IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Waarom metal ? Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 08-06-2006 8:44 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2006 23:30 schreef Oud Vuil het volgende:
Nee, geen idee.


Ik ook niet. De scene is mij altijd ontgaan.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-06-2006 11:03 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 7 juni 2006 23:35 schreef Oud Vuil het volgende:
Vroeger een beetje, maar ik lig er al een jaar of 10 vreselijk uit. Bevalt me prima.


Anders ga je er ook nog serieus op in


Sneltrekker
Usericon van Sneltrekker
Posted 08-06-2006 22:07 by Sneltrekker Wijzig reactieProfiel van SneltrekkerQuote dit berichthttp://sneltrekker.sin.khk.be/blog/

Ik ben eigenlijk nooit heel veel met muziek bezig geweest.

Vroeger luisterde ik naar pop en dance, maar kreeg wel ietwat rockinvloeden binnen via men pa ... nuja, Rolling Stones, Beatles, Joe Cocker, Bruce Springsteen en zo, op zich niet zo dicht bij metal, maar toch, dichter dan bvb Sylver of Kate Ryan.

Op men 18 alleen gaan wonen, en ergens beginnen doorflippen. Toen ben ik gediagnoseerd (geen flauw idee of dat een echt woord is) met manish-depressiviteit. En had zo de gewoonte in men depressieve buien wat Evanescence te spelen.

Dan via Evanescence belandt bij Nightwish en Sonata Arctica. Daar wat toffe metalheads leren kennen, en men vriendin. Zo dan meer naar metal gaan luisteren, en meer en meer bands leren kennen. Eerst exclusief power metal, tegenwoordig zowat vanalles en nog wat eigenlijk (men vriendin zit me constant weer andere melo death bands door te spelen die ik toch eens moet nazien )

En ik weet niet, maar op een gegeven moment ben ik gewoon gestopt met pillen slikken, en tegen alle verwachtingen zijn men manische en depressieve buien niet meer teruggekomen. Dus ik geloof eigenlijk wel dat Metal mij genezen heeft.

Nuja, voordat ik naar metal luisterde, en wel pillen slikte werkten die pillen eigenlijk ook maar half de tijd. Dus ja, ik denk dat zonder metal, ik rond deze tijd, ofwel van een dak gesprongen zou zijn met het idee van: Ik kan vliegen. Ofwel met het idee: ik ben waardeloos.

Dat is het zowat denk ik. Tegenwoordig luister ik zowat constant naar metal. Ik gok iets van een 6-8 uur per dag. Praktisch altijd als ik niet in de les zit of sleep.

Metal houdt mij bij men verstand dus eigenlijk. Als ik meer dan 1 dag zonder men muziek moet doorbrengen flip ik volledig door.



Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 08-06-2006 22:26 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

Wat een topic vol gezever. Metal krijgt weer veel te veel eer. Waarom vind je leuk wat je leuk vindt? Waarom vind je de een knap en de ander lelijk. Waarom lust je geen pindakaas en wel jam?
Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Smaak. Niets echt iets wat je zelf bepaalt, het is in mijn optiek onderdeel van je individu. Er moeten nu eenmaal verschillende mensen zijn die van verschillende dingen houden, anders zou het verdomd saai zijn.
Ik kan hier wel gaan lopen brullen dat ik houd van het sinistere en agressieve, het exclusieve en het alternatieve, maar ik houd maar van metal om 1 ding. Juist, omdat het gaaf is.

[Dit bericht is gewijzigd door Phygor op 08-06-2006 22:26]


Penumbra hoards ye, God of revulsion


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 08-06-2006 22:50 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2006 22:26 schreef Phygor het volgende:
Wat een topic vol gezever. Metal krijgt weer veel te veel eer. Waarom vind je leuk wat je leuk vindt? Waarom vind je de een knap en de ander lelijk. Waarom lust je geen pindakaas en wel jam?
Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Smaak. Niets echt iets wat je zelf bepaalt, het is in mijn optiek onderdeel van je individu. Er moeten nu eenmaal verschillende mensen zijn die van verschillende dingen houden, anders zou het verdomd saai zijn.
Ik kan hier wel gaan lopen brullen dat ik houd van het sinistere en agressieve, het exclusieve en het alternatieve, maar ik houd maar van metal om 1 ding. Juist, omdat het gaaf is.


Wat een onzin. Ik luister iig geen metal omdat ik het geluid van een gitaar met distortion zo bekoorlijk vind. Metal is moordlust omgezet in muziek. Alle metal die dat niet is is overbodig pretentieus gedoe.


SCUM FUCK


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-06-2006 8:59 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2006 22:50 schreef Duxmortem het volgende:
Metal is moordlust omgezet in muziek.


Ja, ik wilde gisteren dan ook mijn bejaarde buurvrouw vermoorden nadat ik een nummer van Sonata Arctica had beluisterd.


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-06-2006 9:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je was jaloers dat ze aan de buurman zat?


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 09-06-2006 9:53 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 9 juni 2006 8:59 schreef varanus het volgende:
Ja, ik wilde gisteren dan ook mijn bejaarde buurvrouw vermoorden nadat ik een nummer van Sonata Arctica had beluisterd.

En Sonata Arctica is toch zo'n kutband... heeft helemaal niks met metal te maken toch? Waar is mijn moordlust?



Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 09-06-2006 12:20 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2006 9:53 schreef Skyggesang het volgende:
En Sonata Arctica is toch zo'n kutband... heeft helemaal niks met metal te maken toch? Waar is mijn moordlust?


Ik luister altijd binnen in het huis metal met de deur op slot, voordat ik ook in de moordlust kom..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 10-06-2006 14:01 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 8 juni 2006 8:44 schreef Argus het volgende:
Ik ook niet. De scene is mij altijd ontgaan.


Grappig, ik vind je best wel overkomen als een scene-warrior eigenlijk


Windir
Usericon van Windir
Posted 09-10-2006 0:31 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

Bij mij is het begonnen op een welliswaar wat latere leeftijd, nl. 18. Ik hoorde thuis een juist vers gedownloade metal-cd met allerlei groepen, en was direct verkocht. Nu luister ik al een 3-4 jaar erna en ben er gepassioneerd door. Ook als gitarist vind ik metal dan ook een van de beste muziekgenres kwa instrumenteel werk.
Ook is metal een vrij ontoegankelijk genre dat door inderdaad 99,99999% van het mensenvolk als herrie wordt aanzien, maar wij zien eigenlijk echt de schoonheid en techniciteit in die muziek.

ow ja mijn top 10 metalbands: (oude) metallica, ensiferum, windir, dimmu borgir, blind guardian, slayer, sonata arctica, summoning, paradise lost, amon amarth,.... wat nog maar eens bewijst hoe groot de variëteit binnen metal wel kan zijn.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-10-2006 0:41 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 0:31 schreef Windir het volgende:
Bij mij is het begonnen op een welliswaar wat latere leeftijd, nl. 18. Ik hoorde thuis een juist vers gedownloade metal-cd met allerlei groepen, en was direct verkocht. Nu luister ik al een 3-4 jaar erna en ben er gepassioneerd door. Ook als gitarist vind ik metal dan ook een van de beste muziekgenres kwa instrumenteel werk.
Ook is metal een vrij ontoegankelijk genre dat door inderdaad 99,99999% van het mensenvolk als herrie wordt aanzien, maar wij zien eigenlijk echt de schoonheid en techniciteit in die muziek.

ow ja mijn top 10 metalbands: (oude) metallica, ensiferum, windir, dimmu borgir, blind guardian, slayer, sonata arctica, summoning, paradise lost, amon amarth,.... wat nog maar eens bewijst hoe groot de variëteit binnen metal wel kan zijn.

Nee, je bedoelt: ".... wat nog maar eens bewijst hoe open-minded ik ben, dat ik dit allemaal trek. Aanbid mij!".


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 09-10-2006 0:52 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

quote:
Op 10 juni 2006 14:01 schreef Burzum het volgende:
Grappig, ik vind je best wel overkomen als een scene-warrior eigenlijk


Transformer scene ftw?


missmoonlight
Usericon van missmoonlight
Posted 09-10-2006 15:39 by missmoonlight Wijzig reactieProfiel van missmoonlightQuote dit bericht

Zal mijn historie ook even vertellen:
Ik begon met Madonna, toen Roxette en Bryan Adams, daarna Guns n Roses en Metallica, vervolgens AC/DC en Iron Maiden en toen steeds het hardere werk. Vanaf mn 13e mocht ik naar festivals en concerten, dus toen kwam het beest in mij los hihi.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-10-2006 15:44 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik heb de metal afgezworen.

Tegenwoordig ben ik helemaal into de Gordon scene.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 09-10-2006 15:49 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 0:41 schreef M. het volgende:
Nee, je bedoelt: ".... wat nog maar eens bewijst hoe open-minded ik ben, dat ik dit allemaal trek. Aanbid mij!".


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-10-2006 15:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 15:44 schreef Burzum het volgende:
Ik heb de metal afgezworen.

Tegenwoordig ben ik helemaal into de Gordon scene.
zucht en joling dan?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-10-2006 15:50 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 9 oktober 2006 15:49 schreef spectre het volgende:
zucht en joling dan?


Nee man die is vet homo!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-10-2006 15:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Gordon is hetero zekers


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-10-2006 15:51 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 9 oktober 2006 15:51 schreef spectre het volgende:
Gordon is hetero zekers


Duh daarom zei ik het ook, apie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-10-2006 15:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 0:31 schreef Windir het volgende:
Bij mij is het begonnen op een welliswaar wat latere leeftijd, nl. 18. Ik hoorde thuis een juist vers gedownloade metal-cd met allerlei groepen, en was direct verkocht. Nu luister ik al een 3-4 jaar erna en ben er gepassioneerd door. Ook als gitarist vind ik metal dan ook een van de beste muziekgenres kwa instrumenteel werk.
Ook is metal een vrij ontoegankelijk genre dat door inderdaad 99,99999% van het mensenvolk als herrie wordt aanzien, maar wij zien eigenlijk echt de schoonheid en techniciteit in die muziek.

ow ja mijn top 10 metalbands: (oude) metallica, ensiferum, windir, dimmu borgir, blind guardian, slayer, sonata arctica, summoning, paradise lost, amon amarth,.... wat nog maar eens bewijst hoe groot de variëteit binnen metal wel kan zijn.
Wat een lang zwets verhaal om te laten zien dat je kutmuziek luistert zeg.


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-10-2006 15:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 15:51 schreef Burzum het volgende:
Duh daarom zei ik het ook, apie
O RLY


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-10-2006 15:53 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 9 oktober 2006 15:53 schreef spectre het volgende:
O RLY


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 09-10-2006 17:41 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

Waarom sluiten ze dit soort topics niet, of zet het dan in het onzin gedeelte, het gaat helemaal nergens over


Windir
Usericon van Windir
Posted 09-10-2006 20:40 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 15:52 schreef Jenje het volgende:
Wat een lang zwets verhaal om te laten zien dat je kutmuziek luistert zeg.


ik hou van lange verhalen. Wat doe jij hier op een metalforum als je deze bands kutmuziek vindt?


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen