IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar een een booswitte LOM-school-alumnus vrijwel dagelijks links post naar zure 'briefjes' die geen weldenkend mens wil lezen (politiek) Vorige pagina | Volgende pagina
ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 20-03-2023 18:54 by ArsedNaturalist Profiel van ArsedNaturalist

aangesproken dus, check


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-03-2023 17:43 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ik kan je moeder geen ongelijk geven.





https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-anis-al-qaq/





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 21-03-2023 20:03 by Ktulu Profiel van Ktulu

‘De reactie op woke is veel gevaarlijker dan het fenomeen waartegen deze moderne kruisvaarders in het verweer gaan’
https://12ft.io//https://www.demorgen.be/a-bde89dfc

En de tegencolumn, want anders MaG jE oOk NiKs MeEr:

Benjamin Dalle heeft ongelijk. Woke is helemaal geen strijd voor meer vrijheden
https://12ft.io//https://www.demorgen.be/a-b68fc4f7


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-03-2023 10:32 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

De waarheid ligt ergens tussen de twee, waar nuances nog wel een plaats hebben.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 22-03-2023 11:45 by Ktulu Profiel van Ktulu

quote:
Op 22 maart 2023 10:32 schreef PandroidJack het volgende:
De waarheid ligt ergens tussen de twee, waar nuances nog wel een plaats hebben.


Heel meta: soms zijn dingen ook gewoon echt waar en andere dingen echt niet waar. Je kunt dingen ook kapot nuanceren. De waarheid zal dus ergens tussen te genuanceerd en te zwart wit liggen.

Los daarvan vind ik het verhaal van Benjamin Dalle veel meer gestaafd met feiten, logica en ratio.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-03-2023 12:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

alleen zijn mensen meer dan ratio en door daar geen aandacht aan te schenken polariseert het snel.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 22-03-2023 12:04]


signature


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 22-03-2023 12:18 by Ktulu Profiel van Ktulu

quote:
Op 22 maart 2023 12:03 schreef Hypnos het volgende:
alleen zijn mensen meer dan ratio en door daar geen aandacht aan te schenken polariseert het snel.


Of je er nu wel of geen aandacht aan schenkt, maakt voor velen geen hol uit. Men vindt toch wel wat men vindt. Dat vereist immers geen zelfkritiek of bijsturen van de hard verkondigde opinie.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 22-03-2023 13:26 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Ben het wel eens met die Dalle. Alleen de vraag wat woke is blijft lastig. We moeten een Europese woke ontwikkelen, in plaats van sommige Amerikaanse culturele problemen zomaar overnemen. Beetje decentraliseren zeg maar.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-03-2023 14:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 22 maart 2023 12:18 schreef Ktulu het volgende:
Of je er nu wel of geen aandacht aan schenkt, maakt voor velen geen hol uit. Men vindt toch wel wat men vindt. Dat vereist immers geen zelfkritiek of bijsturen van de hard verkondigde opinie.


Het zou allemaal wel net iets tactischer en pragmatischer kunnen, langs beide zijden. Minder verwijtend en moraliserend, meer gericht op begrip en vrijheid.

Zelfs de "progressieve kant" komt nu heel conservatief en regulerend over.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 22-03-2023 14:24]


signature


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 22-03-2023 16:06 by Ktulu Profiel van Ktulu

quote:
Op 22 maart 2023 13:26 schreef Dypfrys het volgende:
Ben het wel eens met die Dalle. Alleen de vraag wat woke is blijft lastig. We moeten een Europese woke ontwikkelen, in plaats van sommige Amerikaanse culturele problemen zomaar overnemen. Beetje decentraliseren zeg maar.


Wellicht ten overvloede: ik ook. Assita Kanko is het gewoon niet eens, zonder steekhoudende toelichting.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 22-03-2023 16:14 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Een vage verwijzing naar haar persoonlijke ervaring, en daar hield het wel op inderdaad. Maar het is sowieso een vaag gesprek tussen deze twee. De wokisten en het idee van woke worden door elkaar gebruikt om zowel woke als de wokisten te verdedigen of aan te vallen. Ik vind het maar een Babylonische spraakverwarring.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 22-03-2023 17:05 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 22 maart 2023 14:11 schreef Hypnos het volgende:
Het zou allemaal wel net iets tactischer en pragmatischer kunnen, langs beide zijden. Minder verwijtend en moraliserend, meer gericht op begrip en vrijheid.

Zelfs de "progressieve kant" komt nu heel conservatief en regulerend over.


Eens.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-03-2023 17:10 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 22 maart 2023 14:11 schreef Hypnos het volgende:
Het zou allemaal wel net iets tactischer en pragmatischer kunnen, langs beide zijden. Minder verwijtend en moraliserend, meer gericht op begrip en vrijheid.

Zelfs de "progressieve kant" komt nu heel conservatief en regulerend over.


Wanneer begin je?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-03-2023 17:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Volgende week maandag

3K per dag aub


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 22-03-2023 17:27 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Benjamin Dalle schreef het volgende: Opiniemakers en politici hebben al enkele jaren de mond vol over ‘woke’, maar ik wacht nog altijd op het eerste voorbeeld van hoe onze vrijheden worden ingeperkt omdat we iets niet meer ‘mogen’ zeggen. Integendeel, het zijn net rechts-populisten die, onder het voorwendsel ‘antiwoke’ te zijn, met rasse schreden elementaire vrijheden en basisrechten overboord gooien.



QFT



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-03-2023 17:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 22 maart 2023 17:27 schreef Negatieveling het volgende:
QFT



Voor zover ik het begrepen heb mag ik niet langer vrouw zeggen tegen een vrouw die als vrouw geboren is, als die zich anders "identificeert".

Ook al hangt alles er nog aan, bij wijze van spreken.


Op sommige werkplaatsen is dat effectief zo.

dan krijg je een klacht wegens pesterijen aan de broek van de externe dienst preventie en bescherming.


telt dat als voorbeeld?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-03-2023 17:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Het is ook maar de vraag wat er bedoeld wordt met "niet meer mogen zeggen".

Je mag natuurlijk alles zeggen. Dat je daar een straf voor krijgt, in welke grootorde dan ook, dat moet je er maar bij nemen.

Je mag bvb ook te snel rijden. Je moet de boete er ook maar bij nemen.

En soms is de boete dan dat je scheef bekeken wordt. Ik mag best "identiteitsgestoorde" zeggen tegen een genderfluïde medemens. De consequenties zullen niet per se strafrechtelijk zijn, maar de norm is wel dat het "niet mag". En dan kijk je waar de lat ligt tov "vroeger".

Neger mag niet meer, man of vrouw mag in sommige gevallen ook niet meer. En de motivatie is dat het als kwetsend ervaren wordt.

Wel, als dat de motivatie is, dan hou ik mijn hart vast. Straks mag ik paupers niet meer uitmaken voor wat ze zijn: kansarme schepsels. Losers op het economische platform.

Vooral in de openbare ruimte wordt het allemaal wat sufjes. Als het een beetje kan geïnterpreteerd worden als "verengend of determinerend aan de hand van een eigenschap, dan mag het niet meer. Gehandicapte. Mag niet meer. Dikkerd. Nope.
Maar aan de andere kant mag je mij nog steeds als selfmademan omschrijven. Terecht natuurlijk, maar dat is best verengend, ik ben veel meer dan dat. Dus eigenlijk vind ik dat ook niet ok.

En dan kun je wel zeggen van "maar het is niet verengend, het is een aanwijzend voornaamwoord, om aan te geven dat we jou bedoelen, zonder oordeel".

en dan is het antwoord "jammer, want het kan ook anders aangevoeld worden."

Boehoe




signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 22-03-2023 17:56 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 22 maart 2023 17:38 schreef Hypnos het volgende:
Voor zover ik het begrepen heb mag ik niet langer vrouw zeggen tegen een vrouw die als vrouw geboren is, als die zich anders "identificeert".

Ook al hangt alles er nog aan, bij wijze van spreken.




Is dat zo? Is er een wet die je dat verbiedt, dan? (Oprechte vraag, ik weet het niet)

quote:
Op 22 maart 2023 17:38 schreef Hypnos het volgende:
Op sommige werkplaatsen is dat effectief zo.

dan krijg je een klacht wegens pesterijen aan de broek van de externe dienst preventie en bescherming.


telt dat als voorbeeld?


Nou ja, ik ben misschien naïef in dit soort zaken, maar wordt de soep echt zo heet gegeten? Stel, ik werk in zo'n bedrijf. Ik spreek iemand aan met 'mevrouw' die daar niet van gediend is. Dan kunnen er eigenlijk twee dingen gebeuren. Optie 1: niet-mevrouw zegt dat tegen me, opdat ik het weet en de aanspreekvorm aanpas. Prima, lijkt me. Optie 2: niet-mevrouw gaat meteen op hoge poten naar de vertrouwenspersoon (of zo). Escaleert dat dan meteen tot een klacht of komt er dan toch eerst een normaal gesprek?

Kijk, ik heb er een bloemetjeshekel aan als mensen zich meteen maar aangevallen voelen door alles en nog wat. Grow a pair. Dat gezegd hebbende: nodeloos mensen willens en wetens grieven heeft ook totaal geen zin. Enerzijds moet niet-mevrouw dan niet de eerste de beste keer de zaak helemaal escaleren, anderzijds moet de ander, zodra die weet van de afkeer van de aanspreekvorm mevrouw, daar ook maar gewoon van afzien. Zo moeilijk is dat toch niet?

Want laten we wel wezen: wat maakt mij het nou uit hoe ik iemand moet aanspreken, als ik het maar weet, pas ik me wel aan. In Duitsland zeg je ook Herr Doktor tegen mensen met een PhD (en anders zul je het wel weten...). Zou ik uit mezelf nooit doen, maar zo werkt het daar nou eenmaal.


quote:
Op 22 maart 2023 17:38 schreef Hypnos het volgende:
Vooral in de openbare ruimte wordt het allemaal wat sufjes. Als het een beetje kan geïnterpreteerd worden als "verengend of determinerend aan de hand van een eigenschap, dan mag het niet meer. Gehandicapte. Mag niet meer. Dikkerd. Nope.


Dat is ook vermoeiend. Probleem is alleen dat dit nu van twee kanten wordt gekaapt. Kamp geradicaliseerd woke kaapt het om onterecht onwelgevallige termen en mensen te cancellen, kamp bangwit kaapt die uitwassen op zijn beurt weer om zo te doen alsof ze vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel hebben staan, terwijl ze alleen maar geïnteresseerd zijn om vrijuit te kunnen beledigen zonder consequenties.

Iemand die dik is, is dik. Ik ben kalend en heb een chagrijnig hoofd. Als iemand mij omschrijft als 'die kalende gast met dat chagrijnige hoofd' vind ik dat prima, dan weet iedereen in de ruimte over wie het gaat. Boei0nd.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 22-03-2023 18:07]



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 22-03-2023 18:03 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Je spreekt mensen ook aan met hun naam. Dat is ook maar door je ouders bedacht. Dus als iemand liever heeft dat je iets anders zegt... Lekker boeiend inderdaad. Volgens mij komt dit sowieso zelden voor in de praktijk.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-03-2023 19:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 22 maart 2023 13:26 schreef Dypfrys het volgende:
Ben het wel eens met die Dalle. Alleen de vraag wat woke is blijft lastig. We moeten een Europese woke ontwikkelen, in plaats van sommige Amerikaanse culturele problemen zomaar overnemen. Beetje decentraliseren zeg maar.

Uit interesse: welke culturele problemen die onder woke kunnen vallen zijn Amerikaans, maar niet Europees?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 22-03-2023 20:20 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 22 maart 2023 19:55 schreef BenKnuckles het volgende:
Uit interesse: welke culturele problemen die onder woke kunnen vallen zijn Amerikaans, maar niet Europees?


Ik denk dat één van de grote verschillen is dat wij in Europa niet nog heel recent segregatie hebben gehad en dat de samenlevingen alleen al daarom een aantal fundamenteel andere ongelijkheidsproblemen hebben.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-03-2023 20:42 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 22-03-2023 22:03 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Ja, en ik denk ook dat de rol van de vrouw in NL wat anders is.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-03-2023 1:09 by XXL Profiel van XXL

Ik dacht even dat er Woke Hoekstra 2 stond.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 23-03-2023 7:20]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-03-2023 7:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/03/17/bbb-kiezer-is-relatief-oud-en-gemiddeld-lager-opgeleid-a4159860

De steeds dikker wordende, klimaatcrisisontkennende, veel kiloknallersetende conservatieveling dus, die terecht teleurgesteld is in de VVD en CDA maar te d.... ehm, andersdenkend is om te zien dat de populistische sirenenzang waar ie nu op stemt zo mogelijk nog erger is.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen