IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : klussen met klungels Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-01-2011 16:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wie heeft een idee.

Ik heb twee grote (100 x 70) kussens gekocht om tegen de muur te zetten voor in bed, beetje hoofbord idee. Alleen ik wil die kussens vastmaken aan de muur, op een manier waarmee ze er betrekkelijk makkelijk af te halen zijn.

Zit alleen beetje te gissen hoe ik dit het netste kan doen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-01-2011 16:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Klittenband, rits of duct-tape.


Quis moderabat ipsos moderatores?


rotor
Usericon van rotor
Posted 18-01-2011 16:52 by rotor Profiel van rotor

Als de stof het aankan zou ik in twee hoeken van elk kussen een vrij lompe zeilring slaan. In de muur schroef je vervolgens 4 keilbouten met haak waar je de kussens aan ophangt.

Kussen met zeilringetje:
http://www.woonkussens.nl/WebRoot/Store/Shops/0912101/4B63/5741/C57D/D1B4/3A23/5360/9702/70CE/862-766-22.JPG


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-01-2011 17:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Hmm ook geen slecht idee. De hoezen die er nu om zitten wil dat niet, maar kan altijd mijn ma aankijken of ze daar nieuwe voor wil maken.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 18-01-2011 17:08 by bokaj Profiel van bokaj

Ik weet niet of uitstekende haken bij het hoofdeind wel zo'n goed idee. Ik zou mijn kop eraan openhalen.


rotor
Usericon van rotor
Posted 18-01-2011 17:20 by rotor Profiel van rotor

Of je vraagt je ma de hoeken of de hele bovenste rand te versterken met een stukje stevige stof, bijv. cordura nylon.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-01-2011 17:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 januari 2011 17:08 schreef bokaj het volgende:
Ik weet niet of uitstekende haken bij het hoofdeind wel zo'n goed idee. Ik zou mijn kop eraan openhalen.
De lange kant gaat naar boven, is dus een meter boven het bed, kan op zich best.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-05-2011 11:31 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Gisteren eindelijk mijn terras afgemaakt. Heerlijk, 9m2 terras op het Zuid-Westen!

Bijkomend voordeel is dat de kruipruimte nu ook weer beter geventileerd is (ventilatierooster zat achter de bestrating, erg handig.. zit nu onder de vlonders).

Grootste karwei was nog het weghalen van alle bestrating (350 kg 20x30x6 tegels), afgraven ongeveer 5 cm zand, egaal maken ondergrond, neerleggen 24 30x30 tegels en waterpas krijgen van alle tegels t.o.v. elkaar in allebei de lengterichtingen.

Vervolgens de gebeitste Larixhouten planken op maat gezaagd en vastgeschroefd op de liggers. Best een klusje nog, 12 schroeven per plank x 20 planken, ofwel 240x voorboren en 240x schroeven.. lang leven de powertools

Alleen de plank tegen de kopse kant moet er nog op, maar dan moet ik eerst de rest van de tuin ook aanpakken, gaat nog veel meer bestrating verdwijnen..

















Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-05-2011 11:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Netjes, maar gaat dat niet verzakken zo? Of heb je aangetrild?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-05-2011 11:58 by XXL Profiel van XXL

Dat vroeg ik me ook af bij het zien van die losse tegels ter ondersteuning.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-05-2011 12:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als je een hele dichte ondergrond hebt moet het wel kunnen, maar met een dikke laag zand erop, zal dat zonder trillen denk ik scheef gaan staan.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-05-2011 12:38 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Het beste is inderdaad om het aan te trillen met zo'n machine, maar er ligt bij mij maar een hele dunne laag zand, omdat er nog beton onder ligt (heeft ooit een serre gezeten, denk dat de vorige bewoner daarom beton heeft gehad daar). De laag zand was vooral om het verre van waterpas liggende beton wat ook nog uit losse delen bestond een beetje gelijk te krijgen. Verder is het wel van dat gele ophoogzand, geen gewone aarde.
Ik hoop dat het meevalt met het verzakken, mocht het echt scheef zakken dan ben in de pineut ja ..

In het beton mist her en der gelukkig ook een stukje, dus qua afwatering zou het ook wel goed moeten komen.

NB: In het ergste geval kan ik natuurlijk alles weer open halen, boel alsnog laten egaliseren en weer terugleggen.. maar eerst maar eens kijken of dit niet afdoende is.

Wilde het allemaal een beetje betaalbaar en te overzien houden, vandaar de keuze om het op deze manier op te lossen. Uiteindelijk heeft het terras me zo'n 350 euro gekost (200 euro vlonderplanken, 50 euro beits, 70 euro liggers (balken), 30 euro tork-gecoate-vlonderschroeven..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 08-05-2011 12:41]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-05-2011 12:47 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 29 december 2010 17:15 schreef Unsung_Mary het volgende:

Oh en de tuin catproof gemaakt natuurlijk. Ik wil niet dat mijn katten gejat worden / in andermans tuin gaan schijten.

Druk jaar, maar wat geeft het een voldoening als ik nu mijn huis door loop.




Hoe doe je dat? Met zo'n stroomdraadje ofzo?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-05-2011 12:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wat ook vaak al goed helpt is het zand een paar dagen met rust laten, beetje nat maken en laten inzakken.

Ik had voor mijn achtertuin de mazzel dat mijn zwager ene eigen stratenmakersbedrijf heeft en die alles getrild en gelegd heeft. Erg blij mee, ligt er retestrak in.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-05-2011 13:00 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Mooi, maar je had de schroeven beter bovenop de profielrand kunnen schroeven, is minder rottingsgevoelig.


spelfout weggehaald...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-05-2011 13:04 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 8 mei 2011 13:00 schreef varanus het volgende:
Mooi, maar je had de schroeven beter bovenop de profielrand kunnen schroeven, is minder rottingsgevoelig.


Ach, gooi er nog wel een laagje beits overheen


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 08-05-2011 13:07 by Amarantha Profiel van Amarantha

Ziet er goed uit hoor Vin! Wanneer is de bbq?


No regrets and no remorse...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-05-2011 13:20 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 8 mei 2011 13:04 schreef Valorian het volgende:
Ach, gooi er nog wel een laagje beits overheen


Ja, kan ook ja. Heb zelf ongeveer 40 vierkante meter terras in de tuin, alles hardhout. Azobé palen (48 stuks) en bankirai dek. Heb 11 jaar in de waterbouw gewerkt en kon destijds alles voor inkoopsprijs kopen, anders had dat iets van, destijds nog in guldens, iets van 12000 gulden moeten kosten. Ongeveer 14 jaar geleden gemaakt en kan met gemak nog wel 20 mee.


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-05-2011 13:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Transformatie achtertuin:

Gras is er hier al uit en een klein deel van de grindtegels:




Net na het bestraten:


Klaar! Planten staan erin, de oude bestrating aan de linkerkant wat strakker gelegd:






En Duif vindt het goed:


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-05-2011 14:13 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

@Varanus: wow, dat is wel gaaf. 48 palen? Damn, zal een klus geest zijn om die allemaal de grond in te krijgen

Dat Bankari spul kost inderdaad een vermogen. Ik heb nu Larix hout gekocht, dat is een stuk schappelijker geprijsd. Heeft van nature veel harsen en zuren, waardoor het in principe niet zo snel rot, maar zal zeker niet zo lang mee gaan als echt hardhout. Formeel gezien hoefde het zelfs niet gebeitst, maar denk dat het nu wel wat langer meegaat en minder snel verkleurd enzo.


@Jenje: ziet er goed uit! Doe je dat bestraten ook zelf? Vind het echt moeilijk om dat goed te krijgen...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-05-2011 14:17 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 8 mei 2011 14:13 schreef Valorian het volgende:
Doe je dat bestraten ook zelf? Vind het echt moeilijk om dat goed te krijgen...


Valt wel mee hoor. Alleen moet ik hier toch weer aan het werk na 10 jaar omdat de mieren mijn terras lopen te verneuken.

Elke keer weer van die hoopjes zand die, u raadt het al, onder mijn tegels vandaan komen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-05-2011 14:20 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 8 mei 2011 14:17 schreef XXL het volgende:
Valt wel mee hoor. Alleen moet ik hier toch weer aan het werk na 10 jaar omdat de mieren mijn terras lopen te verneuken.

Elke keer weer van die hoopjes zand die, u raadt het al, onder mijn tegels vandaan komen.


hmm.. is daar geen chemische oplossing voor?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-05-2011 14:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 8 mei 2011 14:13 schreef Valorian het volgende:
@Jenje: ziet er goed uit! Doe je dat bestraten ook zelf? Vind het echt moeilijk om dat goed te krijgen...

Thanx. Deels, heb zwager die stratenmaker is en die heeft alles aangetrild en geëgaliseerd, en samen met hem de stenen erin gelegd.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-05-2011 14:23 by XXL Profiel van XXL

Vast wel maar daar ben ik dan weer geen groot voorstander van.

Kokend water in de ingangetjes gieten helpt wel een beetje maar kennelijk niet genoeg.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-05-2011 14:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kom je erg lastig vanaf idd ... proberen telkens bij een hol direct te verzuipen, wellicht trekken ze dan vanzelf ene keer weg.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen