IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar een een booswitte LOM-school-alumnus vrijwel dagelijks links post naar zure 'briefjes' die geen weldenkend mens wil lezen (politiek) Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2023 20:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

moet je es zoeken op Tinne Van der Straeten


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-03-2023 17:55 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Aan al die deugkneuzen hier, niet vergeten overmorgen te gaan stemmen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-03-2023 18:09 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik sta er nog steeds blanco in.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 14-03-2023 19:57 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

Moet dat tegenwoordig niet wit zijn?


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 14-03-2023 23:53 by Bonnie Profiel van Bonnie

ik ga niet stemmen deze keer, want het is stemmen tussen stront en dunne poep




ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 15-03-2023 9:38 by ArsedNaturalist Profiel van ArsedNaturalist

Je mag best iets anders kiezen dan PVV of BBB hoor


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 15-03-2023 10:06 by ex-filosofem Profiel van ex-filosofem

quote:
Op 14 maart 2023 23:53 schreef Bonnie het volgende:
ik ga niet stemmen deze keer, want het is stemmen tussen stront en dunne poep


Yeah, democratie is toch overrated, de ander mag toch best voor mij beslissen.

Waterschap: SGP
PS: JA21


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 15-03-2023 13:21 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

quote:
Op 14 maart 2023 23:53 schreef Bonnie het volgende:
ik ga niet stemmen deze keer, want het is stemmen tussen stront en dunne poep

quote:
Op 15 maart 2023 9:38 schreef ArsedNaturalist het volgende:
Je mag best iets anders kiezen dan PVV of BBB hoor


Hij/Zij had het waarschijnlijk over Bij1.



Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 15-03-2023 14:04 by ArsedNaturalist Profiel van ArsedNaturalist

Onmogelijk, die doen nergens mee.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-03-2023 14:31 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Lezen Wim.

En dan je blanco zonde nog even overdenken en er iets aan doen.


quote:
Briefje van Jan – aan de kiezers

Beste kiezers,

Als ik vanavond laat in Nederland terugkeer van mijn schrijftrip, zijn de stembussen gesloten.

Daarom stemt mevrouw Dijkgraaf vandaag voor mij.

Want wie niet stemt, stemt op Sigrid Kaag.

Het zal mijn trouwe lezers niet ontgaan zijn dat ik vind dat iedereen die niet stemt een sukkel is en dat ik vind dat aan iedereen die op VVD, D66, CDA, Christenunie, PvdA of GroenLinks stemt een steekje los zit.


Terecht krijg ik dan vaak de vraag: wat dan?

Want de kiezer zweeft.

Ik ook.

In tegenstelling tot 99 procent van de andere mediatypes met een groot bereik vind ik dat ik transparant moet zijn over mijn eigen stemgedrag.

Mijn hoofddoel: ik vind dat Sigrid Kaag en haar loopjongen Mark Rutte zo snel mogelijk en liefst definitief moeten verdwijnen.

Ze hoeven niet dood, ik bedoel gewoon: naar een functie elders, liefst zo ver mogelijk weg van Den Haag.

Dat vind ik voor onze bejaarden, voor onze kinderen, voor ons nageslacht, voor de slachtoffers die ze al maakten, voor de slachtoffers die ze nog gaan maken en voor onszelf.

Om dat te bewerkstelligen moet je in mijn ogen stemmen op een partij die zich verzet tegen het D66-beleid dat thans wordt gevoerd.

Je zou dan zeggen dat er vijf opties zijn.

Daarvan schrap ik er voor mezelf meteen twee.

BvNL om strategische redenen. Die partij was onzichtbaar in de campagne, gaat geen zetel halen in de Eerste Kamer en kan ‘ze’ daardoor niet wegstemmen in de Senaat.

FvD om inhoudelijke redenen. Die Zelensky is ook geen lieverdje, maar wie Poetin als een held ziet, is knettergek.

Dan blijven de JA21, de PVV en BBB over.

Ik kan een stem op JA21 goed verkopen.

Om de eenvoudige reden dat het beleid, als Rutte met die partij moet samenwerken omdat de zes kartelpartijen geen 38 zetels in de Eerste Kamer halen, enigszins de kant van het gezond verstand op wordt geduwd en niet nóg linkser wordt.

Dan worden Hare Hooghartigheid Sigrid Kaag en de klimaat- en asielindustrie tenminste een béétje afgeremd in hun ambities.

Maar ik wil zelf niet op een partij stemmen waarvan Joost Eerdmans de partijleider is. Je moet een politiek leider ook kunnen vertrouwen en dat wil míj bij Joost Eerdmans maar niet lukken. Maar da’s persoonlijk.

Ik kan een stem op de PVV heel goed verkopen.

Om drie redenen.

Ten eerste: een groot deel van de problemen in Nederland wordt inderdaad veroorzaakt door de open grenzen-politiek, het bizar hoge percentage toegewezen asielverzoeken in ons land vergeleken met andere EU landen én de aanzuigende werking van ons sociale stelsel op economische gelukszoekers.

Ten tweede: veel standpunten van de PVV op bijvoorbeeld zorg (Fleur Agema), onderwijs (Harm Beertema) en media (Martin Bosma) zijn de standpunten van de Partij van de Arbeid uit mijn jeugd – en diep van binnen blijf ik een ouderwetse sociaal-democraat.

Ten derde: niemand van de politieke leiders weet mijn persoonlijke afkeer van dat Kaagmens en die ratterige magere mannetjes van haar zo goed te verwoorden als Geert Wilders.

Een proteststem op de PVV is in mijn ogen dus een nuttige stem, zeker nu op provinciaal niveau het cordon sanitaire van de kartelpartijen tegen de PVV begint te wankelen.

Ik kan een stem op BBB heel goed verkopen.

Om drie redenen.

De eerste: strategisch. Het is belangrijk dat BBB de grootste partij wordt, groter dan de VVD én groter dan PvdA en GroenLinks samen.

De tweede: ik woon bijna heel mijn leven tussen de boeren en burgers, achtereenvolgens in de Krimpenerwaard, op Voorne-Putten, op de Utrechtse Heuvelrug en nu op het Friese platteland. Ik heb dus al decennia lang goed zicht op de totale verschraling die de Randstedelijke politici bewerkstelligen in wat ze ‘de provincie’ noemen. Ze namen buiten-Randstedelijk Nederland meer en meer voorzieningen af. En nu komen ze ook de boeren hun land nog afpakken, om er afzichtelijke industriële zonneparken, spuuglelijke én ziekmakende windmolens en woningen voor asielzoekers op te zetten (want dat is zo goed voor het klimaat).

De derde: Caroline van der Plas.

Wat ik dus vandaag stem?

Ik heb geen idee.

Liefst had ik twee stemmen, dan ging er eentje naar de PVV en eentje naar BBB.

Nu is het aan mevrouw Dijkgraaf.

Die moet maar een muntje opgooien voor ze ook mijn stem gaat uitbrengen.

Kop = BBB, munt = PVV.

Ik denk dat ik, als ze me vanavond laat van het vliegveld haalt, niet eens aan haar vraag wat ik gestemd heb.

Want ik vind het allebei goed.

En ik hoop dat jullie ook allemaal gaan stemmen.

Vandaag is de dag dat Sigrid Kaag gestopt kan worden.

De laatste kans om haar én haar loopjongen Mark Rutte weg te stemmen.

Groet,

JanD


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-03-2023 14:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Zitten we weer te citeren om aandacht?


When your people matter, menstrual health matters


ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 15-03-2023 15:13 by ArsedNaturalist Profiel van ArsedNaturalist

Die check van de PVV is weer binnen bij Dijkgraai


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 15-03-2023 15:28 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

quote:
Op 15 maart 2023 14:39 schreef Fusion het volgende:
Ik zit we weer te janken om aandacht


Fixed that for you.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-03-2023 20:52 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Er is iets mis met je bugfix. Doe maar een nieuwe PR en probeer het nog eens.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 15-03-2023 21:11 by Ktulu Profiel van Ktulu

Exitpoll Noord-Holland. Liegt er niet om.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-03-2023 21:52 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Zo, de coalitiepartijen zijn in Overijssel goed voor de trein geflikkerd.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 15-03-2023 22:20 by Ktulu Profiel van Ktulu

En FvD overal gedecimeerd. Maar dat is vast verkiezingsfraude volgens Baudet en de zijnen. Ook PVV in het verlies. Er komt wat sleet op Geert zijn verhaal. Plucheklever dat het is.

Volt en PvdD gestaag groeiende.

BBB verplettert tenslotte alles en iedereen.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-03-2023 22:39 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Verbazingwekkend dat er in Nederland toch nog steeds een behoorlijk aantal mongolen D66 blijven stemmen. Die hadden strak naast Forum moeten staan.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-03-2023 22:46 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Geldt ook voor VVD trouwens.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-03-2023 23:36 by Snaack Profiel van Snaack

Een kakelverse partij zonder politieke ervaring die een berg senatoren mag gaan leveren.

Ik moet onwillekeurig aan de LPF-perikelen van twintig jaar geleden denken.

Dit gaat een tyfuszooi worden. En dan mag die Van der Plas weer lekker gaan hakkelen op de TV.

#popcorn


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-03-2023 23:40 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Een voorspelbare uitslag, me dunkt. Mensen zijn immers BOOS!

Nu is de grote vraag wat dat straks in de praktijk gaat opleveren. Door de euforie zou je haast denken dat er een complete revolutie heeft plaatsgevonden op alle fronten maar het gaat om de Provinciale Staten en dus indirect de Eerste Kamer. Dat laatste is belangrijk om nieuwe wetten goedgekeurd te krijgen (of niet), maar volgens mij is het eerst en vooral zo dat de Eerste Kamer moet toezien oo de kwaliteit van de wet, niet op de inhoud. Dat zal in de praktijk vast troebeler zijn, maar toch. Het is voor zo ver ik weet niet zomaar het geval dat die Kamer dwars kan liggen omdat ze het met de strekking of bedoeling van een wet niet eens is.

In de provincies kan het ook leuk worden. Want je kunt als BBB wel 'anti' zijn, maar ook dan gelden nog steeds de uitspraken van de rechter over landelijk beleid, zelfs als je een absolute meerderheid zou hebben. Dat gaat wringen en botsen. En dan zal het mij benieuwen wat er netto overblijft van alle euforie. Laat ik het zo zeggen: ik verwacht bog veel bkokkeeracties, de komende tijd.

En laten wel wezen, alle (goede) bedoelingen ten spijt zijn veel van die 'plofpartijen' die uit het niets groot werden niet al te stabiel gebleken. Zoiets trekt toch opportunisten en politieke gelukszoekers aan. Wapen je daar maar eens tegen...



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-03-2023 8:39 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-het-kabinet/

quote:
Briefje van Jan – aan het kabinet

Beste mensen,

Eén plaatje, van vanochtend 8.18 uur.

Van de NOS.

Dit plaatje:



Eén reactie, van gisteren.

Van VVD-minister voor natuur en stikstof Christianne van der Wal.

Deze reactie: “We weten dat mensen veel moeite hebben met de stikstofplannen. En dat weten we al heel lang. En het is ook een heel ingewikkeld dossier. Een dossier met héél veel impact voor héél veel mensen. Tegelijkertijd is er geen keuze. Dat heb ik ook steeds gezegd. Beide kunnen niet waar zijn. Dus zometeen, als alle provincies bekend zijn, qua verkiezingsuitslag, hè… Vanaf morgen gaan alle provincies onderhandelen en daar zullen ook weer keuzes gemaakt moeten worden en beide kunnen niet waar zijn. Je kunt niet zeggen: ‘Je gaat geen stikstofbeleid doorvoeren, maar ik wil wel huizen bouwen en eh… investeren in economie.’ Beide kunnen niet, je zult daar keuzes in moeten maken en ik ben er eigenlijk van overtuigd dat komende maanden, als al die onderhandelingen gaan plaatsvinden en al die keuzes gemaakt gaan worden, dat uiteindelijk toch een groot deel van het stikstofbeleid door moet gaan, want anders kun je gewoon geen vergunningen verlenen in die provincies. We hebben decennialang dit voor ons uitgeschoven, en nu nog weer op de rem trappen, of het uitstellen, ja, dat kán gewoon niet, ook in juridische zin niet, die luxe hebben we gewoon niet meer, zo erg hebben we het met elkaar laten gebeuren in Nederland en dat is natuurlijk een zure conclusie.”

Ik begreep dat jullie echte baas, Sigrid Kaag (gehalvéérd ten opzichte van de Tweede Kamerverkiezingen van 2021!), ook gewoon wil doordenderen.

En dat haar loopjongen Mark Rutte (slechtste VVD-resultaat sinds 1971!) vindt dat het kabinet “de komende jaren stabiel kan blijven”.

Jullie zijn knéttergek.

Maar jullie gaan het – zo lijkt het met de uitslag die er nu in de Eerste Kamer aan lijkt te komen – wél doen, met steun van GroenLinks en de PtdA.

Boer en burger nóg bozer maken.

BBB nóg groter maken.

Zeker als die partij binnenkort een alliantie sluit met JA21, Pieter Omtzigt en Mona Keijzer, zoals her en der gefluisterd wordt.

En zo komt dan bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen de eerste vrouwelijke minister-president in Nederland toch in zicht.

Die heet dan alleen geen Sigrid of Edith, maar Caroline of… Mona.

Zin in!

Groet,

JanD




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 16-03-2023 9:21 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

Fusion komt zo wel even vragen om aandacht.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-03-2023 11:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 maart 2023 22:20 schreef Ktulu het volgende:
En FvD overal gedecimeerd. Maar dat is vast verkiezingsfraude volgens Baudet en de zijnen. Ook PVV in het verlies. Er komt wat sleet op Geert zijn verhaal. Plucheklever dat het is.

Volt en PvdD gestaag groeiende.

BBB verplettert tenslotte alles en iedereen.
PvdD is idd t enige positieve hieraan. VVD en BBB, brrrrrr....


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-03-2023 11:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Goed om te zien dat er nog steeds zoveel kiezers voor feitenvrije politiek gaan. Is er in ieder geval nog iets constant.


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen