IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : klussen met klungels Vorige pagina | Volgende pagina
stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 10-05-2011 18:19 by stigma Profiel van stigma

Prima creatief knutselwerk, me dunkt. Macgyver mag trots op je zijn!


Subtiel kamerolifantje


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-05-2011 18:19 by Dentz Profiel van Dentz

Ik zou de schroef vervangen door een bout die dwars door de plaat heenloopt met aan de voor en de achterkant een redelijk grote ring en natuurlijk een moer. Tevens ook een voorziening om te voorkomen dat de kabel van de bout af kan schieten. Dan kan makkelijk door een moer met daarop een contramoer.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-05-2011 18:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 mei 2011 18:19 schreef stigma het volgende:
Prima creatief knutselwerk, me dunkt. Macgyver mag trots op je zijn!

Was ook wat ad hoc gedaan op dat moment, had niet gedacht dat ophangsysteem niet zou kloppen met de TV (kreeg het er ook bij, met het idee dat het er dus voor bedoeld was ).
quote:
Op 10 mei 2011 18:19 schreef Dentz het volgende:
Ik zou de schroef vervangen door een bout die dwars door de plaat heenloopt met aan de voor en de achterkant een redelijk grote ring en natuurlijk een moer. Tevens ook een voorziening om te voorkomen dat de kabel van de bout af kan schieten. Dan kan makkelijk door een moer met daarop een contramoer.

Goede oplossing, ja Dit is wat ik nu even voor handen had en inderdaad niet optimaal. Had dit wel als het meest kwetsbare punt ingeschat, maar nog niet doorgedacht over een andere oplossing

Ik verwacht trouwens niet dat het het niet houdt, zo. Denk jij anders?

edit: en dan de draad inklemmen tussen de contramoer en 'normale' moer?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-05-2011 18:33]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-05-2011 18:35 by Dentz Profiel van Dentz

Nu zijn de krachten niet wereld schokkend groot, maar ik zou het er niet op gokken. Ik neem aan dat je de schroef door de hele plaat heen hebt? En dan nog is het een klein oppervlak wat de kracht moet opvangen.
Bovendien is je krachtenlijn niet optimaal omdat je tv de schroef niet alleen naar boven wil trekken maar ook 'eruit' omdat de tv naar voren wil kantelen.

En een moer op het einde van de bout om er voor te zorgen dat de draad er niet afglijdt, de contramoer zorgt ervoor dat de moer(en) er niet af lopen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-05-2011 18:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 mei 2011 18:35 schreef Dentz het volgende:
Nu zijn de krachten niet wereld schokkend groot, maar ik zou het er niet op gokken. Ik neem aan dat je de schroef door de hele plaat heen hebt? En dan nog is het een klein oppervlak wat de kracht moet opvangen.
Bovendien is je krachtenlijn niet optimaal omdat je tv de schroef niet alleen naar boven wil trekken maar ook 'eruit' omdat de tv naar voren wil kantelen.

En een moer op het einde van de bout om er voor te zorgen dat de draad er niet afglijdt, de contramoer zorgt ervoor dat de moer(en) er niet af lopen.


Schroef door de hele plaat, ja. Maar inderdaad, de gok nemen is niet zo nodig Ik hou het ook nog in de gaten

Ik snap alleen het eruit trekken niet. De draad knikt over de blokjes aan de achterkant en loopt daar langs, dan trekt het toch juist alleen omhoog?

Check @ moeren


Quis moderabat ipsos moderatores?


rotor
Usericon van rotor
Posted 10-05-2011 23:22 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 10 mei 2011 17:53 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat wat?

edit: optimalisaties zijn nog mogelijk, dus ik hoor het graag Anders voor het volgende 'project'.

Wat ik had gedaan is het volgende:
Om een 'stabiele basis' te maken zou ik klein zakje beton kopen en in dit een taartvorm gieten om uit te harden.
Als 'tv standaard/hanger' neem je bijv. een stuur en stuurpen van een oude fiets. Deze plaats je recht in de betonnen basis voor deze uit gehard is.
Het stuur aan beide kanten afkorten dat deze nog maar 10 breed is oid. Het draadje waar de tv aan hangt kan mooi door het stuur.
Kosten: 5,- Resultaat: Coole tv-standaard!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-05-2011 8:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Dat was wel vet geweest, ja

Had nog wel gekeken of ik de draad los kon krijgen van de twee zwart/witte dingen, maar daar leek het niet op.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-05-2011 21:36 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 11 mei 2011 8:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat was wel vet geweest, ja

Had nog wel gekeken of ik de draad los kon krijgen van de twee zwart/witte dingen, maar daar leek het niet op.


Is dat stomme ding niet gewoon VESA-mount compatible? Dan kun je gewoon op marktplaats een goedkope vesa-beugel kopen, achterop tv monteren en de beugel vervolgens netjes aan een frame maken, zonder dat touwtjes-gebeuren


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-05-2011 21:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 mei 2011 21:36 schreef Valorian het volgende:
Is dat stomme ding niet gewoon VESA-mount compatible? Dan kun je gewoon op marktplaats een goedkope vesa-beugel kopen, achterop tv monteren en de beugel vervolgens netjes aan een frame maken, zonder dat touwtjes-gebeuren

Wat er nu op zit is denk ik VESA-compatible. Dus, ja, dat kan ook wel

Maar ik had deze dingen tot mijn beschikking (want erbij gekregen / lag thuis te slingeren), moest het toen even oplossen, het werkt nu en ik ben er op wat kleine puntjes na dik tevreden mee. Dus ik laat het nu zo Nog een beetje optimaliseren/afwerken en dan is het klaar.

Als ik dat touwtjesding niet had gehad had ik wel liever voor jouw idee gekozen


Quis moderabat ipsos moderatores?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-05-2011 21:48 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 11 mei 2011 21:44 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat er nu op zit is denk ik VESA-compatible. Dus, ja, dat kan ook wel

Maar ik had deze dingen tot mijn beschikking (want erbij gekregen / lag thuis te slingeren), moest het toen even oplossen, het werkt nu en ik ben er op wat kleine puntjes na dik tevreden mee. Dus ik laat het nu zo Nog een beetje optimaliseren/afwerken en dan is het klaar.

Als ik dat touwtjesding niet had gehad had ik wel liever voor jouw idee gekozen


Nou ja, jou oplossing zag er op zich ook solide uit. Ben zelf ook altijd wel van het macgyveren, gewoon met wat je hebt liggen iets repareren of bouwen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-05-2011 21:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Hehe, yup. Niet altijd het beste/mooiste resultaat, maar wel leuk zo


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2011 0:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe +1 bij mij iets teveel misschien. er veel zit bij mij met ducktape enzo.
de dranger voor mn deur is een potje lijm met een touwtje en een katrol, maargoed die werkt dan ook beter dan elke dranger die je maar zou kunnen kopen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-05-2011 21:18 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 10 mei 2011 18:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Ik snap alleen het eruit trekken niet. De draad knikt over de blokjes aan de achterkant en loopt daar langs, dan trekt het toch juist alleen omhoog?



Ik overdreef wel een beetje.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-05-2011 22:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 13 mei 2011 21:18 schreef Dentz het volgende:
Ik overdreef wel een beetje.

Haha, ok
quote:
Op 12 mei 2011 0:10 schreef ElitE het volgende:
de dranger voor mn deur is een potje lijm met een touwtje en een katrol, maargoed die werkt dan ook beter dan elke dranger die je maar zou kunnen kopen.

!!!

Foto!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-05-2011 9:05 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Uiteraard is dit valsspelen, want we doen zelf helemaal niks, maar toch: Beste verbouwing aan ons huis! Over de hele breedte van het huis komt er 4 meter 40 bijaan, tbv een grotere huiskamer, iets grotere keuken en een fatsoenlijke badkamer.


Eerste graaf-werkzaamheden..


Beton voor fundering..


Uitgegraven..


Fundering ligt erin..


Slopen van een deel van de bijkeuken..


Achteraanzicht..


Binnenmuurtje metselen..


Binnenmuur bijna klaar!

Gaat best snel.. Al zal het afwerken wel het langst duren! Kan niet wachten tot het klaar is


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


faceless
Usericon van faceless
Posted 14-05-2011 10:31 by faceless Profiel van faceless

quote:





rouwmaat beton toevallig ?? sita container.... hmmm achterhoeker ??

[Dit bericht is gewijzigd door faceless op 14-05-2011 10:32]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-05-2011 10:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Sita heb je niet alleen in de achterhoek hoor

quote:
Cijfers SITA wereldwijd



Voor SITA rijden wereldwijd 11.565 voertuigen
Bij meer dan 65 miljoen wereldbewoners haalt SITA het afval op
Daarnaast verwerken we jaarlijks meer dan 42 miljoen ton afval
De omzet van SITA bedroeg in 2005 wereldwijd 5,2 miljard euro


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 14-05-2011 10:42 by stigma Profiel van stigma

:')

Ben benieuwt wat het eindresultaat wordt.


Subtiel kamerolifantje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2011 10:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 mei 2011 9:05 schreef Ethereal het volgende:
Uiteraard is dit valsspelen, want we doen zelf helemaal niks, maar toch: Beste verbouwing aan ons huis! Over de hele breedte van het huis komt er 4 meter 40 bijaan, tbv een grotere huiskamer, iets grotere keuken en een fatsoenlijke badkamer.


Eerste graaf-werkzaamheden..


Beton voor fundering..


Uitgegraven..


Fundering ligt erin..


Slopen van een deel van de bijkeuken..


Achteraanzicht..


Binnenmuurtje metselen..


Binnenmuur bijna klaar!

Gaat best snel.. Al zal het afwerken wel het langst duren! Kan niet wachten tot het klaar is


Flinke klus, is verhuizen dan geen beter optie??


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-05-2011 11:23 by XXL Profiel van XXL

Ik zou vermoedelijk de verleiding niet kunnen weerstaan de slaapkamer te voorzien van een schuifpui die toegang verschaft tot een enorm dakterras.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-05-2011 11:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Idd veelste weinig mensen die dat doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-05-2011 13:15 by XXL Profiel van XXL

Hoe zit dat eigenlijk met de vergunningen voor een verbouwing?

Doet een beetje bouwbedrijf dat er voor je bij of is het handiger dat zelf te doen?

Ik overweeg een badkamer te maken van de kleinste slaapkamer en dan een extra kamer op het huis te plaatsen aangezien ik toch het dak moet opknappen.

Dan wordt dan wel een nokverhogende dakkapel en dat mag niet zonder vergunning.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 14-05-2011 13:17]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-05-2011 16:52 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 14 mei 2011 11:23 schreef XXL het volgende:
Ik zou vermoedelijk de verleiding niet kunnen weerstaan de slaapkamer te voorzien van een schuifpui die toegang verschaft tot een enorm dakterras.

Jij snapt het.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2011 16:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 mei 2011 11:23 schreef XXL het volgende:
Ik zou vermoedelijk de verleiding niet kunnen weerstaan de slaapkamer te voorzien van een schuifpui die toegang verschaft tot een enorm dakterras.
Idd, met hoger muurtje zodat je ongestoord in je jacuzi kunt chillen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-05-2011 17:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zitten er trouwens geen vergunningen aan een dakterras? Anders vind ik het vreemd dat ik het maar zo weinig mensen dat doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen