IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2009 18:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 januari 2009 18:15 schreef Chelman het volgende:
Grap is dat ik dit van een christelijke site geplukt heb waar ik af en toe leuke politieke discussies voer. De overheersende mening was dat het vanuit hun leer eigenlijk helemaal niet gezond is om hiervoor excuses aan te bieden. Immers je hoort je talenten goed te gebruiken en als je niet goed genoeg bent/hard genoeg traint moet je iets anders doen wat je beter ligt. Een principe waar ik met beide handen voor teken overigens.

Dus (een gedeelte van) de Christen-intelligentsia heeft het wel begrepen en het bestuur van een Christelijke school dat nog duizenden kinderen gaat beïnvloeden niet


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2009 18:20 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 januari 2009 18:18 schreef ZelThoR het volgende:
Dus (een gedeelte van) de Christen-intelligentsia heeft het wel begrepen en het bestuur van een Christelijke school dat nog duizenden kinderen gaat beïnvloeden niet


Stimmt. Maar goed, leraren zijn altijd geitenwollensokken ongeacht hun politieke/religieuze affiliaties.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-01-2009 18:21 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 27 januari 2009 18:20 schreef Chelman het volgende:
Stimmt. Maar goed, leraren zijn altijd geitenwollensokken ongeacht hun politieke/religieuze affiliaties.


Dan heb je mijn scheikunde leraar van het VWO nooit ontmoet, geldt ook voor mijn docent geschiedenis/maatschappijleer/staatsinrichting


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2009 18:23 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 januari 2009 18:20 schreef Chelman het volgende:
Stimmt. Maar goed, leraren zijn altijd geitenwollensokken ongeacht hun politieke/religieuze affiliaties.

Maar hippies zijn in principe ook gewoon een soort Christenen Ze nemen er in ieder geval veel zachte dingen van over.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2009 18:26 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 januari 2009 18:21 schreef Nimbus het volgende:
Dan heb je mijn scheikunde leraar van het VWO nooit ontmoet, geldt ook voor mijn docent geschiedenis/maatschappijleer/staatsinrichting


Dat zijn roependen in den woestijn. Uitzonderingen. Zonderlingen. Leraren dienen immers onzin zoals: 'rechten van de leerling' en bullshit organisaties met pseudo-rebelse naampjes zoals LAKS voorop te stellen in plaats van kennisoverdracht, kwaliteit van onderwijs en een beetje discipline bijbrengen. Helaas.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 27-01-2009 18:26]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2009 18:27 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 januari 2009 18:23 schreef ZelThoR het volgende:
Maar hippies zijn in principe ook gewoon een soort Christenen Ze nemen er in ieder geval veel zachte dingen van over.


Dat klopt. Alleen wassen hippies zich minder vaak.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-01-2009 18:31 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 27 januari 2009 18:26 schreef Chelman het volgende:
Dat zijn roependen in den woestijn. Uitzonderingen. Zonderlingen. Leraren dienen immers onzin zoals: 'rechten van de leerling' en bullshit organisaties met pseudo-rebelse naampjes zoals LAKS voorop te stellen in plaats van kennisoverdracht, kwaliteit van onderwijs en een beetje discipline bijbrengen. Helaas.


Dat was bij hen wel anders, ging altijd met plezier naar de lessen toe. Ze stonden echt voor de klas en hadden nog wat te vertellen. mooie verhalen ook.

Die scheikundedocent is al een tijdje gestopt en houdt zich vooral bezig met schilderen nu, geloof ik. http://www.roelofderoo.nl/


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 27-01-2009 18:32 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 27 januari 2009 18:15 schreef Chelman het volgende:
Immers je hoort je talenten goed te gebruiken en als je niet goed genoeg bent/hard genoeg traint moet je iets anders doen wat je beter ligt. Een principe waar ik met beide handen voor teken overigens.


Ik ben goed in verkrachten en vermoorden, en ben het helemaal met je eens.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2009 18:33 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 januari 2009 18:31 schreef Nimbus het volgende:
Dat was bij hen wel anders, ging altijd met plezier naar de lessen toe. Ze stonden echt voor de klas en hadden nog wat te vertellen. mooie verhalen ook.

Die scheikundedocent is al een tijdje gestopt en houdt zich vooral bezig met schilderen nu, geloof ik. http://www.roelofderoo.nl/
Daarom zeg ik: uitzonderingen. Ik heb ze ook gekend.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2009 18:34 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 januari 2009 18:32 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik ben goed in verkrachten en vermoorden, en ben het helemaal met je eens.


Ik denk dat je definitie van talent enigszins aangepast moet worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-01-2009 18:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

een talent is toch iets waar je goed in bent en staat toch los van de maarschappij?

@ speervanger: ga je toch het leger in


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-01-2009 19:26 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 januari 2009 10:25 schreef bastianus het volgende:
Allereerst:
Vervolgens laten we de Wikipedia aan het woord:
Wikipedia; nou ben ik niet zo'n Wikipediabasher, maar serieus, hoe lang denk jij dat er op die site iets staat over de profeet wat moslims der lage landen niet aanstaat?

quote:
Bovendien was Mohammed zeer respectvol voor Aisha, zij was één van zijn meest geliefde vrouwen en één van de belangrijkste en scherpzinnige stichters van de islam. Ook blijkt uit vrijwel alle overleveringen dat ze een zeer gelukkig leven heeft geleid.
Door dit huwelijk in de tijd van nu te plaatsen en Mohammed als een pedofiel te beschouwen (alhoewel hij ook acht volwassen vrouwen had) ben je in feite niet anders dan een Marokkaanse imam die ook de koran in de tijd van nu probeert te plaatsen en meisjes van zeven jaar uithuwelijkt.


Ik plaats dat huwelijk helemaal niet in deze tijd. Ik zeg dat als Aisha's leeftijd niet zo opviel het niet zo benadrukt werd. Verder laat ik mij helemaal niet uit over wat de islam/koran zegt over de wenselijkheid van een dergelijk huwelijk heden ten dagen. Ik heb het over Mohammed in context van zijn tijd en plaats.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 27-01-2009 19:26]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-01-2009 19:46 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 januari 2009 14:29 schreef bastianus het volgende:
Al die jaren bij de Unox hebben natuurlijk wel hun sporen nagelaten.
Toch denk ik dat Jan niet echt zwakzinnig is. Sterker nog, ik denk dat Pim nooit met hem wilde debatteren omdat hij toen als enige andere politicus erkende dat de immigranten voor veel problemen zorgden. De "gevestigde" politici hadden hier simpelweg nog nooit over nagedacht omdat ze met hun "Haagse mores" altijd ver buiten de realiteit van de straat en de "gewone mens" hebben gestaan.
Bolkestein.
quote:
Wilders en Fortuyn indertijd maken echter één grote fout. En dat is dat ze een geloof als veroorzaker van de problematiek zien. Dit is grote onzin. Ik ken genoeg moslims voor wie de islam net zo veel (of juist weinig) betekent als het gristendom voor de meesten van ons. Ik ken ook fundamentalistische moslims die in een djellaba lopen, mijn vrouw geen hand willen geven als we op visite komen en wiens vrouw nauwelijks te zien is vanwege het tentdoek waarmee ze bedekt is. Zo lang dit allemaal vrijwillige keuzes van de mensen in kwestie zijn heb ik hier ook geen problemen mee. Net zoals ik geen last heb van fundamentalistische gristenen die vanwege hun geslacht niks of juist alles in hun samenkomsten of politieke partijen te zeggen hebben of die geen rugtoeristen in hun clubje willen toelaten.
Anders wordt het pas als mensen vanwege hun geloof, al dan niet met behulp of goedkeuring van sullige Nederlanders, homo's bewust lastig vallen, vrouwen mishandelen, vrouwen van buiten hun clubje niet respecteren als ze die in het land waar ze wonen moeten gehoorzamen, kindhuwelijken sluiten, eerwraak plegen en tot slot de vrijheid van meningsuiting via de rechter willen beperken als iemand hun geloof bekritiseert. Op zulke momenten denk ik dat Wilders gelijk heeft als hij spreekt van een zwarte dag voor zichzelf en voor de vrijheid van meningsuiting. Ook al ben ik het met zijn standpunten zelden eens.

Dit kunnen we natuurlijk heel mooi omdraaien.
De fout die veel anderen maken is deze mensen slechts in hun sociaaleconomische context willen zien en dan het liefst tegelijk de 'kapitalistische samenleving' de schuld geven van hun situatie. Die zou hun niet accepteren en geen banen aanbieden. Dit terwijl je juist deze mensen en hun situatie en handelingen niet los kan zien van hun culturele achtergrond. Het alles willen beheersende en beperkende karakter van de islam staat haaks op de rechten van het individu die in het westen dmv de liberale rechtsstaat worden beschermd. Derhalve botsen islamitische en westerse waarden en zijn deze culturen onverenigbaar. De culturele achtergrond van (post-)islamitische (neder-)allochtonen is doordrenkt met totalitarisme en het verachten van het gene dat anders is (vrouwen, homo’s, niet-moslims). Deze culturele achtergrond van verachting en superioriteitsgevoelens vertaalt zich in het bewust niet integreren, afkeuren en overtreden van onze, liberale, wetten. Het feit dat moslimallochtonen oververtegenwoordigd zijn in probleemgroepen is juist terug te voeren op hun religie en cultuur.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2009 19:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 januari 2009 19:26 schreef kwelgeest het volgende:
Ik plaats dat huwelijk helemaal niet in deze tijd. Ik zeg dat als Aisha's leeftijd niet zo opviel het niet zo benadrukt werd. Verder laat ik mij helemaal niet uit over wat de islam/koran zegt over de wenselijkheid van een dergelijk huwelijk heden ten dagen. Ik heb het over Mohammed in context van zijn tijd en plaats.

Ok. Maar ik denk dat er in de tijd van Mohammed minder werd opgekeken van dat huwelijk en dat het toen niet zo'n item was als het nu is. Ook in Europa trouwden kinderen al op zeer jonge leeftijd of gingen ze het klooster in, er zijn huwelijken van zevenjarigen hier bekend.
De reden dat het onder moslims nu zo'n onderwerp is, komt doordat sommige geschifte imams dit soort huwelijken weer in het leven willen roepen en de tijd van toen terug willen halen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-01-2009 19:50 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 januari 2009 19:47 schreef bastianus het volgende:
Ok. Maar ik denk dat er in de tijd van Mohammed minder werd opgekeken van dat huwelijk en dat het toen niet zo'n item was als het nu is. Ook in Europa trouwden kinderen al op zeer jonge leeftijd of gingen ze het klooster in, er zijn huwelijken van zevenjarigen hier bekend.
De reden dat het onder moslims nu zo'n onderwerp is, komt doordat sommige geschifte imams dit soort huwelijken weer in het leven willen roepen en de tijd van toen terug willen halen.
Komt door het karakter en de opbouw van de Koran. De Koran is het letterlijke woord van Allah en, over het algemeen, niet gebonden aan een context van tijd en plaats. Derhalve is haar boodschap onvergankelijk en van alle tijden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-01-2009 20:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

wel raar dat jij fundamenteel vind dat moslims fundamentalistisch zijn

edit: trouwens het grootste probleem van de allochtonen is toch de jeugd die de respectloze crimineel uithangt? Daar zou je islam nu echt nooit als oorzaak van kunnen zien(alleen in een sociaal aspect dat hun ouders ze te streng houd en Nederland daar tegenover te vrij is)

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 27-01-2009 20:12]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-01-2009 20:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 januari 2009 19:50 schreef kwelgeest het volgende:
Komt door het karakter en de opbouw van de Koran. De Koran is het letterlijke woord van Allah en, over het algemeen, niet gebonden aan een context van tijd en plaats. Derhalve is haar boodschap onvergankelijk en van alle tijden.


klopt,

ze moeten de verlichting nog meemaken daar


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2009 20:37 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 januari 2009 19:50 schreef kwelgeest het volgende:
Komt door het karakter en de opbouw van de Koran. De Koran is het letterlijke woord van Allah en, over het algemeen, niet gebonden aan een context van tijd en plaats. Derhalve is haar boodschap onvergankelijk en van alle tijden.

Fundamentalistische gristenen en joden denken ook dat alle verzen van de bijbel van de heilige geest komen en daardoor direct van God. Een beetje weldenkende moslim begrijpt ook wel dat het behoorlijk mank gaat als je de koran in deze tijd plaatst.
Verder denk ik dat Bolkestein vrij ongevaarlijk was voor Pim, omdat het grootste deel van diens electoraat al in zijn zak zat. Immers, de VVD had zojuist deel uitgemaakt van het zouteloze, vlees noch visch- en paarse kabinet van PvdA en VVD. Marijnissen had echter vraagtekens bij het multi-culti-gebeuren maar ook een achterban ter linkerzijde. En laten we eerlijk zijn, die mensen waren er met Fortuyn niet echt op vooruitgegaan als hij zijn oplossingen voor andere zaken door zou mogen voeren. Daar zou Marijnissen hem op aangesproken kunnen hebben.
Verder vind ik het vrij kort door de bocht om alle islamieten dezelfde cultuur toe te schrijven. Immers, Turkije is een Europees land, terwijl Marokkanen Noord-Afrikanen zijn. Het is nogal een verschil of je uit Istanbul of de Turkse Rivièra komt of zo achter de geit uit het Rifgebergte vandaan bent getrokken. De Turken die ik ken zijn bijna nooit moslimfundamentalisten, terwijl de meeste jonge Marokkanen die ik ken totaal losgeslagen en respectloos zijn of juist weer fundamentalistische gelovigen. Los daarvan, uiteindelijk als ze een vrouw, baan en kinderen hebben worden ze op latere leeftijd vaak weer vrij rustig en aangepast. Dus uiteindelijk is het kapitalisme en de economie en het daarvoor moeten werken vaak de oplossing voor het probleem. Het is dus vooral zaak om mensen aan het werk te houden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-01-2009 20:53 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 januari 2009 20:07 schreef ElitE het volgende:
wel raar dat jij fundamenteel vind dat moslims fundamentalistisch zijn

edit: trouwens het grootste probleem van de allochtonen is toch de jeugd die de respectloze crimineel uithangt? Daar zou je islam nu echt nooit als oorzaak van kunnen zien(alleen in een sociaal aspect dat hun ouders ze te streng houd en Nederland daar tegenover te vrij is)
Verlichtte moslim is nou eenmaal een contradictio in terminis.

Ik vind oudere (post-)moslims die niet willen integreren, daarom (bewust) geen kans maken op de arbeidsmarkt en thuis met een uitkering op de bank zitten of middelbare moslims die antiwesterse praat (in een zeer vrije vorm) verspreiden niet een veel minder groot probleem dan criminele jeugd. Daarbij ben ik van mening dat dit gedrag van moslimjeugd, gedeeltelijk, ook op het conto van de Islam te schrijven is. Immers van christenhonden mag gestolen worden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2009 21:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 januari 2009 20:53 schreef kwelgeest het volgende:
Verlichtte moslim is nou eenmaal een contradictio in terminis.

Ik vind oudere (post-)moslims die niet willen integreren, daarom (bewust) geen kans maken op de arbeidsmarkt en thuis met een uitkering op de bank zitten of middelbare moslims die antiwesterse praat (in een zeer vrije vorm) verspreiden niet een veel minder groot probleem dan criminele jeugd. Daarbij ben ik van mening dat dit gedrag van moslimjeugd, gedeeltelijk, ook op het conto van de Islam te schrijven is. Immers van christenhonden mag gestolen worden.

http://www.statenvertaling.net/zoek.php?qb=ongelovigen


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 27-01-2009 21:05 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

hehehehe moslim discussie zoveel.



Ook klappen voor John van den Heuvel
Uitgegeven: 27 januari 2009 20:24
Laatst gewijzigd: 27 januari 2009 20:40
HILVERSUM - Na Peter R. de Vries heeft nu ook misdaadverslaggever John van den Heuvel klappen gekregen. Van den Heuvel is dinsdag gewond geraakt aan zijn kaak bij een confrontatie voor zijn televisieprogramma Das je Goed Recht op SBS6.

Dat liet een woordvoerder van RTL4 dinsdag weten. Van den Heuvel is misdaaddeskundige voor het entertainmentprogramma RTL Boulevard.

In het consumentenprogramma Das je Goed Recht gaat Van den Heuvel in gesprek met de mensen die een conflict hebben om een oplossing te zoeken.

De tv-presentator ging dinsdag op pad met een cameraploeg voor zijn show, maar de opnames ontaardden in een vechtpartij.

Politiebureau

De tv-maker is naar het het politiebureau gegaan, net als de man die hij confronteerde - en die gewond is geraakt aan zijn hand - en diens 'slachtoffer'. De politie probeert de vechtpartij te reconstrueren.

De Vries werd zaterdag voor een stoplicht in Amsterdam in zijn auto aangevallen door Steve brown, een voormalig drugshandelaar met wie hij al jaren overhoop ligt. De Vries deed aangifte van mishandeling.

© ANP

Wanne be Willibrord!!!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 27-01-2009 21:07 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Stop! Bijltime!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-01-2009 21:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 januari 2009 20:37 schreef bastianus het volgende:
Fundamentalistische gristenen en joden denken ook dat alle verzen van de bijbel van de heilige geest komen en daardoor direct van God. Een beetje weldenkende moslim begrijpt ook wel dat het behoorlijk mank gaat als je de koran in deze tijd plaatst.


Zowel de Thora als de Bijbel bevatten veel verhalen in een bepaalde tijd op een bepaalde plaats. Deze verhalen zijn door mensen opgeschreven en mensen zijn nou eenmaal onvolmaakt. Dat is heel wat anders en vrijer interpreteerbaar daar rechtstreekse opdrachten van god zelf.

quote:
Verder denk ik dat Bolkestein vrij ongevaarlijk was voor Pim, omdat het grootste deel van diens electoraat al in zijn zak zat. Immers, de VVD had zojuist deel uitgemaakt van het zouteloze, vlees noch visch- en paarse kabinet van PvdA en VVD. Marijnissen had echter vraagtekens bij het multi-culti-gebeuren maar ook een achterban ter linkerzijde. En laten we eerlijk zijn, die mensen waren er met Fortuyn niet echt op vooruitgegaan als hij zijn oplossingen voor andere zaken door zou mogen voeren. Daar zou Marijnissen hem op aangesproken kunnen hebben.
Ik kan de sociaaleconomische ideeën/plannen van Fortuijn nou niet bepaald rechts noemen; eerder realistisch links. Ook zijn ideeën qua socialedienstplicht en kleinere scholen vind ik nou niet echt rechts. Dat is juist de reden waarom Fortuijn ook zoveel stemmen kreeg uit niet-rechtse hoek en dat bij de PVV altijd nogal twijfelachtig is. Fortuijn combineerde een niet al te rechtse economische agenda met stevige kritiek op allochtonen, immigratie, integratie en islam terwijl de PVV dit met zeer conservatieve sociaaleconomische ideeën doet.


quote:
Verder vind ik het vrij kort door de bocht om alle islamieten dezelfde cultuur toe te schrijven.
Ik zie een probleem en ik zie een overeenkomst die het dagelijks leven en de cultuur in alle moslimlanden domineert: De islam.

quote:
Immers, Turkije is een Europees land,


In 1453 werd Constantinopel veroverd door de Turken (een behoorlijk Aziatisch volk). Daarvoor was Anatolië Byzantijns (je kan je afvragen hoe westers dat is/was, maar dat is iets anders). 99.8% vd Turken is moslim (niet-Europees of Westers) en het overgrote merendeel van Turkije ligt niet in Europa. Mew; Turkije is NIET Europees.

quote:
terwijl Marokkanen Noord-Afrikanen zijn. Het is nogal een verschil of je uit Istanbul of de Turkse Rivièra komt of zo achter de geit uit het Rifgebergte vandaan bent getrokken.
Heel leuk en aardig maar ze komen allemaal uit een islamitische cultuur.

quote:
De Turken die ik ken zijn bijna nooit moslimfundamentalisten, terwijl de meeste jonge Marokkanen die ik ken totaal losgeslagen en respectloos zijn of juist weer fundamentalistische gelovigen. Los daarvan, uiteindelijk als ze een vrouw, baan en kinderen hebben worden ze op latere leeftijd vaak weer vrij rustig en aangepast. Dus uiteindelijk is het kapitalisme en de economie en het daarvoor moeten werken vaak de oplossing voor het probleem. Het is dus vooral zaak om mensen aan het werk te houden.
Dan moeten ze wel willen werken en kunnen functioneren op de werkvloer. Als jij geen Nederlands kan en ongeacht je werkopdrachten vijf keer per dag wegloopt om te bidden lukt dat simpelweg niet. Ook moet je vrouwen als gelijke of zelfs meerdere kunnen zien en opdrachten aanwillen/kunnen nemen van niet-moslims.


[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 27-01-2009 23:30]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-01-2009 21:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm maar ik zie het meer als een cultureel probleem,
Ik had een keer cijfers dat turken zelfs minder crimineel zouden zijn dan nederlanders, jammer genoeg kan ik het niet vinden. Ik weet ook niet hoe ik het moet interpreteren want in de meeste onderzoeken komen turken er niet zo goed af("Marokkanen worden dan (veralgemeend) 11,6, Turken 6,5, Antillianen 22,3, Surinamers 13,4 en de overige allochtonen 4,4 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders.")

Turken zijn vaak ook moslim, maar wel al een stuk westerser. En surinamers hebben ook wel veel moslims onder zich maar een stuk minder, dan de turken en marrokanen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-01-2009 21:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 januari 2009 21:17 schreef kwelgeest het volgende:


Heel leuk en aardig maar ze komen allemaal uit een islamitische cultuur.



Op die manier is een Rus uit Omsk niet anders dan wij...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen