|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: jazeker! maar..Brabant/Utrecht... Bruce Banner |
|
Utrecht is maar 1,5 uur trein vanaf grunn'n |
|
2 dacht ik.. maar dan ben ik slechts op het station... Bruce Banner |
|
quote: Lijkt me wel leuk, ik speel bas/ tracht bas te spelen trouwens Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Illusione, wat voor powermetal zat je aan te denken? Bruce Banner |
|
Ik speel trouwens gitaar, maar ik denk niet dat ik op een hoog genoeg niveau zit. etcetera |
|
gezocht: zanger/zangeres voor beginnende band. genre; life of agony, metallica. bellen na 18.00 uur naar: 06-53833635 omgeving meppel. oefenen op dinsdagavond. edit; typfout [Dit bericht is gewijzigd door cerridwen op 06-10-2004 17:19] we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven |
|
quote: Ik moet toch dit topic eens vaker openen zie ik wel.. Tja, wat voor.. dat hangt wat van de muzikanten af, uiteraard. Gooi maar eens een balletje op. Symphonisch, dat dan weer wel. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
keertje jammen? Bruce Banner |
|
It's a deal. Waar en wanneer ? [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
eerst doom maken jij |
|
quote: Laat ik even dit moment aangrijpen om wat vragen te stellen die reeds lang in mijn sluitspier zaten te branden. a. Wat bedoelt men in godesherennaam met 'symphonisch'? En dan bedoel ik *concreet* de *muzikale* en *compositorische* invulling, dus geen gelul over een kamerbreed keyboardtapijt of iets dergelijks. b. Waarom toch klinkt de meeste muziek die als symphonisch betiteld wordt zo godsgruwelijk onmeunig klerelijend gay?? Ieder z'n meug en shit, maar als ik ergens 'symphonisch' zie staan is dat een reden om er ver vandaan te blijven, puur op empirische basis. Ik bedoel, zie je 'symphonische black metal' staan en krijg je Mystic Circle/Hecate Enthroned/Bal-Sagoth (), het idéééee alleen al. En al die 'symphonische' power metal bands klinken mij als liftmuziek in de oren. Jawel heren, liftmuziek. Nee het is geen onwil: liftmuziek. Dusseh, verlicht mij . [Dit bericht is gewijzigd door M. op 06-10-2004 23:04] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Symphonisch is, in mijn visie, een kwestie van interpretatie, dus, hierbij, MIJN interpretatie.. a) Symphonie: Veelstemmige muziek zonder directe solo partijen. Oftewel, zoals je het uitdrukt, een 'tapijt' van muziek.. toetsen, bas en gitaar die samen (vaak met tegenmelodieen) een groot geheel vormen.. een vrij aardig voorbeeld daarvan vind ik Rhapsody. Misschien niet jouw smaak, maar wel een uitstekend voorbeeld. Muzikale invulling daarvan hangt, zoals ik al zei, af van de muzikanten.. de een prefereert de ene sfeer, de andere.. de andere. b) Veel klassieke muziek is ook symfonisch.. het is en blijft allemaal een kwestie van invulling.. Rhapsody, Dimmu Borgir, Metallica S&M, om even wat voorbeelden aan te halen die de meesten wel kennen. Er zijn geen specifieke muzikale eisen aan de term 'symfonisch', hoewel het gebruik van tegenmelodien vaak wel een karakteristiek is van 'symfonie'. Tegengestelde tempos, varierende toonladders, etc, etc.. als je het heel kritisch bekijkt, is iets al heel snel 'symfonisch'. Helaas wordt het vaak gezien als 'een heleboel toetspartijen door elkaar', iets waar ik het zelf NIET mee eens zijn, en dan ben ik nog toetsenist ook. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Oh ja, vaak is het onderbrengen van kwinten en tertsen van de ene partij bij de andere partij een vrij 'standard practice' als het over symfonisch gaat.. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Ja, maar hier is m'n punt, je noemt bv. S&M van Metallica als een 'symphonische' CD. Maarreh, ik vind zelf dus dat dat orkest helemaal niets aan die nummers toevoegt. Het is gewoon een laagje achter de muziek, je had het net zo goed met een AKAI-keyboardje kunnen doen. a. het orkest is dus in dit geval (en vaak bij andere bands die zoiets doen ook) vrij zinloos en overbodig, omdat het muzikaal/compositorisch niets doet, wat een simpel keyboard ook niet kan doen b. ik heb vaak het gevoel dat die 'symphoniciteit' alleen maar een laagje is *achter* of *onder* de gitaarpartijen door, een stukje 'flavouring' dus. Mijns inziens wordt de term hierdoor overbodig, immers, een vrij pretentieuze toevoeging als 'symphonisch' zou toch moeten duiden op een muzikaal/compositorisch verschil met 'niet symphonische' muziek. Als dan blijkt dat het slechts een extra laagje wordt, wat is dan nog het bestaansrecht van het serieus gebruik van die term? Aldus mijn overwegingen... niet dat een definitief antwoord nou mogelijk is, maar ik vind het maar een rare en veelal onnodige term, dat 'symphonisch'. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik ben het helemaal met je eens. S&M is een voorbeeld dat ik noemde, jazeker, maar ik ben het ook eens met je opmerking dat het weinig toegevoegd. Het was dan ook niet het beste voorbeeld. Rhapsody, daarentegen, is wel een goeie. Blind Guardian ook, overigens. Als de overige partijen alleen een laagje toevoegen aan de gitaren, is het voor mij niet symfonisch.. de partijen moeten met elkaar verbonden zijn.. elkaar opvangen waar de ander valt, om het zo te zeggen.. een weefsel van tonen en geluid. Het is en blijft een kwestie van smaak, echter. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Hm, ja, fors & behoorlijk. Welke death of black metal zou jij als symphonisch betitelen? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Illusione: Ik ben op zich wel geinteresseerd, omdat ik toch wel van het genre houd en omdat misschien wel in de buurt is. Maar wat voor niveau muzikanten zoek je? etcetera |
|
'T eerste wat bij mij binnenschiet is Dimmu Borgir, en dan voornamelijk het laatste album. De definitie van 'black' en 'death' ontgaat mij vaak, dus laat ik gewoon wat aanhalen waarvan ik denk 'Dat vind ik nou symfonisch': Therion Sirenia Sonata Arctica Dream Theater Oh ja, ik zuig trouwens ongelooflijk in het onthouden van namen.. ik weet nog wel wat muziek die goed zou passen, maar ik zou van m'n leven niet de namen kunnen herinneren.. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Improvisatie, creativiteit en enige muziektheorie kennis zouden wel fijn zijn. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Ik schiet nogal tekort met mijn kennis van muziektheorie, helaas. etcetera |
|
Kun je op gehoor spelen ? [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: geen idee. Groningen? Ik kan ook wel een keer naar Utrecht of waar je dan ook woont komen. quote: leuk kan ik niet, ligt me niet, wil ik niet. Sorry voor het verspillen van je tijd Bruce Banner |
|
quote: Groningen ? Ik woon in Eindhoven.. laten we maar ergens halverwege afspreken ofzo.. En die doom opmerking was voor mij, meen ik.. Jenje krijgt nog wat van mij, als ik het eenmaal af krijg. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |