IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar een een booswitte LOM-school-alumnus vrijwel dagelijks links post naar zure 'briefjes' die geen weldenkend mens wil lezen (politiek) Vorige pagina | Volgende pagina
OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 16-02-2023 21:26 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 16 februari 2023 21:16 schreef Negatieveling het volgende:
Ok, dat is zo. Europese wetten gaan boven nationale wetten, dus als (als) een Eurooese wet eenmaal is aangenomen is het in die zin klaar. Dan helpt er geen Eerste kamer meer aan. Maar dat is al lang zo belegd,en dan kun je bij iedere Europese wet het punt maken dat die de grondwet omzeilt. Dat is niet iets wat partijspecifiek is of dat een bepaalde partij unilateraal afdwingt.

D66 is het misschien eens met de inhoud van een voorgestelde Europese wet. Voor mijn part zijn ze initiatiefnemer. Maar dan moet er nog altijd een meerderheid in Brussel zijn en dan is uiteindelijk Europa de dwingende kracht, niet D66. Dat is hoogstens een drijvende.

Misschien zie je dat als lood om oud ijzer omdat het resultaat bij invoering van zo'n wet hetzelfde is (namelijk: iets waar jij tegen bent, gebeurt toch), maar ik vind het nog altijd meer dan een semantisch verschil. Of is het zo dat het al dan niet invoeren van de digitale euro nu enkel en alleen scharniert op wat D66 gaat doen in Brussel? In dat geval zou ik nog met je mee kunnen gaan in je redenering.

Je hoeft als EU lidstaat niet automatisch mee te gaan met elk EU wetsvoorstel toch? En al helemaal niet als de kamer heeft uitgesproken er op tegen te zijn. D66 doet dit wel en daar vind ik wat van ja.



Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 16-02-2023 21:28 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 16 februari 2023 21:21 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Digitale euro? Het gaat over de digitale ID.
Al speelt er bij de digitale euro ook een en ander.

Ja klopt. Het CBDC wordt er ook lekker door heen gedrukt.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-02-2023 21:35 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 16 februari 2023 21:26 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Je hoeft als EU lidstaat niet automatisch mee te gaan met elk EU wetsvoorstel toch? En al helemaal niet als de kamer heeft uitgesproken er op tegen te zijn. D66 doet dit wel en daar vind ik wat van ja.




Nee, niet met een voorstel maar eenmaal aangenomen is een Europese wet leidend en het is ook prima dat je er wat van vindt. Dat lijkt me zelfs alleen maar positief.

En dat je je kwaad kunt maken als een partij waar je het niet mee eens bent haar zin krijgt: ook prima. Maar dat zo'n partij, misschien wel bij herhaling, haar zin krijgt is toch echt iets anders dan dat ze dwingend en eenzijdig haar wil kan opleggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 16-02-2023 21:35]



OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 16-02-2023 21:46 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 16 februari 2023 21:35 schreef Negatieveling het volgende:
Nee, niet met een voorstel maar eenmaal aangenomen is een Europese wet leidend en het is ook prima dat je er wat van vindt. Dat lijkt me zelfs alleen maar positief.

En dat je je kwaad kunt maken als een partij waar je het niet mee eens bent haar zin krijgt: ook prima. Maar dat zo'n partij, misschien wel bij herhaling, haar zin krijgt is toch echt iets anders dan dat ze dwingend en eenzijdig haar wil kan opleggen.

Hebben wij het over hetzelfde? De huidige discussie gaat over de invoering van de EU digital identity van burgers. Daar zijn nog geen wetten over aangenomen. D66 laat keer op keer zien dat ze in Brussel niet de kamer (en dus de burger) vertegenwoordigt.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-02-2023 21:54 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-02-2023 22:05 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 16 februari 2023 21:46 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Hebben wij het over hetzelfde? De huidige discussie gaat over de invoering van de EU digital identity van burgers. Daar zijn nog geen wetten over aangenomen. D66 laat keer op keer zien dat ze in Brussel niet de kamer (en dus de burger) vertegenwoordigt.


Ja, en nee hetzelfde. Ik dacht onterecht dat het over de digitale euro ging. Mijn fout. Maar goed, eID. Die wil ik ook al niet - minder nog dan een digitale euro.

Maakt mijn punt gek genoeg niet fundamenteel anders. Vind van D66 wat je wilt. Vind het een kutclub. Laat het voor mijn part een club zijn die tot doel heeft om de Nederlandse rechtsstaat te ondergraven. Laat ze in Brussel niet de stem van de burger vertegenwoordigen. Dan nog is zo'n onbeduidende partij toch niet in staat om iets af te dwingen? Daar ging en gaat het mij specifiek om, niet om het onderhavige dossier an sich. Dat heb ik al meerdere malen herhaald.

En als er nog geen eID-wet is aangenomen, hoe wordt dan potentieel de grondwet onzeild door een wet die er niet is? Hoogstens zou zi'n toekomstige Europese wet dus ooit in NL moeten worden ingevoerd.



OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 16-02-2023 22:13 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 16 februari 2023 22:05 schreef Negatieveling het volgende:
Ja, en nee hetzelfde. Ik dacht onterecht dat het over de digitale euro ging. Mijn fout. Maar goed, eID. Die wil ik ook al niet - minder nog dan een digitale euro.

Maakt mijn punt gek genoeg niet fundamenteel anders. Vind van D66 wat je wilt. Vind het een kutclub. Laat het voor mijn part een club zijn die tot doel heeft om de Nederlandse rechtsstaat te ondergraven. Laat ze in Brussel niet de stem van de burger vertegenwoordigen. Dan nog is zo'n onbeduidende partij toch niet in staat om iets af te dwingen? Daar ging en gaat het mij specifiek om, niet om het onderhavige dossier an sich. Dat heb ik al meerdere malen herhaald.

En als er nog geen eID-wet is aangenomen, hoe wordt dan potentieel de grondwet onzeild door een wet die er niet is? Hoogstens zou zi'n toekomstige Europese wet dus ooit in NL moeten worden ingevoerd.


Kijk anders even naar de uitleg van Omtzigt, als we zo doorgaan is de functie van de kamer niks anders meer dan een praatclub. Ik bedoelde dat er nog geen wet was aangenomen bij het indienen van de motie, mijn fout. Wat ik begrijp nu dus wel en daarmee automatisch ook geldend in NL. Ik had het niet meer dan normaal gevonden als de D66 de motie van afkeuring meehad genomen naar Brussel.

[Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 16-02-2023 22:15]


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-02-2023 22:30 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 16 februari 2023 22:13 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Kijk anders even naar de uitleg van Omtzigt, als we zo doorgaan is de functie van de kamer niks anders meer dan een praatclub. Ik bedoelde dat er nog geen wet was aangenomen bij het indienen van de motie, mijn fout. Wat ik begrijp nu dus wel en daarmee automatisch ook geldend in NL. Ik had het niet meer dan normaal gevonden als de D66 de motie van afkeuring meehad genomen naar Brussel.


Kijk, ik ben ook geen liefhebber van de overregulering vanuit Brussel en bij alles wat digitaal gemaakt dreigt te worden krijg ik spontaan jeuk. Je kunt er van op aan dat zo'n systeem lek zal raken. Tegelijkertijd maak ik me nu ook al geen illusies over bijvoorbeeld de privacy die je als EU-burger anno 2023 nog hebt, als het er op aankomt. Je staat al in zo veel databases beschreven, dat je hele hebben en houden tot 10 cijfers achter de komma en in full HD op een AIVD-kantoor gepresenteerd kan worden als men dat nodig acht.

Even als advocaat van de duivel: had het op dit punt in het eID-proces nog wat uitgemaakt als die motie van afkeuring in de aktentas had gezeten en er een ferm 'neen' aan verbonden was geweest? Had D66 hier op dat vlak daadwerkelijk nog iets kunnen bereiken of hadden ze daar alleen een principe kunnen verdedigen?



OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 16-02-2023 22:45 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 16 februari 2023 22:30 schreef Negatieveling het volgende:
Even als advocaat van de duivel: had het op dit punt in het eID-proces nog wat uitgemaakt als die motie van afkeuring in de aktentas had gezeten en er een ferm 'neen' aan verbonden was geweest? Had D66 hier op dat vlak daadwerkelijk nog iets kunnen bereiken of hadden ze daar alleen een principe kunnen verdedigen?

In principe hebben lidstaten (nog) een vetorecht toch?

https://shapingeurope.eu/nl/het-vetorecht-in-de-europese-raad-afschaffen-of-behouden/

[Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 16-02-2023 22:45]


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-02-2023 5:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

D66 zit niet in de Europese Raad, alleen daar ik vetorecht, en vetorecht geldt niet voor alle kwesties (Geen idee of die hier geldt). Daarnaast geldt niet iedere EU wet direct in NL, regulations wel, directives worden nog met een eigen sausje omgezet worden in NL recht


When your people matter, menstrual health matters


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 17-02-2023 20:22 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 16 februari 2023 22:13 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Kijk anders even naar de uitleg van Omtzigt


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 17-02-2023 21:18 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Omdat ik eigenlijk niet goed weet hoe het nou functioneert, ben ik het eens gaan opzoeken. Het is me ook een moloch van jewelste. Zie:

https://www.consilium.europa.eu/en/council-eu/what-is-the-council/

Je hebt dus de European Council, en dat is weer iets heel anders dan de Council of the European Union, die op zijn beurt weer in tien configuraties bestaat. Daar wordt gestemd, en dat kan dan in een wetgevende en niet-wetgevende capaciteit zijn. Uitslagen van stemrondes in de wetgevende capaciteit worden per definitie gepubliceerd, uitslagen van stemrondes in de niet-wetgevende capaciteit worden alleen gepubliceerd al men daar unaniem vóór is. Er zijn dus kennelijk ook drie verschillende manieren waarop in deze Raad een meerderheid behaald kan worden, afhankelijk van het onderwerp dat besproken wordt:

https://www.consilium.europa.eu/en/council-eu/voting-system/#:~:text=The%20results%20of%20Council%20votes,a%20legal%20act%20is%20adopted.

Als ik het nu goed begrijp is Van Huffelen op 6 december bij de Council of the European Union geweest, in diens 'telecomraad'-configuratie en daar heeft zij dan 'Voor' gestemd waar dat volgens onze Tweede Kamer 'Tegen' had moeten zijn en daar ging nu de interpellatie over. Toch? Op
https://www.consilium.europa.eu/en/documents-publications/public-register/votes/
zie ik geen publcatie met een uitslag van de stemronde over dit onderwerp, dus zal er wel geen wet zijn aangenomen.

Kennelijk is er dan gestemd in de niet-wetgevende capaciteit van de Telecomraad en was er geen unanimiteit om die uitslag te publiceren. Maar, er is een verslag van deze zitting naar de Tweede Kamer gestuurd. Dat kun je inzien. Hier gaat het dus over:

https://open.overheid.nl/documenten/ronl-734cbbf4e6b8988d4d3dae76c89c3b90319533b0/pdf

En dan quote ik dat document:

Tijdens de Telecomraad hebben de lidstaten unaniem ingestemd met een algemene oriëntatie voor het Raamwerk voor een Europese digitale identiteit (herziening eIDAS-verordening).

Heb ik dan het juiste voor me? Is dit waar de interpellatie over ging?








OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 17-02-2023 22:20 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

Vlgs mij klopt dit heel aardig ja.

Net nog een stuk kamerdebat hierover bekeken. Wat ik daaruit begreep:

- EU wetgeving gaat standaard boven NL wetgeving
- Indien we niet akkoord waren gegaan was die wet er alsnog gekomen, we hebben dus geen vetorecht, echter:
- We hadden bij een tegenstem (die er gewoon had moeten komen vanwege kamermeerderheid tegen) 2 jaar de tijd gehad om met een eigen wet te komen ter voorkoming dat we onderhavig raken aan EU-id wetgeving.
- Nu kan dit niet meer.

Ik parafraseer Omtzigt hier dus.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-02-2023 9:59 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Maar er is dus geen wet aangenomen. Er is unaniem ingestemd met een oriêntatie.

Zodra er in dit gremium wel over een wet moet worden gestemd, is het de vraag welke van de drie meerderheden nodig zal zijn. Als unanimiteit bereist zou zijn, zou ieder land de zaak kunnen stoppen. Bij een eenvoudige meerderheid (14 van de 27 landen) of een gekwalificeerde meerderheid (minimaal 55%, zie daarvoor de weegfactoren per land) ligt dat anders.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 18-02-2023 10:02]



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-02-2023 11:48 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-02-2023 13:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 18-02-2023 13:40]


signature


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 18-02-2023 14:02 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 18 februari 2023 9:59 schreef Negatieveling het volgende:
Maar er is dus geen wet aangenomen. Er is unaniem ingestemd met een oriêntatie.

Zodra er in dit gremium wel over een wet moet worden gestemd, is het de vraag welke van de drie meerderheden nodig zal zijn. Als unanimiteit bereist zou zijn, zou ieder land de zaak kunnen stoppen. Bij een eenvoudige meerderheid (14 van de 27 landen) of een gekwalificeerde meerderheid (minimaal 55%, zie daarvoor de weegfactoren per land) ligt dat anders.

Dat zijn slechts nog wat formaliteiten. Er is geen weg meer terug. Letterlijk zo gezegd door van Huffelen.



Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-02-2023 14:29 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 18 februari 2023 14:02 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Dat zijn slechts nog wat formaliteiten. Er is geen weg meer terug. Letterlijk zo gezegd door van Huffelen.



Ja, want wat een politicus letterlijk zegt wordt altijd bewaarheid. En zelfs àls dat in dit geval op enig moment zou gebeuren, heeft D66 niks unilateraal afgedwongen. Dan zou er alleen maar gebeuren wat zij willen dat gebeurt op basis van een meerderheidsstemming waarbij zij dan aan de winnende kant zouden staan.

Misschien dat dan tzt, als dit er door komt, een rekenkundige case gemaakt kan worden dat D66 iets heeft afgedwongen als hun stemgewicht de doorslag zou kunnen hebben gegeven in een anders sterk verdeelde stemming waar een meerderhied vereist is. De andere case zou zijn een stemming waarbij unanimiteit vereist is, en waar 26 lidstaten voor zouden zijn en alleen Nederland potentieel tegen op basis van een motie, en dat dan iemand van D66 al s vertegenwoordiger van de Nederlandse regering hoofdelijk zou besluiten om met de andere 26 mee te stemmen.

Of in één van die gevallen (die in het hier en nu dus NIET aan de orde zijn) de grondwet geschonden zou worden is maar zeer de vraag. Die grondwet wordt er vaak aan de haren bijgesleept, maar er zijn maar heel weinig mensen die precies weten hoe deze in specifieke gevallen geïnterpreteerd en gewogen moet wordent. En Pieter Omtzigt mag dan een vasthoudend Kamerlid zijn wat vaak op een voetstuk geplaatst wordt, maar dat betekent niet dat hij in alle gevallen de waarheid in pacht heeft. Hij stelt dat de grondwet geschonden wordt, maar dat betekent niet dat dat zo is. Ook hij heeft niet alle kennis paraat en vergeet niet: ook hij bedrijft politiek.

Ik zou graag wel eens een andere bron willen zien die kan uitleggen hoe in dit geval de grondwet geschonden is. En dan niet een verontwaardide youtube-video of twitterpost of voor mijn part een fragment uit een interpellatiedebat waari ndit gesteld wordt, maar een (gedegen) analyse waar duidelijk de artikelen uit de wetteksten worden aangehaald. Voel je vrij om die analyse te maken, als die nog nergens te vinden zou zijn.



OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 18-02-2023 14:32 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

Ik zie niet in waarom ik jou of een ander ergens van zou moeten overtuigen? Ik heb zelf genoeg gezien om mijn conclusies te trekken.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 18-02-2023 14:32 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

Theoretisch kan het niet dus het bestaat niet. Of niet Neggie?


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-02-2023 14:48 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 18 februari 2023 14:32 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Ik zie niet in waarom ik jou of een ander ergens van zou moeten overtuigen? Ik heb zelf genoeg gezien om mijn conclusies te trekken.


Beetje een cop out, vind je zelf ook niet? Jij komt met een video die stelt dat de grondwet wordt geschonden door een actie van D66. Dat vind ik nogal wat, dus ik ga eens kijken hoe dat nu precies zit. Daarvoor ga ik een aantal bronnen na die mij dat kunnen vertellen. Het resultaat daarvan post ik hier. Vervolgens kom jij nog met een omineuze voorspelling van het orakel dat Van Huffelen heet en na een nog altijd inhoudelijke reactie van mijn kant verlies je de behoefte om mij (of enig ander die nog niet meteen met jou mee wil gaan in je overtuiging op basis van een paar fragmentjes van een politiek debat) te overtuigen van wat jij kennelijk als de waarheid ziet 'want je hebt zelf genoeg gezien om je xconlusies te trekken'. Op zich is dat natuurlijk ook helemaal prima, maar als je niet de behoefte voelt om iemand te overtuigen èn je hebt je iegen mening al gevormd, waarom dan in de publieke ruimte (in dit geval het ducking ZM forum) toch die initiële video delen? Als dat niet is om anderen te overtuigen, wat is dan het doel? Kun je dat dan misschien wel duidelijk maken? Dan weet ik bij een volgende keer tenminste wat een gepaste reactie is.

Hetzelfde heb ik overigens gezien bij een van de vele discussies over Corona en 'Operatie Lock Step'. Toen heb ik het brondocument van de Rockefeller Foundation gepost met wat commentaar, maar daar ben je toen ook nooit op in gegaan. Hoeft ook niet, je bent me niks verplicht, maar als je geen inhoudelijke discussie wilt over iets waar je zelf kennelijk wel een sterke mening over hebt, waarom dan toch over zoiets posten? Voor wie doe je dat dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 18-02-2023 15:14]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-02-2023 15:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat patroon valt niet alleen jou op nee.


When your people matter, menstrual health matters


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 18-02-2023 15:14 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster



[Dit bericht is gewijzigd door ANaturallyDisaster op 18-02-2023 15:15]


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-02-2023 19:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat lijkt me wellicht iets meer jouw niveau inderdaad.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-02-2023 21:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Even normaal doen tegen die aap


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen