IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-03-2008 19:09 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 12 maart 2008 16:33 schreef kwelgeest het volgende:
Ik kan me hier gedeeltelijk wel in vinden. Maar ik denk dat we het niet integreren en de criminaliteit van hun jeugd niet geheel los kunnen zien van hun religie. Er zijn nou eenmaal moslim jongeren en 'atheistische' jongeren met een moslim achtergrond die in de heilige teksten van de islam excuses zien, zoeken en/of vinden voor bepaald gedrag en bepaalde daden die voor onze wet niet door de beugel kunnen.



Ik wilde alleen aangeven dat verschillende mensen hier de Islam als kernoorzaak blijven aandragen, terwijl het mijns inziens eerder een hulpmiddel dan een drijfveer is.

Voor 9/11 hadden we ook al marokkaanse probleemjongeren, maar toen heette het "marokkaanse probleemjeugd", terwijl nu al snel iedereen roept "islamitische probleemjeugd". Voor 9/11 werd de Islam er voor zover ik me kan herinneren nauwelijks bijgesleept in nieuws-artikelen of opinie-onderzoeken. Terwijl nu ineens de Islam als belangrijkste oorzaak gezien lijkt te worden.

Nogmaals dus, radicalisering en randgroepjongeren zijn al een probleem sinds eind jaren '80-begin jaren '90, en de gebeurtenissen van 9/11 en daarna hebben deze al aanwezige groeperingen een extra gevoel van identiteit en excuus-reden verschaft. Zonder de huidige Islam-hype hadden we nu dezelfde problemen gehad maar zou het gaan onder monikers als de Ali G.-uitroep "Is it cos I is black?" of "Ik krijg als allochtoon geen werk dus ik word gedwongen om crimineel te zijn". Ik geloof echt niet dat iemand die van huis uit in de Islamitische levenswijze wordt opgevoed per definitie al een meer corrumperende uitgangspositie heeft dan een Christelijk of Joods opgevoed persoon.

Dat de Islam als hulpmiddel tot radicalisering veel effectiever is dan huidskleur of armoede bestrijd ik niet, maar het blijft een combinatie van dit soort factoren en de Islam an sich is zeker niet de kernreden van alle problemen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2008 19:40 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Persoonlijk vind ik het wat ongenuanceerd om het over Marokkaanse probleemjongeren te hebben. Jongeren met andere nationaliteiten, maar ook een islamitische achtergrond zorgen ook voor buitensporig veel problemen. Daarom heb ik het liever over islamitische probleemjongeren ongeacht of ze nu moslim zijn of niet, hun achtergrond die voor een groot gedeelte de oorzaak is van hun gedrag is islamitisch. En ik denk, en anderen met mij, dat de houding van deze mensen die ervoor zorgt dat zij sociaal geisoleerd raken haar grondslag vindt in de islam.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-03-2008 19:42 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Hebben we het nou nog steeds over die wannabe rappers met al hun blingbling die scooters stelen etc.?

Sowieso laten hoog opgeleide immigranten uit de Islamitische cultuur een heel ander beeld zien, ook als zij nog gelovig zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 12-03-2008 20:05]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-03-2008 20:44 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 12 maart 2008 19:40 schreef kwelgeest het volgende:
Persoonlijk vind ik het wat ongenuanceerd om het over Marokkaanse probleemjongeren te hebben. Jongeren met andere nationaliteiten, maar ook een islamitische achtergrond zorgen ook voor buitensporig veel problemen.


Dat ben ik dus met je oneens. Ik denk dat het relatief gezien voornamelijk Marokkanen (en dan vooral Berberse Marokkanen, i.e. bergstammen-achtergrond, laag-opgeleid, niet zozeer islamitisch) en antiliaanse jongeren (lees: nederlands paspoort, kansarm op de antillen en nederland is dan een voor de hand liggende uitwijk. Plus vaak overkomend zonder ouders/familieconnecties) zijn die de grootste probleemgroepen vormen, terwijl andere overwegend islamitische groeperingen als Turken en indonesiers veel minder vaak negatief te boek staan. Een extra reden dus om niet de islam maar de sociale achtergrond als voornaamste oorzaak te duiden.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2008 20:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Hoe het met indonesiers zit weet ik niet, hier in NL hebben we uit die hoek voornamelijk Molukkers en die zijn volgens mij voornamelijk christelijk. Turken zijn echter relatief gezien ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-03-2008 21:03 by Mark Profiel van Mark

Nou ja, Turken zijn de grootste niet-westerse allochtone bevolkingsgroep in Nederland. Desalniettemin, uit een onderzoek uit (toegegeven) 2005:


"Van de allochtone mannen van 18-24 jaar wordt bijna 8% verdacht van criminaliteit, bij de autochtone mannen van diezelfde leeftijd is dit bijna 4%. Van de allochtone groepen is het aandeel van criminaliteit verdachten het hoogst onder Marokkanen (ruim 18%) en Antillianen (ruim 13%).

Van alle gedetineerden was in 2004 ruim een derde geboren in een niet-westers land. In 12% van de gevallen gaat het om Antilliaanse jongeren, in 7% van de gevallen om Marokkaanse.

Marokkaanse en Antilliaanse jongeren vallen het meest terug in crimineel gedrag."


Dus zo oververtegenwoordigd lijken de Turken niet te zijn. Tenzij het in die groep de laatste 3 jaar ineens zwaar omgeslagen is.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2008 21:07 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Nee, je raadpleegt een onvolledige bron. Hierbij horen grafiekjes te staan waarin ook het Turkse aandeel te zien is. Zij staan op plek drie of vier.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 12-03-2008 21:08]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-03-2008 21:09 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 maart 2008 20:49 schreef kwelgeest het volgende:
Hoe het met indonesiers zit weet ik niet, hier in NL hebben we uit die hoek voornamelijk Molukkers en die zijn volgens mij voornamelijk christelijk. Turken zijn echter relatief gezien ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit.


+ ze komen vooral van het platteland en zijn vaak laagopgeleid, wat al een begin is van een hoop sterkere beredenering dan je pseudo-wetenschappelijke gebazel over de inherente criminaliteit in immigranten met een Islamitische achtergrond.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2008 21:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



oh hehe @ vorige pagina onderaan: inderdaad, de islamitische wetenschap was wel ver vooruit, maar wij hebben er maar relatiev weinig van over genomen.

dus ontwikkeld was het wel maar wij hebben het toch vooral van de romeinen moeten hebben en opnieuw uitvinden natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-03-2008 21:13]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-03-2008 21:14 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 12 maart 2008 21:12 schreef ElitE het volgende:
oh hehe @ vorige pagina onderaan: inderdaad, de islamitische wetenschap was wel ver vooruit, maar wij hebben er maar relatiev weinig van over genomen.

dus ontwikkeld was het wel maar wij hebben het toch vooral van de romeinen moeten hebben en opnieuw uitvinden natuurlijk.
Die Islamitische wetenschap was vooral overgenomen van de Grieken en de Islamitische wetenschappelijke vooruitgang stagneerde binnen korte tijd behoorlijk.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2008 21:14 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 maart 2008 21:09 schreef Gemene Lepel het volgende:
+ ze komen vooral van het platteland en zijn vaak laagopgeleid, wat al een begin is van een hoop sterkere beredenering dan je pseudo-wetenschappelijke gebazel over de inherente criminaliteit in immigranten met een Islamitische achtergrond.
Zijn laagopgeleide provinciaaltjes vaker crimineel dan hoogopgeleide provinciaaltjes of laagopgeleide stedelingen dan?
Zou zomaar kunnen hoor, het is mij echter niet bekend dat, dat ooit, hoe dan ook, is aangetoond.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-03-2008 21:16 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 12 maart 2008 21:07 schreef kwelgeest het volgende:
Nee, je raadpleegt een onvolledige bron.


Misschien, maar het wel frappant dat een van de twee grootste probleemgroepen (antilianen) bij mijn weten overwegend geen islamitische achtergrond heeft maar een christelijke. Geeft wel te denken, toch?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2008 21:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 maart 2008 21:16 schreef Mark het volgende:
Misschien, maar het wel frappant dat een van de twee grootste probleemgroepen (antilianen) bij mijn weten overwegend geen islamitische achtergrond heeft maar een christelijke. Geeft wel te denken, toch?
Hoezo? Ik zeg nergens dat slechts moslims crimineel zijn of dat alle moslims crimineel zijn. Ik zeg slechts dat het niet integreren van moslims, voor sommigen/velen van hun, te herleiden is op hun religie en hun interpretatie van heilige teksten. Dat er moslims zijn die in de islam goedkeuring of zelfs oproepen vinden voor bepaalde criminaliteit. En dat islamitische jeugdcrimineeltjes deze teksten misbruiken om hun daden goed te praten of te verklaren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-03-2008 21:25 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 maart 2008 21:14 schreef kwelgeest het volgende:
Zijn laagopgeleide provinciaaltjes vaker crimineel dan hoogopgeleide provinciaaltjes of laagopgeleide stedelingen dan?
Zou zomaar kunnen hoor, het is mij echter niet bekend dat, dat ooit, hoe dan ook, is aangetoond.


Onderwijs en criminaliteit hangen samen ja. En nee, het onderwijs is op het Turkse platteland niet echt goed :').


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2008 21:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 maart 2008 21:25 schreef Gemene Lepel het volgende:
Onderwijs en criminaliteit hangen samen ja. En nee, het onderwijs is op het Turkse platteland niet echt goed :').
Ach, als ik mijn Syrische studiegenoot mag geloven zijn de opleidingen in Syrie veel beter en van een veel hoger niveau dan hier. Dus wie weet.

Maarja, het onderwijs op het Turkse plattenland is niet echt relevant mbt tweede of derde generatie straatterorristjes.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-03-2008 21:34 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Jawel, want de bagage die ze meekrijgen komt mede van hun ouders, die nooit onderwijs of slecht onderwijs hebben gekregen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 13-03-2008 9:20 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Zaal loopt leeg bij cabaretier Micha Wertheim
Uitgegeven: 12 maart 2008 21:43
Laatst gewijzigd: 12 maart 2008 22:17

ROERMOND - De grappen en grollen van cabaretier Micha Wertheim over een gehandicapte in Theater de Oranjerie in Roermond hadden dinsdagavond tot gevolg dat de zaal leeg liep en Wertheim zijn optreden moest afbreken.
ANP

Programmeur Dorien Pollaert van de Oranjerie eist excuses van de cabaretier, liet zij woensdagavond weten.

Gehandicapten

Wertheim maakte grappen over gehandicapten en richtte zich daarbij uitdrukkelijk tot een man in de zaal in een invalidenwagen. De gehandicapte man raakte hiervan volledig overstuur en verliet huilend de zaal. Het publiek reageerde verontwaardigd.

Woedend

"Wertheim kreeg steeds meer woedende en joelende toeschouwers over zich heen, en terecht", zei Pollaert. Uiteindelijk stroomde de zaal leeg. "Wertheim komt hier nooit meer in", besloot Pollaert.

Website

Op zijn website stelt de cabaretier het "heel vervelend te vinden" wat er is gebeurd.

"Als ik in mijn theatervoorstelling gehandicapten uitmaak voor profiteurs en racisten die onze westerse samenleving ontwrichten, dan hoop ik dat het duidelijk is dat daar een zekere ironie achter zit." De cabaretier sprak de man in de rolstoel aan omdat hij dacht dat de bezoeker zat te sms'en. Het flikkerende lichtje bleek echter een display van zijn invalidenwagen te zijn.

Reactie

"Achteraf had Micha misschien gewoon moeten zeggen dat het hem speet", stelt zijn zegsvrouw in een reactie. In plaats daarvan draaide de cabaretier een conference over gehandicapten af.

"Uitspraken die binnen de context van het programma op zijn plaats vallen, werden opeens veel te letterlijk genomen", vertelt ze. "Micha kreeg opeens van alles naar zijn hoofd geslingerd en besloot toen de voorstelling af te breken."

Ongelukkig

Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden, vat de woordvoerster samen. "Al lijkt het me heel gezond als hij een tijdje niet meer naar Roermond toe gaat."



Ghehehe......


spelfout weggehaald...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-03-2008 10:08 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 12 maart 2008 21:25 schreef Gemene Lepel het volgende:
Onderwijs en criminaliteit hangen samen ja.
Net zo'n loze uitspraak als 'armoede en criminaliteit gaan samen'.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 13-03-2008 11:06 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Incest blijft illegaal in Duitsland
Uitgegeven: 13 maart 2008 10:43

KARLSRUHE - Het verbod op incest in het Duitse wetboek van strafrecht is niet in strijd met de grondwet, waarin het recht op vrije ontplooiing van de persoonlijkheid is vastgelegd als afgeleide van de menselijke waardigheid.

Dit heeft het Duitse Federale Constitutionele Hof in Karlsruhe donderdag beslist. De zaak was aangespannen door een man uit Leipzig, die wegens incest is veroordeeld omdat hij vier kinderen heeft bij zijn zus.

Volgens de hoogste Duitse rechters is het verbod gerechtvaardigd om het gezin voor schade te behoeden en de zwakkere potentiële partner te beschermen.

Het Bundesverfassungsgericht (BVG) wees tevens op het gevaar van zware genetische schade bij kinderen van broer en zus.

Stel

In de zaak ging het om een in 1976 geboren man en een in 1984 geboren vrouw. Zij hadden elkaar door omstandigheden pas in 2000 leren kennen. Twee van de vier kinderen van het stel zijn gehandicapt. De man is veroordeeld tot 2,5 jaar cel voor de relatie.

De vicepresident van het Federale Constitutionele Hof, Winfried Hassemer, was het niet eens met de mening van zijn collega's. Volgens hem zijn "eugenische overwegingen" niet toegestaan in het constitutionele recht.

Ook zijn er volgens hem aanwijzingen dat het wetboek van strafrecht in zijn huidige vorm slechts de moraal van een bepaald moment weerspiegelt en geen concreet door de grondwet bepaald rechtsgoed.

ZIE OOK:



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-03-2008 12:33 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Nederlanders zijn goed op de hoogte over de islam. Dat blijkt uit een enquête van Maurice de Hond die dagblad DAG donderdag publiceert. Maar liefst 98 procent van de ondervraagde Nederlanders weet bijvoorbeeld dat moslims aan het einde van de jaarlijkse vastenmaand de ramadan, het Suikerfeest vieren.

Meer dan 70 procent van de 1500 deelnemers weet dat vrijdag een heilige dag is voor moslims. Bijna een kwart van de geënquêteerden koos voor zaterdag, wat de rustdag van de joden is.

Verdonk

Een opvallende constatering is dat ook de aanhang van Wilders' Partij voor de Vrijheid (PVV) en van Rita Verdonk op alle vragen over moslims het juiste antwoord weet. Meer problemen hebben deze stemmers met vragen over het christendom. Zo denkt 15 procent van de PVV'ers dat het protestantisme is begonnen op het moment dat Willem van Oranje afstand nam van het katholicisme.

Basiskennis

Volgens arabist Jan-Jaap de Ruiter van de Universiteit van Tilburg bewijst het onderzoek dat de basiskennis van de Nederlanders over de islam flink is toegenomen. De Ruiter is vooral onder de indruk van het feit dat driekwart van de ondervraagden weet wie volgens de islam Mohammed is: de laatste van de profeten, en dus niet de zoon van Allah.

Het onderzoek is gehouden vanwege de aangekondigde vertoning van de anti-Koranfilm Fitna van Geert Wilders. Hij wil in het 15 minuten durende Fitna zijn mening verbeelden dat de Koran, het heilige geschrift voor moslims, een fascistisch boek is dat aanzet tot geweld.

De voorman van de PVV is voornemens de film eind maart op internet te zetten. De website Fitnathemovie.com is sinds een week online.
Goh.

Verbaast me niets, vooral dat ene niet dat PVV-stemmers het beste op de hoogte zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 13-03-2008 12:34]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2008 12:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 maart 2008 11:06 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Incest blijft illegaal in Duitsland
Uitgegeven: 13 maart 2008 10:43

KARLSRUHE - Het verbod op incest in het Duitse wetboek van strafrecht is niet in strijd met de grondwet, waarin het recht op vrije ontplooiing van de persoonlijkheid is vastgelegd als afgeleide van de menselijke waardigheid.

Dit heeft het Duitse Federale Constitutionele Hof in Karlsruhe donderdag beslist. De zaak was aangespannen door een man uit Leipzig, die wegens incest is veroordeeld omdat hij vier kinderen heeft bij zijn zus.

Volgens de hoogste Duitse rechters is het verbod gerechtvaardigd om het gezin voor schade te behoeden en de zwakkere potentiële partner te beschermen.

Het Bundesverfassungsgericht (BVG) wees tevens op het gevaar van zware genetische schade bij kinderen van broer en zus.

Stel

In de zaak ging het om een in 1976 geboren man en een in 1984 geboren vrouw. Zij hadden elkaar door omstandigheden pas in 2000 leren kennen. Twee van de vier kinderen van het stel zijn gehandicapt. De man is veroordeeld tot 2,5 jaar cel voor de relatie.

De vicepresident van het Federale Constitutionele Hof, Winfried Hassemer, was het niet eens met de mening van zijn collega's. Volgens hem zijn "eugenische overwegingen" niet toegestaan in het constitutionele recht.

Ook zijn er volgens hem aanwijzingen dat het wetboek van strafrecht in zijn huidige vorm slechts de moraal van een bepaald moment weerspiegelt en geen concreet door de grondwet bepaald rechtsgoed.

ZIE OOK:




wat moet je hjierop zeggen?

vrije wil is toch algemeen

natuurlijk voor de kinderen...





deze is ook ... erg

Amerikaanse zat twee jaar op toilet
Een vrouw in de Amerikaanse staat Kansas heeft twee jaar lang op het toilet van haar vriend doorgebracht, heeft de politie woensdag gezegd.

De vriend belde vorige maand de politie met de mededeling dat er iets mis was met zijn vriendin. Agenten kwamen naar zijn huis en vonden de vrouw op het toilet. Haar spieren waren verschrompeld en ze zat aan de toiletbril vast met 'natuurlijke' substanties.

Ambulancemedewerkers moesten haar verwijderen. De vrouw wilde op het toilet blijven zitten, maar is in het ziekenhuis opgenomen. Ze weigert met de autoriteiten te praten. De politie overweegt een zaak tegen de vriend te beginnen voor mishandeling van een afhankelijke volwassene

ik zou zeggen: Imodium madam!


signature


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 13-03-2008 15:54 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

China slaat terug met mensenrechtenrapport over VS
Uitgegeven op donderdag 13 maart 2008 om 12:18:54

(Novum/AP) - China heeft Amerikaanse kritiek op zijn mensenrechtensituatie donderdag gepareerd door een eigen mensenrechtenrapport uit te brengen waarin de Verenigde Staten over de hekel worden gehaald.

Het Chinese rapport, uitgebracht door de Staatsraad (kabinet), oefent kritiek uit op de VS vanwege zijn vele geweldsmisdrijven, grote gevangenispopulatie en oorlogen in Irak en Afghanistan. "Het wordt hoog tijd dat de Amerikaanse regering haar eigen mensenrechtenproblemen moedig onder ogen ziet en de onverstandige praktijk opgeeft om een dubbele moraal te hanteren op het gebied van mensenrechten en die te gebruiken om andere landen te onderdrukken."

In het jaarlijkse mensenrechtenrapport dat het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken dinsdag uitbracht wordt China neergezet als een autoritair land dat zijn volk mensenrechten ontzegt, journalisten en buitenlandse hulpverleners lastigvalt en gevangenen martelt. Het rapport stelt vast dat de Chinese autoriteiten in 2007 actiever zijn geweest bij het controleren en censureren van internet en de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid verder hebben ingeperkt.

China reageerde verontwaardigd. "De inspanningen en opmerkelijke vooruitgang die China heeft geboekt (op het gebied van de mensenrechten) zijn reeds alom erkend door de internationale gemeenschap", zei het ministerie van buitenlandse zaken op zijn website. "Wij stellen voor dat de Amerikaanse regering ophoudt zichzelf af te schilderen als een bewaker van de mensenrechten en zich meer richt op haar eigen mensenrechtenproblemen." Het ministerie zegt dat China bereid is met de VS en andere landen een dialoog over mensenrechten aan te gaan.

Een woordvoerster van de Amerikaanse ambassade zei in een reactie dat de VS openstaat voor 'constructieve kritiek' op zijn mensenrechtenbeleid. Ze zei dat aanmerkingen van andere landen op de VS hun weerslag hebben in 'het actieve debat van onze regering, vrije pers, ngo's en maatschappelijk leven'. Die getuigen ervan 'dat wij staan voor een vrije, open democratische samenleving'.

Het rapport van de Chinese Staatsraad, gebaseerd op Amerikaanse en andere buitenlandse nieuwsbronnen, stelt dat een toename van geweldsdelicten in de VS het leven, de vrijheid en de veiligheid van Amerikaanse burgers bedreigt en dat de VS het meest uitgebreide gevangenisstelsel en vergelijkenderwijs het grootste aantal gedetineerden heeft. Verder treedt de Amerikaanse politie vaak hard op en schendt zij op andere wijze de rechten van burgers en wordt het vakbondsrecht in de VS beperkt. Het rapport levert ook kritiek op de oorlogen in Irak en Afghanistan. Met de inval in Irak heeft de VS 'de grootste mensenrechtentragedie en grootste humanitaire ramp in de moderne wereld' teweeggebracht.

Pfffffff wie is er nou "slechter" want over "beter" kun je het moeilijk hebben.

Ben blij in NL te wonen, maar helaas hebben wij Gerard Joling.







Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2008 17:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

en Jan Smit


en die rare rapper

ali B of zo


signature


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-03-2008 17:25 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Pot ketel pot



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 13-03-2008 17:26 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 13 maart 2008 17:25 schreef blonde rockgod het volgende:
Pot ketel pot

De pot verwijt de ketel dat ze pot is?


Bruce Banner


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen