IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar de politie graag op onschuldige kinderen schiet [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2022 16:24 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 juli 2022 9:02 schreef Natural Disaster het volgende:

Kan me niet herinneren dat men het in mijn schooltijd over deeltijdwerk had, laat staan dat het werd aangemoedigd.




Dat komt omdat het voor kindertjes op de LOM-school nooit de bedoeling was dat die zouden gaan werken, afgezien van de sociale werkplaats. Dus dat heb jij nooit hoeven horen


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 27-07-2022 16:25 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Jeetje, ben ik ook een paar dagen het land uit voor werk - ik ben amper terug en de protesten beginnen weer. Lekkere timing!


quote:
Op 27 juli 2022 15:44 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Is allemaal framing.


Echt, allemaal? Oprechte vraag: wat valt er te framen aan de vaststelling dat er een brandende berg teringzooi op een snelweg ligt? Daar kun je vanuit alle hoeken van het (politieke) spectrum tegenaan kijken, maar het is en blijft een brandende hoop teringzooi op een snelweg en we kunnen het er als weldenkende mensen toch wel over eens zijn dat die daar niet thuishoort - tijdens het halen van mijn rijbewijzen ben ik het in ieder geval nergens in de theorie tegengekomen. Ook heb ik nooit een schrijven van de overheid ontvangen waarin uiteen wordt gezet dat ik mijn afval niet alleen bij de gemeentewerf mag aanbieden, maar ook naar eigen goeddunken op een Rijksweg in de fik mag steken.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 27-07-2022 16:26]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2022 16:25 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 juli 2022 16:22 schreef Hypnos het volgende:
Als je boos bent op boeren en je houdt niet van links, waar sta je dan?


Dat kan niet. Je bent links, of rechts, volgens het genuanceerde wereldbeeld van onze forum-agrariër.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-07-2022 16:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ja smoeilijk.

Ik heb het geprobeerd met blokjes om het eens uit te testen,
enige mogelijkheid die overblijft is dat ik er dan boven sta.

Verheven en zo.
Kan kloppen.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-07-2022 16:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Je vergeet twee keer het voovoegsel "extreem-" te plaatsen.

Ik dacht overigens dat ie vakantie had? Gezien de vele edits en verhitte reacties en opzichte 'gedachten' in t gedachtentopic draait is nog steeds oververhitte uren


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-07-2022 16:33 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 27 juli 2022 16:24 schreef Snaack het volgende:
Dat komt omdat het voor kindertjes op de LOM-school nooit de bedoeling was dat die zouden gaan werken, afgezien van de sociale werkplaats. Dus dat heb jij nooit hoeven horen


Heeft er een duif op je overpriced jeans gescheten? :')



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2022 16:34 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 juli 2022 16:33 schreef Natural Disaster het volgende:
Heeft er een duif op je overpriced jeans gescheten? :')




Als dat gebeurt stuur ik hem naar je op zodat je de stront aan je kleine pikkie af kunt vegen en koop ik gewoon weer een paar nieuwe.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 27-07-2022 16:38]


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-07-2022 16:36 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

En je ongesteldheid speelt je ook weer parten.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 27-07-2022 16:37 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 27 juli 2022 15:58 schreef Fusion het volgende:
Door de media? Lijkt me sterk? Heb je aanwijzingen?

Je ziet toch zelf in het AD artikel (mijn laatste linkje) hoe eenzijdig zo'n protest verslaggegeven wordt? Tussen de paar duizend protesteerders lopen er echt genoeg mensen rond die kunnen uitleggen waarom het stikstofverhaal inhoudelijk rammelt. Als je goed journalistiek werk verricht laat je die kant ook horen.


Het zelfde zie je op wetenschappelijk, juridisch en politiek bestuurlijk vlak. Elk kritisch geluid wordt weggezet als radicaal, complotdenken, extreemrechts of gewoonweg genegeerd.

quote:
Framing is een overtuigingstechniek in communicatie waarbij woorden en beelden zo gekozen worden, dat daarbij impliciet een aantal aspecten van het beschrevene wordt uitgelicht. Deze uitgelichte aspecten helpen om een bepaalde lezing van het beschrevene of een mening daarover te propageren. Onder meer in de politiek, de journalistiek en de reclame wordt van framing bewust (en onbewust) gebruikgemaakt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Framing

[Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 27-07-2022 16:39]


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-07-2022 16:39 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Je weet tegen wie je het hebt, faal?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2022 16:41 by Snaack Profiel van Snaack

@OPPEREINDBAAS als er een club goed is in framing, dan is het de agrarische sector wel. Desnoods met geweld.

Dus rot toch lekker op met je onzin, dwaas.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 27-07-2022 16:43 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 27 juli 2022 16:39 schreef Natural Disaster het volgende:
Je weet tegen wie je het hebt, faal?



Ja goed punt, ik zou er geen energie in moeten steken.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


NaturalDisaster
The Dude
Usericon van NaturalDisaster
Posted 27-07-2022 16:44 by NaturalDisaster Profiel van NaturalDisasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 27 juli 2022 16:41 schreef Snaack het volgende:
@OPPEREINDBAAS als er een club goed is in framing, dan is het de agrarische sector wel. Desnoods met geweld.

Dus rot toch lekker op met je onzin, dwaas.



Het is weer de tijd van de maand of niet? Fusion en jij hebben vrijwel dezelfde cyclus

[Dit bericht is gewijzigd door NaturalDisaster op 27-07-2022 16:44]


Wat jij ervan vindt interesseerd me geen reet. | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2022 16:47 by Snaack Profiel van Snaack

Je zou ondertussen toch moeten weten dat het altijd deze tijd van de maand is.


Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 27-07-2022 17:06 by Slechtie Profiel van Slechtie

Waar komt dat blinde vertrouwen in onze media toch vandaan bij sommigen? Als een krant bij zo'n demonstratie 10 mensen interviewt en 2 daarvan zijn van die stinkende dreadlockwappies die ongenuanceerde onbeholpen uitspraken doen hoe weet je dan zeker dat zo'n krant er niet voor kiest alleen die extreme figuren te quoten?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-07-2022 17:06 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.nu.nl/economie/6214605/eu-akkoord-over-gasbesparing-lijkt-tandeloze-tijger.html

Met je sancties. De enigen die last hebben van die sancties dat zijn wij in West-Europa.

Vladje ROFLt zich een slag in de rondte door alle zalen van het Kremlin om die economische en politieke chaos hier.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 27-07-2022 17:10 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 27 juli 2022 16:25 schreef Negatieveling het volgende:
Jeetje, ben ik ook een paar dagen het land uit voor werk - ik ben amper terug en de protesten beginnen weer. Lekkere timing!




Echt, allemaal? Oprechte vraag: wat valt er te framen aan de vaststelling dat er een brandende berg teringzooi op een snelweg ligt? Daar kun je vanuit alle hoeken van het (politieke) spectrum tegenaan kijken, maar het is en blijft een brandende hoop teringzooi op een snelweg en we kunnen het er als weldenkende mensen toch wel over eens zijn dat die daar niet thuishoort - tijdens het halen van mijn rijbewijzen ben ik het in ieder geval nergens in de theorie tegengekomen. Ook heb ik nooit een schrijven van de overheid ontvangen waarin uiteen wordt gezet dat ik mijn afval niet alleen bij de gemeentewerf mag aanbieden, maar ook naar eigen goeddunken op een Rijksweg in de fik mag steken.

Gaat er om waar de focust op ligt. Maak je een reportage over de gevolgen van de opstanden of juist de oorzaken. Het lijkt er op dat onze media zich focust op het eerste. En vergeet daarbij de kracht van de herhaling niet.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-07-2022 17:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Zou het ook aan jouw eigen perceptie kunnen liggen? Ik word terecht doodgegooid met allerlei artikelen over politieke blunders rondom het stikstofbeleid namelijk.


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 27-07-2022 17:24 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 27 juli 2022 17:10 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Gaat er om waar de focust op ligt. Maak je een reportage over de gevolgen van de opstanden of juist de oorzaken. Het lijkt er op dat onze media zich focust op het eerste. En vergeet daarbij de kracht van de herhaling niet.


Waar trek je dan de streep voor 'oorzaaak' trouwens? Het aangekondigde stikstofbeleid is er immers niet uit weelde en heeft ook weer een oorzaak. Zonder de hele geschiedenis weer te willen herhalen is dit uiteindelijk een gevolg van collectief overheids- en sectorfalen, wat nu door een rechterlijke uitspraak op scherp is gezet.

Wat ik maar bedoelde te zeggen: als men verslag doet van brandende teringzooi op een snelweg, intimidatie aan huis of blokkades van distributiecentra, doet men verslag van zaken die daadwerkelijk gebeurd zijn. Dat kun je met een bepaalde intentie en met een bepaald frame doen, maar het doet niets af aan de feitelijkheid van die gebeurtenissen. En als ik dan de beelden zie, met correcte metadata van plaats en tijd van die brandende teringzooi op een Nederlandse snelweg van vandaag, kan ik daar zelf prima een mening over vormen. Daar heb ik de invalshoek van het AD, nu.nl of voor mijn part Ongehoord Nederland of Tukker FM niet voor nodig.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 27-07-2022 17:29]



OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 27-07-2022 17:28 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 27 juli 2022 17:21 schreef Fusion het volgende:
Zou het ook aan jouw eigen perceptie kunnen liggen?

Maar natuurlijk. Alles is perceptie. Ik kom tot mijn conclusies op basis van mijn eigen waarnemingen, belevingen en interpretaties. Er kan natuurlijk altijd informatie bijkomen waardoor ik mijn perceptie weer moet bijstellen.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


NaturelDisaster
The Dude
Usericon van NaturelDisaster
Posted 27-07-2022 17:29 by NaturelDisaster Profiel van NaturelDisasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 27 juli 2022 17:24 schreef Negatieveling het volgende:
En als ik dan de beelden zie, met correcte metadata van plaats en locatie van die brandende teringzooi op een Nederlandse snelweg van vandaag, kan ik daar zelf prima een mening over vormen. Daar heb ik de invalshoek van het AD, nu.nl of voor mijn part Ongehoord Nederland of Tukker FM niet voor nodig.


En wie laten je die beelden zien?

De staatsomroep en staatspers.

Fijne dag verder.


Wat jij ervan vindt interesseerd me geen reet. | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-07-2022 17:31 by XXL Profiel van XXL

Fake News!!!!!

Eignlijk zijn het beelden van een snelweg in Oekraïne maar ze willen ons iets anders doen geloven.
Tevens valt het wel mee met de hoeveelheid stikstof in de lucht zolang er nog zooi wil branden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


NaturelDisaster
The Dude
Usericon van NaturelDisaster
Posted 27-07-2022 17:31 by NaturelDisaster Profiel van NaturelDisasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 27 juli 2022 16:47 schreef Snaack het volgende:
Je zou ondertussen toch moeten weten dat het altijd deze tijd van de maand is.


Als ik jou zo bezig zie zou ik eerder zeggen 24/7/365.

Heb jij geluk als het een schrikkeljaar is.



Wat jij ervan vindt interesseerd me geen reet. | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 27-07-2022 17:38 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 27 juli 2022 17:24 schreef Negatieveling het volgende:
Dat kun je met een bepaalde intentie en met een bepaald frame doen, maar het doet niets af aan de feitelijkheid van die gebeurtenissen. En als ik dan de beelden zie, met correcte metadata van plaats en tijd van die brandende teringzooi op een Nederlandse snelweg van vandaag, kan ik daar zelf prima een mening over vormen. Daar heb ik de invalshoek van het AD, nu.nl of voor mijn part Ongehoord Nederland of Tukker FM niet voor nodig.

En dat is voor mij ook het belangrijkste. Het gaat uiteindelijk om de feiten. Maar de voorselectie die media al voor ons maken bepalen ook onze perceptie en waar wij ons druk over gaan maken. Het ene krijgt (in mijn ogen) disproportioneel veel aandacht, komt op de voorpagina en wordt het journaal mee geopend, het ander hoor je niets over of komt ergens op pagina 23 in een bijzinnetje even langs. Dat houd ik ook altijd graag in mijn achterhoofd.

[Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 27-07-2022 17:39]


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-07-2022 17:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 27 juli 2022 17:10 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Gaat er om waar de focust op ligt. Maak je een reportage over de gevolgen van de opstanden of juist de oorzaken. Het lijkt er op dat onze media zich focust op het eerste. En vergeet daarbij de kracht van de herhaling niet.

Hoewel ik vind dat media terecht over uiterst illegale demonstraties en ondemocratische tendensen zou moeten rapporteren, kijken ze inderdaad beter meer naar de oorzaken. Dus meer reportages over hoe de biodiversiteit (insecten, planten) al decennia achteruit gaat, met een duidelijke link naar het overaanbod van (bepaalde) nutriënten, uitleg over algenbloei in veel wateren (versus afname van primaire productie in andere wateren), hoe dat samenhangt met een immense schaalvergroting van landbouw (inclusief uitkopen van boeren tbv megabedrijven), aangejaagd door door boeren gekozen politici en boerengezinde banken, waar nu de overheid veel te laat en inadequaat op reageert, en waar de boeren gek gemaakt door miljardenbedrijven denken dat ze boven de wet en democratie staan en dat uitkopen voor natuur echt niet kan terwijl uitkopen voor meer centen best OK was.

De media laat hier heel veel steken vallen inderdaad, zelfs de staatsmedia (Op1) haalt in dit soort discussies liever citaten aan van een doctor in een heel ander vakgebied dan waar het over gaat, dan werkelijke experts. Het is ronduit absurd, goed gezien!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-07-2022 17:40]


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen