Natural Disaster |
The Dude |
|
|
|
Posted 15-03-2023 14:31 by Natural Disaster |
|
|
Lezen Wim.
En dan je blanco zonde nog even overdenken en er iets aan doen.
quote: Briefje van Jan – aan de kiezers
Beste kiezers,
Als ik vanavond laat in Nederland terugkeer van mijn schrijftrip, zijn de stembussen gesloten.
Daarom stemt mevrouw Dijkgraaf vandaag voor mij.
Want wie niet stemt, stemt op Sigrid Kaag.
Het zal mijn trouwe lezers niet ontgaan zijn dat ik vind dat iedereen die niet stemt een sukkel is en dat ik vind dat aan iedereen die op VVD, D66, CDA, Christenunie, PvdA of GroenLinks stemt een steekje los zit.
Terecht krijg ik dan vaak de vraag: wat dan?
Want de kiezer zweeft.
Ik ook.
In tegenstelling tot 99 procent van de andere mediatypes met een groot bereik vind ik dat ik transparant moet zijn over mijn eigen stemgedrag.
Mijn hoofddoel: ik vind dat Sigrid Kaag en haar loopjongen Mark Rutte zo snel mogelijk en liefst definitief moeten verdwijnen.
Ze hoeven niet dood, ik bedoel gewoon: naar een functie elders, liefst zo ver mogelijk weg van Den Haag.
Dat vind ik voor onze bejaarden, voor onze kinderen, voor ons nageslacht, voor de slachtoffers die ze al maakten, voor de slachtoffers die ze nog gaan maken en voor onszelf.
Om dat te bewerkstelligen moet je in mijn ogen stemmen op een partij die zich verzet tegen het D66-beleid dat thans wordt gevoerd.
Je zou dan zeggen dat er vijf opties zijn.
Daarvan schrap ik er voor mezelf meteen twee.
BvNL om strategische redenen. Die partij was onzichtbaar in de campagne, gaat geen zetel halen in de Eerste Kamer en kan ‘ze’ daardoor niet wegstemmen in de Senaat.
FvD om inhoudelijke redenen. Die Zelensky is ook geen lieverdje, maar wie Poetin als een held ziet, is knettergek.
Dan blijven de JA21, de PVV en BBB over.
Ik kan een stem op JA21 goed verkopen.
Om de eenvoudige reden dat het beleid, als Rutte met die partij moet samenwerken omdat de zes kartelpartijen geen 38 zetels in de Eerste Kamer halen, enigszins de kant van het gezond verstand op wordt geduwd en niet nóg linkser wordt.
Dan worden Hare Hooghartigheid Sigrid Kaag en de klimaat- en asielindustrie tenminste een béétje afgeremd in hun ambities.
Maar ik wil zelf niet op een partij stemmen waarvan Joost Eerdmans de partijleider is. Je moet een politiek leider ook kunnen vertrouwen en dat wil míj bij Joost Eerdmans maar niet lukken. Maar da’s persoonlijk.
Ik kan een stem op de PVV heel goed verkopen.
Om drie redenen.
Ten eerste: een groot deel van de problemen in Nederland wordt inderdaad veroorzaakt door de open grenzen-politiek, het bizar hoge percentage toegewezen asielverzoeken in ons land vergeleken met andere EU landen én de aanzuigende werking van ons sociale stelsel op economische gelukszoekers.
Ten tweede: veel standpunten van de PVV op bijvoorbeeld zorg (Fleur Agema), onderwijs (Harm Beertema) en media (Martin Bosma) zijn de standpunten van de Partij van de Arbeid uit mijn jeugd – en diep van binnen blijf ik een ouderwetse sociaal-democraat.
Ten derde: niemand van de politieke leiders weet mijn persoonlijke afkeer van dat Kaagmens en die ratterige magere mannetjes van haar zo goed te verwoorden als Geert Wilders.
Een proteststem op de PVV is in mijn ogen dus een nuttige stem, zeker nu op provinciaal niveau het cordon sanitaire van de kartelpartijen tegen de PVV begint te wankelen.
Ik kan een stem op BBB heel goed verkopen.
Om drie redenen.
De eerste: strategisch. Het is belangrijk dat BBB de grootste partij wordt, groter dan de VVD én groter dan PvdA en GroenLinks samen.
De tweede: ik woon bijna heel mijn leven tussen de boeren en burgers, achtereenvolgens in de Krimpenerwaard, op Voorne-Putten, op de Utrechtse Heuvelrug en nu op het Friese platteland. Ik heb dus al decennia lang goed zicht op de totale verschraling die de Randstedelijke politici bewerkstelligen in wat ze ‘de provincie’ noemen. Ze namen buiten-Randstedelijk Nederland meer en meer voorzieningen af. En nu komen ze ook de boeren hun land nog afpakken, om er afzichtelijke industriële zonneparken, spuuglelijke én ziekmakende windmolens en woningen voor asielzoekers op te zetten (want dat is zo goed voor het klimaat).
De derde: Caroline van der Plas.
Wat ik dus vandaag stem?
Ik heb geen idee.
Liefst had ik twee stemmen, dan ging er eentje naar de PVV en eentje naar BBB.
Nu is het aan mevrouw Dijkgraaf.
Die moet maar een muntje opgooien voor ze ook mijn stem gaat uitbrengen.
Kop = BBB, munt = PVV.
Ik denk dat ik, als ze me vanavond laat van het vliegveld haalt, niet eens aan haar vraag wat ik gestemd heb.
Want ik vind het allebei goed.
En ik hoop dat jullie ook allemaal gaan stemmen.
Vandaag is de dag dat Sigrid Kaag gestopt kan worden.
De laatste kans om haar én haar loopjongen Mark Rutte weg te stemmen.
Groet,
JanD
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
|