IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Waarom metal ? Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-02-2009 10:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wat mij betreft ben ik er langzaam in gestroomd, via muse -> Guano Apes -> System of a down -> Slipknot (jajaja) -> Soulfly -> Sepultura etc. Maar de uiteindelijke reden dat ik het nog steeds luister (niet per se de bovengenoemde bands) is dat het muzikaal is en sfeer bevat (het wordt niet gemaakt door een aap achter een computer).

Hetzelfde respect heb ik voor muziekstijlen die ik niet per se tof vindt zoals: Jazz, Blues, Country, Flamenco, etc etc. Als er maar gevoel in zit en muziek insturmenten benut worden.

Naast dit alles voelt het af en toe gewoon goed om lekker agressieve muziek te luisteren.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-02-2009 11:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2009 10:38 schreef Dirge for november het volgende:
Wat mij betreft ben ik er langzaam in gestroomd, via muse -> Guano Apes -> System of a down -> Slipknot (jajaja) -> Soulfly -> Sepultura etc. Maar de uiteindelijke reden dat ik het nog steeds luister (niet per se de bovengenoemde bands) is dat het muzikaal is en sfeer bevat (het wordt niet gemaakt door een aap achter een computer).



Wel apart dat de kwaliteit van de bands die je noemt per pijltje achteruit gaat, alhoewel Beneath the remains en Arise nog wel te pruimen zijn. Maar in het niet computer-gedeelte en de sfeer kan ik me helemaal vinden.
Al is er ook wel computer- of synth-muziek die ik wel kan waarderen, zoals Kraftwerk, the Prodigy, Jean-Michel Jarre of Tomita. Maar dat is dan omdat het echte nummers zijn en niet alleen maar beats of geluidjes.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-02-2009 11:23 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dan zijn we het helemaal met elkaar eens, uitgezonderd sepultura hoewel ik inderdaad het oudere werk ook beter vindt. Ik luister de eerste paar van het rijtje af en toe nog wel.

Muzieksmaak veranderd behoorlijk naar verloop van tijd, tegenwoordig luister ik vooral doom, wat nouw niet per se een technische stijl is. Maar wat het aan techniek mist heeft het weer extra in sfeer.

Sommige semi-electronische dingen zoals portishead en massive attack vindt ik wel super, maarja dat is over het algemeen wel gespeeld, net als de door jouw genoemde acts.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-02-2009 12:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 februari 2009 11:03 schreef bastianus het volgende:
Wel apart dat de kwaliteit van de bands die je noemt per pijltje achteruit gaat, alhoewel Beneath the remains en Arise nog wel te pruimen zijn. Maar in het niet computer-gedeelte en de sfeer kan ik me helemaal vinden.

nou nou dat is dan smaak hoor, bij SOAD en slipknot zijn sowieso de drums heel erg goed in elkaar, en wat ik van het eerste album van slipknot heb gehoord(k moet het nog steeds eens downloaden) zit het heel erg puik in elkaar met jazzy stukken.
Dat de meeste meer nu-metal zijn is weer wat anders natuurlijk.

quote:
Al is er ook wel computer- of synth-muziek die ik wel kan waarderen, zoals Kraftwerk, the Prodigy, Jean-Michel Jarre of Tomita. Maar dat is dan omdat het echte nummers zijn en niet alleen maar beats of geluidjes.


Maar electronica(moeilijker in een genre te plaatsen als metal) is minstens net zo ontwikkeld en complex als metal, maar de meeste electronica die je hoort is pop, en pop is ervoor gemaakt om door het grootste gedeelte van de mensen eventjes leuk gevonden te worden zodat de opbrengst/muzikaliteit verhouding het hoogste is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-02-2009 13:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ach ja, in mijn geval heb alleen echt een hekel aan monobeat shizzle als dance en alle verwanten daarvan met een klopboor op drums.. Niet helemaal terecht aangezien ik wel nummers trek met een traag eenzeidig ritme AKA sommige doom.

De eerste cd van slipknot.. Ik neem zomaar aan door het "jazz" dat je Mate feed kill repeat bedoelt? Die is inderdaad best aardig. Behoorlijk anders dan de andere platen.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-02-2009 13:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 februari 2009 13:47 schreef Dirge for november het volgende:
Ach ja, in mijn geval heb alleen echt een hekel aan monobeat shizzle als dance en alle verwanten daarvan met een klopboor op drums.. Niet helemaal terecht aangezien ik wel nummers trek met een traag eenzeidig ritme AKA sommige doom.


nouja als je alle aanverwanten noemt dan heb je eigenlijk niet genoeg goede electronica gehoord.
probeer eens hallucinogen(goa) of xenomorph(psytrance) en wat vind je van the prodigy?
En ik snap het wel, want ik luister toch sneller metal, en vind electro sneller vervelen, maar dat komt volgens mij door het veel strakkere cleane gelikte geluid wat je bij gitaren niet snel hebt.


quote:
De eerste cd van slipknot.. Ik neem zomaar aan door het "jazz" dat je Mate feed kill repeat bedoelt? Die is inderdaad best aardig. Behoorlijk anders dan de andere platen.


Jah een vriend van me had hem al een paar keer laten horen, en had niet verwacht dat het slipknot was, maar k heb nog maar een paar keer een nummer gehoord, maar dat klonk wel erg vet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nix
Usericon van Nix
Posted 24-02-2009 14:53 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 18:14 schreef Nix het volgende:
Waarom niet?





I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 24-02-2009 14:54 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2005 0:15 schreef Nix het volgende:
Waarom metal?


Voor de mannen, natuurlijk.










I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-02-2009 14:54 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Je moet toch ergens bijhoren.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-02-2009 0:12 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2009 13:56 schreef ElitE het volgende:
nouja als je alle aanverwanten noemt dan heb je eigenlijk niet genoeg goede electronica gehoord.
probeer eens hallucinogen(goa) of xenomorph(psytrance) en wat vind je van the prodigy?
En ik snap het wel, want ik luister toch sneller metal, en vind electro sneller vervelen, maar dat komt volgens mij door het veel strakkere cleane gelikte geluid wat je bij gitaren niet snel hebt.




Jah een vriend van me had hem al een paar keer laten horen, en had niet verwacht dat het slipknot was, maar k heb nog maar een paar keer een nummer gehoord, maar dat klonk wel erg vet.


Prodigy is erg vet idd, ik zal die andere namen wel eens checken. Maar in mijn melding doelde ik (het staat er ook) vooral op alles met een beat dat vergelijkbaar is met een klopboor. Daar valt Prodigy zelfs niet onder in de dagen dat ze nog Rave of iets dergelijks maakten.

Trance is in principe wel te doen, als het afwijkt van het aloude standaard ritme, hoewel ik dan als negatief punt kan melden dat weinig echt nieuw is (remix/covers van klassieke muziek of vergeten hits) Ik weet dat dit argument op elk genre zou kunnen slaan (neem jazz (duizenden bandjes zonder eigen materiaal)) maar op de een of andere manier vind ik de trance manier van coveren goedkoop.

Lastig uit te leggen hoe ik me er nu precies over voel, zonder dat het lijkt dat ik alles over een kam scheer. Ik hoop dat het gelukt is.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-02-2009 0:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehehe ik begrijp wel wat je bedoeld, zo ervaar ik het ook wel, maar metal heeft natuurlijk net zoveel pruts bandjes maar daar luister je net zo goed omheen. Bij veel trance vind ik die covers enzo wel behoorlijk irritant.
En dat monotone trek ik dan wel weer af en toe op een DNB feestje als het een tussen/eind stukje is ofzo.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-02-2009 12:33 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Haha inderdaad!



Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 28-02-2009 18:51 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

Hmmm op de basisschool luisterde ik voornamelijk de Golden Earring (kwam pas in aanraking met ze rond Bloody Buccaneers gezien mijn leeftijd toen) en daarna werd het eigenlijk steeds harder. Klasgenoten van mij luisterden naar die MTV - Braun illegalo cd`s met eurodancecrap en apenliederen zoals Informer.
In het brugklasjaar ontdek je bands zoals Deicide en Morbid Angel, daarna kwamen Fear Factory en Type o Negative en de rest is geschiedenis. Het was de sfeer in de muziek en vooral, het was gewoon zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Watzitjehaarleuk op 28-02-2009 18:51]


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


R.
Usericon van R.
Posted 28-02-2009 22:30 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Begon het op mijn 13e erg 'stoer' te vinden omdat het zo heerlijk rebels was. Ben er daarno tot mijn 18e een beetje in blijven hangen

Enigste metal wat hier nog door de speakers komt zijn de best of.. zoals GBK, Forgotten Woods, King Diamond en MH.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 28-02-2009 22:30]


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 01-03-2009 16:45 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-03-2009 16:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe tering wat lijkt die gast toch op mn pa hehe.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-04-2009 22:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

als iemand iets lyrisch te melden heeft over dit genre, ik quote de meest interessantste morgen op nationale tv, promise


signature


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-04-2009 13:43 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 7:49 schreef campske666 het volgende:
Als hier al een topic over bestaat, verwijs me dan gerust door, ik vind het niet (ik zoek mischien op de verkeerde term).
Maar, here it goes:

Heeft er iemand zichzelf al eens ooit afgevraagd waarom hij/zij naar metal luisterd ? Waarom luister je (met overtuiging) naar een muziek genre waarvan 99,9% van de mensheid van vindt dat het een hoop agressieve angstwekkende herrie is ?
Waarom luister je naar muziek die gaat over satanisme, oorlog, ziektes, dood, depressie, elfjes en draakjes, ijskoude winters, en meer van dat fraais ?

Why, I ask ya !!


Je geeft al voor een deel antwoord op je eigen vraag. Wat mij aan metal trekt, is het duistere en eigenzinnige karakter van de muziek en het feit dat het alleen een kleine groep echte liefhebbers trekt. Een beetje het ons-tegen-de-rest-van-de-wereld gevoel. Ik zie metal vooral als een ondergewaardeerde kunstvorm die dezelfde muzikale status verdient als meer gevestigde stromingen als jazz, blues en fusion.

Wel is het zo dat ik naast metal ook andere muzikale stijlen ben gaan waarderen, zoals blues, funk, soul, jazz, fusion, klassieke en sommige undergroundvarianten van house, zoals breakcore. Het is maar net waar mijn hoofd naar staat.



[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 18-04-2009 13:48]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 18-04-2009 13:56 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2009 22:49 schreef Hypnos het volgende:
als iemand iets lyrisch te melden heeft over dit genre, ik quote de meest interessantste morgen op nationale tv, promise

In wat voor programma kom je dan?


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-04-2009 13:57 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2009 22:49 schreef Hypnos het volgende:
als iemand iets lyrisch te melden heeft over dit genre, ik quote de meest interessantste morgen op nationale tv, promise


Heeft België een 'nationale' tv?

Hou een heel verhaal over het feit dat stofzuigermuziek gaat om onderliggende sfeer .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-04-2009 14:28 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2009 13:57 schreef Gemene Lepel het volgende:
Heeft België een 'nationale' tv?

Hou een heel verhaal over het feit dat stofzuigermuziek gaat om onderliggende sfeer .


aja..en waarom mensen grof geld betalen voor muziek met een badkamerproductie?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-04-2009 14:32 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Productie heeft invloed op sfeer, toch?


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-04-2009 14:35 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Sfeer is prima, maar ik ga geen 20 euro betalen voor een cd die klinkt als slechtlopende stofzuiger...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-04-2009 14:46 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik vind juist de sfeer die te horen is in het geluid dat slechtlopende stofzuigers produceren fenomenaal.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-04-2009 14:49 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Net zo "sfeervol" als het seniele pianogejengel van de laatste paar Burzumplaten?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen