IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Waarom metal ? Vorige pagina | Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 29-06-2005 9:43 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik luister metal omdat ik daarin de depressieve en agressieve gevoelens vind die ik zelf ook heb.


Zenial


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 9:46 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 9:43 schreef Zenial het volgende:
Ik luister metal omdat ik daarin de depressieve en agressieve gevoelens vind die ik zelf ook heb.


Mooi antwoord.

@ Hub: hiervoor heb je dus andere referenties nodig, omdat dat een motivatie is voor naar metal te luisteren waarop ik zelf nooit zou komen omdat die voor mij niet opgaat, en duidelijk aantoont dat niet iedereen voor dezelfde reden naar metal luistert.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-06-2005 9:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 9:24 schreef campske666 het volgende:
Ja, jij wel natuurlijk. Maar dit topic is voor echte metal-heads.
En jij vind jezelf een echte metalhead? Adolf Hitler vond zichzelf ook een echte vent, maar was wel zo;n gothje dat ie zelfmoord pleegde.


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 9:54 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 9:49 schreef Jenje het volgende:
En jij vind jezelf een echte metalhead? Adolf Hitler vond zichzelf ook een echte vent, maar was wel zo;n gothje dat ie zelfmoord pleegde.


gothje ? In "der untergang" had hij anders geen zwarte lip-stick op ofzo hoor.
Onder welk label ik mezelf plak staat hier trouwens niet ter discussie.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 29-06-2005 10:00 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Nou, nog maar eens een serieus antwoord dan?

Als brugklasser luisterde ik naar hip-hop. Dat was indertijd (1986 ofzo) de nieuwste en meest opwindende muziek die er gemaakt werd. Tegenwoordig rapt zelfs Britney Spears, maar toen was dat echt heel bijzonder.

Ik luisterde in die tijd ook heel veel radio, en zo kwam ik erachter dat ik muziek met gitaren ook wel gaaf vond. Appetite for Destruction van Guns 'n Roses was mijn eerste elpee die niet hip-hop was. En zo klungelde ik een paar jaar verder in het rock-hoekje. Totdat ik op mijn uhm... zestiende een gast leerde kennen die me Pestilence en Deicide en Obituary liet horen. Ik sloeg steil achterover, zoiets gaafs had ik nog nooit gehoord.

Ik begon toen iedere dinsdag Vara's Vuurwerk op te nemen, en de nummers die ik goed vond zette ik op een verzamelbandje. Ik had mijn stijl gevonden en het heette death metal.

Inmiddels word ik door scholieren bij de bushalte al met 'mevrouw' aangesproken en zie ik er geloofwaardig uit in een mantelpak, maar ik reis nog steeds rustig half Nederland door als er een band speelt die ik graag wil zien. Waarom? Omdat ik nog steeds een stoot energie krijg als ik 'mijn' muziek goed gespeeld hoor worden. Ik heb nog steeds dagen voorpret als ik een kaartje heb voor een goed concert en ik ben als een kind zo blij wanneer ik 's nachts thuiskom met blauwe plekken op mijn schenen van een ruige moshpit. Het blijft gewoon lekker. En dat ga ik niet verder analyseren, dat accepteer ik gewoon. Sommige mensen houden van top 40 shit, ik niet. Ik hou van metal. Punt.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-06-2005 10:24 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik luister naar metal omdat ik het mooie muziek vind.

Punt. Over en uit. Einde discussie.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-06-2005 10:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Oftewel: het is muziek die je aanspreekt, dat het toevallig metal hete doet niet ter zake, al heette het gospel, dan nog had je het geluisterd omdat het pakketje van geluiden/emoties je bevalt.

Wat ik met een vorige opmerking ook al probeerde duidelijk te maken maar dat was voor ubermetalhead campske kennelijk wat te hoog gegrepen.

Al dat dramatische gedoe van metal is mijn lust en leven want het heeft mij van een gwisse zelfmoord gered, past eerder in de Oprah Winfreyshow


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 10:33 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 10:24 schreef altx het volgende:
Ik luister naar metal omdat ik het mooie muziek vind.

Punt. Over en uit. Einde discussie.



Niet echt, je schuift gewoon de vraag op. Waarom vind je iets mooi ?

quote:
Op 29 juni 2005 10:26 schreef Jenje het volgende:
Oftewel: het is muziek die je aanspreekt, dat het toevallig metal hete doet niet ter zake, al heette het gospel, dan nog had je het geluisterd omdat het pakketje van geluiden/emoties je bevalt.

Wat ik met een vorige opmerking ook al probeerde duidelijk te maken maar dat was voor ubermetalhead campske kennelijk wat te hoog gegrepen.

Al dat dramatische gedoe van metal is mijn lust en leven want het heeft mij van een gwisse zelfmoord gered, past eerder in de Oprah Winfreyshow


Dat was duidelijk te hoog gegrepen voor me, want ik had uit je eerdere post niet begrepen wat je nu hier zegt. De naam van het pakketje doet inderdaad niet terzake.
Wat wel terzake doet is dat het jou er blijkbaar om te doen is om de emoties en het dramatische element in de muziek. En dat het je de kracht geeft om je ervan te weerhouden zelfmoord te plegen zoals gothjes en hitler.
Interessant...


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 29-06-2005 10:37 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Het was door metal toch eerder de bedoeling juist wel zelfmoord te plegen?


But there is no real me: only an entity, something illusory................


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-06-2005 10:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 10:33 schreef campske666 het volgende:
Niet echt, je schuift gewoon de vraag op. Waarom vind je iets mooi ?
(...)



Tsja... Ik heb een vrij brede muzieksmaak. Ik luister alles wat ik mooi vind. Als ik een nummer voorbij hoor komen op de radio dat ik mooi vind, dan heb je kans dat ik even later een cd-winkel binnenstap en de betreffende cd scoor... Maar waarom ik iets mooi vind, I don't know...

Maar al dat gezeur over "het geeft me kracht" en zo, alsjeblieft zeg...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 10:44 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 10:39 schreef altx het volgende:


Maar al dat gezeur over "het geeft me kracht" en zo, alsjeblieft zeg...


Waarom ? Als dat zo is voor sommige mensen is dat toch mooi meegenomen .


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-06-2005 10:49 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 10:44 schreef campske666 het volgende:
Waarom ? Als dat zo is voor sommige mensen is dat toch mooi meegenomen .


Omdat dat net zo stompzinnig is als veel gaan snoepen/drinken/roken of whatever, alleen is het wat minder schadelijk voor je lichamelijke gezondheid (als je het niet te hard zet, that is)... Maar je geestelijke gezondheid is mijns inziens absoluut niet in orde als metal je ervan weerhoudt om zelfmoord te plegen. Dan zit je wel een beetje labiel in elkaar zeg maar...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-06-2005 10:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Ik ben het met Altje eens, wat een kommer en kwel, ik wil dood!


*zet gothic op*


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 10:52 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 10:49 schreef altx het volgende:
Omdat dat net zo stompzinnig is als veel gaan snoepen/drinken/roken of whatever, alleen is het wat minder schadelijk voor je lichamelijke gezondheid (als je het niet te hard zet, that is)... Maar je geestelijke gezondheid is mijns inziens absoluut niet in orde als metal je ervan weerhoudt om zelfmoord te plegen. Dan zit je wel een beetje labiel in elkaar zeg maar...


Als je van plan bent zelfmoord te plegen schort er idd wel iets aan je mentale toestand, maar als muziek je ervan kan weerhouden het te doen is het altijd wel nuttig.
Daarbuiten moet ik zeggen dat voor mezelf muziek (metal dus) wel dikwijls instaat is mijn mentale toestand te veranderen. Zo kan een klote humeur na een half uurtje metal-donder dikwijls omslaan in een goeie bui bijvoorbeeld.


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 29-06-2005 11:16 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

@ altx


Hetzelfde hier. Als ik iets mooi vind koop ik het, of dat nou Johnny Cash is of Suffocation. Ben opgegroeid met heel veel soorten muziek en heb nog steeds een brede smaak. Grappig genoeg met metal in aanraking gekomen via mijn vader. Die had vroeger een platenzaak en bestelde wel eens metal platen voor mensen. Onder het motto van: 'hey moet je dit eens horen, dit is extreem he' kreeg ik And Justice for All van Metallica en Leprosy van Death voor mijn kiezen. Sindsdien luister ik naar metal. De muziek spreekt me gewoon heel erg aan. Gewoon een kwestie van smaak denk ik.

Maar goed waarom valt de een op blond en de ander op donker? waarom houdt de een van spinazie en de ander niet?

[Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 29-06-2005 11:16]


But there is no real me: only an entity, something illusory................


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 11:22 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 11:16 schreef *Sander* het volgende:


Maar goed waarom valt de een op blond en de ander op donker? waarom houdt de een van spinazie en de ander niet?


ja... ?


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 29-06-2005 11:24 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Omdat ik er mee opgegroeid ben (oudere broer luisterde metallica, guns 'n roses, black sabbath;...)
Bovendien hoorde je dingen als Sisters of mercy ed gewoon op de radio...
Enkele van mn vriendinnen luisterde naar oftewel crappy boybands, oftewel thunderdome en House Party, maar dat verveelde al snel...
MetOOOOOOl



Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 29-06-2005 11:25 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 29 juni 2005 11:22 schreef campske666 het volgende:
ja... ?


Ik denk dat *Sander* hiermee probeert aan de geven dat er duizenden van dit soort 'waarom' vragen zijn en dat de antwoorden die erop worden gegeven nagenoeg allemaal vrij abstract zijn omdat het om gevoelsmatige kwestie's gaat.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 29-06-2005 11:33 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Dat is volkomen correct jebes


But there is no real me: only an entity, something illusory................


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 11:34 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 11:25 schreef Jebes het volgende:
Ik denk dat *Sander* hiermee probeert aan de geven dat er duizenden van dit soort 'waarom' vragen zijn en dat de antwoorden die erop worden gegeven nagenoeg allemaal vrij abstract zijn omdat het om gevoelsmatige kwestie's gaat.


Het gaat idd om gevoelsmatige kwesties, maar wil dat zeggen dat er geen antwoorden zijn op de 'waarom' vragen, of dat het niet de moeite is om er naar te zoeken ?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 29-06-2005 11:43 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 29 juni 2005 11:34 schreef campske666 het volgende:
Het gaat idd om gevoelsmatige kwesties, maar wil dat zeggen dat er geen antwoorden zijn op de 'waarom' vragen, of dat het niet de moeite is om er naar te zoeken ?


Zie mijn vorige post: Antwoorden zullen er best zijn, ze zullen alleen vrij abstract zijn.

Een voorbeeld, ik ga nu antwoord op een vraag van *Sander* geven, namelijk op de vraag 'waarom ik spinazie lekker vind':

Ik vind spinazie lekker omdat de smaak me bevalt en de structuur van de spinazie (het is lekker zacht waardoor het makkelijk eet) met uitermate goed bevalt. Maar waarom ik het lekker vind, waardoor komt het dat ik het niet 'niet-lekker' vind. Geen flauw idee.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


slome
Usericon van slome
Posted 29-06-2005 11:44 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 9:42 schreef campske666 het volgende:
Echte metal-head: iedereen die meer naar metal luistert dan naar andere muziek, behalve Jenje
Persoonlijk luister ik bitter weinig naar andere muziek omdat ik in metal genoeg variatie vind.


Hmm, ik vind dat niet echt een goede reden om andere muziek links te laten liggen. Maar dat is mijn mening, ik laat me liever niet beperken tot 1 genre.


quote:
Op 29 juni 2005 9:43 schreef Zenial het volgende:
Ik luister metal omdat ik daarin de depressieve en agressieve gevoelens vind die ik zelf ook heb.


Wtf Campske!?!

Dit vind je een mooi antwoord en als ik iets soortgelijks typ begin je met goth's te gooien

edit:
quote:
Op 29 juni 2005 10:00 schreef Aaargh het volgende:
Inmiddels word ik door scholieren bij de bushalte al met 'mevrouw' aangesproken


Same here, alleen vind ik dat absoluut geen compliment... *neemt voor om nooit meer te scheren*

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 29-06-2005 12:19]


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 11:45 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 11:43 schreef Jebes het volgende:
Zie mijn vorige post: Antwoorden zullen er best zijn, ze zullen alleen vrij abstract zijn.

Een voorbeeld, ik ga nu antwoord op een vraag van *Sander* geven, namelijk op de vraag 'waarom ik spinazie lekker vind':

Ik vind spinazie lekker omdat de smaak me bevalt en de structuur van de spinazie (het is lekker zacht waardoor het makkelijk eet) met uitermate goed bevalt. Maar waarom ik het lekker vind, waardoor komt het dat ik het niet 'niet-lekker' vind. Geen flauw idee.


Ahja...ik zie wat je bedoelt.
Maar, als je al weet dat je spinazie lekker vind door de structuur, en niet door [andere eigenschap], dan weet je wel al dat je andere dingen met een gelijkaaridge structuur waarschijnlijk ook wel kunt waarderen.
Moest je daarin geinteresseerd zijn natuurlijk.


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 11:49 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 11:44 schreef slome het volgende:
Hmm, ik vind dat niet echt een goede reden om andere muziek links te laten liggen. Maar dat is mijn mening, ik laat me liever niet beperken tot 1 genre.




T is niet zo zeer dat ik het links laat liggen, ik heb er gewoon geen behoefte aan, en er is weinig niet-metal dat me iets doet.

quote:
Op 29 juni 2005 11:44 schreef slome het volgende:

Wtf Campske!?!

Dit vind je een mooi antwoord en als ik iets soortgelijks typ begin je met goth's te gooien


mja, sorry daarvoor, ik vond gewoon dat uit jouw post zoiets kwam van "ik ben anders en niemand heeft me graag en ...", je weet wel, van die aanstellerige tohic puber aandachts-geilheid. Maar blijkbaar had ik het verkeerd begrepen. Mijn excuses.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 29-06-2005 11:50 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Ik luister zelden naar de teksten bij metal. Wat mij aanspreekt is het zware en beukende van de muziek en het heerlijke gitaargeweld.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen