![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Even los van dit geval, waar de berichtgeving (en reactie vanuit politie, RWS, andere instanties) relatief mild is tov andere illegale demonstraties. De media hebben wel degelijk al heel lang een neiging om erg op incidenten ipv de grote lijn te focussen. Gaat van ophef tot ophef, drama tot drama, maar wat nu de werkelijke betekenis is van wat er gebeurt? Op zich is feitelijk rapporteren inderdaad goed, maar als je meer en meer focust op bepaalde feiten lijkt dat telkens erger te worden, terwijl dat niet per se het geval is. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Daar zit wat sarcasme in, uiteraard. Maar was toch vooral oprecht ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
https://www.cumela.nl/nieuws/achtergrond/verlies-derogatie-betekent-meer-gebruik-van-aardgas Onzin, men kan die kunstmest ook bij Poetin bestellen. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote:N-Exit! N-Exit!!1!! KWIJL KWIJL LOBOTOMIEHIHIHI When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote:Hear hear When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Toch nog één zinnetje waar we het over eens zijn. ![]() Dat de hele affaire juridisch gezien rammelt hoor je ook zoveel over. Over dat de reductiepercentages nog helemaal niet wettelijk zijn vastgelegd. Oftewel dat het huidige "beleid" niet gebaseerd is op de huidige wet, maar op een nog in te dienen wet. Oftewel het feit dat het kabinet bewust de rechtsstaat ondermijnt en de Tweede Kamer buitenspel zet en op basis daar van je hele bedrijf op de schop gaat. Wat ontzettend bizar toch dat je dan gaat protesteren en hooibalen op de snelweg legt! En zomaar overal omgekeerde vlaggen ophangen. Grote schande! Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Die vlaggen zijn ook levensgevaarlijk. Wat nou als ze achter het bord wat zo'n boerenhater voor de kop heeft blijven hangen? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Wat is de oorspronkelijke taak van de media ook alweer? Iets met controle van de macht toch? ![]() |
|
quote: Dat is toch ook niet nieuw? Incidenten bepalen het beeld. Even chargeren: het vliegtuig dat neerstort krijgt alle aandacht, de duizenden die gewoon landen niet. Er ligt wel degelijk een taak voor de media om de achtergrond te schetsen en zaken te duiden zodat voor de lezer/consument duidelijk wordt hoe een incident zich verhoudt tot de normale gang van zaken. Dat ontken ik niet. Het lijkt alleen wel alsof juist dat steeds minder gebeurt en dat je dat dan als nieuwsconsument zelf maar moet doen. Dat zie ik overigens niet alleen in de mediawereld gebeuren, in de politiek is het bijvoorbeeld niet veel anders. Het opportunisme regeert (iedereen wil immers die ene gevatte oneliner debiteren die de headlines haalt), maar de grote lijn/lange termijn schiet er bij in. Daarbij moet ik ook zeggen dat als je het als media-outlet (wat een woord ook) waagt om ergens duiding aan te geven, je de klaplopers op sociale media en tegenwoordig ook fysiek van het lijf moet zien te houden die vinden dat je de niet onafhankelijk bent omdat je het hebt gedurfd een onwelgevallige duiding te geven. Volgens mij krijgt een volk niet alleen de regering, maar ook de media die het verdient. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
Waarom doet Kvellie niet mee? ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Precies die voorselectie is volgens mij ook juist een reden om opvallende protestacties te voeren. Als je als lokale boer in Schubbenkuttenveen een ludiek protestbord in je weiland zet, ga je geen nationale aandacht krijgen. Als je met een paar honderd man wat belangrijke infrastructuur een tijdje lang lamlegt en wat mild voetbalvandalisme imiteert, krijg je die aandacht wel. De kunst is denk ik om als actievoerende partij daar een goed midden in te vinden. Dat er voorgeselecteerd wordt is ook onvermijdelijk. Niet alles past in chocoladeletters op de voorpagina en wat ik vind dat daar zou moeten staan is misschien iets heel anders dan wat jij vindt dat daar moet staan. Voor sommige dingen die ik zelf heel belangrijk vind en de meeste andere mensen niet, moet ik ook wel eens naar het spreekwoordelijke bijzinnetje op pagina 23, terwijl het ook voor mij vrijwel onmogelijk is om NIET te weten of Andre Hazes Junior weer een relatie heeft terwijl ik me nauwelijks iets minder belangrijks kan voorstellen. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 27-07-2022 18:26] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
quote: Ik weet niet waar je op hoopt in deze discussie, maar kwelgeest en ik verschillen van veel dingen flink van mening, maar in deze discussie zijn de verschillen vrij minimaal. No dogs, no masters. ![]() |
|
Maar hij omschrijft het wel anders. ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Het is inderdaad niet nieuw, maar de crux zit dus in jouw "dat steeds minder gebeurt". En ja, in de politiek gebeurt dat evengoed, en ja, dat hebben we ook 'onszelf' te danken als zeer reactief click-gedreven online onderbuikvolk. Dus, tsja. Ik ben het gewoon met je eens? No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Het is niet voor te stellen, maar hij kan nog meer woorden nodig hebben dan ik ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Maar hij omschrijft het wel anders. ![]() ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door NaturalDisaster op 27-07-2022 18:32] fixed huh huh When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Het is inderdaad wettelijk slecht onderbouwd. Waarbij je dan niet moet vergeten dat de wet wel tot 2/3e van de plannen onderbouwt. Én dat dus al die boeren in de stress zijn van *plannen* die nog helemaal niet zijn uitgewerkt tot enige praktisch niveau. Als je de overheden in NL een beetje kent weet je dat er dan alsnog weinig van terecht komt. Maar inderdaad, dit onderdeel wordt matig belicht. Het zit wel vrij laat in de oorzaak-gevolg-keten, dus slimme zet van de miljardenbedrijven om de boeren hier op aan te laten slaan ipv de werkelijk fundamentele problemen. Lekker zeiken op Rutte en intussen de boel verder verkloten ![]() edit: verder, de wettelijkheid van dit soort dingen is van belangen maar zegt precies niks over de inhoudelijke aspecten. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-07-2022 18:39] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Inderdaad. Over framen gesproken. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Ja, toch? Laat de selectieve kritische capaciteiten van deze en gene des te goed zien dat dat niet opgemerkt wordt. In die context ook mooi hoe de antivax-mensen zich aansluiten bij de boeren die klakkeloos allerlei vaccinaties toedienen aan hun dieren :v [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-07-2022 18:42] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Het onrechtmatig handelen van de overheid is natuurlijk wel waar de enorme woede vandaan komt. En dit is iets waar de media veel meer in zou moeten duiken. WOB-stukken uitpluizen bijv. gebeurt nauwelijks. Kost verschrikkelijk veel tijd ook natuurlijk en zal niet rendabel zijn voor de gemiddelde dagbladschrijver. Alleen de echt onafhankelijke kritische journalisten lijken dit nog te doen, waarbij de gevestigde media deze journalisten juist weer gaan controleren/framen/de maat nemen ipv de gecorrumpeerde macht. Heeft toch allemaal weinig meer met objectieve verslaggeving te maken dan. Al met al constateer ik een treurige verschuiving richting opinie maken. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Precies hierom volg ik het nieuws niet meer. ![]() |
|
quote: Begrijpelijk. Vlgs mij las ik laatst ook ergens dat het vertrouwen in de media nog nooit zo laag is geweest. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
De pedantjes zijn weer terug van vakantie. ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |