IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Klachten Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-08-2006 11:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 augustus 2006 11:42 schreef Chelman het volgende:
Promo's aanbieden is ook niet illegaal.

is hier dan een rechtzaak over geweest???


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 24-08-2006 11:48 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

Ik wil even klagen over het geklaag hier!

Ik vind het BTW belachelijk, dat mensen promo's verkopen.

Die heb je ontvangen voor promotionele doeleinden (in feite dus betaald, door de band/platenmaatschappij die ze aan je verstrekt). Wil je ze niet meer hebben, dan geef je ze maar weg of gooi ze in de vuilnisbak, maar er geld voor vragen... Nee!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 11:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Of je doet ze in een doos, zet ze op zolder.

Wettelijk wordt het geloof ik na 6 jaar sowieso je eigendom.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-08-2006 11:49 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 24 augustus 2006 11:42 schreef Chelman het volgende:
M.a.w.: ouderwetsch eigenbelang en geen edele moraal.
Aldus de man in wiens moederland tijdens concerten zelfs illegale cd's verkocht worden van de bands in kwestie. In deze kwestie is jouw punt (wat feitelijk gewoon niks meer is dan stangen om het stangen) voor mij dan ook gelijk aan 3-laags toiletpapier.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-08-2006 11:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 augustus 2006 11:48 schreef Fat Bastard het volgende:
Ik wil even klagen over het geklaag hier!

Ik vind het BTW belachelijk, dat mensen promo's verkopen.

Die heb je ontvangen voor promotionele doeleinden (in feite dus betaald, door de band/platenmaatschappij die ze aan je verstrekt). Wil je ze niet meer hebben, dan geef je ze maar weg of gooi ze in de vuilnisbak, maar er geld voor vragen... Nee!


dat is moreel wel zo maar in principe mag jewel met je bezit doen wat je wilt. maar of een promo daadwerkelijk je eigen bezit is, is juist nog steeds schimmig voor mij.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-08-2006 11:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 augustus 2006 11:49 schreef Judge M. het volgende:
Aldus de man in wiens moederland tijdens concerten zelfs illegale cd's verkocht worden van de bands in kwestie.

ik ken ten minste een winkel in de lage landen waar dat ook "normaal" is. dit gebeurt overal Judge.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2006 11:54 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 augustus 2006 11:49 schreef Judge M. het volgende:
Aldus de man in wiens moederland tijdens concerten zelfs illegale cd's verkocht worden van de bands in kwestie. In deze kwestie is jouw punt (wat feitelijk gewoon niks meer is dan stangen om het stangen) voor mij dan ook gelijk aan 3-laags toiletpapier.


Hoezo? Wat heb ik met de verkopers van illegale CD's in Polen te maken?

In jouw land wordt pedofilie gepromoot via een politiek partij ergo ben jij ook voorstaander van pedofilie. Dat noem ik pas verstrekkende conclusies trekken.


P.S. In Nederland gebeurt hetzelfde. Hans Dulfer verkoopt zelf illegale CD's zodat de platenmaatschappij er niet van profiteert...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 11:55 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ehm, heren, er is vast een beter topic te vinden om deze discussie in te voeren dan in Klachten..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-08-2006 11:57 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Ik legde dan ook mijn verzoek neer bij de moderators, niet bij een beroepsazijnpisser.



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 24-08-2006 11:59 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 24 augustus 2006 11:49 schreef Judge M. het volgende:
Aldus de man in wiens moederland tijdens concerten zelfs illegale cd's verkocht worden van de bands in kwestie.


Misschien begrijp ik je punt in deze niet, maar wat kan Chelman eraan doen dat ze daar die zooi verkopen?

Promos verkopen sta ik ook niet van te juichen, maar dit argument raakt kant nog wal imo


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2006 12:00 by Chelman Profiel van Chelman

Hehe...volgens mij heb ik wel een gevoelig snaartje geraakt met dat eigenbelang van jou. Je verviel gelijk in persoonlijke aanvallen toen je dat hoorde...wat vindt Jan daarvan?

edit: Overigens heb ik nergens gezegd of ik voor of tegen het verkopen van promo's ben. Dat komt omdat het mij werkelijk koud laat nu dat het een marginaal gebeuren is (1 a 2 procent van de hier verhandelde CD's). Maar dat is Judge blijkbaar ontgaan...

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 24-08-2006 12:06]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-08-2006 12:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 augustus 2006 12:00 schreef Chelman het volgende:
Hehe...volgens mij heb ik wel een gevoelig snaartje geraakt met dat eigenbelang van jou. Je verviel gelijk in persoonlijke aanvallen toen je dat hoorde...wat vindt Jan daarvan?


het zou wel leuk zijn als je mijn vraag eens te beantwoorden (zie boven aan deze pagina) in plaats van jezelf full-time te zitten verkneukelen (daar is verder nog genoeg tijd voor)


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-08-2006 12:06 by Heiden Profiel van Heiden

Kan deze discussie niet beter in het lolligtopic worden voortgezet?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 12:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gaat ook niet om de eventueel legaal of illegaal zijn van verkopen van promo's, het is een handeling die ongewenst en "not done" is. Gaat mijns inziens tegen het liefhebben van metal, als metalliefhebber zijnde ... en daar mogen de mods wel eens een regel voor opstellen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-08-2006 12:09 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 augustus 2006 12:00 schreef Chelman het volgende:

edit: Overigens heb ik nergens gezegd of ik voor of tegen het verkopen van promo's ben. Dat komt omdat het mij werkelijk koud laat nu dat het een marginaal gebeuren is (1 a 2 procent van de hier verhandelde CD's). Maar dat is Judge blijkbaar ontgaan...


en dat onderschrift van je "Promohandelaren zijn geweldenaren"?? toendertijd? dat lijkt me toch een duidelijke positieve voorkeur. of geldt dat nu niet meer


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-08-2006 12:09 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 24 augustus 2006 12:00 schreef Chelman het volgende:
edit: Overigens heb ik nergens gezegd of ik voor of tegen het verkopen van promo's ben. Dat komt omdat het mij werkelijk koud laat nu dat het een marginaal gebeuren is (1 a 2 procent van de hier verhandelde CD's). Maar dat is Judge blijkbaar ontgaan...
Je bevestigt bij deze dus mijn stelling dat je hier loopt te stangen om het stangen. Hou dan gewoon je waffel, dat scheelt een boel gedoe. Er mogen gerust 2 pagina's van dit topic weggemod worden want al die onzin van met name jou doet niet ter zake aan de klacht. Jij bent geen mod dus naar jouw mening inzake klachten wordt ook niet gevraagd. Punt klaar.



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-08-2006 12:10 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 24 augustus 2006 12:09 schreef Judge M. het volgende:
Je bevestigt bij deze dus mijn stelling dat je hier loopt te stangen om het stangen.


No shit, Sherlokc.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 12:10 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Juist. En vanaf nu gaat deze discussie fijn verder hier:

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4536/5

De klacht is gemeld en wordt in behandeling genomen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-08-2006 12:17 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Mooi werk. Nog een klacht: het offtopic geleuter vanaf de laatste klacht in dit topic mag weggemod worden. Nergens voor nodig allemaal.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2006 12:17 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 augustus 2006 11:47 schreef attila_de_hun het volgende:
is hier dan een rechtzaak over geweest???
Ik had ooit een link gepost waar iemand dat precies uitzocht toen deze discussie ook plaatsvond.

Het kwam neer op het feit dat dat het plaatsen van 'For Promotional Use Only' geen veranderingen in het eigendomsrecht van de ontvanger tot gevolg heeft. Ze kunnen natuurlijk wel sancties opleggen aan promohandelaren in de vorm van: 'Wij doen geen zaken meer met jullie.', dat is echter geen juridische sanctie. Ze kunnen WEL juridische sancties opleggen wanneer ze een SCHRIFTELIJKE overeenkomst aangaan waaruit blijkt dat de ontvanger de promo binnen X dagen/maanden moet retourneren en wanneer hij dat niet doet. Zelfs dan is het niet de verkoop dat illegaal is maar is er sprake van (civielrechtelijke) contractbreuk daar je de plaat niet hebt geretourneerd...

Al met al is het nooit een strafrechtelijke zaak (illegaal) maar hoogstens (in zeer beperkte gevallen) een civielrechtelijke zaak (onenigheid tussen twee partijen). Die wordt echter bijna per definitie door de platen verloren om twee redenen:

1.Ze ondernemen al jaren geen actie hiertegen --> inslijting. Dat is hetzelfde als je je eigen trademark niet actief beschermt dan vervalt na een tijdje de bescherming van rechtswege.
2.Ze maken zelf vaak speciaal aangeklede versies van promo's die ze vaak ook ZELF te koop aanbieden.

Ik probeer die link weer eens te zoeken. Het was daar vrij uitvoerig beschreven inclusief links naar beslissingen van rechters in meer dan een land.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-08-2006 12:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

OK, bedankt


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 24-08-2006 12:30 by Smoochy Profiel van Smoochy

Kan die R. stoppen met je avatar steeds te kopieren. Is hoogstens irritant.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 24-08-2006 12:33 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Gloeiende irritant, gelukkig heeft hij die van mij al gehad...



[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 24-08-2006 12:35]



Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 24-08-2006 12:33 by Smoochy Profiel van Smoochy

Wat je zegt..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


R.
Usericon van R.
Posted 24-08-2006 13:11 by R. Profiel van R.

Het is niet verboden. Lekker puh.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Administration Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen