IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Het Nederlands elftal Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-03-2008 10:17 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2008 9:58 schreef chriz het volgende:
Zoals? Oostenrijk valt niet in die categorie, voornamelijk countervoetbal. Een land als Kroatië daarentegen wil ook het spel maken en daar winnen ze met 3-0 van. Volgens mij heb jij je redenatie een beetje verkeerd om hangen.


Goh, we winnen 1 keer met 3:0 en ineens worden we wereldkampioen. Dat we toevallig dan een keer met 3:0 van Kroatië gewonnen hebben, wil natuurlijk niet zeggen dat we landen als Italie, Portugal, noem ze maar, net zo over de knie gaan leggen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 27-03-2008 10:39 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 27 maart 2008 10:17 schreef altx het volgende:
Goh, we winnen 1 keer met 3:0 en ineens worden we wereldkampioen. Dat we toevallig dan een keer met 3:0 van Kroatië gewonnen hebben, wil natuurlijk niet zeggen dat we landen als Italie, Portugal, noem ze maar, net zo over de knie gaan leggen.


Dat zeg ik ook niet. Ik bedoel dat ze juist beter spelen tegen dat soort landen...dat die landen dan nog weer beter spelen is niet bijzonder vreemd op zich.



Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 27-03-2008 10:47 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2008 9:25 schreef altx het volgende:
Ik weet niet waar je op doelt, maar het doet het een beetje aan alsof je Timmer nu aanwijst als zondebok en dat we met Van der Sar erbij dadelijk "gewoon" kampioen worden.

Ik denk daar toch iets anders over. Okay, met Van der Sar erbij was het misschien "gewoon" 4:1 geworden tegen Oostenrijk, maar dat verbloemt nog steeds niet dat we tegen landen die wel kunnen voetballen, totaal niks presteren.

Met dat filmpje doelde ik nergens op, maar ik dacht laat ik een x behulpzaam zijn.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-03-2008 10:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2008 10:39 schreef chriz het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Ik bedoel dat ze juist beter spelen tegen dat soort landen...dat die landen dan nog weer beter spelen is niet bijzonder vreemd op zich.


Ah, dezelfde onzin als die Van Basten ook de hele tijd loopt te spuien...

Waar is de tijd gebleven dat we het "vanzelfsprekend" vonden dat landen als Oostenrijk met ruime cijfers klop krijgen?

Dit soort middelmatige landen waar ze countervoetbal spelen (ik doel met nadruk dus NIET op een Italië), zijn met een beetje tempo en 1-keer-raken voetbal vrij makkelijk aan te pakken. Verder hadden wij vroeger conditioneel gezien ook een streepje voor, zodat we in dat soort duels in het laatste kwartier nog wel toesloegen.

Maar het niveau is de laatste tijd steeds meer en meer gedaald... Nu hebben we misschien momenteel de voetballers niet voorhanden, dat zou een acceptabele oorzaak kunnen zijn... Maar die stompzinnige smoezen van Van Basten slaan werkelijk echt nergens op.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 27-03-2008 11:03 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 27 maart 2008 10:48 schreef altx het volgende:
Ah, dezelfde onzin als die Van Basten ook de hele tijd loopt te spuien...

Waar is de tijd gebleven dat we het "vanzelfsprekend" vonden dat landen als Oostenrijk met ruime cijfers klop krijgen?

Dit soort middelmatige landen waar ze countervoetbal spelen (ik doel met nadruk dus NIET op een Italië), zijn met een beetje tempo en 1-keer-raken voetbal vrij makkelijk aan te pakken. Verder hadden wij vroeger conditioneel gezien ook een streepje voor, zodat we in dat soort duels in het laatste kwartier nog wel toesloegen.

Maar het niveau is de laatste tijd steeds meer en meer gedaald... Nu hebben we misschien momenteel de voetballers niet voorhanden, dat zou een acceptabele oorzaak kunnen zijn... Maar die stompzinnige smoezen van Van Basten slaan werkelijk echt nergens op.


Dat is geen onzin, je hebt er uiteindelijk niets aan want je verliest gewoon. En excuses zijn idd nogal verspilde tijd voor een trainer, hij kan beter over mogelijke oplossingen nadenken.

Daarnaast ben ik het grotendeels wel met je eens, maar je roept steeds juist de dingen die niet waar zijn. Zoals nu over de conditie; het moge duidelijk zijn dat als Lange Jan er gister na 10 minuten in was gekomen, de impact beduidend minder zou zijn geweest. Het verschil in conditie was naar mijn mening juist de reden dat nederland gister nog won.

Daarbij baal ik ook van het voetbal op zich, kan me de laatste keer dat ik een goede wedstrijd verwachtte niet eens meer herinneren.

[Dit bericht is gewijzigd door chriz op 27-03-2008 11:04]



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-03-2008 11:13 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2008 11:03 schreef chriz het volgende:
Dat is geen onzin, je hebt er uiteindelijk niets aan want je verliest gewoon. En excuses zijn idd nogal verspilde tijd voor een trainer, hij kan beter over mogelijke oplossingen nadenken.

Daarnaast ben ik het grotendeels wel met je eens, maar je roept steeds juist de dingen die niet waar zijn. Zoals nu over de conditie; het moge duidelijk zijn dat als Lange Jan er gister na 10 minuten in was gekomen, de impact beduidend minder zou zijn geweest. Het verschil in conditie was naar mijn mening juist de reden dat nederland gister nog won.

Daarbij baal ik ook van het voetbal op zich, kan me de laatste keer dat ik een goede wedstrijd verwachtte niet eens meer herinneren.


Even voor de duidelijkheid: Ik heb nergens beweerd dat we nu conditioneel geen streepje voor hebben. Maar dat was ook totaal niet relevant voor mijn verhaal.

Maar aan de andere kant is dat onder Van Basten goed beschouwd nog nooit goed aangetoond, want hoog tempo 1-keer-raken voetbal kost vanzelfsprekend veel (meer) energie, maar heb jij dat soort voetbal onder Van Basten al eens gezien? Ik niet (of nauwelijks)...

Zo ongeïnspireerd als ze nu spelen, is het bijna logisch dat ze tegen het einde nog wat energie over hebben, maar dat is meer een bijkomend toeval dan dat het de verdienste is van Van Basten of van wie of wat dan ook.

Ik zou ze wel eens weer echt goed voetbal willen zien spelen en dan kijken of ze in de laatste 10 minuten nog op hun benen kunnen staan.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-03-2008 18:59 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Een-keer-raken-doorkaatsen voetbal vereist dat spelers elkaar makkelijk kunnen vinden en er ingeslepen patronen zijn, iets dat zeer moeilijk te verwezelijken is met een elftal dat slechts enkele malen per jaar samen speelt. Ik denk dat het een beetje een illusie is om dat in dit stadium te verwachten, en zelfs na zo'n 5 weken trainingskamp voorafgaand aan het EK zie ik dat er nog niet inkomen. Klinkt leuk, maar tegenwoordig zijn spelers zo atletisch en snel dat de bal veel te vlug wordt afgejaagd en mooi combinatievoetbal over de grond is zelfs op clubniveau maar voor weinigen weggelegd.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-05-2008 20:56 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Het is nog niet echt geweldig tot dusverre.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-05-2008 20:59 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ah, 1-0. Kuijt toch maar mooi meenemen lijkt me!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-05-2008 21:47 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nou, het mag dan 2-0 zijn, maa de verddiging ziet er echt heel gammel uit. Tegen Italie had je al 4-2 achter gestaan


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-05-2008 22:24 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Oh oh oh die verdediging


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-05-2008 0:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wat een ontzettend zwakke tegenstander.


Eind juni weten we meer .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-05-2008 0:50 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Vielen me inderdaad erg tegen, dit Oekraine. Ze hebben denken twee of drie aanvallen gehad, en het grootste gevaar kwam nog van onze eigen verdediging (prut trugspeelbal van Ooijer, o.a.). Aanval zit verder bij ons wel goed maar dat wisten we al; met deze verdediging komen we de groepsfase helaas niet door


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-05-2008 2:16 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

goddomme 2x tussendoor even zappen en eerste twee goals zo gemist


Je moeder.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-05-2008 12:51 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2008 0:50 schreef Mark het volgende:
Vielen me inderdaad erg tegen, dit Oekraine. Ze hebben denken twee of drie aanvallen gehad, en het grootste gevaar kwam nog van onze eigen verdediging (prut trugspeelbal van Ooijer, o.a.). Aanval zit verder bij ons wel goed maar dat wisten we al; met deze verdediging komen we de groepsfase helaas niet door

<bondscoach>Ooijer moet gewoon niet mee. Ik was al verbaasd dat hij een basisplaats had. Boulahrouz moet mee!</bondscoach>

Ik ga er natuurlijk van uit dat we de groepsfase wél doorkomen, anders word ik maar chagrijnig. HUP HOLLAND!!!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 25-05-2008 12:52]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 29-05-2008 22:54 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

1-1 dus tegen Denenmarken. Iemand nog gezien?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-05-2008 23:10 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nee. Ga zondag wel naar Wales kijken, dat wordt tenminste uitgezonden op de Engelse TV, maar dit soort wedstrijden zijn toch erg weinig zeggend. Bij Oranje staan ze nu op een vol intensief trainings-schema, dus die gasten zitten er als het goed is na een helft gewoon doorheen. Bovendien zal er ook wel flink gewisseld zijn, wat het spel ook niet ten goede zal komen. Enigszins zorgelijk wederom is het feit dat Denemarken heeft weten te scoren. De achterhoede lijkt dus nog altijd een zorgenkindje, net als afgelopen zaterdag. Tenzij et doelpunt op een andere wijze is gevallen die niet aan de verdediging aangerekend kan worden natuurlijk, dat weet ik dus niet.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-05-2008 23:14 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Een goede analyse, Mark. De verdediging ging zeer zeker niet vrijuit bij een aantal momenten. Die tegengoal begon bij Bendtner, die in het strafschopgebied een beetje mocht pingelen en alle tijd kreeg om Matthijsen in de luren te leggen. Vervolgens komt Poulsen doodleuk de 16 ingerend, niemand die d'r iets van zegt en hij kan gewoon de 1-1 binnentikken. Er waren meer van die momenten.

Die verdediging staat echt niet goed. Ook Heitinga niet: goeie voetballer, moet ook zeker mee, maar in de verdediging moet gewoon iemand staan die geen moment verslapt en ALTIJD 100% geconcentreerd staat te verdedigen. Uitermate zorgelijk.

Met de aanval was niks mis, al had Vennegoor natuurlijk gewoon moeten scoren. Als het loopt tussen de Real-boys kunnen we tegen élke ploeg scoren, dat was wel indrukwekkend. Tik, tik, tik, tik, goal.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-05-2008 23:33 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2008 23:14 schreef M. het volgende:
Die verdediging staat echt niet goed. Ook Heitinga niet: goeie voetballer, moet ook zeker mee, maar in de verdediging moet gewoon iemand staan die geen moment verslapt en ALTIJD 100% geconcentreerd staat te verdedigen. Uitermate zorgelijk.



Tja, helaas hebben we dat soort spelers dus niet voorhanden. Ik zou graag zien dat een bondscoach gewoon eens een speler meeneemt die opbouwend weliswaar niet al te veel kan brengen, maar waarvan je weet dat als je hem de opdracht geeft om een spits het leven zuur te maken, dat je die spits dan de rest van de wedstrijd niet meer ziet. Een type Kruiswijk, Wisgerhof of Zwaanswijk. Maar het wordt van een Nederlandse verdediger helaas niet geaccepteerd als hij opbouwend te weinig brengt. En dan krijg je van die net-niet verdedigers die eigenlijk liever middenvelder waren geweest maar daarvoor de snelheid of het overzicht misten, of tot verdediger omgetoverde aanvallers.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 29-05-2008 23:37 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik had ook liever Boularouz meegezien naar het EK, die durft tenminste nog eens echt hard op te treden als de wedstrijd daar om vraagt en is volgens mij ook de enige echt "harde" verdediger die we hebben.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2008 23:39 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Wat dat betreft is Stam (in z'n hoogtijdagen) wel een gemis.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 30-05-2008 20:12 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Anders zet je van Bommel in de verdediging, waarom niet.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-06-2008 12:01 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Boulahrouz toch mee.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-06-2008 14:38 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Zo, de live stream staat aan. Lang geleden dat ik SBS6 gezien heb. Ik ben benieuwd.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-06-2008 14:40 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

vanavond weer wedstrijd? o nu al

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 01-06-2008 14:41]


Je moeder.


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen