IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Blijven rennen om stil te staan: Hoe tien kantjes met maar 4 letters klaagzang met kerst bezorgen [coronatopic deel 7) Vorige pagina | Volgende pagina
OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 01-10-2024 17:32 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2024 17:26 schreef Dypfrys het volgende:
Jezus wat een sterke comeback

Was ik weg dan?

quote:
Op 1 oktober 2024 17:27 schreef Dypfrys het volgende:
Het zit diep he.

Net zo diep als jouw empathisch vermogen weggestopt zit vermoed ik.

Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-10-2024 17:33 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ik heb juist empathie met jou omdat ik het sneu vind dat je er zo mee zit.

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

OPPEREINDBAAS
Posted 01-10-2024 17:40 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2024 17:33 schreef Dypfrys het volgende:
Ik heb juist empathie met jou omdat ik het sneu vind dat je er zo mee zit.

Je vergeet even al die gezonde mensen die myocarditis en andere ongein opliepen omdat ze hun opa of oma wilden beschermen. Dit gaat dus niet over mij.

Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-10-2024 17:51 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Heb je wel eens de verhoogde kans op bijv myocarditis na SARACoV2 infectie vergeleken met die van na vaccinatie? Hint: die is veel hoger. Of wel eens bekeken hoe 't ziekteverloop is in beide gevallen, welke minder ernstig verloopt dan de ander? Hint: je raadt t al. Of welke leeftijdsgroepen voornamelijk nu nog gevaccineerd worden en welke leeftijdsgroepen een verhoogd risico op myocarditis hebben na vaccinatie? Hint: het zijn zo'n beetje elkaar uitsluitende leeftijdsgroepen.

Enzovoorts. Ik heb mijn portie wel weer g3had hier

When your people matter, menstrual health matters

OPPEREINDBAAS
Posted 01-10-2024 18:04 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2024 17:51 schreef Fusion het volgende:
Heb je wel eens de verhoogde kans op bijv myocarditis na SARACoV2 infectie vergeleken met die van na vaccinatie? Hint: die is veel hoger. Of wel eens bekeken hoe 't ziekteverloop is in beide gevallen, welke minder ernstig verloopt dan de ander? Hint: je raadt t al.

Je loopt een beetje achter. Deze claims zijn al veelvuldig door onafhankelijke peer reviewed onderzoeken onderuit gehaald. Dit is echt weer die typische farmaceutische propaganda die je verkondigt. Domme tokkie.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-10-2024 18:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ben benieuwd heb je een paar van die bronnen? Ik kan me zeker voorstellen dat zoiets na 2022 het geval is.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 01-10-2024 18:43 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 oktober 2024 18:17 schreef ElitE het volgende:
Ben benieuwd heb je een paar van die bronnen? Ik kan me zeker voorstellen dat zoiets na 2022 het geval is.
4 maande oud, Nature:

https://www.nature.com/articles/s41541-024-00893-1

Nou heeft OEB natuurlijk heel veel ervaring met publiceren en reviews etc, dus hij gebruikt termen als 'peer reviewed' met een diepgaande ervaring en weet heel goed wanneer een onderzoekzwaluw een zomer maakt of niet....

Van alle studies vanaf ca Aug of Sep 2022 die ik ken, zeggen die allemaal wat ik hierboven zeg. Op 2 na. Uit mijn hoofd een Spaanse en een Japanse (?) studie waarbij de kans op ernstig verloop bij myocarditis na infectie hoger was dan die na infectie, maar allemaal hebben ze dezelfde conclusie over de kans van infection associated myocarditis versus die van vaccinatie induced.

OPPEREINDBAAS
Posted 01-10-2024 18:45 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2024 18:17 schreef ElitE het volgende:

Op pagina 28 hebben we al eens zo'n studie besproken. Toen kwamen we beide tot de conclusie dat er na vaccinatie flinke toenames waren in Myocarditis, Pericarditis en Guillain-Barré syndrome. Terwijl we allemaal weten dat de grootste groep mensen daar normaliter - ook na het hebben van covid - nauwelijks last van heeft. Dit soort studies heeft er voor gezorgd dat in bijv. Florida helemaal geen mrna injecties meer gezet worden. Te hoge gezondheidsrisico's voor iedereen, dus niet voor een bepaalde groep. Heb ik ook al gepost op pagina 31.

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 01-10-2024 18:49 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Die pag 28 waar jij erop gewezen werd dat het door jou aangedragen onderzoek nota bene onderschreef dat de verhoogde kans op myocarditis bij vaccinatie lager is dan die bij covid?

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 01-10-2024 18:54 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

"moreover, overall risk–benefit evaluations of vaccination should take the risk associated with infection into account, as multiple studies demonstrated higher risk of developing the events under study, such as GBS, myocarditis, or ADEM, following SARS-CoV-2 infection than vaccination"

Waarop OEB wat sputterde over cherrypikcing lol en ElitE terecht schreef

quote:
Op 26 februari 2024 15:10 schreef
ElitE het volgende:

Nouja dit is absoluut geen cherry picking, dit is broodnodige context.

Dit is geen klein zinnetje maar een basaal element om het over veiligheid van vaccins te hebben. Dat beschouwen als cherrypicking zou ik thierrypicking noemen.

Die pagina 28

OPPEREINDBAAS
Posted 01-10-2024 18:57 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2024 18:43 schreef Fusion het volgende:
4 maande oud, Nature:

https://www.nature.com/articles/s41541-024-00893-1

Nou heeft OEB natuurlijk heel veel ervaring met publiceren en reviews etc, dus hij gebruikt termen als 'peer reviewed' met een diepgaande ervaring en weet heel goed wanneer een onderzoekzwaluw een zomer maakt of niet....

Tip: let ook eens op de financierders achter zo'n onderzoek. In dit geval waren dat:
- National Institutes of Health (NIH)
- Centers for Disease Control and Prevention (CDC)
- Biomedical Advanced Research and Development Authority (BARDA)

Volledig gefund door de Department of Health and Human Services, oftewel de Amerikaanse overheid dus. Niet bepaald onafhankelijk. En het is algemeen bekend dat zij qua datavervuiling zo mogelijk nog erger zijn dan hier in Nederland.

OPPEREINDBAAS
Posted 01-10-2024 19:04 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2024 18:54 schreef Fusion het volgende:
Waarop OEB wat sputterde over cherrypikcing lol

Omdat de cijfers geen slight increase lieten zien valt dit onder cherrypicking idd. Dit heb ik dus al onderbouwd.

spectre
Usericon van spectre
Posted 01-10-2024 19:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

pas op he, andere instellingen in je profiel > andere pagina 28

ok, ga maar weer door

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

OPPEREINDBAAS
Posted 01-10-2024 19:48 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Toch bijzonder he dat onderzoeken zonder funding door big farma en/of overheid vaak tot hele andere conclusies komen:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ejhf.2978

Zwitserse cardiologen en onderzoekers hebben in een peer-reviewed studie vastgesteld dat 1 op de 35 mensen na een mRNA-boosterprik hartschade riskeert.

Van de 777 deelnemers hadden er 40 (5,1 procent) op de derde dag na de prik een verhoogd hs-cTnT. Bij 18 van hen werd geconcludeerd dat er waarschijnlijk een alternatieve oorzaak was voor deze stijging. Bij 22 deelnemers (2,8 procent, gemiddeld 46 jaar oud) werd ­mRNA-vaccin-geassocieerde hartspierschade vastgesteld. Kortom: bij 1 op de 35 geprikten.

Deze mogelijk levensbedreigende bijwerking is dus niet ‘zeldzaam’, zoals het ministerie van VWS maar blijft beweren in recente oproepen voor de nieuwe prikronde. Ik vind daar wat van ja.

[Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 01-10-2024 20:06]

OPPEREINDBAAS
Posted 01-10-2024 20:34 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Tussen al het gemekker door is er vandaag ook een aangepaste versie van het Nivel rapport uitgekomen. Daar staan nog raardere dingen in dan vorige keer.

Dus vanaf het moment dat er geprikt werd kwam magere hein opeens langs bij ruim een derde van de ongevaccineerden?

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 01-10-2024 21:59 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

EDIT: Ik ga dat rapport van Nivel toch maar eens lezen. Eens kijken of ik ook tot dergelijke inzichten kom.
Maar eerst even belangrijkere zaken; ik geloof dat de tweede helft zo begint.

[Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 01-10-2024 22:02]

Winter is coming

OPPEREINDBAAS
Posted 02-10-2024 0:25 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

En zo is het.

OPPEREINDBAAS
Posted 02-10-2024 0:34 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

https://www.maurice.nl/2024/10/01/nivel-rapport-van-kwaad-tot-erger/

quote:
Het aangepaste Nivel rapport is nog vreemder dan het oorspronkelijke rapport. Daarbij heeft men gemaskeerd hoe ridicuul de cijfers inmiddels geworden zijn.

Na het lezen ervan blijf ik verbijsterd achter. Dat serieuze onderzoekers met dit rapport naar buiten komen, en een begeleidingsgroep vol met professoren dit blijkbaar sanctioneert, kan ik gewoon niet geloven. Als dit rapport niet definitief wordt teruggetrokken blijft dit een schandvlek van alle betrokkenen.

Klopt.

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 02-10-2024 8:42 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 oktober 2024 19:04 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Omdat de cijfers geen slight increase lieten zien valt dit onder cherrypicking idd. Dit heb ik dus al onderbouwd.

En dat werd door de oplettende lezer alweer direct onderuit gehaald. Niemand hier zegt dat de vaccinaties geen verhoogde kans op bijwerkingen hebben. Niemqnd. Dat maak jij ervan in je verlangen om tegen te zijn ofzo. Geen idee hoe jouw hersenen werken. Of je let gewoon niet op. Het enige punt dat hier gemaakt wordt, zo ook weer door mij hierboven, is dat de verhoogde kans op deze aandoeningen VEEL GROTER is bij t virus zelf. Jij geeft aan oh nee hoor verouderd blabla en komt met wederom een verwijzing naar een rapport dat weer je ongelijk aangeeft. Zucht. Is het nou echt allemaal zo moeilijk te begrijpen? En is dus jouw bewering dat t meer kwaad doet dan goed doet ongefundeerd (sowieso, wat een ongenuanceerde uitspraak, alsof er één metrieke eenheid is GezondheidsvoordeelfactorX met een formule). Zeker als je daarbij nog eens optelt dat niet alleen t virus dus myocarditis etc ook triggerrt, in de meeste gevallen dan ook ernstiger verloopt (5 van de 6 grotere onderzoeken), maar ook omdat myocarditis na vaccinatie vooral optreedt in de leeftijdscategorie die NIET gevaccineerd meer worden. Echt het heeft ook echt geen zin dit topic.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 02-10-2024 8:44 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2024 17:40 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Je vergeet even al die gezonde mensen die myocarditis en andere ongein opliepen omdat ze hun opa of oma wilden beschermen. Dit gaat dus niet over mij.

Haha lul niet. Daar gaat het jou helemaal niet om.

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 02-10-2024 8:49 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 oktober 2024 8:44 schreef Dypfrys het volgende:
Haha lul niet. Daar gaat het jou helemaal niet om.
Nogmaals de kans op myocarditis is door t virus veel hoger. 3n bij virusinfectie volgens mij is de kans er iedere keer weer, terwijl bij vaccinatie vooral alleen bij de tweede mRNA vaccinatiebvan de eerste (hoofd)serie en kun je door timing van vervolgprikken etc de kans enorm terugbrengen, naar bijna de kans om het 'gewoon' te krijgen.

En als je dan ook nog ziet dat vooral jonge mannen (die zeg maar hoofdzakelijk niet meer gevaccineerd worden) die verhoogde kans hebben bij vaccinatie, tsja, ehm, succes ermee dan

OPPEREINDBAAS
Posted 02-10-2024 9:35 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2024 8:42 schreef Fusion het volgende:
En dat werd door de oplettende lezer alweer direct onderuit gehaald.

Neehoor staat als een huis. Net als dat Zwitserse onderzoek dat je gemakshalve maar even negeert he. Domme tokkie.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-10-2024 10:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jongens wees specifieker in discussies als je wat wilt bereiken. Laat dan de strekking zien van de Zwitserse studie.

Uiteindelijk boeien die paar ouwetjes en paar voetballer in het ziekenhuis te weinig om dit op te zoeken. Mijn conclusie blijft, corona heeft voor een hoop ongein gezorgd, lang niet alles was te voorkomen of te verzachten en had anders verderop problemen veroorzaakt. Uiteindelijk had niemand echte oplossingen en zat iedereen er naast met dingen.

Vaccins waren matig effectief, hebben bijeffecten maar echt veel is het niet. Over tabaksaccijns praten heeft misschien meer relevantie voor gezondheid.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

OPPEREINDBAAS
Posted 02-10-2024 10:57 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

https://www.volkskrant.nl/binnenland/fout-in-rapport-over-coronavaccins-en-oversterfte-brengt-onderzoeksinstituut-in-verlegenheid~bc135ea8/

quote:
Fout in rapport over coronavaccins en oversterfte brengt onderzoeksinstituut in verlegenheid

Onderzoeksinstituut Nivel is in grote verlegenheid gebracht door een rekenfout in een rapport over een gevoelig onderwerp: coronavaccins en oversterfte. Het instituut brengt het opnieuw uit in aangepaste versie, nadat opiniepeiler Maurice de Hond op de fout had gewezen.

Voor de conclusies van het vorige maand verschenen rapport – de oversterfte van 2021 en 2022 zat vooral bij mensen die zich niet lieten vaccineren – maakt de correctie niets uit, stelt het Nivel. Maar waarom zoveel ongevaccineerden overleden, is juist onduidelijker geworden. De doodsoorzaak ‘corona’ verklaart immers maar een klein deel van de oversterfte.

De cijferfout draait om mensen die zich in 2021 lieten inenten tegen corona, maar vervolgens geen toestemming gaven om dat in het vaccin-registratiesysteem op te nemen. De weigeraars, ruim 3 procent van het totaal aantal gevaccineerden, kwamen daarmee te boek te staan als ‘ongevaccineerd’, terwijl ze wel waren ingeënt. Een onbelangrijk klein aantal, nam het Nivel aan.

Maar bij groepen zoals ouderen, waar maar weinig mensen zich niet lieten vaccineren, drukt dat kleine percentage relatief zwaar op de aantallen. Ongeveer zoals een theelepel kruiden de smaak meer verandert in een klein beetje soep dan in een hele pan. Bij ouderen was daarom tot de helft van de ‘ongevaccineerden’ wél gevaccineerd. ‘Een enorme fout dat ze dit hebben gemist’, zegt De Hond desgevraagd. ‘De haren rijzen me te berge.’

Het Nivel lost die fout nu cosmetisch op, door de groep ‘ongevaccineerd’ om te dopen in ‘ongevaccineerd/ongeregistreerd’. Aan de cijfers zelf verandert het instituut niets. Dat zou veel meer analyse vergen, zegt onderzoeksleider Robert Verheij desgevraagd. Misschien zijn de mensen die hun coronaprik niet lieten registreren immers een heel bijzondere groep, niet op één hoop te gooien met ‘gewone’ gevaccineerden. ‘Het punt is dat de ongevaccineerden gewoon niet goed zijn te onderscheiden van de ongeregistreerde gevaccineerden’, zegt Verheij.

‘Ik begrijp dit totaal niet’
Maar De Hond, die ‘een goed gesprek’ had met het Nivel nadat hij de rekenfout had ontdekt, is ‘verbijsterd’ over de geringe aanpassingen. ‘Ik begrijp dit echt totaal niet.’ De Hond had voorgesteld de ongeregistreerde gevaccineerden simpelweg uit de cijfers te halen. ‘Als je dat niet doet, is dit onderzoek naar oversterfte bij mensen met en zonder vaccinatie namelijk voor niets geweest.’

Ander pijnpunt is de oorzaak van de oversterfte. Bij gevaccineerden lag de sterfte in 2021 wat lager dan voor de pandemie, vermoedelijk doordat de griep wegbleef en er minder verkeer en luchtvervuiling was. Bij de groep ‘ongevaccineerd/ongeregistreerd’ zullen die factoren uiteraard ook hebben gespeeld. Niettemin is de sterfte bij hen twee tot wel vier keer zo hoog als voor de pandemie.

Een enorm verschil, zeker omdat er tussen de ongevaccineerden nu dus ook veel mensen mét vaccin blijken te zitten, die de oversterfte zullen hebben gedempt. ‘Dit kan gewoon helemaal niet’, zegt De Hond. Zo zou van de ongevaccineerde 75-plussers er in een jaar tijd 37 procent moeten zijn overleden, rekent hij uit.

Coronadoden niet herkend
Maar onderzoeksleider Verheij is terughoudend. ‘Wij stellen onszelf deze vraag ook. En een definitief antwoord kunnen we helaas niet geven.’ Een verklaring die afgelopen weken rondging op internet, is dat er iets grondig mis zou zijn met de vaccinatieregistraties zelf. Maar die mogelijkheid spreekt het RIVM, dat de registraties beheert, met klem tegen.

Bijwerking vaccins
De zaak ligt gevoelig omdat er op internet nog altijd het hardnekkige, overigens onbewezen, gerucht rondgaat dat de oversterfte van de coronajaren deels zou zijn veroorzaakt door een nog onbekende dodelijke bijwerking van de vaccins. Ook het herziene Nivel-onderzoek vindt daarvoor overigens geen aanwijzingen.

Diepere kritiek van De Hond is dat het Nivel – en de begeleidingscommissie, met daarin onder anderen RIVM-wetenschappers – te weinig kritisch op zichzelf zou zijn. Ook volgens het originele rapport waren er na aftrek van de ‘officiële’ coronadoden tot wel vijf keer méér ongevaccineerden overleden dan wel gevaccineerden.

Afgezwakte conclusie door kritiek
‘Dan moet je als onderzoeker toch gaan denken: wacht even, hier klopt iets niet?’, vindt De Hond, die overigens erkent dat vaccins beschermden tegen ernstige covid. ‘Maar in plaats daarvan wordt zo’n onderzoek naar buiten gebracht als het ultieme bewijs hoe geweldig het vaccin heeft gewerkt. Terwijl het voor mij het ultieme bewijs is dat er problemen zijn met de data.’

In de bijgestelde versie zwakt het Nivel zijn conclusie dat het onderzoek ‘het belang van covidvaccinatie voor het voorkomen van sterfte bevestigt’, onder druk van zulke kritiek iets af. In het nieuwe rapport is de conclusie ingezwachteld in wat omfloerstere taal: ‘De combinatie van bevindingen lijkt echter wel het belang van covid-19-vaccinatie voor het voorkomen van sterfte in de periode 2021-2022 te bevestigen.’

Kortom, aan de cijfers zelf willen ze niets veranderen want dat zou teveel analyse vergen. Zegt onderzoeksleider Robert Verheij gewoon letterlijk

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 02-10-2024 11:42 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Dit soort blijven drammen en oprakelen wordt in de sector gezien als een symptoom van een waanstoornis. De beste manier om daarmee om te gaan is je neutraal opstellen. Niet gelijk geven, maar ook niet tegenspreken. Als je geluk hebt, wordt de waanstoornis ingekapseld en kan betrokkene verder relatief vrij van problemen blijven functioneren.

Lees: dit topic heeft inderdaad geen zin.

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com