IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het grote "Moslims in het nieuws" topic.... Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2006 16:07 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

zucht............

Nederlandse moslims naar radicale islamscholen

De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) waarschuwt dat een groeiende groep jonge Nederlandse moslims opleidingen volgt op fundamentalistische koranscholen in streng islamitische landen. De studies worden betaald door Saoedi-Arabië en Syrië. De AIVD vreest dat deze jongeren geradicaliseerd terugkeren naar Nederland en houdt de situatie daarom zeer scherp in de gaten.

Een paar jaar geleden trok slechts een enkeling de grens over voor een islamstudie, maar inmiddels studeren tientallen jonge Nederlandse moslims op koranscholen in bijvoorbeeld Pakistan, Saoedi-Arabië, Jemen en Syrië. In zeker zes gevallen keerden studenten uit Pakistan terug naar Nederland, waar ze als imam hun vers verworven gedachtegoed verspreiden in moskeeën te Almere, Den Haag, Zwolle, Eindhoven en Amsterdam.

De vooraanstaande arabist Hans Jansen ziet de toenemende belangstelling voor islamstudies in het buitenland met grote zorg tegemoet: ''Saoedi-Arabië heeft veel geld voor heropvoeding van mensen in eigen land in de strikte islamitische traditie. Dat is ideologisch gevaarlijk. Pakistan is gevaarlijk op een andere manier: het staat bekend als een kweekvijver voor vechters.''


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-05-2006 16:18 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Andere kant opkijken, niets aan de hand, kopje thee erbij?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 19-05-2006 16:56 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 4 mei 2006 15:54 schreef attila_de_hun het volgende:
'Sharia voor alle bewoners van Atjeh'

De wet in de Indonesische provincie Atjeh, die is gebaseerd op de Islam, zou voor alle inwoners van Atjeh moeten gelden. Zo luidt een voorstel dat bij het Indonesische parlement is ingediend. Nu is het zo dat niet-moslims zich niet hoeven te houden aan bepaalde wetten, zoals het verbod op alcohol, gokken en overspel.

Hoofd van de politie Alyasa Abubakar, is voor de goedkeuring van het voorstel. Hij onderbouwt zijn stelling met het wettelijke gelijkheidsbeginsel: gelijke behandeling van vergelijkbare gevallen. "Het is aan het parlement om te beslissen of het het voorstel van het Atjeese volk aanvaardt of afwijst. Ik vind persoonlijk dat het niet eerlijk is om de wet alleen op moslims toe te passen", aldus Abubakar.

Abdullah Saleh, vice-voorzitter van de commissie die het wetsontwerp behandelt, zegt dat ze erop zullen toezien dat de wet voor iedereen geldend wordt, en tegelijkertijd niet-moslims de vrijheid biedt om aan al hun religieuze verplichtingen te voldoen.



ja, of je schaft de wet af en gaat er vanuit dat overtuigd moslims sowieso niet gaan zuipen en gokken



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2006 18:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 mei 2006 16:18 schreef Misanthrope het volgende:
Andere kant opkijken, niets aan de hand, kopje thee erbij?


koffie liever.. valt mee dat die jongens nog geen studiebeurs hebben gekregen van hier .

maar verder, het zal vast niet mogelijk zijn (juridisch, moreel,...) zulke lui de terugkeer in ons land te verbieden.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-05-2006 18:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 mei 2006 16:56 schreef chriz het volgende:
ja, of je schaft de wet af en gaat er vanuit dat overtuigd moslims sowieso niet gaan zuipen en gokken
Mooi heh, die vrije tolerante moslim wereld.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-05-2006 18:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 mei 2006 18:40 schreef attila_de_hun het volgende:
koffie liever.. valt mee dat die jongens nog geen studiebeurs hebben gekregen van hier .


Hoe zeker weet jij dat?
Voor zover ik het weet financieert Nederland haar eigen studenten in het buitenland en andermans studenten in Nederland.
Nederland is mooi. Een stapje naar rechts is echt niet nodig.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2006 18:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 mei 2006 18:43 schreef kwelgeest het volgende:
Hoe zeker weet jij dat?
Voor zover ik het weet financieert Nederland haar eigen studenten in het buitenland en andermans studenten in Nederland.
Nederland is mooi. Een stapje naar rechts is echt niet nodig.

nou, ik weet dat niet zeker nee. maar ik neem aan dat zo een "school" internationaal erkend moet zijn (of iets van dien aard).
Ja, dat zou helemaal mooi zijn zeg.
Maar jij weethet ook niet zeker overigens....


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-05-2006 18:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 mei 2006 18:45 schreef attila_de_hun het volgende:
nou, ik weet dat niet zeker nee. maar ik neem aan dat zo een "school" internationaal erkend moet zijn (of iets van dien aard).
Ja, dat zou helemaal mooi zijn zeg.
Maar jij weethet ook niet zeker overigens....
Een oude vriendin van mij die in het buitenland ging studeren kreeg mooi haar beurs uit NL.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2006 18:49 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 mei 2006 18:47 schreef kwelgeest het volgende:
Een oude vriendin van mij die in het buitenland ging studeren kreeg mooi haar beurs uit NL.
ja, maar niet op een fundamentalistische moslim"school" neem ik aan.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-05-2006 18:50 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 mei 2006 18:49 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar niet op een fundamentalistische moslim"school" neem ik aan.
Ik weet niet of daar onderscheid in gemaakt wordt. Zou natuurlijk niet echt netjes zijn om dat te doen. Iets met vrijheid van meningsuiting en religie. Maar aan de andere kant...


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2006 10:24 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun



Haagse imam wil vervolging Wilders

De invloedrijke maar omstreden imam Sheich Fawaz Jneid, van de eveneens omstreden Haagse As Soennah-moskee, wil dat justitie stappen onderneemt tegen Kamerlid Geert Wilders. Volgens Fawaz heeft de parlementariër zich schuldig gemaakt aan majesteitschennis door het ''voorbeeldige gedrag'' van koningin Beatrix te bekritiseren. De koningin gaf vorige week bij een bezoek aan een moskee in Den Haag geen handen aan moslimmannen, uit respect voor hun geloof.

Volgens Wilders deed Beatrix met haar gedrag de Nederlandse normen en waarden in de uitverkoop. Hij bekritiseerde ook premier Balkenende omdat die het gedrag van de koningin prees. Hij heeft over dit ''dhimmi-gedrag'' (onderdanigheid van niet-moslims tegenover moslims) schriftelijke Kamervragen gesteld aan de premier.

Het is zeer uitzonderlijk dat een Kamerlid de koningin bekritiseert. Het staatshoofd is onschendbaar en kan zich niet verdedigen. Premier Balkenende is verantwoordelijk voor uitlatingen en optreden van de koningin. De minister-president reageerde gisteren overigens geïrriteerd op de kritiek van Wilders. Volgens hem riekt het naar stemmingmakerij.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-06-2006 10:42 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 mei 2006 18:49 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar niet op een fundamentalistische moslim"school" neem ik aan.
Marokkanen die op een streng islamitisch internaat in Marokko studeren, worden gesponserd vanuit Nederland. Waarschijnlijk geldt dat niet alleen voor hun...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2006 10:48 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 9 juni 2006 10:42 schreef Misanthrope het volgende:
Marokkanen die op een streng islamitisch internaat in Marokko studeren, worden gesponserd vanuit Nederland. Waarschijnlijk geldt dat niet alleen voor hun...


a. bestaan zulke internaten ook in het echt???
b. en zoja, dat is dan maar zo..... het zijn Nederlanders die daar gaan studeren. ieder systeem heeft nu zijn nadelen en vordelen. hoe klote ik zelf het ook vind


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-06-2006 11:24 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Ja, er stond laatst iets over in de krant.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2006 11:26 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 9 juni 2006 11:24 schreef Misanthrope het volgende:
Ja, er stond laatst iets over in de krant.

dan is dat zeker niet zo mooi, maar zoals ikal typte, iedern systeem heef nu enemal zijn voor-en nadelen. hoe erg ik het persoonlijk ook vind. het zijn en blijven nederlanders(als ze een beurs krijgen)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-06-2006 11:29 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 9 juni 2006 11:26 schreef attila_de_hun het volgende:
dan is dat zeker niet zo mooi, maar zoals ikal typte, iedern systeem heef nu enemal zijn voor-en nadelen. hoe erg ik het persoonlijk ook vind. het zijn en blijven nederlanders(als ze een beurs krijgen)
Ik denk dat je ook binnen ons systeem bepaalde eisen kunt stellen aan het soort onderwijs dat men krijgt. Anders zou je ook subsidie aan kunnen vragen voor een Al Qaeda kampt, aangezien dat ook onderwijs is.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2006 11:31 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 9 juni 2006 11:29 schreef Misanthrope het volgende:
Ik denk dat je ook binnen ons systeem bepaalde eisen kunt stellen aan het soort onderwijs dat men krijgt. Anders zou je ook subsidie aan kunnen vragen voor een Al Qaeda kampt, aangezien dat ook onderwijs is.

ja, dat gaat natuurlijk wel ver he?? maar stel nu dat iemand wil gaan studeren op een stren religieuze christelijke universiteit in de VS (als die al zouden bestaan)?? mag dat dan wel???


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-06-2006 11:33 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Ik weet niet wat wel en niet mag, maar ik weet wel dat we er eisen aan kunnen stellen. We zouden bijvoorbeeld kunnen zeggen dat religieuze scholing in het buitenland taboe is...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2006 11:35 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 9 juni 2006 11:33 schreef Misanthrope het volgende:
Ik weet niet wat wel en niet mag, maar ik weet wel dat we er eisen aan kunnen stellen. We zouden bijvoorbeeld kunnen zeggen dat religieuze scholing in het buitenland taboe is...

zolang dat dan consequent wordt anagehouden ben ik daar ook mee akkoord. maar het is wel een enorm hellend vlak


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-06-2006 11:35 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

De vraag is, willen wij onszelf in gevaar brengen door ons niet op het 'hellend vlak' te begeven?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2006 11:39 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 9 juni 2006 11:35 schreef Misanthrope het volgende:
De vraag is, willen wij onszelf in gevaar brengen door ons niet op het 'hellend vlak' te begeven?


de vraag is levert zo een studie zowiezo "gevaar" op? en los hiervan kun je door studies te verbieden een volledig veilige samenleving creeren? dat neigt toch al wel naar aanpakken a la stalin et al niet???


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-06-2006 11:48 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 9 juni 2006 11:39 schreef attila_de_hun het volgende:
de vraag is levert zo een studie zowiezo "gevaar" op? en los hiervan kun je door studies te verbieden een volledig veilige samenleving creeren? dat neigt toch al wel naar aanpakken a la stalin et al niet???
Mensen brainwashen en inprenten hoe verderfelijk de westerse wereld wel niet is, dat zie ik toch wel als een gevaarlijke studie.

En verder is het geen Stalinistische aanpak. Het is de vraag of wij dit alles over ons heen laten komen in de naam van de vrijheid? Het is de vraag of wij onze democratie als doel zien, of als middel?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-06-2006 12:22 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 9 juni 2006 10:24 schreef attila_de_hun het volgende:


Haagse imam wil vervolging Wilders

De invloedrijke maar omstreden imam Sheich Fawaz Jneid, van de eveneens omstreden Haagse As Soennah-moskee, wil dat justitie stappen onderneemt tegen Kamerlid Geert Wilders. Volgens Fawaz heeft de parlementariër zich schuldig gemaakt aan majesteitschennis door het ''voorbeeldige gedrag'' van koningin Beatrix te bekritiseren. De koningin gaf vorige week bij een bezoek aan een moskee in Den Haag geen handen aan moslimmannen, uit respect voor hun geloof.

Volgens Wilders deed Beatrix met haar gedrag de Nederlandse normen en waarden in de uitverkoop. Hij bekritiseerde ook premier Balkenende omdat die het gedrag van de koningin prees. Hij heeft over dit ''dhimmi-gedrag'' (onderdanigheid van niet-moslims tegenover moslims) schriftelijke Kamervragen gesteld aan de premier.

Het is zeer uitzonderlijk dat een Kamerlid de koningin bekritiseert. Het staatshoofd is onschendbaar en kan zich niet verdedigen. Premier Balkenende is verantwoordelijk voor uitlatingen en optreden van de koningin. De minister-president reageerde gisteren overigens geïrriteerd op de kritiek van Wilders. Volgens hem riekt het naar stemmingmakerij.
Wilders blijft tof!

Balkenende is niet meer dan een NSBer als het gaat om het 'verkopen' van onze normen en waarden tegenover andere bevolkingsgroepen.
Na de moord op Van Gogh liep hij ook al hielen te likken bij de Islam maar de familie van Van Gogh en de Nederlandse/autochtone doelen van 'aanslagen' vergat hij.
Toen hij in Indonesie 'ons' standpunt over homofilie moest verdedigen faalde hij ook al jammerlijk door te stellen dat hij destijds ook tegen had gestemd. Ipv dat Balkenende eens een stevig debat aangaat met de 'vijanden' van onze normen en waarden geeft hij steeds toe en loopt hij weg.
Wat een slappe zak.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-08-2006 20:49 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Het verbaast mij eigenlijk dat zoiets gewoon mag. Kledingsvoorschriften hoeft natuurlijk niet maar dat voorgeschreven wordt dat iemand duidelijk herkenbaar is had ik wel verwacht. Als ik dus een keer voor de rechtbank zou moeten verschijnen mag ik met een papierenzak over mijn hoofd verschijnen???

Soumaya S. zal burka niet afdoen in rechtszaal

Soumaya S., de vrouw van veroordeeld Hofstadgroeplid Nouredinne el F., en samen met hem en Samir A. verdachte in de zogenaamde Piranha-zaak, zal in oktober tijdens de rechtszitting weigeren om haar burka af te doen. Haar advocaat Victor Koppe liet dat deze week tijdens een pro-forma zaak weten.

De Rotterdamse rechtbank besprak woensdag hoe de zaak tegen de 24-jarige Soumaya verder moet gaan en welke getuigen er nog moeten worden gehoord. Zelf was de Haagse moslima niet aanwezig in de rechtszaal, mede omdat ze haar burka niet wenste af te doen. Omdat ze in afwachting van haar zaak is vrijgelaten, was haar aanwezigheid ook niet verplicht.

Het Openbaar Ministerie verdenkt Soumaya S. er nu van dat ze samen met Samir A. aanslagen heeft voorbereid. Volgens de AIVD is ze ''erg radicaal''. Er zijn overigens geen richtlijnen voor gezichtsherkenning in een rechtszaal. Het kan hoogstens in het nadeel uitvallen van een verdachte als die weigert zijn gezichtsuitdrukking aan een rechter te laten zien, aldus een woordvoerder.

In 2005 werd Soumaya al veroordeeld tot 6 maanden celstraf wegens verboden wapenbezit. Die heeft ze inmiddels uitgezeten.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-08-2006 20:57]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-08-2006 21:20 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Doe ik voortaan ook een bivakmuts op als ik in de rechtszaal zit.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 18-08-2006 21:20]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen