|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik vond de drummer van Rammstein altijd ontiegelijk strak drummen.., weet iemand nog meer over zijn "kunnen" en "doen" ? |
|
Lastig hoor, de beste metal drummer. Ik vind John Tempesta (o.a. Exodus, Testament) en Tom Hunting (Angel Witch e.a.) allebij erg goed drummen heavy metal is the law |
|
quote: Joey heerscht gewoon........ ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Jezus zeg, waarom in godesnaam twee aparte drummers voor snel en langzaam spul? Konden ze nooit een goede vinden? |
|
Ja, beetje apart ........... ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Net ff Cliteater aan het luisteren maar man; maurice kan er ook wat van man Vette shit ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Het is wel Jourgensen, hè? Hij wil wel eens overdrijven. Maar ik kan me wel voorstellen dat het lastig kan zijn een goede drummer te vinden die het over de hele ministry-breedte goed presteert en die ook nog eens tijd en zin heeft om op tour te gaan. Touché, pussycat! |
|
Kai hahto |
|
quote: *schop* Die gast heerst echt erg, erg hard. |
|
O verrek, ja idd!! Blastmaster, waar drumt die dude die jij noemt bij? |
|
Kai Hahto, drummer van oa Rotten Sound en Wintersun als ik het goed heb.. Heb de dvd van Rotten Sound, staan een aantal drumsolo's van hem op.. (Of njah, meer live-opnames gefocust op de drummer zegmaar..) Gast weet zn trommeltjes aardig te raken jah Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Van Wintersun ken ik wel een paar liedjes, en dat doet ie inderdaad netjes. Over gebrek aan smaak valt niet te twisten. |
|
|
|
Die gast van Belphegor ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Nicke Andersson, luister Entombed's Clandestine en concludeer dat het nooit beter gedaan is. Misschien wel sneller (who cares), maar niet mooier en virtuoser. Hoe hij alle accenten en breaks plaatst, dat is bijna alsof je naar klassieke muziek luistert. |
|
Erg smaakvol gedaan, inderdaad (dat geldt voor de gitaarpartijen ook, trouwens. De ene vette riff na de andere). Wat ik ook geweldig aan Nicke vind, is dat ie dergelijke partijen (waar menig metaldrummer een puntje aan kan zuigen) gewoon op een minimaal kitje eruitbeukt. Touché, pussycat! |
|
Gebruikt hij eigenlijk wel een dubbelbasspedaal? Hetgeen wat ik namelijk ken van Entombed heb ik het nooit kunnen ontdekken.( vreemde zin) Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Nicke Anderson |
|
quote: Bedoel je of ie überhaupt dubbel bass gebruikt, of dat ie een twinpedal ipv twee bassdrums heeft? In de eerste twee platen zit veel dubbelbass, hoewel op Clandestine in de driekwarts stukken soms één bassdrum iets harder is waardoor het soms lijkt alsof je er maar één hoort. Op "Wolverine Blues" en "To Ride..." zit nauwelijks of geen dubbelbass, wat eigenlijk alleen maar gaaf is. Het siert een drummer als ie de muziek interessant kan opvullen zonder daar veel dubbelbass geweld voor nodig te hebben. In "Blessed Be" worden dubbelbass en lompe d-beats op geniale wijze afgewisseld, zeer veel stuwing en toch een enorme swing. Dit soort drummers is zo'n verademing naast het saaie en ongeïnspireerde geblast dat tegenwoordig het merendeel van de metalscene uitmaakt.... |
|
Nogmaals Fredrik Andersson van Amon Amarth; godver, wat vind ik die toch heerlijk om te horen. Hulde ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Als ik me niet vergis gebruikte die drummer van Edge of Sanity bv geen db (of twinpedal). En je mist het niet echt in die muziek |
|
Ik zag net het Belphegor-topic staan dus hierbij nomineer ik Torturer: ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Dirk Verbeuren (Soilwork, Yyrkoon, Scarve) mag natuurlijk ook niet onvermeld blijven. Hij kan gigantisch snel blazen, maar ook erg smaakvol spelen. Verder ben ik erg onder de indruk van Derrek Roddy (Hate Eternal), George Kollias (Nile), Reno Kiilerich (Panzerchrist, Vile, Old Man's Child), Peter Wildoer (Darkane) en de drummer van Gojira... Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps. |
|
Nogmaals dan maar: CHRIS PENNIE! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |