|
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Anders ga je er ook nog serieus op in |
|
Ik ben eigenlijk nooit heel veel met muziek bezig geweest. Vroeger luisterde ik naar pop en dance, maar kreeg wel ietwat rockinvloeden binnen via men pa ... nuja, Rolling Stones, Beatles, Joe Cocker, Bruce Springsteen en zo, op zich niet zo dicht bij metal, maar toch, dichter dan bvb Sylver of Kate Ryan. Op men 18 alleen gaan wonen, en ergens beginnen doorflippen. Toen ben ik gediagnoseerd (geen flauw idee of dat een echt woord is) met manish-depressiviteit. En had zo de gewoonte in men depressieve buien wat Evanescence te spelen. Dan via Evanescence belandt bij Nightwish en Sonata Arctica. Daar wat toffe metalheads leren kennen, en men vriendin. Zo dan meer naar metal gaan luisteren, en meer en meer bands leren kennen. Eerst exclusief power metal, tegenwoordig zowat vanalles en nog wat eigenlijk (men vriendin zit me constant weer andere melo death bands door te spelen die ik toch eens moet nazien ) En ik weet niet, maar op een gegeven moment ben ik gewoon gestopt met pillen slikken, en tegen alle verwachtingen zijn men manische en depressieve buien niet meer teruggekomen. Dus ik geloof eigenlijk wel dat Metal mij genezen heeft. Nuja, voordat ik naar metal luisterde, en wel pillen slikte werkten die pillen eigenlijk ook maar half de tijd. Dus ja, ik denk dat zonder metal, ik rond deze tijd, ofwel van een dak gesprongen zou zijn met het idee van: Ik kan vliegen. Ofwel met het idee: ik ben waardeloos. Dat is het zowat denk ik. Tegenwoordig luister ik zowat constant naar metal. Ik gok iets van een 6-8 uur per dag. Praktisch altijd als ik niet in de les zit of sleep. Metal houdt mij bij men verstand dus eigenlijk. Als ik meer dan 1 dag zonder men muziek moet doorbrengen flip ik volledig door. |
|
Wat een topic vol gezever. Metal krijgt weer veel te veel eer. Waarom vind je leuk wat je leuk vindt? Waarom vind je de een knap en de ander lelijk. Waarom lust je geen pindakaas en wel jam? Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Smaak. Niets echt iets wat je zelf bepaalt, het is in mijn optiek onderdeel van je individu. Er moeten nu eenmaal verschillende mensen zijn die van verschillende dingen houden, anders zou het verdomd saai zijn. Ik kan hier wel gaan lopen brullen dat ik houd van het sinistere en agressieve, het exclusieve en het alternatieve, maar ik houd maar van metal om 1 ding. Juist, omdat het gaaf is. [Dit bericht is gewijzigd door Phygor op 08-06-2006 22:26] Penumbra hoards ye, God of revulsion |
|
quote: Wat een onzin. Ik luister iig geen metal omdat ik het geluid van een gitaar met distortion zo bekoorlijk vind. Metal is moordlust omgezet in muziek. Alle metal die dat niet is is overbodig pretentieus gedoe. SCUM FUCK |
|
quote: Ja, ik wilde gisteren dan ook mijn bejaarde buurvrouw vermoorden nadat ik een nummer van Sonata Arctica had beluisterd. spelfout weggehaald... |
|
Je was jaloers dat ze aan de buurman zat? |
|
quote: En Sonata Arctica is toch zo'n kutband... heeft helemaal niks met metal te maken toch? Waar is mijn moordlust? |
|
quote: Ik luister altijd binnen in het huis metal met de deur op slot, voordat ik ook in de moordlust kom.. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
quote: Grappig, ik vind je best wel overkomen als een scene-warrior eigenlijk |
|
Bij mij is het begonnen op een welliswaar wat latere leeftijd, nl. 18. Ik hoorde thuis een juist vers gedownloade metal-cd met allerlei groepen, en was direct verkocht. Nu luister ik al een 3-4 jaar erna en ben er gepassioneerd door. Ook als gitarist vind ik metal dan ook een van de beste muziekgenres kwa instrumenteel werk. Ook is metal een vrij ontoegankelijk genre dat door inderdaad 99,99999% van het mensenvolk als herrie wordt aanzien, maar wij zien eigenlijk echt de schoonheid en techniciteit in die muziek. ow ja mijn top 10 metalbands: (oude) metallica, ensiferum, windir, dimmu borgir, blind guardian, slayer, sonata arctica, summoning, paradise lost, amon amarth,.... wat nog maar eens bewijst hoe groot de variëteit binnen metal wel kan zijn. |
|
quote: Nee, je bedoelt: ".... wat nog maar eens bewijst hoe open-minded ik ben, dat ik dit allemaal trek. Aanbid mij!". Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Transformer scene ftw? |
|
Zal mijn historie ook even vertellen: Ik begon met Madonna, toen Roxette en Bryan Adams, daarna Guns n Roses en Metallica, vervolgens AC/DC en Iron Maiden en toen steeds het hardere werk. Vanaf mn 13e mocht ik naar festivals en concerten, dus toen kwam het beest in mij los hihi. |
|
Ik heb de metal afgezworen. Tegenwoordig ben ik helemaal into de Gordon scene. |
|
quote: iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote:zucht en joling dan? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Nee man die is vet homo!! |
|
Gordon is hetero zekers Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Duh daarom zei ik het ook, apie |
|
quote:Wat een lang zwets verhaal om te laten zien dat je kutmuziek luistert zeg. |
|
quote:O RLY Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: |
|
Waarom sluiten ze dit soort topics niet, of zet het dan in het onzin gedeelte, het gaat helemaal nergens over |
|
quote: ik hou van lange verhalen. Wat doe jij hier op een metalforum als je deze bands kutmuziek vindt? |
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |