IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het grote "Moslims in het nieuws" topic.... Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-01-2007 20:21 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 januari 2007 15:04 schreef Judge M. het volgende:
Waar vermeldt het artikel dat die idioot moslim is?
De islam heeft deze cultuur bepaald. Hieruit is te concluderen dat de handelingen worden getroffen vanuit islamitisch oogpunt. Oftewel: In zijn handelen is meneer een moslim.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 21-01-2007 20:23 by Nimbus Profiel van Nimbus

Moslims boos op makers '24'

De succesvolle televisieserie '24' lijkt een onuitputbare goudmijn. Een groep moslimactivisten is echter woest na het zien van de eerste afleveringen uit het zesde seizoen.

'24' is in de Verenigde Staten onlangs z'n zesde seizoen ingegaan en heeft daarbij wederom meer kijkers getrokken dan het seizoen ervoor. De serie speelt dan ook handig in op de angst voor terroristische aanslagen, volgens velen één van de redenen waarom de serie zo succesvol is. Toch is niet iedereen blij met de avonturen van 'special agent' Jack Bauer en zijn team bij de Counter Terrorist unit. Een groep moslimactivisten is woest over de eerste afleveringen uit het nieuwe seizoen. Zij vinden dat de moslims worden neergezet als een groep mensen die alleen maar kwaad in de zin heeft.

Discussie
Twee jaar geleden was de groep ook al boos. Ze daagde de producers van de show uit om met ze in discussie te gaan. Hieraan werd, tot de verrassing van de activisten zelf, gehoor gegeven en er werd gesproken over mogelijke oplossingen. Uiteindelijk bleek de oplossing een reclamespotje waarin hoofdrolspeler Kiefer Sutherland de fans van het programma opriep tolerant te zijn tegenover moslims en de kwaadaardige extremisten uit de serie niet te vergelijken met moslims in het algemeen. Daarmee was voor de groepering destijds de kous af.

Demonisering
Nu vinden de moslims echter opnieuw dat de serie zich schuldig maakt aan demonisering van de islamitische samenleving. Ze hebben wederom aan de bel getrokken. De tweede poging bleek echter aanzienlijk minder succesvol, want meer dan een 'conference call' met de makers van '24' kregen de boze moslims niet voor elkaar.
Of er ditmaal weer een oplossing zal komen in de vorm van een reclame is niet bekend. Naar verluidt zijn de studiobazen een beetje moe van het geklaag van de groepering en vinden zij dat de kijker zelf maar moet bepalen wat realiteit en fictie is.

Haat zaaien
Volgens een woordvoerder van de Raad van Amerikaans-Islamitische relaties schuilt daar nu echter juist het probleem. "Wij sluiten echt de ogen niet voor wat er in de wereld gebeurt en we weten dat er extremistische moslims zijn die deze reputatie verdienen. Ook zien wij het verschil tussen een tv-show en realiteit. Maar het feit is dat wij na het zien van de eerste aflevering niet eens meer naar de drogist durven, omdat we bang zijn dat de gemiddelde Amerikaan ons met haat en afkeer ziet. '24' is een prima serie, maar het zesde seizoen doet wat we hoopte na seizoen vier niet meer te zien: er wordt haat gezaaid tegenover moslims en dat is fout."



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-01-2007 20:31 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 21 januari 2007 20:21 schreef kwelgeest het volgende:
De islam heeft deze cultuur bepaald. Hieruit is te concluderen dat de handelingen worden getroffen vanuit islamitisch oogpunt. Oftewel: In zijn handelen is meneer een moslim.


Ah, dus al mijn handelingen worden getroffen vanuit een christelijk oogpunt.

Ik vroeg me al af waar ze vandaan kwamen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-01-2007 20:33 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 januari 2007 20:23 schreef Nimbus het volgende:
Moslims boos op makers '24'

De succesvolle televisieserie '24' lijkt een onuitputbare goudmijn. Een groep moslimactivisten is echter woest na het zien van de eerste afleveringen uit het zesde seizoen.

'24' is in de Verenigde Staten onlangs z'n zesde seizoen ingegaan en heeft daarbij wederom meer kijkers getrokken dan het seizoen ervoor. De serie speelt dan ook handig in op de angst voor terroristische aanslagen, volgens velen één van de redenen waarom de serie zo succesvol is. Toch is niet iedereen blij met de avonturen van 'special agent' Jack Bauer en zijn team bij de Counter Terrorist unit. Een groep moslimactivisten is woest over de eerste afleveringen uit het nieuwe seizoen. Zij vinden dat de moslims worden neergezet als een groep mensen die alleen maar kwaad in de zin heeft.

Discussie
Twee jaar geleden was de groep ook al boos. Ze daagde de producers van de show uit om met ze in discussie te gaan. Hieraan werd, tot de verrassing van de activisten zelf, gehoor gegeven en er werd gesproken over mogelijke oplossingen. Uiteindelijk bleek de oplossing een reclamespotje waarin hoofdrolspeler Kiefer Sutherland de fans van het programma opriep tolerant te zijn tegenover moslims en de kwaadaardige extremisten uit de serie niet te vergelijken met moslims in het algemeen. Daarmee was voor de groepering destijds de kous af.

Demonisering
Nu vinden de moslims echter opnieuw dat de serie zich schuldig maakt aan demonisering van de islamitische samenleving. Ze hebben wederom aan de bel getrokken. De tweede poging bleek echter aanzienlijk minder succesvol, want meer dan een 'conference call' met de makers van '24' kregen de boze moslims niet voor elkaar.
Of er ditmaal weer een oplossing zal komen in de vorm van een reclame is niet bekend. Naar verluidt zijn de studiobazen een beetje moe van het geklaag van de groepering en vinden zij dat de kijker zelf maar moet bepalen wat realiteit en fictie is.

Haat zaaien
Volgens een woordvoerder van de Raad van Amerikaans-Islamitische relaties schuilt daar nu echter juist het probleem. "Wij sluiten echt de ogen niet voor wat er in de wereld gebeurt en we weten dat er extremistische moslims zijn die deze reputatie verdienen. Ook zien wij het verschil tussen een tv-show en realiteit. Maar het feit is dat wij na het zien van de eerste aflevering niet eens meer naar de drogist durven, omdat we bang zijn dat de gemiddelde Amerikaan ons met haat en afkeer ziet. '24' is een prima serie, maar het zesde seizoen doet wat we hoopte na seizoen vier niet meer te zien: er wordt haat gezaaid tegenover moslims en dat is fout."


Ben een enorme fan van deze serie en seizoen 5 was weer ouderwets ijzersterk (itt seizoen 3 en 4) en ben zeer benieuwd hoe seizoen 6 zich gaat ontwikkelen; dat moslims ellenlange tenen hebben wisten we al





[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-01-2007 20:34]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-01-2007 20:36 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 januari 2007 20:31 schreef Schaep het volgende:
Ah, dus al mijn handelingen worden getroffen vanuit een christelijk oogpunt.

Ik vroeg me al af waar ze vandaan kwamen.
Onderbewust zal jij min of meer in al jouw handelen idd gestuurd worden door judeo-christelijke normen en waarden, ik ook. Dit de gehele cultuur die jou bekend is, alles wat jij in je leven meegekregen hebt tot op zekere hoogte gevorm of beinvloed is door deze normen en waarden. Dat krijg je nou eenmaalt na zoveel eeuwen zo'n opdringerige invloed.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-01-2007 20:42 by Schaep Profiel van Schaep

Dat het invloed heeft geloof ik zeker, maar ik denk niet dat het realistisch is om daar elke handeling op af te schuiven.

Anders zouden Nederlanders ook geen diefstal plegen, lijkt me.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-01-2007 20:44 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 januari 2007 20:42 schreef Schaep het volgende:
Dat het invloed heeft geloof ik zeker, maar ik denk niet dat het realistisch is om daar elke handeling op af te schuiven.

Anders zouden Nederlanders ook geen diefstal plegen, lijkt me.
Maar dit is overduidelijk ideologisch handelen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-01-2007 21:24 by Schaep Profiel van Schaep

Dat het een ideologische handeling is denk ik ook, maar ik denk niet dat je zo duidelijk kan stellen dat het een handeling vanuit islamitisch oogpunt is.

Mocht dat wel het geval zijn, dan is het in ieder geval geen handeling vanuit het gebruikelijke islamitische oogpunt, anders zouden de Turkse media het niet als "weerzinwekkend" bestempelen.

Hij handelde dus in ieder geval niet volgens moslim-normen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-01-2007 21:34 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 januari 2007 21:24 schreef Schaep het volgende:
Dat het een ideologische handeling is denk ik ook, maar ik denk niet dat je zo duidelijk kan stellen dat het een handeling vanuit islamitisch oogpunt is.

Mocht dat wel het geval zijn, dan is het in ieder geval geen handeling vanuit het gebruikelijke islamitische oogpunt, anders zouden de Turkse media het niet als "weerzinwekkend" bestempelen.

Hij handelde dus in ieder geval niet volgens moslim-normen.
Turkije is in principe een seculiere staat. Als deze media bron Attaturk trouw is is het niet raar dat deze breon het woord 'weerzinwekkend' gebruikt. Echter is de Turkse cultuut zeer beinvloed door de islam. Meer dan 95% vd Turken is moslim. Het algemeen straatbeeld wordt dus toch bepaald door islamitische normen en waarden. Waardoor het dus zeer aannemelijk is dat hij wel uit islamitisch oogpunt handelde.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-01-2007 22:05 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 21 januari 2007 21:34 schreef kwelgeest het volgende:Het algemeen straatbeeld wordt dus toch bepaald door islamitische normen en waarden.


Dit hoorde niet bij het algemene straatbeeld, als dat wel zo was dan zou dit geen nieuws zijn.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-01-2007 22:09 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 21 januari 2007 22:05 schreef Schaep het volgende:
Dit hoorde niet bij het algemene straatbeeld, als dat wel zo was dan zou dit geen nieuws zijn.
Als het echt zo schandalig gevonden zou worden in dat land, dan zou die dude meteen opgepakt worden, ipv dat er een krant is die er nieuws van moet maken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-01-2007 22:09 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 januari 2007 22:05 schreef Schaep het volgende:
Dit hoorde niet bij het algemene straatbeeld, als dat wel zo was dan zou dit geen nieuws zijn.
Wellicht komkommer tijd of een westers reorienteerde krant. Christenen halen hier ook met regelmaat het 'nieuws' met min of meer vergelijkbare akties.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 22-01-2007 0:27 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Dank u Schaep. My thoughts exactly.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-01-2007 16:51 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

En er gaat geen dag voorbij of onze vredelievende vrienden halen het nieuws niet met hun zeer genuanceerde, liberale, westerse gedrag:

Een Franse moslim moet een half jaar de cel in, omdat hij de gynaecoloog van zijn vrouw had aangevallen. Zijn vrouw was juist bevallen van hun kind, toen de vrachtwagenchauffeur de verloskamer instormde en de gyneacoloog te lijf ging. Die was de vrouw na de gecompliceerde bevalling aan het onderzoeken. De politie moest de gyneacoloog ontzetten.

Voor een rechtbank in Parijs betuigde de man spijt van de aanval. Hij zei dat hij om een vrouwelijke arts had gevraagd. Franse staatsziekenhuizen proberen veelal aan dergelijke wensen tegemoet te komen, mits de bezetting dat toelaat. De 5 miljoen Franse moslims vormen 8 procent van de totale bevolking in Frankrijk.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-01-2007 16:54 by Iskariot Profiel van Iskariot

you got to love them


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 25-01-2007 17:59 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

Kamervragen over Marokko.nl Bron: FOK! (PVV)

Gepubliceerd: donderdag 25 januari 2007 @ 16:56
De Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders heeft vandaag schriftelijke Kamervragen gesteld over subsidiëring van de site Marokko.nl. PVV'er Martin Bosma wil van de ministers van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen en van Justitie opheldering over antiwesterse en antisemitische teksten op het recentelijk door het Bedrijfsfonds voor de Pers met 135.000 euro subsidie toebedeelde forum.

Volgens de 42-jarige Bosma zijn er op de site - in het bijzonder op het forum - teksten te vinden als ''ik was net in Amsterdam daar waren zo veel joden, ik kon het niet aanzien'', ''eerst joden uitrooien en dan allah om regen vragen'', ''raespect voor taliban toen ze die beelden van boedha vernietigden'', ''dood aan de joooddd'' en ''het zal een feit blijven dat vele Allochtonen homoseksualiteit niet zullen accepteren vanwege hun geloof.'' Verder is het een site waar volgens het Kamerlid lieden bivakeren die onder interesse zaken invullen als: ''joden opsporen en vernietigen'', en waar 28% van de deelnemers aan een poll aangeeft homoseksualiteit een ziekte te vinden. (Spelling en hoofdletters zijn in de quotes ongecorrigeerd.)

Het Kamerlid wil onder meer weten of de ministers kunnen uitleggen waarom deze site ''boordevol met teksten die vaak een antisemitisch, anti-Nederlands en anti-westers karakter hebben'', met belastinggeld moet worden gesteund. Ook wil hij weten of de ministeries bereid zijn in overleg te treden met het Bedrijfsfonds om hen te bewegen de subsidiering onmiddellijk te stoppen.

Tenslotte wil hij weten of het ministerie van Justitie wil bevorderen dat het Openbaar Ministerie een strafrechtelijk onderzoek instelt tegen de site, gelet op eerder vermelde uitlatingen.


Goed initiatief van de PVV


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2007 18:01 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Beter!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 25-01-2007 18:18 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Go Wilders!


Bruce Banner


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2007 18:46 by Snaack Profiel van Snaack

Discriminatie, infidelen! Jullie zullen branden in de hel! Allah is groot!

Allah Ahkbar!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 25-01-2007 18:46]


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 25-01-2007 18:51 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 25 januari 2007 17:59 schreef Digerdoden het volgende:
Kamervragen over Marokko.nl Bron: FOK! (PVV)

(Spelling en hoofdletters zijn in de quotes ongecorrigeerd.)



wat een mierenneukers.


Suck my piss


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-01-2007 23:33 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Ik vraag me sowieso af waarom, los van wat er verder allemaal over de Joden op staat, een site met de naam Marokko gesubsidieerd wordt?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-01-2007 8:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Geen belangstelling voor uitleenmoslim

Uitgegeven: 26 januari 2007 07:27

ALMERE - Voor de enige uitleenmoslim van Nederland is geen belangstelling. Almeerder Salaheddien Boulaabi wil met niet-moslims in gesprek om misverstanden over de islam uit de wereld te helpen.

Maar ondanks een campagne en een website is hij anderhalf jaar na zijn start als uitleenmoslim nog nooit benaderd voor een gesprek.


"Misschien zijn mensen bang dat ik wil evangeliseren, maar dat is echt niet de bedoeling. Ik wil alleen bijdragen aan beter begrip," zegt de uitleenmoslim. Hij wil graag van zich laten horen op scholen en bij bedrijven. "Bedrijven die bijvoorbeeld een moslim in dienst hebben, zitten soms met vragen die ik kan beantwoorden."

Boulaabi hoopte op uitnodigingen uit heel Nederland, maar zelfs in zijn woonplaats Almere is het doodstil gebleven. De uitleenmoslim is te bereiken via www.moslimsinalmere.nl.


hihihihih


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-01-2007 9:06 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 25 januari 2007 17:59 schreef Digerdoden het volgende:
Kamervragen over Marokko.nl Bron: FOK! (PVV)

Gepubliceerd: donderdag 25 januari 2007 @ 16:56
De Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders heeft vandaag schriftelijke Kamervragen gesteld over subsidiëring van de site Marokko.nl. PVV'er Martin Bosma wil van de ministers van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen en van Justitie opheldering over antiwesterse en antisemitische teksten op het recentelijk door het Bedrijfsfonds voor de Pers met 135.000 euro subsidie toebedeelde forum.

Volgens de 42-jarige Bosma zijn er op de site - in het bijzonder op het forum - teksten te vinden als ''ik was net in Amsterdam daar waren zo veel joden, ik kon het niet aanzien'', ''eerst joden uitrooien en dan allah om regen vragen'', ''raespect voor taliban toen ze die beelden van boedha vernietigden'', ''dood aan de joooddd'' en ''het zal een feit blijven dat vele Allochtonen homoseksualiteit niet zullen accepteren vanwege hun geloof.'' Verder is het een site waar volgens het Kamerlid lieden bivakeren die onder interesse zaken invullen als: ''joden opsporen en vernietigen'', en waar 28% van de deelnemers aan een poll aangeeft homoseksualiteit een ziekte te vinden. (Spelling en hoofdletters zijn in de quotes ongecorrigeerd.)



Ah.. dus elk forum heeft zijn eigen Heiden


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 26-01-2007 9:15 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

quote:
Op 26 januari 2007 8:59 schreef Jenje het volgende:
Geen belangstelling voor uitleenmoslim

Uitgegeven: 26 januari 2007 07:27

ALMERE - Voor de enige uitleenmoslim van Nederland is geen belangstelling. Almeerder Salaheddien Boulaabi wil met niet-moslims in gesprek om misverstanden over de islam uit de wereld te helpen.

Maar ondanks een campagne en een website is hij anderhalf jaar na zijn start als uitleenmoslim nog nooit benaderd voor een gesprek.


"Misschien zijn mensen bang dat ik wil evangeliseren, maar dat is echt niet de bedoeling. Ik wil alleen bijdragen aan beter begrip," zegt de uitleenmoslim. Hij wil graag van zich laten horen op scholen en bij bedrijven. "Bedrijven die bijvoorbeeld een moslim in dienst hebben, zitten soms met vragen die ik kan beantwoorden."

Boulaabi hoopte op uitnodigingen uit heel Nederland, maar zelfs in zijn woonplaats Almere is het doodstil gebleven. De uitleenmoslim is te bereiken via www.moslimsinalmere.nl.


hihihihih
Het uitgangspunt van Salaheddien Boulaabi is volledig verkeerd.
Hij moet de hand in eigen boezem steken en met niet-moslims gaan praten over misverstanden die moslims hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 26-01-2007 9:16]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-01-2007 15:08 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 26 januari 2007 9:06 schreef spectre het volgende:
Ah.. dus elk forum heeft zijn eigen Heiden
Daar hebben ze dus een hele bende van Heiden's van de andere kant.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen