antistoffen test moeten doen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 13-01-2021 13:16]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 13-01-2021 15:37 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 13 januari 2021 12:59 schreef ElitE het volgende:
Nee maar slecht beleid met goede bedoelingen is zo vreemd niet. De discussie over vaccinaties is te heftig gepolariseerd, vaccinatie is geen wonderstrategie, het kost nog tijd, het heeft bijwerkingen, of het is niet altijd effectief. Nu wordt je direct ingedeeld of bij anti vaxxersof provaxxer. De beste strategie ligt in het midden.


Wat betreft effectiviteit: mensen die al Corona gehad hebben zouden ten hoogste enkele maanden immuun blijven en daarna opnieuw vatbaar zijn. Weet jij hoe lang de vaccins dan verondersteld worden werkzaam te zijn? Ik zou met mijn lekenverstand denken dat een 'echte' coronabesmetting juist de beste immuniteit geeft..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen