IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-02-2009 16:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 februari 2009 16:26 schreef Greycloak het volgende:
Mwoh, reljeugd terug trappen naar land van oorsprong is geen oplossing wegens?


-Het zijn Nederlanders.
-Practische haalbaarheid (landen zullen ook niet staan juichen vermoed ik)


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-02-2009 16:39 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 12 februari 2009 16:26 schreef Greycloak het volgende:
Mwoh, reljeugd terug trappen naar land van oorsprong is geen oplossing wegens? Wij krijgen Wilders toch ook weer terug?

Deze oplossing is nogal discriminerend te noemen, hij wil de ene reljeugd anders behandelen dan de andere reljeugd en dat kan niet. Dat die reljeugd een probleem is, ben ik dan wél weer met Wilders eens.


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-02-2009 16:47 by bastianus Profiel van bastianus

Reljeugd moet je gewoon streng en duidelijk aanpakken, ongeacht etnische achtergrond of cultuur. Dus geen uitzonderingen maken, ook niet voor reljeugd met een Marokkaanse achtergrond. En problemen met de jeugd in Nederland moet je ook gewoon daar oplossen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-02-2009 16:56 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 februari 2009 16:26 schreef Greycloak het volgende:
Mwoh, reljeugd terug trappen naar land van oorsprong is geen oplossing wegens? Wij krijgen Wilders toch ook weer terug?


Eigen grondwet en internationale verdragen breken.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-02-2009 17:06 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 februari 2009 16:37 schreef MR. N het volgende:
Hehe, lastig als het land van oorspron Nederland is.
Makkelijk als er een dubbel paspoort is me dunkt, voor de rest idd lastig. Ik zeg werkkampen heropenen en discipline in die lijertjes trappen.
Maar ja, dat is niet liev en politiek correct he, dus we houden ze maar gewoon lekker in de maatschappij.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-02-2009 17:24 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 februari 2009 17:06 schreef Greycloak het volgende:
Makkelijk als er een dubbel paspoort is me dunkt, voor de rest idd lastig. Ik zeg werkkampen heropenen en discipline in die lijertjes trappen.
Maar ja, dat is niet liev en politiek correct he, dus we houden ze maar gewoon lekker in de maatschappij.




Hehe, van die werkkampen hebben we in de jaren tachtig al gehoord... was geen succes. Gewoon keihard aanpakken en de politie niet als de lafaards die ze zijn inzetten.

[edit] erntyge typtyvus op dit toetsenbord...

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 12-02-2009 17:25]


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-02-2009 21:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 februari 2009 17:06 schreef Greycloak het volgende:
Makkelijk als er een dubbel paspoort is me dunkt, voor de rest idd lastig. Ik zeg werkkampen heropenen en discipline in die lijertjes trappen.
Maar ja, dat is niet liev en politiek correct he, dus we houden ze maar gewoon lekker in de maatschappij.



Als je dit gewoon voor alle reljeugd laat gelden zonder onderscheid is het toch hartstikke politiek correct? Lange tijd was het correct om reljeugd met een b.v. Marokkaanse achtergrond als slachtoffertjes te zien en daar is veel door verpest, eigenlijk is dat ook gewoon discriminatie die moet stoppen. Als ze echt gelijk aan autochtonen willen zijn, houdt dat ook gewoon in dat ze dezelfde plichten hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-02-2009 23:32 by Jällö Profiel van Jällö

Het ging hier eerder over de letter van de wet hè...


"Jochie van 13 pakt een extra visstick tijdens lunch.
School roept de politie erbij."


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-02-2009 23:37 by Chelman Profiel van Chelman

Dit is echt far beyond treurig.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 12-02-2009 23:45 by Jan-Willem Profiel van Jan-Willem

Alleen streng aanpakken heeft geen zin, want zodra ze dan weer onder de hoede van de wetgever vandaan zijn pakken ze hun oude leventje weer op.

Ze moeten kansen krijgen en toekomst perspectieven dan is de kans kleinere dat ze terug op het oude pad komen.

En de enige die zich wat aantrekken van dat allochtonen gezanik zijn de allochtonen die het zeg maar gemaakt hebben en waardevol zijn voor Nederland en die gaan naar huis. Terwijl wij achterblijven met de groep die het geen reet kan schelen want die hebben in eigen land geen kansen en hier hebben ze ten minste nog een uitkering.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-02-2009 23:47 by Jällö Profiel van Jällö

Idd ja. Paar dagen later:

Vissticks, 4 halen, 3 betalen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-02-2009 9:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 februari 2009 23:45 schreef Jan-Willem het volgende:
Alleen streng aanpakken heeft geen zin, want zodra ze dan weer onder de hoede van de wetgever vandaan zijn pakken ze hun oude leventje weer op.

Ze moeten kansen krijgen en toekomst perspectieven dan is de kans kleinere dat ze terug op het oude pad komen.

En de enige die zich wat aantrekken van dat allochtonen gezanik zijn de allochtonen die het zeg maar gemaakt hebben en waardevol zijn voor Nederland en die gaan naar huis. Terwijl wij achterblijven met de groep die het geen reet kan schelen want die hebben in eigen land geen kansen en hier hebben ze ten minste nog een uitkering.

De pest is dat er voor laageschoolde jongeren sowieso vrij weinig perspectief is. Ons schoolsysteem zou ook hierop aangepast moeten worden. Ik ken zat jongeren die perfecte sleutelaars, monteurs, schilders of loodgieters zijn, maar die hun opleiding hiervoor niet halen omdat er allerlei theoretische eisen aan ze worden gesteld.
Als je dan ook nog een taalachterstand hebt omdat je ouders het verrekken Nederlands te spreken wordt het natuurlijk helemaal beroerd. Verplicht op Nederlandse cursus, en leerplaatsen in het bedrijfsleven zonder al te hoge theoretische eisen, zou ik zeggen. En vantevoren discipline aanleren in een werkkamp onder leiding van een drilinstructeur, daar is niks mis mee.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 13-02-2009 10:52 by Jan-Willem Profiel van Jan-Willem

quote:
Op 13 februari 2009 9:58 schreef bastianus het volgende:
De pest is dat er voor laageschoolde jongeren sowieso vrij weinig perspectief is. Ons schoolsysteem zou ook hierop aangepast moeten worden. Ik ken zat jongeren die perfecte sleutelaars, monteurs, schilders of loodgieters zijn, maar die hun opleiding hiervoor niet halen omdat er allerlei theoretische eisen aan ze worden gesteld.


Daar ben ik het helemaal met je eens

quote:
Op 13 februari 2009 9:58 schreef bastianus het volgende:
Als je dan ook nog een taalachterstand hebt omdat je ouders het verrekken Nederlands te spreken wordt het natuurlijk helemaal beroerd. Verplicht op Nederlandse cursus, en leerplaatsen in het bedrijfsleven zonder al te hoge theoretische eisen, zou ik zeggen. En vantevoren discipline aanleren in een werkkamp onder leiding van een drilinstructeur, daar is niks mis mee.


Dat is wel heel kort door de bocht. Het feit dat hun ouders geen Nederlands spreken heeft veel al te maken met de arrogantie van Nederland want toen we ze naar Nederland haalde dachten we die gaan wel terug net als de Italianen en de Spanjaarden. Dus vonden wij het onnodig om ze Nederlands te leren. En het zelfde zie je nu gebeuren met de Polen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-02-2009 11:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 februari 2009 10:52 schreef Jan-Willem het volgende:
Dat is wel heel kort door de bocht. Het feit dat hun ouders geen Nederlands spreken heeft veel al te maken met de arrogantie van Nederland want toen we ze naar Nederland haalde dachten we die gaan wel terug net als de Italianen en de Spanjaarden. Dus vonden wij het onnodig om ze Nederlands te leren. En het zelfde zie je nu gebeuren met de Polen.

Da's gedeeltelijk wel waar ja. Nederlandse les kost geld, en wordt daardoor nu voornamelijk door vrijwilligers gedaan. Ik heb zelf ook Nederlands gegeven in een ISK voor asielzoekers en buitenlanders, de wachtlijst was daar schrikbarend lang. 't Is natuurlijk ook weer eens een centenkwestie.
Echter, ik heb ook een LIO-stage gelopen op een school waar 80% van de leerlingen van Turks-Marokkaanse afkomst was, en daar verrekten bijna alle leerlingen het gewoon om Nederlands te leren (met grote steun van het thuisfront), om respect te tonen voor Nederlandse leerkrachten en dan met name de vrouwen, en als je ze dan eens op hun verantwoordelijkheden en plichten aansprak durfden ze ook nog eens het woord "discriminatie" in de mond te nemen. Ik ben wel degelijk van mening dat we veel allochtonen verpest hebben door ze dood te knuffelen en in de slachtofferrol te plaatsen. Zoals momenteel Wilders ook verpest wordt door zijn slachtofferrol.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 13-02-2009 11:38 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 13 februari 2009 9:58 schreef bastianus het volgende:
Verplicht op Nederlandse cursus, en leerplaatsen in het bedrijfsleven zonder al te hoge theoretische eisen, zou ik zeggen.


Ja nee laten we de eisen vooral laten vervallen voor iedereen die een boehoe verhaal heeft.
Die eisen zijn er niet voor niets. Als ze dat werk willen doen zien ze maar dat ze het halen. Anders is er altijd nog de plantsoenendienst of een leuk kanaal om uit te hakken. Laat ze maar wat oude plannen opgraven uit vorige eeuw. Het is niet alsof we altijd zo ontspoord zijn geweest in dit knuffelparadijs.




Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 13-02-2009 11:42 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com



Against God and Government


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-02-2009 11:47 by Mark Profiel van Mark

Die actie van de Engelse overheid om Wilders buiten de deur te houden is wel enorm fout gelopen, zeg. Alle media staan hier bol van het akkefietje

Nou ja, als het de discussie aanzwengelt kan ik het alleen maar toejuichen, want hoezeer ik engeland ook een tof land vind, de politieke overcorrectheid die er heerst is soms echt verbijsterend ridicuul.



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 13-02-2009 11:54 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 13 februari 2009 11:42 schreef Rotzak het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/106415/-13-jarige-vader-dolblij-met-baby.html

En check vooral die foto's


http://img183.imageshack.us/my.php?image=snn1305aa380732314awi8.jpg

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 13-02-2009 11:54]


Against God and Government


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-02-2009 12:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 februari 2009 11:38 schreef Argus het volgende:
Ja nee laten we de eisen vooral laten vervallen voor iedereen die een boehoe verhaal heeft.
Die eisen zijn er niet voor niets. Als ze dat werk willen doen zien ze maar dat ze het halen. Anders is er altijd nog de plantsoenendienst of een leuk kanaal om uit te hakken. Laat ze maar wat oude plannen opgraven uit vorige eeuw. Het is niet alsof we altijd zo ontspoord zijn geweest in dit knuffelparadijs.




Tuurlijk. Die theoretische eisen heb je ook echt nodig als je een auto wilt repareren.
Voor de invoering van de mammoetwet had je gewoon de ambachtsschool. Daar kon je een vak leren. Toen kwamen de sociaaldemocraten die van de scholen een grote eenheidsworst wilden maken en in alle leerlingen, ongeacht wat ze later gingen doen, dezelfde leerstof wilden stampen. Zie ook de invoering van de rampzalige basisvorming, die inmiddels zo goed als mislukt kan worden beschouwd.
Behoorlijk linkse praat die je nu dus verkoopt, PvdA-mannetje!
Je mag van mij best eisen stellen aan mensen, maar ze moeten wel ter zake doend en realistisch zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 13-02-2009 12:11 by Argus Profiel van Argus

Toon mij dan maar eens aan waarom die basisvaardigheden niet relevant zijn? Die zijn er juist om mensen meer kansen te geven op de markt.
Maar laten we je stelling even aanhouden. Dan nog is dat geen reden om 1 groep hier buiten te laten vallen. Als die een stelselmatig probleem of overbodig iets zou zijn dan werd dit wel in een ander kader aangepakt. Een uitzonderingspositie omdat iemand vervelende ouders heeft is nooit een optie.

Je verdere opmerkingen zijn te ridicuul om op in te gaan.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-02-2009 12:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 februari 2009 11:47 schreef Mark het volgende:
Die actie van de Engelse overheid om Wilders buiten de deur te houden is wel enorm fout gelopen, zeg. Alle media staan hier bol van het akkefietje

Nou ja, als het de discussie aanzwengelt kan ik het alleen maar toejuichen, want hoezeer ik engeland ook een tof land vind, de politieke overcorrectheid die er heerst is soms echt verbijsterend ridicuul.



wel elk dingetje is uitgemeten, maarja k snap echt niet waarom ze hem niet binnen hebben gelaten, er lopen daar toch wel meer extreme mensen over de grens. ik dacht dat alleen de toezergging tot spreken in de house of parliament(toch?) werd tegengehouden, e dat zou nog redelijk begrijpelijk zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-02-2009 13:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 februari 2009 12:11 schreef Argus het volgende:
Toon mij dan maar eens aan waarom die basisvaardigheden niet relevant zijn? Die zijn er juist om mensen meer kansen te geven op de markt.
Maar laten we je stelling even aanhouden. Dan nog is dat geen reden om 1 groep hier buiten te laten vallen. Als die een stelselmatig probleem of overbodig iets zou zijn dan werd dit wel in een ander kader aangepakt. Een uitzonderingspositie omdat iemand vervelende ouders heeft is nooit een optie.

Je verdere opmerkingen zijn te ridicuul om op in te gaan.

Meestal leren die mensen die eisen wel als ze toch al in de praktijk bezig zijn geweest omdat ze dan het perspectief ervan inzien. Vanuit je suffe schoolbank zijn sommige dingen moeilijk voor te stellen. De manier van theoretische kennis aanbieden is sowieso al een beetje stom aangezien mensen veel beter leren als ze lopen ipv zitten. Op scholen wordt je duf gemaakt, terwijl duf zijn echt niet gelijk staat aan leren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-02-2009 13:27 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 februari 2009 12:11 schreef Argus het volgende:
Toon mij dan maar eens aan waarom die basisvaardigheden niet relevant zijn? Die zijn er juist om mensen meer kansen te geven op de markt.
Maar laten we je stelling even aanhouden. Dan nog is dat geen reden om 1 groep hier buiten te laten vallen. Als die een stelselmatig probleem of overbodig iets zou zijn dan werd dit wel in een ander kader aangepakt. Een uitzonderingspositie omdat iemand vervelende ouders heeft is nooit een optie.



Ik heb het over alle laaggeschoolden die buiten de boot vallen, niet alleen de "Marokkaanse". Die moeten er een verplichting bij krijgen, namelijk de Nederlandse taal leren om communicatie op de werkvloer te vergemakkelijken.

Reden dat ik hier zo stellig over ben, is dat ik in de praktijk ermee te maken heb. Ik heb namelijk stage gelopen als leraar in het vroegere IVBO, en heb nu regelmatig op mijn bedrijf te maken met stagiaires van het VMBO (praktische leerweg).
Al zo'n tien jaar zie ik dat dit soort leerlingen vastlopen op de theoretische eisen die er op de opleiding aan hen gesteld worden. Ze halen b.v. verplichte vakken als economie, vreemde talen, wiskunde en andere zaken die ze later in de beroepsbestaan nooit meer tegen zullen komen niet, en kunnen daardoor de beroepen niet uitoefenen waarvoor ze vaak wel uitermate geschikt zijn. En natuurlijk moet een bouwvakker wel kunnen rekenen of praten e.d., maar meestal leren ze dit soort zaken als leerling in de praktijk wel.
Gevolg hiervan is dat je nu ziet dat er buitenlandse werkkrachten moeten worden aangenomen voor laaggeschoold werk, terwijl mensen die hier in principe (soms met wat hulp) heel capabel voor zijn zonder werk komen te zitten of in het gesubsidieerde banencircuit terecht komen.

Dus een heel mooi idee, iedereen meer gelijke kansen geven op de arbeidsmarkt door alle leerlingen vrijwel dezelfde theoretische kennis bij te brengen, is in de praktijk een selectiecriterium geworden om mensen buiten de boot te laten vallen. Omdat één of andere luchtfietser achter een bureau vergeten is om rekening te houden met de vaak weerbarstige praktijk. Niet iedereen is theoretisch even sterk, maar dat wil niet zeggen dat zulke mensen niet andere capaciteiten hebben die je als maatschappij kunt benutten. Dat is constructiever dan iedereen in een "mammoetskeurslijf" dwingen.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 13-02-2009 13:29]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 13-02-2009 13:43 by 6sic6 Profiel van 6sic6

Doden door vliegtuigongeluk bij Buffalo
Uitgegeven: 13 februari 2009 06:19
Laatst gewijzigd: 13 februari 2009 10:32

WASHINGTON - Een tweemotorig passagiersvliegtuig met 48 inzittenden aan boord is donderdag neergestort op een huis in de buurt van het vliegveld van Buffalo in de Amerikaanse staat New York.
Vliegtuigongeluk Buffalo
Alle 44 passagiers en vier bemanningsleden kwamen om. Zeker een persoon op de grond liet het leven. Dat heeft de politie bevestigd.

Door de crash ontstond een enorme brand met veel rookontwikkeling. Zeker twee mensen raakten gewond.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-02-2009 14:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

VVD: 'Rode exitknop in games komt er'

Recentelijk heeft Toine Manders van de VVD voorgesteld een rode knop in games in te bouwen, waarmee je de game in een klap kan uitschakelen wanneer deze te aanstootgevend zou worden. Dit voorstel is nu ook goedgekeurd door het Europarlement en zal in samenwerking met PEGI gaan worden toegepast.

Hoe de knop precies zal gaan werken is nog niet helemaal duidelijk, volgens Manders betreft het een virtuele knop die te allen tijde zichtbaar is op het scherm. Een internationaal persbericht spreekt echter van een fysieke knop. Het verschil met een normale uitknop moet zijn dat hij automatisch een mailtje naar PEGI stuurt met de informatie dat een bepaald spel mensen heeft geschokt.
Op de blog Bashers.nl is een interview verschenen fmet Manders fdat het een en ander verduidelijkt.

Wat doet de knop nou precies?
“De bedoeling van de knop is om het spel af te zetten. Maar ook om, als je online bent, direct een e-mail te sturen naar PEGI. Naar een soort verzamelbak van reacties van ouders, maar bijvoorbeeld ook van spelers. Ook zij kunnen zeggen: ‘Dit is niet wat ik ervan had verwacht, het spel is veel te agressief of seksistisch.’”

En iedere spelproducent moet wettelijk verplicht worden om dit te implementeren?
“Nee, we willen bewust geen nieuwe wetgeving maken. Dit is tot stand gekomen via overleg en de industrie heeft aangegeven eraan mee te willen werken, via [Europese overkoepelende organisatie van de game-industrie] PEGI. Vandaag is er gestemd en het Europese Parlement wil dit gaan invoeren.”

Even voor mijn beeldvorming. Nintendo is de maker van de Wii en is [via de ISFE] lid van de PEGI. Heeft Nintendo gezegd dat die rode knop oké is?
“Een aantal producenten heeft gezegd dat het geen probleem is. PEGI heeft gezegd dat het geen probleem is. Ik ben vandaag gebeld door [Nederlandse PEGI-partner] NICAM, daar heeft men gezegd dat het geen probleem is. Dus ik zou niet weten waar ik de beren moet gaan zoeken.”

Uit het interview blijkt dat er nog geen developers zijn die daadwerkelijk hebben gezegd dat het een goed idee was, maar het enkel de PEGI betreft. Ook stelt Manders in het interview geen nieuwe wetgeving te willen maken, waardoor de rode knop op vrijwillige basis zou zijn. Hieruit kun je concluderen dat het verschijnen van een rode knop in beeld een behoorlijk grote onwaarschijnlijkheid is. Desondanks is het een onaantrekkelijk toekomstbeeld dat naar alle waarschijnlijkheid alleen non-gamers aanspreekt.





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen