IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het grote "Moslims in het nieuws" topic.... Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-05-2006 16:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 mei 2006 16:10 schreef kwelgeest het volgende:
Toch apart dat rechters in zulk soort zaken dan altijd anders oordelen.
Daarom moeten rechters niet allemaal van die sociale rakkers zijn. die worden beinvloed door de wat men denkt dat de publieke opinie is.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 02-05-2006 16:11 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Klopt, maar zie mijn vorige post, er is altijd een manier voor een bedrijf om dat te "regelen"...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-05-2006 16:12 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 mei 2006 16:05 schreef Chelman het volgende:
Echt wel. De werkgever moet alleen wel dezelfde criteria voor iedereen hanteren en die moeten inzichtelijk zijn. Er zijn zat bedrijven die een dresscode hebben.



en dat is hun recht. maar de meest " ellende " ontstaat doordat pietje wel wordt ontslagen omdat hij zijn petje niet af wil zetten en fatima niet omdat ze zich beroept op religieuze voorschriften. Of omdat, als fatima toch wordt ontslagen vaak snel met "rascisme" begint te schermen (en er gelijk 1001 groeperingen haar "begrijpen") terwijl dit voor Pietje niet het geval is.
Dus hoofddoeken zijn naar mijn mening toch een belangrijk onderdeel van problemen tussen allochtonen/autochtonen omdat het een middel is.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-05-2006 16:13 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 2 mei 2006 16:12 schreef attila_de_hun het volgende:
en dat is hun recht. maar de meest " ellende " ontstaat doordat pietje wel wordt ontslagen omdat hij zijn petje niet af wil zetten en fatima niet omdat ze zich beroept op religieuze voorschriften. Of omdat, als fatima toch wordt ontslagen vaak snel met "rascisme" begint te schermen (en er gelijk 1001 groeperingen haar "begrijpen") terwijl dit voor Pietje niet het geval is.
Dus hoofddoeken zijn naar mijn mening toch een belangrijk onderdeel van problemen tussen allochtonen/autochtonen omdat het een middel is.
Daar zijn hoofddoekjes niet het probleem, maar ons gedrag ten opzichte van allochtonen...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-05-2006 16:14 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 mei 2006 16:13 schreef Misanthrope het volgende:
Daar zijn hoofddoekjes niet het probleem, maar ons gedrag ten opzichte van allochtonen...


deels... (voel je je nu niet meer beledigd door hoofddoeken???)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-05-2006 16:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Attila, wat zeg je nu!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-05-2006 16:14 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 mei 2006 16:14 schreef Jenje het volgende:
Attila, wat zeg je nu!!


wat zeg ik????


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-05-2006 16:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 mei 2006 16:11 schreef Murdering Monk het volgende:
Klopt, maar zie mijn vorige post, er is altijd een manier voor een bedrijf om dat te "regelen"...
Och dat weet ik wel. En persoonlijk vind ik het ook niet in ieder geval onterecht maar het mag niet en dat is mijn punt.

Ik knip mijn haar er ook af zodra ik op stage ga.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-05-2006 16:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 mei 2006 16:14 schreef attila_de_hun het volgende:
wat zeg ik????
iets non-hippie!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-05-2006 16:16 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 2 mei 2006 16:14 schreef attila_de_hun het volgende:
deels... (voel je je nu niet meer beledigd door hoofddoeken???)
Uiteraard wel, maar de gemiddelde Nederlander weet niet dat het hoofddoekje daarom wordt gedragen, dus het oordeel van de gemiddelde Nederlander is ook niet daar op gebaseerd...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 02-05-2006 16:17 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 2 mei 2006 16:15 schreef kwelgeest het volgende:
Och dat weet ik wel. En persoonlijk vind ik het ook niet in ieder geval onterecht maar het mag niet en dat is mijn punt.

Ik knip mijn haar er ook af zodra ik op stage ga.


Is dat puur om je arbeidskansen te vergroten of ben je het al langer beu?

Ik ben er zlef achtergekopmen dat lang haar leuk is, maar totaal niet praktisch in sommige beroepen...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-05-2006 16:17 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 mei 2006 16:10 schreef kwelgeest het volgende:
Toch apart dat rechters in zulk soort zaken dan altijd anders oordelen.



Voorbeelden graag. Wij hebben vorig jaar een tent van systeembeheerders overgenomen. Daar werkte iemand die het stelselmatig presteerde om in zijn goregrind shirts bij de klant te verschijnen. Daar is hij meerdere malen op gewezen en nu zit hij werkloos thuis.



quote:

Er zullen vast bepaalde sectoren/bedrijven zijn waarbij in de CAO geregeld staat dat je bepaalde bedrijfskleding moet dragen.

Maar een weigering of ontslag om bv lang haar bij mannen mag in Nederland gewoon niet.


Zelfs de politie doet het.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-05-2006 16:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 mei 2006 16:15 schreef Jenje het volgende:
iets non-hippie!


ja, ongelooflijk he. out of character .

maar ik ga straks een boom extra lang knuffelen ter compensatie (zo, is je foute vooroordeel over mij weer wat recht getrokken)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-05-2006 16:22 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 mei 2006 16:17 schreef Chelman het volgende:
Voorbeelden graag. Wij hebben vorig jaar een tent van systeembeheerders overgenomen. Daar werkte iemand die het stelselmatig presteerde om in zijn goregrind shirts bij de klant te verschijnen. Daar is hij meerdere malen op gewezen en nu zit hij werkloos thuis.

Een jongen die ooit bij mij in de klas zat werd ontslagen bij de Albert-Hein om zijn nieuwe 'kapsel'. De rechter was het hier niet mee eens.
Vrij recent was er nog zo'n zaak over een moslima achter de kassa bij een supermarkt en die wilde niet het hoofddoekje dragen die haar werkgever haar aanbood, nmlk een die paste bij de rest vh uniform, en van de rechter hoefte zij die ook niet te dragen.
quote:
Zelfs de politie doet het.


Politie personeel zijn ambtenaren. Dat vind ik anders. Maar ik meen mij te herinneren dat je tegenwoordig als militair ook lang haar mag hebben, totdat je uitgezonden wordt oid.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 02-05-2006 16:23]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 02-05-2006 16:25 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 2 mei 2006 16:22 schreef kwelgeest het volgende:
Een jongen die ooit bij mij in de klas zat werd ontslagen bij de Albert-Hein om zijn nieuwe 'kapsel'. De rechter was het hier niet mee eens.
Vrij recent was er nog zo'n zaak over een moslima achter de kassa bij een supermarkt en die wilde niet het hoofddoekje dragen die haar werkgever haar aanbood, nmlk een die paste bij de rest vh uniform, en van de rechter hoefte zij die ook niet te dragen.
Politie personeel zijn ambtenaren. Dat vind ik anders. Maar ik meen mij te herinneren dat je tegenwoordig als militair ook lang haar mag hebben, totdat je uitgezonden wordt oid.


Sterker nog, op uitzending ook, alleen daardoor kwam mijn kreet dat het niet altijd even praktisch is

Oh, en dat met uitzendingen is ook alleen maar als je op een kamp komt wat onder NL bevel staat, staat het onder een ander land kun je meteen gaan snoeien...

edit:dit waren zelfs voor mijn doen teveel spelfouten...

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 02-05-2006 16:26]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-05-2006 16:28 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 mei 2006 16:22 schreef kwelgeest het volgende:
Vrij recent was er nog zo'n zaak over een moslima achter de kassa bij een supermarkt en die wilde niet het hoofddoekje dragen die haar werkgever haar aanbood, nmlk een die paste bij de rest vh uniform, en van de rechter hoefte zij die ook niet te dragen.



Maar dat is iets anders. Dat is iets wat zij draagt uit religieuze overtuiging en vandaag de dag mag je dat niet verbieden. Maar ook dat zou m.i. moeten mogen zoals ik al eerder zei. Het verbieden OMDAT het een religieus/moslim symbool is vind ik alleen wel een domme/onverstandige reden. Het verbieden omdat het niet bij de uniform past vind ik weer wel een gerechtvaardigde bedrijfsreden.

quote:

Politie personeel zijn ambtenaren. Dat vind ik anders. Maar ik meen mij te herinneren dat je tegenwoordig als militair ook lang haar mag hebben, totdat je uitgezonden wordt oid.


Waarom mag de overheid als werkgever meer vrijheden hebben in het bepalen van hun eisen aan de kandidaten dan een particuliere werkgever?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-05-2006 16:35 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 mei 2006 16:28 schreef Chelman het volgende:
Maar dat is iets anders. Dat is iets wat zij draagt uit religieuze overtuiging en vandaag de dag mag je dat niet verbieden. Maar ook dat zou m.i. moeten mogen zoals ik al eerder zei. Het verbieden OMDAT het een religieus/moslim symbool is vind ik alleen wel een domme/onverstandige reden. Het verbieden omdat het niet bij de uniform past vind ik weer wel een gerechtvaardigde bedrijfsreden.



Waarom mag de overheid als werkgever meer vrijheden hebben in het bepalen van hun eisen aan de kandidaten dan een particuliere werkgever?
Ik vraag mij ten zeerste af in hoe verre het dragen van een hoofddoek wel echt een zuivere uiting van religie is. Volgens mij doet menig moslima het stug om te provoceren.
Maar dit gaat niet op gezien de werkgever het dragen van de hoofddoek wel toestond maar graag eentje zag die bij de bedrijfskleding pastte. Hij betaalde deze zelf.


En waarom de overheid meer vrijheden heeft daarin? Ik weet niet wat 'de rechter' en/of de wet er over zegt; Maar ik vind het toch wel verscheel maken of nou een werknemer van een particuliere onderneming met speldje van de VVD loopt of bv een politie agent.


[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 02-05-2006 16:37]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


illdanceonyourgrave
Usericon van illdanceonyourgrave
Posted 02-05-2006 17:33 by illdanceonyourgrave Profiel van illdanceonyourgrave

Even terugkerend op het gebeuren dat je wel of geen lang haar mag hebben bij defensie is het antwoord "ja, het mag wel". Zowiezo voor vrouwen. Bij mannen word er wel telkens zo hoofdschuddend naar gekeken dat je het vanzelf wel afknipt. Bij vrouwen niet. Het is in het leger gewoon handiger dat je kort haar hebt ivm hygiene en een bepaald visite kaartje dat je bent. Het is niet zo dat je minder goed bent, het is alleen maar practischer. Hetzelfde geld in principe voor uitzendingen, alleen neem ik aan dat ze dan nog meer met het hoofdje schudden. Hoofddoekjes zijn er niet
trouwens.


casting Stones at Heaven with a Smile


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 02-05-2006 18:32 by mental Profiel van mental

en wie ben jij dan weer ?? ik wordt gek van al die nieuwen zo!


Fuck the world and fuck you


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 02-05-2006 20:05 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 2 mei 2006 17:33 schreef illdanceonyourgrave het volgende:
Even terugkerend op het gebeuren dat je wel of geen lang haar mag hebben bij defensie is het antwoord "ja, het mag wel". Zowiezo voor vrouwen. Bij mannen word er wel telkens zo hoofdschuddend naar gekeken dat je het vanzelf wel afknipt.


Oja? Heeb ik nooit last van gehad in die 9 jaar dat ik bij de km rondliep. En ik was niet de enige.

Snorren en baarden, die moesten er wel af als je een uitzending naar een oorlogsgebied had, vanwege de gasmaskers.

En vanwege hygiene eraf? En vrouwen dus niet? Jaja... Het was juist altijd de regel dat lang haar mag, mits schoon en verzorgt. Dus geen dreads ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 02-05-2006 20:06]



ikheers
Usericon van ikheers
Posted 03-05-2006 17:57 by ikheers Profiel van ikheers

quote:
Op 2 mei 2006 16:17 schreef Chelman het volgende:
Voorbeelden graag. Wij hebben vorig jaar een tent van systeembeheerders overgenomen. Daar werkte iemand die het stelselmatig presteerde om in zijn goregrind shirts bij de klant te verschijnen. Daar is hij meerdere malen op gewezen en nu zit hij werkloos thuis.

mijn broer werkt bij de appie en die mag dus niet zijn haar los dragen ofzo...terwijl meiden het wel mogen...nou vind ik het al fijn dat hij gewoon zichzelf mag zijn, maar waarom wordt er verschil gemaakt tussen jongens en meiden?? Kijk dat het niet praktisch is, met los haar werken, dat begrijp ik! Maar dan moet je geen onderschil gaan maken tussen geslachten!!



politie doet het.




kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-05-2006 13:09 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Sterk punt, meneer 'ikheersch'. Ga nu maar weer snel verder knikkeren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-05-2006 13:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

.. tis een mevrouw ...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-05-2006 13:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Blijft een inspiratielose kut naam.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-05-2006 15:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

'Sharia voor alle bewoners van Atjeh'

De wet in de Indonesische provincie Atjeh, die is gebaseerd op de Islam, zou voor alle inwoners van Atjeh moeten gelden. Zo luidt een voorstel dat bij het Indonesische parlement is ingediend. Nu is het zo dat niet-moslims zich niet hoeven te houden aan bepaalde wetten, zoals het verbod op alcohol, gokken en overspel.

Hoofd van de politie Alyasa Abubakar, is voor de goedkeuring van het voorstel. Hij onderbouwt zijn stelling met het wettelijke gelijkheidsbeginsel: gelijke behandeling van vergelijkbare gevallen. "Het is aan het parlement om te beslissen of het het voorstel van het Atjeese volk aanvaardt of afwijst. Ik vind persoonlijk dat het niet eerlijk is om de wet alleen op moslims toe te passen", aldus Abubakar.

Abdullah Saleh, vice-voorzitter van de commissie die het wetsontwerp behandelt, zegt dat ze erop zullen toezien dat de wet voor iedereen geldend wordt, en tegelijkertijd niet-moslims de vrijheid biedt om aan al hun religieuze verplichtingen te voldoen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen