IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Europeesche Verkiezingen 10 Juni 2004 Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2005 15:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

De opkomst was hier belabberd. Niemand voor me. Maar wel drie nee stemmen erbij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 01-06-2005 15:13 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 1 juni 2005 12:00 schreef ghoulliette het volgende:
een keer extra benadrukken kan geen kwaad in dit geval

@ FB, Over thorbecke: Je denkt toch niet dat 100% van de inwoners het toen met hem eens was? Democratie heeft voor en nadelen je kunt niet gaan janken wanneer het niet doet wat jij wilt en roepen dat het niet bestaat of niet werkt.


Nee, denk ik ook niet.

Voor mij persoonlijk kleven er te veel negatieve zaken aan deze grondwet en dat is ook mijn reden om tegen te stemmen.

Het is mij om het even wat een ander er van denkt.

Komt er vanavond een "voor" uit, dan heb ik daar geen probleem mee, omdat dat dan kennelijk de wens van de meerderheid was.

Vind het alleen van de zotte, dat voorstanders de tegenstanders alleen maar kunnen afschilderen als domme nietswetende mensen.

Ieder zijn eigen mening en de meerderheid beslist uiteindelijk, that's it!


Laura
Usericon van Laura
Posted 01-06-2005 15:14 by Laura Profiel van Laurahttp://www.darkwear.tk

Ik heb vanochtend TEGEN gestemd


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 01-06-2005 15:36 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 1 juni 2005 15:13 schreef Fat Bastard het volgende:
Vind het alleen van de zotte, dat voorstanders de tegenstanders alleen maar kunnen afschilderen als domme nietswetende mensen.

Ieder zijn eigen mening en de meerderheid beslist uiteindelijk, that's it!


Ik vind het uberhaupt al vreemd dat we hier uberhaupt een referendum over hebben eigenlijk.

Maar over de afschildering van de tegen-stemmers door de voor-stemmers; ik heb een aantal mensen gesproken hierover en de meeste mensen die nee gingen stemmen riepen iets van "ben ik m'n baan kwijt aan een Pool" en meer van dat soort dingen...en dat vind ik idd behoorlijk kortzichtig. Jij hebt het daarentegen schijnbaar goed doorgedacht en het is jou goed recht om tegen te stemmen.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-06-2005 15:39 by Mark Profiel van Mark

Nonsens, een stelletje extremistische fascisten en communisten zijn het!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-06-2005 16:20 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 1 juni 2005 15:13 schreef Fat Bastard het volgende:

Vind het alleen van de zotte, dat voorstanders de tegenstanders alleen maar kunnen afschilderen als domme nietswetende mensen.



Er zijn ook genoeg 'domme nietswetende' mensen die ja stemmen. Ik ken genoeg slimme mensen die met goede redenen nee stemmen.

Alleen er zijn zoveel mensen die nee stemmen/schreeuwen en zaken aandragen die gewoon onjuist zijn, en angst proberen te creeren bij de burger door hun onwetendheid te benadrukken. (Zoals de SP dat doet).
Diezelfde Sp is trouwens ook nog eens flink de les gelezen door Wouter Bos omdat zij niet alleen onjuistheden vertelden maar zichzelf ook nog eens tegenspraken. (Ter info, ik ben SP lid dus dit is geen anti SP hetze).

Wanneer je zaken uit de grondwet pakt waar je het wel of niet mee eens kijkt en aan de hand daarvan een mening vormt zonder te kijken naar de huidige realiteit ben je gewoon verkeerd bezig omdat de verdragstekst alleen betekenis heeft in relatie tot de huisige situatie.

2 appels is niet veel, maar als je daarvoor maar 1 appel had is het toch een grote verbetering. 2000 appels zijn veel appels, maar had je ervoor 4000 appels dan is het een verslechtering. Schnappie.

En daarnaast vond ik die online testen erg vertekende, want bepaalde zaken kan iemand veel belangrijker vinden (zoals dierenrechten, of homorechten) dan economische zaken, maar in de online testen worden deze een op een berekent voor de uitslag.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 01-06-2005 16:43 by Vintersorg Profiel van Vintersorg

Ik stem vanavond NEE


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 01-06-2005 16:47 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

Heb wat dat betreft ook flink gelachen om mensen als JPB, Piet Hein Donner, Johan Remkes, Ben Bot, etc..

Ik vond van Bommel in het begin van zijn campagne nog wel goed overkomen, maar dit ging later inderdaad steeds chaotischer en onsamenhangender klinken.

Ben absoluut geen Christenunie aanhanger, maar vond Rouwvoet toch wel heel goed uit de gevoerde debatten komen. Bij hem had ik het idee, dat ie wist waar hij over sprak.

Ben denk ik verder wel voornamelijk beïnvloed door mensen als Paul van Buitenen (Europa Transparant) en de columns van Steeph op Sargasso, maar natuurlijk in eerste instantie, door het document, inclusief richtlijnen door te worstelen. Ik zal hier ongetwijfeld op sommige gebieden fouten hebben gemaakt met de interpretatie van bepaalde zaken, maar goed, ik heb tenminste de moeite genomen, om een voor mij gefundeerde en beargumenteerde stem te geven.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-06-2005 18:52 by M. Profiel van M.

quote:
Op 1 juni 2005 9:51 schreef zillah-morte het volgende:
Jaaaa maar stel dat je blond bent dan zou je verkeerde knopje in kunnen drukken...
Dat is wel spannend hoor

Haha ja, vanmorgen was er iemand voor mij, die lukte het dus niet om d'r stem in te voeren.

Blondje ja...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-06-2005 19:03 by M. Profiel van M.

quote:
Op 1 juni 2005 11:30 schreef Fat Bastard het volgende:
- Te veel macht naar Brussel (als ik zie hoever de huidige politiek al af staat, van wat er in het eigen land gebeurd, dan neemt deze kloof alleen maar toe, als alle macht gecentraliseerd wordt in Brussel)

Dit is voor mij niet per sé een tegenargument, maar verder vind ik het ook wel meevallen met die macht naar Brussel, als je ziet waarover NL nog wél zelf mag beslissen. Gezondheidszorg, abortus, euthanasie, softdrugsbeleid, sociale zekerheid, etc... allemaal lokaal.

quote:
- Grondwet is niet opgesteld door burgers, maar door regeerders, terwijl een grondwet juist opgesteld zou moeten zijn door de burgers om zich tegen de regeerders te beschermen

Snap ik niet, hoe zou je dit dan willen implementeren? Een grondwet opgesteld door burgers? Wie dan? Moeten we die ook kiezen?
quote:
- Als deze grondwet geratificeerd wordt, dan is er absolute unanimiteit voor nodig om wijzigingen aan te brengen. Dit lijkt mij praktisch gezien vrijwel onmogelijk.

Lijkt me logisch dat er unanimiteit nodig is om een grondwet te wijzigen. Dat is toch een behoorlijk fundamenteel iets.
Maar dan nog, ik snap niet dat je dat als een tegenargument tegen dit verdrag ziet.
quote:
- Ik vind een samenwerking prima, maar dan op basis van gelijkheid. Er zijn momenteel nog te veel economische en culturele verschillen, om een verenigd Europa in het leven te roepen.

Dat kan ik begrijpen ja, dat mensen het te snel vinden gaan.
Ik vind van niet, en ik denk dat als je tegenstemt, je de verschillen alleen maar meer benadrukt hierover verschillen wij dus van mening. Ik vind het wel een goed argument, ik denk er alleen anders over (ik hecht ook niet zoveel aan NL's nationale identiteit o.i.d.).
quote:
- Frankrijk en Duitsland hebben in het recente verleden al laten zien, zich weining aan te trekken van Europese verdragen, dus waarom zouden zij dat met deze grondwet wel doen?

Dat klopt, maar dat kan je je net zo goed afvragen bij jouw alternatieve grondwet. Dat zie ik dus niet als argument tegen deze grondwet -- wel als argument tegen Frankrijk en Duitsland .
quote:
- Te veel onduidelijkheden en te weinig controle op het bestuur van de EU. Hoeveel burgers zijn op de hoogte van de term comitologie en wat dat inhoud, terwijl dit toch een van de belangrijkste middelen is in het bestuur van de EU?

Klopt, de voorlichting had veel beter moeten zijn. Dat is een verwijt dat je de regering kunt maken (en niet per sé de grondwet).
quote:
- Het opleggen van 1 dwingend marktmechanisme en de verstrengeling van dit mechanisme met de grondwet. Goed beschouwd, heeft het in stand houden van dit marktmechanisme in veel gevallen voorrang op de rechten van de EU burger.

Dit klinkt eerder als een principezaak.
Ik meen ook dat de eerste bepaling van de grondwet over de rechten van de mens gaan, maar ik heb de letterlijke tekst niet gelezen.
Meer marktmechanisme is voor mij een argument vóór.
quote:
- Verplichte (en toenemende) defensie investeringen (als je vrede hoog in het vaandel hebt, dan zorg je m.i. niet voor een groot Europees leger)

Europees leger is voor mij ook een argument vóór, maar dat wist je al.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 01-06-2005 19:07 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 1 juni 2005 15:14 schreef Laura het volgende:
Ik heb vanochtend TEGEN gestemd


ik vanmiddag



de laar
Usericon van de laar
Posted 01-06-2005 20:02 by de laar Profiel van de laar

En ik zojuist.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-06-2005 20:21 by Snaack Profiel van Snaack

Voor.


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 01-06-2005 20:32 by A. Profiel van A.

Tegen.


Welcome to the Atrocity Exhibition


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 01-06-2005 20:33 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

Tegen.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 01-06-2005 20:33 by Chantalie Profiel van Chantalie

Tegen.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-06-2005 20:35 by Snaack Profiel van Snaack

Sterf



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 01-06-2005 20:36 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Tegen.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-06-2005 20:40 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Tegen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 01-06-2005 20:41 by Brujo Profiel van Brujo

VoorVoorVoor!


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 01-06-2005 20:46 by Schaep Profiel van Schaep

Tegen.

Jezus, dat was nog ingewikkelder dan ik dacht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2005 20:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 1 juni 2005 20:46 schreef Schaep het volgende:
Tegen.

Jezus, dat was nog ingewikkelder dan ik dacht.
Dat knopje indrukken is idd knap lastig.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 01-06-2005 20:48 by Brujo Profiel van Brujo

had dan liever niet gestemd..


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 01-06-2005 20:49 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 1 juni 2005 20:47 schreef kwelgeest het volgende:
Dat knopje indrukken is idd knap lastig.


Die plaat was heel groot en de knopjes waren maar heel klein.

Toch spannend.


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 01-06-2005 21:01 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

NEEEEEEEEEEEEEEE



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen