IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Dimmu Borgir deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-09-2010 12:21 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-09-2010 12:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 12:18 schreef spectre het volgende:
Heb je in principe gelijk in, maar feit is wel dat zelfs het metalaspect (de gitaarriffs) heel erg basic zijn en een zelfs een ondergeschikte rol hebben.

Klopt helemaal!

Ik volg min of meer hoe de perceptie en inhoud van black metal veranderd is in mijn definitie van black metal. Anders kun je inderdaad eigenlijk alleen de eerste golf black metal noemen Maar ja, net als veel subgenres van metal is het misschien net zijn puberteit voorbij en hebben we nu een aardig idee van wat black metal is. En dat bleek een belachelijk breed monster geworden te zijn


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2010 12:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ja idd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-09-2010 12:32 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 12:05 schreef RudiEngel het volgende:
Het is een uitklapbare digipack (met bonustrack) a la Death Cult Armageddon + het boekje als hardcover samen in een dikke kartonnen box. Ziet er erg strak uit.


Heb 'em daarnet binnengekregen en hij is in ieder geval zijn prijs niet waard. Eén bonustrack en het tekstboekje in hardcover. En dat allemaal in een kartonnen doosje. Ik had wat creatiever extraatjes verwacht. Wat meer inhoud ipv vorm.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2010 12:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Echt iets voor deze band dus


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-09-2010 12:38 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Dit soort bands neemt toch sowieso elke show op. Een paar livetracks of een DVD'tje zijn toch maar een kleine moeite. Nu heb ik gewoon de dubbele prijs betaald voor extra karton.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-09-2010 12:43 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Het tekstboekje zal naast hardcover ook wel uitgebreider zijn dan die van de reguliere versie, maar dat kan ik niet checken aangezien ik ze niet beide heb.

Maar goed, wat voor extra inhoud had je dan verwacht? In de omschrijving stond toch al dat het maar 1 bonustrack betreft.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-09-2010 12:47 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik had 'em al in pre-order nog voor er details bekend waren. Anders had ik wel een gewone versie besteld. Om het geheel extra goedkoop te maken is die bonustrack trouwens gewoon een remix.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-09-2010 12:57 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 12:47 schreef Count Usher het volgende:
Ik had 'em al in pre-order nog voor er details bekend waren. Anders had ik wel een gewone versie besteld. Om het geheel extra goedkoop te maken is die bonustrack trouwens gewoon een remix.


Ah ja, dan is het anders. Want de omschrijving die later volgde is behoorlijk accuraat.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 29-09-2010 13:02 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Als bonustrack een remix en niet een cover van Deep Purple's Perfect Strangers? Op welke versie is die dan als bonus te vinden?


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-09-2010 13:10 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Europe Limited edition
11. "Gateways" (orchestral version) 5:44

Mailorder edition
11. "DMDR (Dead Men Don't Rape)[10]" (GGFH cover) 4:24
12. "Perfect Strangers[11]" (Deep Purple cover) 5:01
13. "Gateways[12]" (orchestral version) 5:44
14. "Dimmu Borgir[13]" (orchestral version) 5:35
15. "Gateways" (music video) 5:05

USA Limited edition
11. "Dimmu Borgir" (orchestral version) 5:35

Japanese Limited edition
11. "Gateways" (orchestral version) 5:44
12. "Perfect Strangers" (Deep Purple cover) 5:01

iTunes edition
11. "Gateways" (orchestral version) 5:44
12. "The Demiurge Molecule" (orchestral version) 5:23
13. "Gateways" (music video) 5:05

HOT TOPIC edition
11. "Dimmu Borgir" (orchestral version) 5:35
12. "Perfect Strangers[14]" (Deep Purple cover) 5:01
13. "DMDR (Dead Men Don't Rape)[15]" (GGFH cover)


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-09-2010 20:40 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 29 september 2010 11:12 schreef M. het volgende:
Dat komt door jou, want jij begon erover. En daarna begon die Mad Maikie ook iets te roepen over dat mensen niet moeten zeuren dat het niet true is.

En dat terwijl nog geen enkel slaapkamerpuristje zijn mondje had geroerd. Wat dat betreft is het echt de omgekeerde wereld geworden en vinden "jullie" het kennelijk nodig je af te zetten tegen de één of andere niet bestaande truiheidsdwang. Nou ja, waar je je maar goed bij voelt verder he.


Toevallig de reacties onder andere nieuwsberichten en discussies op diverse forums gelezen, waaronder deze? De discussie leeft kennelijk wel degelijk. De (misschien wat te harde toon van de) recensie is daar gedeeltelijk een reactie op.

Ik weet overigens niet wie je onder "jullie" verstaat verder, maar ik ben me nergens van bewust verder..

quote:
Op 29 september 2010 12:08 schreef ZelThoR het volgende:
Dit is ook waarom ik erover begin, Ralph. Ik weet dat je goede reviews kan schrijven en ik vind je normaal juist sterk omdat je níet je probeert in te dekken / je bijna lijkt te verontschuldigen voor je mening.


Wat dus ook de insteek niet was, dat indekken / verontschuldigen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 29-09-2010 20:43]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-09-2010 20:54 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2010 11:09 schreef ZelThoR het volgende:
http://www.zwaremetalen.com/recensie/16660/Dimmu-Borgir-Abrahadabra.html

Dat had wel wat minder gekund, Ralph, dat doorzagen over true zijn, stofzuigers, purisme, enzovoorts Niet meer van deze tijd


Onzin! Dat is juist enorm van deze tijd. Wellicht niet per se relevant in een Dimmu Borgir review maar storend is het verder niet, er wordt ook genoeg over de CD zelf gezegd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 29-09-2010 21:45 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Gezaag over true-zijn:

Dimmu Borgir is niet hip, en black metal al helemaal niet. Dat de Noorse band meer cd’s verkoopt dan ooit schijnt bij de harde puristenkern nog niet doorgedrongen te zijn. Die is namelijk nog steeds, wars van heersende trends, van mening dat black metal moet klinken als een rammelende stofzuiger omdat échte black metal-bands van vroeger hun materiaal bij gebrek aan opnamebudget opnamen in de grim en frostbitten garage van hun ouders, ergens tussen de wasmachine en de grasmaaier in. Dimmu Borgir zal het, volledig terecht, worst zijn wat er wel of niet over hen en hun nieuwe cd Abrahadabra gedacht wordt; die plaat gaat toch wel als warme broodjes over de toonbank, true of niet.

Dat de kritiek van zelfverklaard echte black metal-fans wederom niet van de lucht is valt overal op internet te lezen en daar gaan we verder ook geen aandacht meer aan besteden. (sic)

En er zijn meer dan genoeg mensen die dat lekker vinden.

Het van een lekker vol geluid voorziene album mag dan misschien niet klinken als een rammelende stofzuiger en het imago mag volgens sommigen onder ons dan te triest zijn voor woorden, maar Abrahadabra onderstreept eens en te meer dat Dimmu Borgir een band is die zich niet in een hoekje laat zetten, zich blijft ontwikkelen en geen twee dezelfde albums uitbrengt. Dat het niet true is nemen we dan maar op de koop toe. Een plaat voor liefhebbers van goede muziek die niet bang zijn buiten het enorm beperkte true black metal-hoekje te treden.

Over de plaat zelf:

En terecht, want Abrahadabra is een prima plaat geworden.

De door Andy Sneap geproduceerde plaat bouwt lekker voort op wat de band met Death Cult Armageddon en In Sorte Diaboli begonnen is. Het geheel is pompeus, barst van de orkestratie en bezwijkt bijna onder haar eigen bombast.

Het lomp pompeuze The Demiurge Molecule weet op die manier ergens middenin te overtuigen met een erg aanwezige koperblazerssectie en de single Gateways, inclusief de geslaagde gastvocalen van Agnete Kjølsrud (ex-Animal Alpha, Djerv) die het nummer weer nét even tot iets opvallends maken is een perfect voorbeeld van hoe black metal toch catchy kan zijn. (laten we die laatste opmerking maar even positief benaderen).

Keyboards en orkestratie overheersen eens te meer en hier en daar wordt het gaspedaal ook weer eens ouderwets ingetrapt (A Jewel Traced Through Coal, eveneens opvallend door het met koorwerk opgeleukte middenstuk). Het maakt Abrahadabra een meer gevarieerde en mede daardoor sterkere plaat dan de voorganger In Sorte Diaboli, en het schrijven van lekker in het gehoor liggende black metal is een kunstje wat Shagrath en de zijnen in de afgelopen jaren tot een ware kunst hebben verheven. Het eerder genoemde Gateways is daar al een voorbeeld van, het lekker stampende Renewal een ander. Met tien afwisselende songs (inclusief een intro) in zo’n vijftig minuten is Abrahadabra ook een goed verteerbare plaat geworden.

Conclusie:

+- 50 % van de recensie is gezeik over het true-zijn e.d. En was 't ook nog een aardige recensie geworden, zonder die 50%.

[Dit bericht is gewijzigd door Psychonaut op 29-09-2010 21:45]


herrie
Usericon van herrie
Posted 29-09-2010 21:53 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

waar is trouwens de tijd gebleven dat je op de snelweg, voor mij part provinciale weg, allerlei mensen met van die plakstickers op de achteruit zag rond rijden met het logo van D.B.?


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-09-2010 22:03 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 21:53 schreef herrie het volgende:
waar is trouwens de tijd gebleven dat je op de snelweg, voor mij part provinciale weg, allerlei mensen met van die plakstickers op de achteruit zag rond rijden met het logo van D.B.?


Die Opel Kadets zijn toen allemaal naar de sloop gebracht voor die slooppremie.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 29-09-2010 22:04 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Eeuwig zonde van die Kadetten.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-09-2010 22:06 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Idd. Kadett ftw.


Je moeder.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2010 22:08 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Mijn witte kadett had een King Diamond sticker


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 29-09-2010 22:10 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Mijn tweede had een verbogen deur omdat een Pool er met mijn radio vandoor was. Nummer 1 is weggeroest.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-09-2010 22:11 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Wie hier heeft trouwens al een Prius met enorme sticker op de achterruit gespot?


*Mompelt iets over vroeger en alles beter*


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-09-2010 22:12 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 22:10 schreef Dentz het volgende:
Mijn tweede had een verbogen deur omdat een Pool er met mijn radio vandoor was. Nummer 1 is weggeroest.


Had die niet gewoon een ruitje die ingeslagen kon worden?


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 29-09-2010 22:14 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Dat maakt herrie.
Met een half verbogen deur de snelweg op ook, trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 29-09-2010 22:15]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-09-2010 22:24 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Met een Kadett zónder half verbogen deur ook, trouwens.


herrie
Usericon van herrie
Posted 29-09-2010 22:56 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 22:03 schreef RudiEngel het volgende:
Die Opel Kadets zijn toen allemaal naar de sloop gebracht voor die slooppremie.


aha... en moesten ze toen 50 euro c.q. hollanse gulle bijbetalen? (i.p.v. ontvangen)


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen