IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar een een booswitte LOM-school-alumnus vrijwel dagelijks links post naar zure 'briefjes' die geen weldenkend mens wil lezen (politiek) Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-02-2023 15:41 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Appelflap
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Appelflap
Posted 11-02-2023 18:37 by Appelflap Profiel van Appelflaphttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 februari 2023 7:43 schreef Fusion het volgende:
Het heeft geen zin om termen als 'woke' te gebruiken als deze geen vastomlijnde betekenis hebben. Het wordt zowel gebruikt voor inzicht en strijden tegen onrecht, terecht gebruikt als doorgeslagen strijd tegen onrecht (zoals in daar waar geen onrecht is) en onterecht gebruikt als doorgeslagen strijd tegen onrecht. Dat laatste bespeur ik regelmatig bij een aantal hier. Want progressie is eng en bedreigt het kleine wereld vol boze witte mannetjes waar ze in leven.


Wat een tokkiewaardige populistische nonsens.


Ø voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-02-2023 8:30 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2023 13:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 11 februari 2023 18:37 schreef Appelflap het volgende:
Wat een tokkiewaardige populistische nonsens.


Er staan geeneens typefouten in

kan echt niet



signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-02-2023 15:55 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-02-2023 16:34 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2023 12:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dat werd tijd zeg


signature


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 16-02-2023 19:36 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS





Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-02-2023 19:55 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Hoe kan D66 nou dwingen? Ze kunnen hoogstens hun lobby goed voor elkaar hebben, onderhandelingen goed voeren en het politieke uitruilen zo aanpakken dat ze dit punt winnen, maar volgens mij zijn ze op geen enkele manier in een positie om daadwerkelijk iets af te dwingen. Zo werkt het stelsel hier nou eenmaal niet.

Disclaimer voor de matige lezer: ik ben hier niet om D66 te verdedigen en heb ook niets in het bijzonder met D66. Enkel hun standpunten over het vrijwillig levenseinde onderschrijf ik volledig en de historische aandacht voor onderwijs spreekt me aan.



OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 16-02-2023 20:05 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

Volgens Omtzigt wordt in deze kwestie de grondwet gepasseerd en heeft de kamer geen invloed meer.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2023 20:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 februari 2023 20:05 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Omtzigt


haha wat een naam. LOL.



signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-02-2023 20:12 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 16 februari 2023 20:05 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Volgens Omtzigt wordt in deze kwestie de grondwet gepasseerd en heeft de kamer geen invloed meer.

Ja maar wat weet die Omtzigt er nou van?



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 16-02-2023 20:12]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-02-2023 20:14 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 16 februari 2023 20:09 schreef Hypnos het volgende:
haha wat een naam. LOL.



Maak jij je met jouw achternaam nou ook geen illusies, de tering.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-02-2023 20:15 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 16 februari 2023 20:05 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Volgens Omtzigt wordt in deze kwestie de grondwet gepasseerd en heeft de kamer geen invloed meer.


Dat is wonderlijk. Dat er in Nederland vooralsnog geen toetsing aan de grondwet door een rechter mogelijk is weet ik, en dat is misschien wel vreemd.

Maar dan nog: hoe kan één partij (welke dan ook) die geen absolute meerderheid in de eerste en tweede kamer heeft iets afdwingen, dan? Want als die mogelijkheid bestaat, zou die dan al niet eerder en/of vaker ge- of misbruikt zijn waarna het achterdeurtje met kunst en vliegwerk zou zijn dichtgetimmerd?



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2023 20:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 februari 2023 20:14 schreef Natural Disaster het volgende:
Maak jij je met jouw achternaam nou ook geen illusies, de tering.





ja inderdaad zeg. Whatabout me!


signature


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 16-02-2023 20:25 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 16 februari 2023 20:15 schreef Negatieveling het volgende:
Dat is wonderlijk. Dat er in Nederland vooralsnog geen toetsing aan de grondwet door een rechter mogelijk is weet ik, en dat is misschien wel vreemd.

Maar dan nog: hoe kan één partij (welke dan ook) die geen absolute meerderheid in de eerste en tweede kamer heeft iets afdwingen, dan? Want als die mogelijkheid bestaat, zou die dan al niet eerder en/of vaker ge- of misbruikt zijn waarna het achterdeurtje met kunst en vliegwerk zou zijn dichtgetimmerd?

Omdat het al door de EU is bepaald dat dit gaat gebeuren? Staatssecretaris Van Huffelen (D66) "onderhandelt" puur nog voor de vorm over het digitaal ID. Maarja Omtzigt zal wel weer ongelijk hebben, die man heeft immers geen dossierkennis.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-02-2023 20:28 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://twitter.com/WelmoedVlieger/status/1626294924688646145

Pieter: "‘Hier geeft D66 als democratische partij het wetgevingsinstrumentarium uit handen aan de regering. Ook als een meerderheid van de Kamer het anders wil."



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2023 20:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Puur fascisme


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-02-2023 20:34 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 16 februari 2023 20:25 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Omdat het al door de EU is bepaald dat dit gaat gebeuren? Staatssecretaris Van Huffelen (D66) "onderhandelt" puur nog voor de vorm over het digitaal ID. Maarja Omtzigt zal wel weer ongelijk hebben, die man heeft immers geen dossierkennis.


Je gaat aan mijn vraag voorbij. Ik ben hier niet om de digitale euro te verdedigen, sterker nog: ik ben geen voorstander van invoering. Ik ben hier ook niet om de dossierkennis van Omtzigt in twijfel te trekken, de grondwettelijkheid van de digitale euro an sich te bediscussiëren of de intenties van Europa te duiden of wat dan ook.

Mijn vraag is en blijft: wat is het mechanisme wat D66, zonder absolute meerderheden of medewerking van enige andere partij of entiteit, kan inzetten om een wet die in strijd zou zijn met de grondwet door achtereenvolgens de tweede en eerste kamer te dwingen? En de daar aan verbonden vraag: als D66 dat kan en doet, waarom kan en doet de SP, JA21 of wie dan ook dat dan niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 16-02-2023 20:35]



OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 16-02-2023 20:35 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 16 februari 2023 20:28 schreef Natural Disaster het volgende:
https://twitter.com/WelmoedVlieger/status/1626294924688646145

Pieter: "‘Hier geeft D66 als democratische partij het wetgevingsinstrumentarium uit handen aan de regering. Ook als een meerderheid van de Kamer het anders wil."



De reactie van die D66 dame daar is ook vrij fnuikend, de onkunde straalt er vanaf.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 16-02-2023 20:39 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 16 februari 2023 20:34 schreef Negatieveling het volgende:
Je gaat aan mijn vraag voorbij. Ik ben hier niet om de digitale euro te verdedigen, sterker nog: ik ben geen voorstander van invoering. Ik ben hier ook niet om de dossierkennis van Omtzigt in twijfel te trekken, de grondwettelijkheid van de digitale euro an sich te bediscussiëren of de intenties van Europa te duiden of wat dan ook.

Mijn vraag is en blijft: wat is het mechanisme wat D66, zonder absolute meerderheden of medewerking van enige andere partij of entiteit, kan inzetten om een wet die in strijd zou zijn met de grondwet door achtereenvolgens de tweede en eerste kamer te dwingen? En de daar aan verbonden vraag: als D66 dat kan en doet, waarom kan en doet de SP, JA21 of wie dan ook dat dan niet?

Omdat D66 net wat strakker dan andere partijen aan de EU-halsband zit? Brussel bepaalt, we zitten in een schijndemocratie.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-02-2023 20:44 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 16 februari 2023 20:39 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Omdat D66 net wat strakker dan andere partijen aan de EU-halsband zit? Brussel bepaalt, we zitten in een schijndemocratie.


Nog altijd geen antwoord op de vraag.

For argument's sake wil ik best als gegeven aannemen dat D66 een entiteit is die enkel tot doel heeft om de pan-Europese agenda in Nederland door te drukken.

Maar hoe gaat dat dan vervolgens praktisch in zijn werk, in twee Kamers waarin deze entiteit geen meerderheid heeft?




OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 16-02-2023 20:54 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 16 februari 2023 20:44 schreef Negatieveling het volgende:
Nog altijd geen antwoord op de vraag.

For argument's sake wil ik best als gegeven aannemen dat D66 een entiteit is die enkel tot doel heeft om de pan-Europese agenda in Nederland door te drukken.

Maar hoe gaat dat dan vervolgens praktisch in zijn werk, in twee Kamers waarin deze entiteit geen meerderheid heeft?



Doordat het kabinet moties simpelweg naast zich neerlegt. Er was een meerderheid in de kamer om niet door te gaan met de invoering van de Europese Digitale Identiteit.

https://www.stichting-jas.nl/2022/12/van-huffelen-d66-onderhandelt-in.html



Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-02-2023 21:16 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 16 februari 2023 20:54 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Doordat het kabinet moties simpelweg naast zich neerlegt. Er was een meerderheid in de kamer om niet door te gaan met de invoering van de Europese Digitale Identiteit.

https://www.stichting-jas.nl/2022/12/van-huffelen-d66-onderhandelt-in.html




Ok, dat is zo. Europese wetten gaan boven nationale wetten, dus als (als) een Eurooese wet eenmaal is aangenomen is het in die zin klaar. Dan helpt er geen Eerste kamer meer aan. Maar dat is al lang zo belegd,en dan kun je bij iedere Europese wet het punt maken dat die de grondwet omzeilt. Dat is niet iets wat partijspecifiek is of dat een bepaalde partij unilateraal afdwingt.

D66 is het misschien eens met de inhoud van een voorgestelde Europese wet. Voor mijn part zijn ze initiatiefnemer. Maar dan moet er nog altijd een meerderheid in Brussel zijn en dan is uiteindelijk Europa de dwingende kracht, niet D66. Dat is hoogstens een drijvende.

Misschien zie je dat als lood om oud ijzer omdat het resultaat bij invoering van zo'n wet hetzelfde is (namelijk: iets waar jij tegen bent, gebeurt toch), maar ik vind het nog altijd meer dan een semantisch verschil. Of is het zo dat het al dan niet invoeren van de digitale euro nu enkel en alleen scharniert op wat D66 gaat doen in Brussel? In dat geval zou ik nog met je mee kunnen gaan in je redenering.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 16-02-2023 21:16]



ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 16-02-2023 21:21 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

Digitale euro? Het gaat over de digitale ID.
Al speelt er bij de digitale euro ook een en ander.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen