IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ik heb net deze film gezien (deel 6) Vorige pagina | Volgende pagina
BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 29-02-2004 23:26 by BARABAS Profiel van BARABAS

Volgens mij was Orson Welles ook ongeveer een snotneus van 25 toen ie die film regiseerde, dus best wel geniaal vogens mij....maar ja, dat weet ik dus niet zeker want ik heb hem nog nooit gezien. Ik vind Scarface geniaal (niet lachen!)en vanavond heb ik Army Of Darkness gezien , ook


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 29-02-2004 23:28 by Fedaykin Profiel van Fedaykin

Volgens de achterkant van de dvd was Orson Welles 25 en het was ook nog eens zn eerste film als director.


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-03-2004 0:17 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Heb je The Third Man ook gezien? (niet geregisseerd door Orson Welles, wel geschreven en geacteerd)


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 01-03-2004 0:24 by Fedaykin Profiel van Fedaykin

Nee die heb ik nog niet gezien. Ken maar weinig films uit die tijd. Ik zie op IMDB dat het een Film Noir is, een genre waar ik niet bekend mee ben. Toch maar eens in verdiepen. Valt Citizen Kane ook onder dat genre of ben ik nu way off? :D


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


watery black
Usericon van watery black
Posted 01-03-2004 0:31 by watery black Profiel van watery black

de laatste die ik gezien heb was tomb raider 2....

saaaaaiiii....


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 01-03-2004 1:21 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 28 februari 2004 20:41 schreef nekro het volgende:
Gister de film The Life Of David Gale gezien, goeie film met verrassend einde. Iemand hier die 'm ook gezien heeft ??


quote:
Donderdag 'The life of David Gale' gekeken. Ik vind het echt een enorm goede film, heel ontroerend ook op het einde. Een film die nóg maar eens benadrukt waarom ik tegen de doodstraf ben.



Dit schreef ik dus in een gesloten topic.. Ik vind het nog steeds een supergoede film!!


..."Hate can only create more hate"...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 01-03-2004 1:55 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Goodbye Lenin...had er meer van verwacht.
Grappig op z'n tijd maar over het algemeen meer een nostalgische tranentrekker voor Ossies.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 01-03-2004 2:11 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Frankenhookers... vond het wel een zeer ontroerende indrukwekkende emotionele film. Echt zo eentje waardoor je over het leven gaat nadeken!


Zenial


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-03-2004 7:45 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 1 maart 2004 0:24 schreef Fedaykin het volgende:
Nee die heb ik nog niet gezien. Ken maar weinig films uit die tijd. Ik zie op IMDB dat het een Film Noir is, een genre waar ik niet bekend mee ben. Toch maar eens in verdiepen. Valt Citizen Kane ook onder dat genre of ben ik nu way off? :D


Citizen Kane vormt zo ongeveer de definitie van film-noir....

Film-noir is niet echt een genre per se. Het is eerder een dwars doornsede van films uit meerdere genres die bepaalde kenmerken delen. HIer staat een goede beschrijving: http://www.filmsite.org/filmnoir.html

Film noir die het bekijken waard zijn (Naast Citizen Kane uiteraard):

Maltese Falcon (Humphrey Bogart is gewoon )
Big Sleep
Postman Always Rings Twice
Strangers on a Train (wat mij betreft DE Hitchcock film)




Wat andere films uit de jaren 40 betreft:

It's a Wonderful Life - deze film blijft mij ontroeren ondanks dat het een beetje een clichematige verhaal is
Casablanca - tsja.......
The Great Dictator - Staat in mijn Chaplin top 3 naast Modern Times en Gold Rush
Arsenic And Old Lace - Ik kan er niks aan doen....ik hou nu eenmaal van Frank Capra
Fantasia - Disney klassieker
Captain Blood - ok deze is uit de jaren 30 maar het heeft 3 pluspunten: Michael Curtiz, Errol Flynn en meer avontuur dan alle drie LOTR films bij elkaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 01-03-2004 8:25 by Vampire_girl Profiel van Vampire_girlhttp://www.sfu420.com/

Texas chainsaw massacre 2003.


the only pleasure is pain


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 01-03-2004 8:37 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 1 maart 2004 8:25 schreef Vampire_girl het volgende:
Texas chainsaw massacre 2003.

Ah is het wat? ik vond het orgineel ietswat overhyped eigenlijk, maar ik zag deze al bij ons in de kast liggen dus dan kan ik hem vanavond mooi bekijken.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 01-03-2004 8:45 by Rensykdom Profiel van Rensykdomhttp://rensyk.hyves.nl/

paycheck , was wel aardig maar neit heel bijzonder


Lies
Usericon van Lies
Posted 01-03-2004 9:16 by Lies Profiel van Lies

The Wind in the Willows. De deuntjes zitten nog altijd in m'n kop...


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-03-2004 10:08 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 29 februari 2004 23:26 schreef BARABAS het volgende:
Volgens mij was Orson Welles ook ongeveer een snotneus van 25 toen ie die film regiseerde, dus best wel geniaal vogens mij....maar ja, dat weet ik dus niet zeker want ik heb hem nog nooit gezien. Ik vind Scarface geniaal (niet lachen!)en vanavond heb ik Army Of Darkness gezien , ook

25 en snotneus?
vroeger was je al bejaard als je zo oud was


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-03-2004 11:47 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 1 maart 2004 8:37 schreef FireFox het volgende:
Ah is het wat? ik vond het orgineel ietswat overhyped eigenlijk, maar ik zag deze al bij ons in de kast liggen dus dan kan ik hem vanavond mooi bekijken.


T'is beter dan het origineel naar mijn mening.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-03-2004 12:13 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 1 maart 2004 7:45 schreef Chelman het volgende:
Citizen Kane vormt zo ongeveer de definitie van film-noir....

Film-noir is niet echt een genre per se. Het is eerder een dwars doornsede van films uit meerdere genres die bepaalde kenmerken delen. HIer staat een goede beschrijving: http://www.filmsite.org/filmnoir.html

Film noir die het bekijken waard zijn (Naast Citizen Kane uiteraard):

Maltese Falcon (Humphrey Bogart is gewoon )
Big Sleep
Postman Always Rings Twice
Strangers on a Train (wat mij betreft DE Hitchcock film)




Wat andere films uit de jaren 40 betreft:

It's a Wonderful Life - deze film blijft mij ontroeren ondanks dat het een beetje een clichematige verhaal is
Casablanca - tsja.......
The Great Dictator - Staat in mijn Chaplin top 3 naast Modern Times en Gold Rush
Arsenic And Old Lace - Ik kan er niks aan doen....ik hou nu eenmaal van Frank Capra
Fantasia - Disney klassieker
Captain Blood - ok deze is uit de jaren 30 maar het heeft 3 pluspunten: Michael Curtiz, Errol Flynn en meer avontuur dan alle drie LOTR films bij elkaar.


Vergeet niet de horror klassiekers met Boris Karloff (heersend, wel langdradig..) , in de jaren 30 en 40 en nog wat erna..

Ga binnenkort de gerestaureerde versie van Metropolis kijken


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-03-2004 12:14 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 maart 2004 12:13 schreef Valorian het volgende:
Ga binnenkort de gerestaureerde versie van Metropolis kijken
Zeer zeker de moeite waard!


I'm not being rude. You're just insignificant.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-03-2004 12:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ik ben wel benieuwd naar die "controversiele" jesus christus film van mel Gibson. zou jesus zijn achterwerk laten zien zoals in Braveheart?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 01-03-2004 12:29]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-03-2004 12:51 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 1 maart 2004 12:13 schreef Valorian het volgende:
Vergeet niet de horror klassiekers met Boris Karloff (heersend, wel langdradig..) , in de jaren 30 en 40 en nog wat erna..

Ga binnenkort de gerestaureerde versie van Metropolis kijken


Voor zover we het over horror klassiekers hebben dan gaat mijn voorkeur inderdaad naar films als NOsferatu en enkele Boris Karloff en Bela Lugosi klassiekertjes. Dat italiaanse IQ loze troep van de jaren 70 trekt mij minder.

Metropolis is wel gaaf. Ik heb een mooie DVD versie ervan uit Engeland.

.....en een supermooie poster reproductie op groot formaat die boven mijn eettafel hangt. Niet zo'n goedkope EXPO poster maar een echte professionele repro. Fritz Lang is de koning.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-03-2004 12:52 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 1 maart 2004 12:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die "controversiele" jesus christus film van mel Gibson. zou jesus zijn achterwerk laten zien zoals in Braveheart?


Ja die wil ik ook zien. De stukken die ik tot nu toe gezien heb zagen er in ieder geval zeer goed uit.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 01-03-2004 12:52 by stigma Profiel van stigma

Gisteren Johny English en daarna was Analyse This op de tv. Beiden best leuke films.


Subtiel kamerolifantje


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 01-03-2004 12:56 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

Hehe..van Analyse This heb ik nog een stukje gezien, brilliant!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-03-2004 13:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 1 maart 2004 12:52 schreef Chelman het volgende:
Ja die wil ik ook zien. De stukken die ik tot nu toe gezien heb zagen er in ieder geval zeer goed uit.


op engelstalige messagebords heb ik zelfs gelezen dat de film zeker niet geschikt is voor minderjarigen en mensen die snel huilen.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 01-03-2004 13:33 by Chantalie Profiel van Chantalie

ik wil Big Fish nog zien!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


[@nD®€@$]
onzin aan de lopende band...
Usericon van [@nD®€@$]
Posted 01-03-2004 13:33 by [@nD®€@$] Profiel van [@nD®€@$]

heb gisteren de animatrix gekeken, wel gaaf, snap de films beter! Wel nodig


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen