|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Zo heeft iedere goede drummer ook weer zijn eigen kwaliteiten, wat Peart niet kan, kan Longstreth wel en vica versa. De heilige graal zal je nooit vinden! Overigens vind ik Jarzombek wel een behoorlijk complete metal drummer, behoorlijk snel en veel afwisseling. http://www.youtube.com/watch?v=sNxv6Xbg-S0 "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Jarzombek rules ja Z'n broer ook Heh om nou een heilige graal onder de drummers te zoeken, idd, dat slaat nergens op.. Maar om de nieuwe generatie beter te noemen, bullshit Dat vice versa ben ik het niet mee eens. Wat bv. een Longstreth kan, kan Peart ook wel als ie gewild had, kwestie van techniek oefenen. Langzaam een patroontje slaan, click dr bij, en opvoeren dat tempo, tot bizarre snelheid. Dat bedoel ik met fysiek/techniek. Respect voor hoor, vereist veel wilskracht en doorzettingsvermogen. Maar wat bv. een Peart kan/in zich heeft, valt niet zomaar fysiek te oefenen. Portnoy probeerde dat. Alles van Peart uitzoeken. Zelfs achterstevoren. Op techniek oefenen dus. Maar groove/gevoel, ho maar. Tot zo'n 10 jaar geleden vond ik Portnoy erg gaaf, maar was em ook weer net zo snel zat. Het waren allemaal uitgedachte patroontjes van em, wiskundig zeg maar, alleen gebaseerd op techniek, maar totaal missen wat een Peart wel heeft. Zie je tegenwoordig ook bij al die jonge 'internetgitaristen'. Megasnelheden halen, met een progje als Powertab stug dooroefenen. Dat kan tegenwoordig heel mooi met alles wat op internet staat/dankzij de computers. Maar laat ze maar es een, laten we zeggen, Jeff Beck-achtig iets spelen. Met zo'n feel. Dat een noot echt VET klinkt, met een vette TONE. En vooral gevoel. Dat is niet op een bepaalde positie een snaar vasthouden en aanslaan. Daar zit veel meer achter. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 26-09-2006 10:32] |
|
quote: Bingo! En om maar eens een triggerloze drummer te noemen, is Dave Witte al genoemd? Bekend van: Human Remains, Discordance Axis, Burnt By The Sun, Municipal Waste, Melt Banana etc, etc. Die gast speelt gedoseerd, met dynamiek en power. En als ie dan blast (metname bij Discordance Axis) dan KNALT het als de neten. Hij heeft ook nog eens een eigen herkenbare stijl. |
|
Die gast heeft een vet drumstel |
|
Er worden maar wijze verhalen hier vertelt "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Hele dikke vette +1 @ FRNK |
|
|
|
+2! Er zijn momenteel weinig drummers die zowel megasnelheden als groove en techniek beheersen! Naar mijn mening is Derek Roddy 1 van de weinigen.. En nog even over dat trigger-verhaal.. Daar komt nog bij dat het niet alleen een 'handigheidje' voor de drummer is, maar ook enorm voor de geluidsman! Gewoon 2 kabeltjes op lijn-liveau, in plaats van geouwehoer met microfoons, plaatsing die heel nauw kijkt (vooral bij kicks), etc! En met triggers worden je kicks heel duidelijk hoorbaar, dus als je niet constant bent en strak speelt val je keihard door de mand! Maargoed, daar is al genoeg over gediscussieerd Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: OK, daar kan ik je niets anders dan gelijk geven. Zo'n gevoel moet je hebben en dat is idd niet echt aan te leren. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Inderdaad. En ik vind dat drummers als Dave Witte, Derek Roddy en the mighty John Bonham (r.i.p.) gevoel in hun spel leggen. |
|
quote: + 1 www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
..of een LedZepHippyBUUUUURRRMAAANNN-style solo.. zoiets moet je in je hebben, dat oefen je niet zomaar Onticop : Marco Minnemann [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 26-09-2006 16:22] |
|
"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Ik vind mijn eigenste drummer Borthulaz de beste Niet alleen omdat ie lekker drumt, maar ook omdat ie ook muziek zelf maakt, hij voelt de riffs waaronder hij speelt. En met groove ook nog, ik ben trots Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Alex Hernandez (ex-Immolation) vond/vind ik ook een geweldige drummer. Heel eigen geluid die vent ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Ik vind die drummer van Control Human Delete vet Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Foto voor jou Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:*splut* Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: good to know |
|
quote: Yes, zeker goed. Vult zo een compleet nummer, dat doet Mike Smith van Suffocation ook heel goed. Met name in Effigy vindt ik zijn drumwerk "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
En uiteraard het death lijstje: - Sean reinert - Gene Hoglan - Richard christy |
|
"This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Argh is Mike Terrana hier wel es genoemd eigenlijk? Of Deen Castronovo??! Man daar verbleken die blasterds van tegenwoordig bij. |
|
Terrana van Rage: Die grappen met z'n stokken lijkt op wat Jarzombek ook eens deed met 1 van z'n solo's (of vica versa) http://www.youtube.com/watch?v=H1udqFJYeAM "This one is older than shit, heavier than time!" |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |