IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Europeesche Verkiezingen 10 Juni 2004 Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 19:47 by Chelman Profiel van Chelman

Maar het woordje Amendementen zegt het al....er was al iets waarop ze van toepassing waren nl. een grondwet en die stamt uit 1787


Nederland was niet laat aangezien zij bij mijn weten de derde grondwet ter wereld hebben...1798.

De tweede was uiteraard Polen die reeds op 3 Mei 1791 een grondwet ratificeerde....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 19:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 19:44 schreef ghoulliette het volgende:
zwijgen is instemmen.


Blanco is NIET zwijgen.


xposX anders draag je je stem over aan mij.


nee laat maar ik mag toch al 2 keer stemmen. Twee keer op de liberale fractie uiteraard.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 19:50 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 24 mei 2004 19:47 schreef Chelman het volgende:
Maar het woordje Amendementen zegt het al....er was al iets waarop ze van toepassing waren nl. een grondwet en die stamt uit 1787


Nederland was niet laat aangezien zij bij mijn weten de derde grondwet ter wereld hebben...1798.

De tweede was uiteraard Polen die reeds op 3 Mei 1791 een grondwet ratificeerde....

ja maar wanneer het volk slechts blanke rijke mannen bevat is het toch allemaal gebakken lucht.

de grondwet van Thorbecke komt uit 1848 trouwens.

Had al zo'n vermoeden dat het Polen zou zijn nog zo'n toonbeeld van democratie


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 19:50 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 24 mei 2004 19:49 schreef Chelman het volgende:
Blanco is NIET zwijgen.
.

Het is niets zeggen...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2004 19:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 mei 2004 19:49 schreef Chelman het volgende:
Blanco is NIET zwijgen.



Is NIET gaan stemmen, dus fysiek niet naar de stemlokaal gaan, het zelfde als blanco stemmen (dus een niet ingevuld stembiljet in detrommel deponeren)?

Ik ben trouwens een tegenstander van beide. mensen lopen het hele jaar te klagen, nu kunnen ze hun beperkte invloed doen gelden en dan laat een dele het afweten. en ik vrees dat het overgrote deel te lamlendig is om zich te verdiepen en een weloverwogen keus te maken (ook al is dat idd niet makkelijk).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 19:54 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 19:50 schreef ghoulliette het volgende:
ja maar wanneer het volk slechts blanke rijke mannen bevat is het toch allemaal gebakken lucht.


Natuurlijk niet. Je moet het e.e.a. in de context van zijn tijd zien.

quote:

de grondwet van Thorbecke komt uit 1848 trouwens.



Maar is niet de eerste....

quote:

Had al zo'n vermoeden dat het Polen zou zijn nog zo'n toonbeeld van democratie


Niet dan?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 19:54 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

is wel een verschil toch? Je wordt als blanco stemmer toch wel bij het opkomst percentage gerekend lijkt me. En dus ben je onderdeel van de verdeel sleutel.


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 24-05-2004 19:56 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:
Op 24 mei 2004 19:54 schreef ghoulliette het volgende:
is wel een verschil toch? Je wordt als blanco stemmer toch wel bij het opkomst percentage gerekend lijkt me. En dus ben je onderdeel van de verdeel sleutel.


ja als ik me niet vergis is niet stemmen, stemmen op de grootste partij, als je blanco stmet stem je echt niet.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 19:58 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 19:53 schreef attila_de_hun het volgende:
Is NIET gaan stemmen, dus fysiek niet naar de stemlokaal gaan, het zelfde als blanco stemmen (dus een niet ingevuld stembiljet in detrommel deponeren)?

Ik ben trouwens een tegenstander van beide. mensen lopen het hele jaar te klagen, nu kunnen ze hun beperkte invloed doen gelden en dan laat een dele het afweten. en ik vrees dat het overgrote deel te lamlendig is om zich te verdiepen en een weloverwogen keus te maken (ook al is dat idd niet makkelijk).


Nee. Het is niet hetzelfde. Blanco stemmen wordt WEL bij de opkomst geteld maar NIET bij de resultaat.

Ik ben tegen 'NIET stemmen' maar zeker wel voor 'BLANCO stemmen'. Waarom zou je je principes verloochenen indien je in GEEN van de geboden partijen kan vinden? Een BLANCO stem is waardevol aangezien het wel een signaal afgeeft dat er een groep binnen de bevolking is die zich in geen van de geboden oplossingen kan vinden en dat is een belangrijk signaal.

Zelf ben ik natuurlijk meer een pragmatist en zou zelf nooit BLANCO stemmen aangezien ik niet de risico wil lopen dat allerlei SP/GL tuig te veel zetels gaat krijgen maar ik ben dan een ruggegraatsloze kwal.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 19:58 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 24 mei 2004 19:54 schreef Chelman het volgende:
Natuurlijk niet. Je moet het e.e.a. in de context van zijn tijd zien.


dan was Frankrijk ook een democratie

quote:

Maar is niet de eerste....


In 1848 kreeg Nederland zijn eerste echte grondwet en werd besloten om elk jaar een Troonrede te houden (http://www.despin.net/lessen/prinsjesdag/)

die in 1798 was trouwens meer een Franse grondwet in Nederland dan een nederlandse grondwet.

Uber democratisch die fransen

quote:

Niet dan?

euh, waar ging het ook al weer over...

oja: bij Polen denk ik aan Lijmsnuivende kinderen, aan de speelbal van Duitsland en Rusland. Polen is niet eens altijd een staat geweest, verschlonden, opgegegten door die grote boze gemeneriken.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 24-05-2004 19:59]


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 24-05-2004 19:59 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:
Op 24 mei 2004 19:58 schreef Chelman het volgende:
Nee. Het is niet hetzelfde. Blanco stemmen wordt WEL bij de opkomst geteld maar NIET bij de resultaat.

Ik ben tegen 'NIET stemmen' maar zeker wel voor 'BLANCO stemmen'. Waarom zou je je principes verloochenen indien je in GEEN van de geboden partijen kan vinden? Een BLANCO stem is waardevol aangezien het wel een signaal afgeeft dat er een groep binnen de bevolking is die zich in geen van de geboden oplossingen kan vinden en dat is een belangrijk signaal.

Zelf ben ik natuurlijk meer een pragmatist en zou zelf nooit BLANCO stemmen aangezien ik niet de risico wil lopen dat allerlei SP/GL tuig te veel zetels gaat krijgen maar ik ben dan een ruggegraatsloze kwal.



Ik heb zelf al eens blanco gestemd, maar vond dat toch een beetje jammer, maar ja heb de vorige keer pvda gestemd, ook een beetje jammer als je der overnadenkt.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 20:04 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 19:58 schreef ghoulliette het volgende:
dan was Frankrijk ook een democratie



Nee....zij pleurden hun tegenstaanders onder de guillotine...
quote:

In 1848 kreeg Nederland zijn eerste echte grondwet en werd besloten om elk jaar een Troonrede te houden (http://www.despin.net/lessen/prinsjesdag/)

die in 1798 was trouwens meer een Franse grondwet in Nederland dan een nederlandse grondwet.

Uber democratisch die fransen


Als we het over formaliteiten hebben dan is en blijft die van 1798 de eerste ondanks de lichte Kikkerinvloeden.


quote:

oja: bij Polen denk ik aan Lijmsnuivende kinderen, aan de speelbal van Duitsland en Rusland. Polen is niet eens altijd een staat geweest, verschlonden, opgegegten door die grote boze gemeneriken.


Polen heeft veel problemen maar straatkinderen zijn er niet een van en zijn het nooit geweest.

Ach...we hebben voor 120 jaar onze onafhankelijkheid verloren. Dat valt nog wel mee als je bedenkt dat de Poolse staat al pakweg vanaf 950 bestaat.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2004 20:06 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 mei 2004 19:58 schreef Chelman het volgende:
Waarom zou je je principes verloochenen indien je in GEEN van de geboden partijen kan vinden? Een BLANCO stem is waardevol aangezien het wel een signaal afgeeft dat er een groep binnen de bevolking is die zich in geen van de geboden oplossingen kan vinden en dat is een belangrijk signaal.

Zelf ben ik natuurlijk meer een pragmatist en zou zelf nooit BLANCO stemmen aangezien ik niet de risico wil lopen dat allerlei SP/GL tuig te veel zetels gaat krijgen maar ik ben dan een ruggegraatsloze kwal.


ach, dat laatse zal wel meevallen. Je kunt ook natuurlijk stemmen omdat je, zoals jij zelf al aangeeft , niet echt voor een bepaalde partij bent maar wilt dat een andere partij het NIET gaat maken. Je ziet het toch ALTIJD bij de verkiezingen in Nl. SP heeft bij de tussentijdse peilingen altijd meer zetels dan bij het moment supreme. Dat komtomdat een deel wilt dat bijv het CDA NIET de grootste partij wordt en dus op het PVDA stemt. maar bij europese verkiezingen is de opkomst altijd erg laag en op die grope doelde ik met name. Blanco stemmen is toch een "gevaarlijke" gok lijkt me.Je lege stem kan dan de partij steunen die je het meest verafschuwt.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 24-05-2004 20:29 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 24 mei 2004 19:44 schreef ghoulliette het volgende:
zwijgen is instemmen.


nee, stemmen is toestemmen


quote:
Op 24 mei 2004 19:49 schreef Chelman het volgende:
Blanco is NIET zwijgen.

xposX anders draag je je stem over aan mij.

nee laat maar ik mag toch al 2 keer stemmen. Twee keer op de liberale fractie uiteraard.


hehehe, 2 keer?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 20:31 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 20:29 schreef XPositiveX het volgende:

hehehe, 2 keer?


Pools paspoort en een Nederlands paspport


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2004 20:33 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 mei 2004 20:31 schreef Chelman het volgende:
Pools paspoort en een Nederlands paspport

wat?? kan dat ? ongelooflijk! leuk voor jou natuurlijk maar dat moet dus onmiddellijk opgeheven worden.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 20:38 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 20:33 schreef attila_de_hun het volgende:
wat?? kan dat ? ongelooflijk! leuk voor jou natuurlijk maar dat moet dus onmiddellijk opgeheven worden.


Tsja...ik denk dat ze er niet echt werk van maken aangezien er echt niet heel veel mensen zijn met 2 EU paspoorten en er ook geen zullen bijkomen aangezien het nu geen toegevoegde waarde meer heeft...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2004 20:41 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 mei 2004 20:38 schreef Chelman het volgende:
Tsja...ik denk dat ze er niet echt werk van maken aangezien er echt niet heel veel mensen zijn met 2 EU paspoorten en er ook geen zullen bijkomen aangezien het nu geen toegevoegde waarde meer heeft...


ja, nogmaals, ik vind het leuk voor jou en gun je het je ook wel maar het blijft niet eerlijk. hoe weinig mensen er ook gebruik van maken.
tenzij jij natuurlijk ook in twee landen belasting betaald. maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-05-2004 20:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Iemand met 2 paspoorten (1 nog wel uit een ontwikkelingsland) zal natuurlijk wel links gaan stemmen ....


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2004 20:44 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 mei 2004 20:42 schreef Jenje het volgende:
Iemand met 2 paspoorten (1 nog wel uit een ontwikkelingsland) zal natuurlijk wel links gaan stemmen ....


zie tweede post van boven voor het weinig verrassende resultaat.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 20:45 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 20:41 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, nogmaals, ik vind het leuk voor jou en gun je het je ook wel maar het blijft niet eerlijk. hoe weinig mensen er ook gebruik van maken.



Je hebt gelijk maar de rompslomp die het mee zich mee zou brengen weegt niet op tegen de voordelen...

Over mijn belastingzaken geef ik geen commentaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 24-05-2004 21:24 by Manifest Profiel van Manifest

Valsspeler!
Erg moeilijk om te kiezen voor een bepaalde partij. Ik stem denk gewoon maar blanco..


F*ck hippies


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-05-2004 22:22 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 24 mei 2004 19:59 schreef Phlegyas het volgende:
Ik heb zelf al eens blanco gestemd, maar vond dat toch een beetje jammer, maar ja heb de vorige keer pvda gestemd, ook een beetje jammer als je der overnadenkt.
Inderdaad een beetje jammer.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-05-2004 22:23 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 24 mei 2004 20:31 schreef Chelman het volgende:
Pools paspoort en een Nederlands paspport
Gelukkig stem je op de goede partij.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-05-2004 22:23 by M. Profiel van M.

Als ik mijn stembiljet nog kan vinden wordt het VVD.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen