IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar de politie graag op onschuldige kinderen schiet [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-08-2022 16:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 augustus 2022 16:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat we met grondwaterpeil eigenlijk bedoelen is het freatisch oppervlak, de lijn waaronder de grond 100% verzadigd is (is geen lucht meer in de poriën van de grond, alleen water). Die 40 cm van tuinplanten uit jouw voorbeeld gaat over het freatisch oppervlak. Veel planten kunnen geen water opnemen uit grond die 100 % verzadigd is. Die 40 cm is neem ik aan tov maaiveld (dus van boven naar beneden gemeten) is dus waarschijnlijk "te laag", maar als je naar het grondwaterpeil (tov NAP, wat ik eerder impliciet bedoelde) kijkt "te hoog".

Dit geldt ook voor landbouwgewassen. Als je dus 100% wil voorkomen dat het grondwater je landbouwgewas in de weg zit, wil je het grondwaterpeil (freatisch vlak) zo laag mogelijk hebben. Om te zorgen dat je gewassen toch voldoende water krijgen, kun je a) het grondwater net hoog genoeg houden zodat door capillaire werking het water omhoog stroomt naar de wortels van je gewassen en b) water via boven aanvoeren (beregening).

Verschilt natuurlijk per gewas, en hoe winstgevend de boer wil zijn, maar de tendens is dus om het algemeen lager (tov NAP) dan van nature te houden.

Ktulu kan dit vast weerleggen of beter uitleggen


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-08-2022 18:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Het valt me wel bijzonder hard op dat mensen die nooooooit ook maar iets van interesse hadden in zowel natuur, gezondheid, pharma, samenstelling van grondwater, bodemonderzoek of zelfs geopolitieke zaken nu plotseling expert worden op al die vlakken.

Je zou je toch echt beginnen afvragen of daar niets achter zit, zoals - ik zeg maar iets hoor - het feit dat ze dringend op zoek moeten naar een manier om hun ongenoegen over hun leven eens te kunnen afreageren in plaats van een zondebok of slechterik te zoeken in de wereld buiten zich die zou verklaren waarom hun leventje zo kut is..

Want er moet toch echt wel iets aan de hand zijn met de wereld, er zijn mensen die het leven zo slecht maken voor hen. Het moét gewoon, er is echt wel iets aan de hand. Hoe komt het anders toch dat hun leven zo kut is. Toch niet dat ze er zelf iets mee te maken hebben, neeeuh, kannie. The powers that be zijn de oorzaak, jahaa, eg wel. Als we die zouden wegnemen, dan zou iedereen echt stoppen met depressief zijn en zo, jaha, eg wel. Allemaal de schuld van die mensen daar boven. Er bestaat zelfs een term voor, externe attributie, da's dat het hun schuld is, zul je wel lezen zo. Zoeket mor op.


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-08-2022 23:48 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Stikstof, het is net covid.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-08-2022 23:48 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Woke, uitgelegd door Henk Westbroek.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-08-2022 0:40 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Somalie? Zeker verbleekt door al die jaren dat je al steuntrekt in Europa.

En als je dan terug bent vertel dan meteen over je gebrek aan human rights, dan blijven je soortgenoten misschien ook daar.

#flikkertochopman




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-08-2022 8:13 by Snaack Profiel van Snaack

Kom op zeg, meen je dat nou echt?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-08-2022 8:51 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Meent die droeftoeter wat ie zegt?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-08-2022 9:13 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 augustus 2022 8:51 schreef Natural Disaster het volgende:
Meent die droeftoeter wat ie zegt?




Je mag jezelf gelukkig prijzen dat je geen benul hebt hoe de gemiddelde dag van die man en zijn lotgenoten eruit ziet. Een soort gevangenschap maar dan zonder tralies. Is dat nou echt zo moeilijk voor te stellen?

Ik begrijp gewoon niet waar retoriek als "lekker ondankbaar, dan rot je toch op naar je eigen land!1!!1" vandaan komt.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-08-2022 9:23 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Bouw een personeelsverblijf op je landgoed en bied hem een baan als slaa... bediende aan.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-08-2022 9:36 by XXL Profiel van XXL

* Klikt het nieuwstopic maar weer dicht.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-08-2022 9:39 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 augustus 2022 9:23 schreef Natural Disaster het volgende:
Bouw een personeelsverblijf op je landgoed en bied hem een baan als slaa... bediende aan.






Hoe weinig begrijp je van de situatie waar deze mensen in zitten?

Als je nog geen verblijfsvergunning hebt mag je afgezien van in afwachting van de beslissing jezelf helemaal de tering vervelen, helemaal niets.

Ter Apel is nu veel in het nieuws omdat veel mensen daar niet eens een bed hebben om in te slapen.

https://www.ad.nl/binnenland/300-asielzoekers-sliepen-vannacht-niet-in-een-bed-bij-aanmeldcentrum-ter-apel-honderd-mensen-lagen-buiten~aac9e779/

Als er plekken zijn waar wij mensen niet eens een bed kunnen bieden is het niet zo moeilijk voor te stellen dat er plekken zijn waar mensen geen dagbesteding hebben.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-08-2022 10:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 augustus 2022 8:13 schreef Snaack het volgende:
Kom op zeg, meen je dat nou echt?
Snaeck, het heeft denk ik geen zin. ND is iemand die vermoedlijk nauwelijks een idee heeft wat er allemaal in de wereld speelt. Hij heeft zelf niets te klagen en besteedt zijn vrije uren met Telegraaf, POW en dat soort nieuwsbronnen waarin hij zijn mening over de wereld, die hij vermoedlijk zelf nooit echt heeft berezen, bevestigd ziet. Waar immigranten, klimaatalarmisten en andere linkse mensen zijn luxe leventje bedreigen. Hij is conservtief en ziet het liefts dat oude waarden en tradities en uberhaupt de hele gang van zaken op zijn minst hier in Nederland behouden blijven. Progressie is overdreven, evolueren is woke. En iedereen met een andere mening dan de zijne wordt agressief bejegend en na anderhlf woord al gelabeld met één van de categorien welke iets zeggen over de bril waarmee hij de wereld beziet door zijn internet. Op zich hebben we daar allemaal last van, maar de een wat meer dan de ander.

Zoiets denk ik dan maar.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-08-2022 10:13 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

ND kan zich niet voorstellen dat als iemand zijn land verlaat, zijn vrouw en kinderen verlaat danwel blootstelt aan de gevaren van mensensmokkelaars, dat er dan écht iets aan de hand is. Dat als iemand gewoon een beetje een toekomst heeft in zijn eigen land dat ie écht geen zin heeft om naar een onbekend, klein, koud kutland als Nederland te reizen. Dan ben je echt redelijk de wanhoop nabij door uitzichtloosheid.

Ik vraag me af of ND wel eens op een AZC is geweest, laat staan in opvangplekken in sloppenwijken? Ik vermoed van niet Als je kinderen hebt, als je een gezin hebt, man, dan moet je echt wanhopig zijn wil je huis en haard verlaten. En dan vecht je voor je recht, dan wil je idd dagbesteding, menselijke opvang etc. Maar ND ziet dat vermoedelijk als een bedreiging, want dat gaat vast ten koste van belastingcenten. Waarbij ik me dan afvraag of je meer mag klagen a.d.h.v. hoeveel je dan aan de belasingpot bijdraagt?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-08-2022 10:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 augustus 2022 9:23 schreef Natural Disaster het volgende:
Bouw een personeelsverblijf op je landgoed en bied hem een baan als slaa... bediende aan.




Ik zie de smiley, maar hier zit waarschijnlijk een soort van 'argument' of 'boodschap' in. Gelukkig hoef je in NL niet persé als individu gehouden te worden aan een mening over opvang aan de hand van je eigen, individuele inzet. We hebben daar immers, net zoals voor bijna alles, collectieve voorzieningen voor. Vermoedlijk betaalt Snaack 4x zo veel belasting als jij, en vermoedelijk stemt hij ook niet op het Forum voor Dieren Kuch ik bedoel dezelfde partij als jij en draagt hij dus op die manieer alleen al bij aan zijn mening?


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-08-2022 11:46 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 4 augustus 2022 9:39 schreef Snaack het volgende:
Hoe weinig begrijp je van de situatie waar deze mensen in zitten?

Als je nog geen verblijfsvergunning hebt mag je afgezien van in afwachting van de beslissing jezelf helemaal de tering vervelen, helemaal niets.

Ter Apel is nu veel in het nieuws omdat veel mensen daar niet eens een bed hebben om in te slapen.

https://www.ad.nl/binnenland/300-asielzoekers-sliepen-vannacht-niet-in-een-bed-bij-aanmeldcentrum-ter-apel-honderd-mensen-lagen-buiten~aac9e779/

Als er plekken zijn waar wij mensen niet eens een bed kunnen bieden is het niet zo moeilijk voor te stellen dat er plekken zijn waar mensen geen dagbesteding hebben.


De korte versie:

Ik heb totaal geen medelijden met dergelijke gelukszoekers.
Het enige wat ze in die AZC's doen is plaatsen bezetten die voor echte vluchtelingen hadden moeten zijn.

En het interesseert me geen reet wat de ZM-deugübermenschen daar van vinden.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-08-2022 11:46 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Aanvulling:
Smileys weggelaten want anders slaat Fusion z'n hoofdvacuum weer op hol.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 04-08-2022 12:29 by Ktulu Profiel van Ktulu

https://www.ad.nl/buitenland/vader-doodgeschoten-jesse-6-tegenover-complotdenker-jouw-leugens-maken-ons-leven-een-hel~a48f15b2/

En intussen loopt het AD al achter:

De advocaat van Jones heeft per ongeluk al het e-mailverkeer van Jones' telefoon doorgestuurd naar de advocaat van de nabestaanden. E-mails waarvan Jones onder ede heeft beweerd dat ze niet bestonden. Dat kwam aan het licht terwijl Jones aan het getuigen was. Fullscale meineed.

Intussen heeft Jones z'n kar 180° gedraaid en publiekelijk erkend dat de schietpartij heeft plaatsgevonden.

In de marge kwam ook nog eens aan het licht dat Infowars - het bedrijf / media outlet van deze oerwappie - in de hoogtijdagen $80.000 / dag incasseerde. Op de kap van gefrustreerde, boze en goedgelovige mensen.

Psychopaat much?

Toegegeven: de incompetentie van Jones zijn verdediging schenkt me wel lichte schadenfreude.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-08-2022 12:42 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 4 augustus 2022 11:46 schreef Natural Disaster het volgende:
De korte versie:

Ik heb totaal geen medelijden met dergelijke gelukszoekers.
Het enige wat ze in die AZC's doen is plaatsen bezetten die voor echte vluchtelingen hadden moeten zijn.

En het interesseert me geen reet wat de ZM-deugübermenschen daar van vinden.




Die menig kun je zelf achterhalen als je even terugzoekt naar de posts na de post waarin ik het woord gelukszoeker gebruikte.

Geen noodzaak die mening hier nogmaals te posten.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 04-08-2022 12:43]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-08-2022 12:42 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

quote:
Op 4 augustus 2022 11:46 schreef Natural Disaster het volgende:
De korte versie:

Ik heb totaal geen medelijden met dergelijke gelukszoekers.
Het enige wat ze in die AZC's doen is plaatsen bezetten die voor echte vluchtelingen hadden moeten zijn.

En het interesseert me geen reet wat de ZM-deugübermenschen daar van vinden.



Je bent wel een beetje aan het radicaliseren. Het asielbeleid is niet alles hoor, maar je kan moeilijk deze mensen met zo weinig empathie bejegenen. Het is gewoon schrijnend dat het beleid dit voortbrengt en deze mensen in de steek laat.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-08-2022 13:07 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 4 augustus 2022 11:46 schreef Natural Disaster het volgende:
De korte versie:

Ik heb totaal geen medelijden met dergelijke gelukszoekers.
Het enige wat ze in die AZC's doen is plaatsen bezetten die voor echte vluchtelingen hadden moeten zijn.

En het interesseert me geen reet wat de ZM-deugübermenschen daar van vinden.



Het interesseert je wel, want je post secuur in alle topics en kickt op mensen die happen.

Wat is voor jou een “echte vluchteling”?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-08-2022 13:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 4 augustus 2022 0:40 schreef Natural Disaster het volgende:


Somalie? Zeker verbleekt door al die jaren dat je al steuntrekt in Europa.

En als je dan terug bent vertel dan meteen over je gebrek aan human rights, dan blijven je soortgenoten misschien ook daar.

#flikkertochopman





Ik vind wel, als je zo snel Nederlands leert, dat je meer verdient dan eten en onderdak.


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-08-2022 13:11 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 4 augustus 2022 13:07 schreef BenKnuckles het volgende:
Het interesseert je wel, want je post secuur in alle topics en kickt op mensen die happen.

Wat is voor jou een “echte vluchteling”?






Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-08-2022 13:44 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 augustus 2022 11:46 schreef Natural Disaster het volgende:
De korte versie:

Ik heb totaal geen medelijden met dergelijke gelukszoekers.
Het enige wat ze in die AZC's doen is plaatsen bezetten die voor echte vluchtelingen hadden moeten zijn.


Wat is volgens jou dan een "echte vluchteling"?

En hoe heb jij bepaald dat deze mijnheer een "gelukszoeker" is en geen "echte vluchteling"? Heb jij zijn asielaanvraag bestudeerd of iets dergelijks?

Nee natuurlijk niet, je roept maar iets, op basis van een foto voorzien van een kortzichtige, polariserende en populistische tekst wat dan zou moeten insinueren dat dit een "gelukszoeker" betreft, wat jouw confirmation bias bevredigt.

Dat is hoe je op mij overkomt in ieder geval, en niet als iemand die zulke dingen post met als doel op te ruien.

Daarbij, als dat je doel zou zijn zou je in mijn beleving overkomen als een onbeholpen, infantiele, xenofobe kneus en niet als een volwassen vent die blaakt van het zelfvertrouwen.

Als de stereotype ietwat dikkige, laaggeschoolde blanke witte alleenstaande man, die bang is zijn simpele baantje kwijt te raken aan "buitenlanders", die PVV stemt en die alles wat uit de Randstad komt wantrouwt. Om mij even van wat stereotypen te bedienen.

Maar die man ben jij natuurlijk niet.


quote:

En het interesseert me geen reet wat de ZM-deugübermenschen daar van vinden.




Nou ja, dat is een nogal merkwaardige houding vind je niet?

Je post dingen waar mensen op reageren, maar als die reacties je niet aanstaan heb je in de vorm van "het interesseert me geen reet wat anderen er van vinden" een infantiele "get out of jail for free"-kaart gefabriceerd.

Dat komt niet zelfverzekerd of overtuigd over, juist het tegenovergestelde. Als een stampvoetende puber.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-08-2022 13:45 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 augustus 2022 12:42 schreef Dypfrys het volgende:
Je bent wel een beetje aan het radicaliseren. Het asielbeleid is niet alles hoor, maar je kan moeilijk deze mensen met zo weinig empathie bejegenen. Het is gewoon schrijnend dat het beleid dit voortbrengt en deze mensen in de steek laat.


Plus heel veel


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-08-2022 13:48 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 augustus 2022 12:42 schreef XXL het volgende:
Die menig kun je zelf achterhalen als je even terugzoekt naar de posts na de post waarin ik het woord gelukszoeker gebruikte.

Geen noodzaak die mening hier nogmaals te posten.


Nou ja ik wil best nog een keer de social justice warrior tegen je uithangen hoor.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen