IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-01-2009 8:15 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 28 januari 2009 7:57 schreef Ralph het volgende:
Direct opsporen en de psychische zorg in, dat soort types.
+1.

Maar ik zag zijn foto en las de naam Kim. Hij ziet eruit als een fakking wijf!

Gevalletje schizofrenie of ernstige psychose.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 28-01-2009 8:27 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 27 januari 2009 23:35 schreef Judge M. het volgende:
Waarom zijn die imams dan uitgezet
Die doen gewoon de grote "we zijn verkeerd gequote"-truc. Ies oitdroekienk di nit vertaal kan in nidderlands. Isj nit geesjelen he.
quote:

Ben je communist geworden? Dat moet me een klap voor je zijn jongen...
Je weet best wat ik bedoel en ik geloof nog steeds in loon naar werken tenzij je echt niets kan wegens een aandoening. Goedkoop schot Judge. -4 kudo's.

quote:
Pleur toch op man... Alsof jij het erg vindt Shell zijn mensonterende activiteiten in Afrika kan doorzetten omdat ze de beste advocaten hebben en daar een boel vervolging mee kunnen ontlopen. Zolang jouw benzineprijs maar acceptabel is dan vind jij het allemaal maar prima hoe dit tot stand komt. En dan hebben we het hier ook nog eens over zaken waar vele mensenlevens mee gemoeid zijn, jij en Kwelgeert lopen te janken over een huilebalk met een blonde kleurspoeling die terecht op zijn vingers getikt wordt...
Zoals je weet zijn er plenty relnegers die ter plekke Shell het leven ook terug zuur maken. Dat vind jij geheel terecht..? En hoe wreed het ook klinkt, ik vind mijn eigen voortbestaan belangrijker dan dat van mensen die ik niet ken. Dat maakt mij mens, zo heeft de mensheid al kunnen overleven zolang hij bestaat. Moreel besef is een luxeproduct.

quote:
En laat die miljoen mensen die op hem gestemd hebben dan ook maar donaties aan hem doen als ze het zo erg vinden dat hij er failliet van gaat. Mag allemaal hoor. Maar zullen wij dan eens gaan wedden dat er dan een heleboel van die "helden" gaan afvallen zodra de anonimiteit van het stemhokje verdwijnt?
Er staan tegenwoordig bij een aantal stemhokjes al importjeugd om Wilders-stemmers te intimideren. Lekker anoniem en weer een reden dat we iemand nodig hebben, geblondeerd of niet, die dit soort wantoestanden kan tegengaan. We lijden nu al collectief een aantal jaren onder het alternatief van een regering die iets aan wantoestanden wil doen...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-01-2009 9:24 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Wat een dramatisering. Is jouw voortbestaan gestoeld op de wandaden van Shell? Ik weet zeker dat die situatie daar kan verbeteren zonder dat jij gelijk in de goot beland of sterft aan een infectieziekte .

En waarom is moreel besef een luxeproduct? Sluit dit arme mensen uit van een moreel besef? En waarom is moreel besef dan een deel van de gehele menselijke geschiedenis, van slaaf tot keizer, terwijl luxe pas de laatste eeuw voor het grote publiek bereikbaar is gekomen?

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 28-01-2009 9:26]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-01-2009 9:47 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Grappig om te lezen dat sommige ZMmers ernstige mentale problemen hebben.


Boeiender


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-01-2009 9:49 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 28 januari 2009 9:47 schreef MR. N het volgende:
Grappig om te lezen dat sommige ZMmers ernstige mentale problemen hebben.
Nee for real, het is echt leuk om al die onzinnige shit te lezen. Heb in tijden niet zo gelachen en dan vooral om de droeftoeters die zichzelf zo heerlijk serieus nemen!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-01-2009 9:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

[quote]Op 28 januari 2009 9:24 schreef Gemene Lepel het volgende:


En waarom is moreel besef een luxeproduct?

Besef niet, uitvoering wel.

Sluit dit arme mensen uit van een moreel besef?

Nee

En waarom is moreel besef dan een deel van de gehele menselijke geschiedenis, van slaaf tot keizer, terwijl luxe pas de laatste eeuw voor het grote publiek bereikbaar is gekomen?


slaaf en keizer zijn de minst moreel handelende personen uit de ganse maatschappij

99,9% van de mensen heeft een uitgebreid moreel besef,
slechts een klein deel handelt dagelijks naar dat besef

anders zou er niet zoiets bestaan als boete, straf, spijt, schuldgevoel en dergelijke

spijt en schuldgevoel komen de laatste tijd gewoon meer boven omdat de mens tegenwoordig meer tijd heeft om er over na te denken, DAT is de luxe.
We moeten niet meer overleven en dag na dag onze kloten afdraaien om te overleven. Vroeger wel, dus men stond minder stil bij dat besef. Maar men had het wel (voor de zondag)



signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-01-2009 9:55 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 januari 2009 9:49 schreef Slechtheid het volgende:
Nee for real, het is echt leuk om al die onzinnige shit te lezen. Heb in tijden niet zo gelachen en dan vooral om de droeftoeters die zichzelf zo heerlijk serieus nemen!


Hehe, dat bedoel ik, en als je alles een beetje leest is er met een enkele uitzondering daar gelaten heel wat mis met het wereldbeeld van de posters.


Boeiender


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-01-2009 9:57 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 28 januari 2009 9:55 schreef MR. N het volgende:
heel wat mis met het wereldbeeld van de posters.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-01-2009 9:58 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Leer quoten hypnos (maar verder goede post )


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-01-2009 10:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



ik weet het


thanxç!


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-01-2009 10:44 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 januari 2009 8:27 schreef Greycloak het volgende:
Moreel besef is een luxeproduct.


Dat is Plato niet met je eens.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-01-2009 10:51 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 28 januari 2009 8:15 schreef Slechtheid het volgende:
+1.

Maar ik zag zijn foto en las de naam Kim. Hij ziet eruit als een fakking wijf!

Gevalletje schizofrenie of ernstige psychose.





hoe weet jij dit zo zeker?? dit is nog niet openbaar gemaakt of loop ik achter.

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 28-01-2009 10:54]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-01-2009 11:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 28 januari 2009 10:44 schreef kwelgeest het volgende:
Dat is Plato niet met je eens.


ik ook niet


moreel handelen is een luxe

product, dat weet ik ook niet


signature


SQT
Usericon van SQT
Posted 28-01-2009 11:11 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Als je het zo gaat bekijken leven we standaard in luxe, dus kunnen we er ook prima naar handelen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-01-2009 11:16 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 januari 2009 0:15 schreef ElitE het volgende:
IS het wel zo antiwesters? veel dingen zijn inderdaad in botsing met wat de meeste westerlingen vinden, maar de kerk weet daar ook in uit te blinken, allerlei anti homo, allerlei vrijheidsbeperkende middelen, enz. Nu heeft de islam ook die aspecten, en net even wat vaker omdat het allemaal wat traditioneler is. En dan heb je volgens mij nog een klein select groepje dat keihard direct tegen het westen uitspreek. Dan moet je de rest van die religieuze uitspraken niet opeens bij antiwesters scharen.

Ik heb nog geen moskeeen bezocht en weet niet precies hoe erg het met het antiwesterse is, maar jij zit er ook niet diep in. En als je 1 antihomoberichtje hoort van een imam, kun je dat volgens mij eerder scharen onder de doorgaanse religieuze poep die pastoors ook uitkramen.
‘Het westen’ is meer dan homo-emancipatie. Het probleem is dat het collectieve karakter van de islam geen ruimte laat voor, afwijkende(?), opvattingen en uitingen van het individu. In het westen wordt het individu en zijn/haar expressies beschermd door de liberale rechtstaat tegen het collectief. Dit is niet te rijmen met de ideologie van de islam en deze tegenstellingen zorgen voor botsingen. De vrijheden die jij en ik hier genieten, beschermt door de liberale rechtsstaat, zijn in de ogen van, vrome, moslims n imams een belediging voor de islam omdat zij ons vrijstellen ons leven anders in te delen dan Allah ons voorschrijft. Omdat dit dus strijdig is met de islam zijn antiwesterse preken van imams en andere voorgangers breder en meer dan slechts een aanval op andere religies, vrouwen- en homo-emancipatie; Ze bevatten ook aanvallen op de vrijheid van het individu, indivualisme en vrijheid van meningsuiting (waaronder het democratisch proces).

Zelf ben ik wel een paar keer in een Moskee geweest en van wat ik daar zag en hoorde werd ik niet vrolijk. ‘Tuurlijk zijn er ook christenen en Joden en ook atheïsten die er minder fraaie gedachten opnahouden als we sommige van de hierboven genoemde punten aansnijden, maar zij laten het individu enigszins in haar waarde en roepen niet om de haverklap tijdens religieuze bijeenkomsten dat alle homo’s met hun hoofd naar beneden van een flat gegooid moeten worden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-01-2009 11:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 januari 2009 11:10 schreef Hypnos het volgende:
ik ook niet


moreel handelen is een luxe

product, dat weet ik ook niet
Ook niet. Moreel correct handelen is een keuze van het individu los van zijn/haar sociaal-economische, en heden ten dage, culturele achtergrond.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-01-2009 11:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 28 januari 2009 11:17 schreef kwelgeest het volgende:
Ook niet. Moreel correct handelen is een keuze van het individu los van zijn/haar sociaal-economische, en heden ten dage, culturele achtergrond.


als je het zo bekijkt dan is moraliteit ook individueel,

En dan mag je eigenlijk niet gaan oordelen over iemand anders, want dan vertrek je uit je eigen morele perspectief.

dan is het een morele wildernis waarin we leven, en dan kun je eigenlijk geen wetten gaan vaststellen, want dan zit je met constituties waaraan een persoon zich moeilijk kan houden, omdat ze sowieso afwijken van persoonlijke moraliteit. Dan leeft iedereen in tegenstelling tot zichzelf als hij zich houdt aan de regels.


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-01-2009 11:34 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 januari 2009 7:54 schreef Ralph het volgende:
Wat is nu eigenlijk je probleem, man? Een bepaalde geloofsovertuiging of allochtone uitkeringstrekkers? Zit nogal een verschil in als je het mij vraagt.
Een bepaalde religie/cultuur en uitekeringstrekkers in het algemeen.
quote:
Op 28 januari 2009 8:06 schreef bastianus het volgende:
Dat, en zolang ik nog zie dat heel veel islamitische mensen hun kinderen niet op de islamitische school doen maar ze gewoon bij mijn dochtertje in de klas op de Nederlandse school zitten, omdat hun ouders zeker weten dat de kwaliteit van onderwijs daar hoger is en hun kinderen meer integreren daardoor maak ik me nog niet zo'n zorgen. Veel moslims verwesteren ook gewoon. Zolang de staat en godsdienst hier gescheiden blijven, en mensen daarvoor op de bres blijven staan, gaat het wel goed.
Scheiding tussen kerk en staat bestaat in Nederland alleen niet. En met dit huidige kabinet raken ze weer steeds meer met elkaar verweven. Maar dat negeren meerdere posters hier fijn. Censuur voor de lieve vrede. Stel je voor dat een allochtoon met een achterlijke culturele achtergrond beledigd raakt.
Het zou best kunnen dat er allochtone ouders zijn die hun kinderen bewust naar een ‘witte’ of gemengde school sturen, maar van lekker integreren is blijkbaar nog geen sprake. Pasgeleden nog een mooi stukje gelezen op de opiniepagina vd Volkskrant (kan het helaas niet terug vinden): Een toch als tamelijk links te boek staande journalist/columnist vertelt over zijn ervaringen op de gemengde school van zijn kinderen, de alcoholloze kerstborrel (omwille van moslims, die kunnen zichzelf blijkbaar niet in de hand houden als er alcohol op tafel staat dus uit voorzorg mag er geen alcohol aanwezig zijn; zo’n tik hebben ze ook al bij vrouwen), zijn zoontje die thuis geen worst meer wil eten dankzij de indoctrinatie door zijn moslimklasgenootjes en de ontboezeming dat zijn kinderen toch echt naar ‘blank’ voortgezet onderwijs gaan. Blijkbaar zit er toch iets mis bij die bereidheid te ‘verwesteren’ en integreren. Je kind naar een ‘blanke’ school doen, okej, maar thuis door gaan met het integratieproces van je kinderen, hoh maar. Het is niet voor niets dat er steeds meer ‘zwarte’ en ‘blanke’ scholen ontstaan, dat steeds meer linksmensen van hun geloof afvallen en dat kinderen van moraalridders als Doekle Terpstra op een roomblanke school zitten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-01-2009 11:36 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 januari 2009 11:22 schreef Hypnos het volgende:
als je het zo bekijkt dan is moraliteit ook individueel,

En dan mag je eigenlijk niet gaan oordelen over iemand anders, want dan vertrek je uit je eigen morele perspectief.

dan is het een morele wildernis waarin we leven, en dan kun je eigenlijk geen wetten gaan vaststellen, want dan zit je met constituties waaraan een persoon zich moeilijk kan houden, omdat ze sowieso afwijken van persoonlijke moraliteit. Dan leeft iedereen in tegenstelling tot zichzelf als hij zich houdt aan de regels.
Onzin. De mens heeft zoiets als een collectiefonderbewustzijn. De grote lijnen van moreel correct en incorrect gedrag zijn niet individueel, maar behoren bij de mens als soort. Niet voor niets wist Plato daar zo'n 2.500 jaar geleden een boek over te schrijven dat nog steeds relevant is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-01-2009 11:41 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 28 januari 2009 11:36 schreef kwelgeest het volgende:
Niet voor niets wist Plato daar zo'n 2.500 jaar geleden een boek over te schrijven dat nog steeds relevant is.


mensen die naar oude boeken refereren...

waar heb ik dat eerder gezien?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-01-2009 12:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 28 januari 2009 11:36 schreef kwelgeest het volgende:
Onzin. De mens heeft zoiets als een collectiefonderbewustzijn. De grote lijnen van moreel correct en incorrect gedrag zijn niet individueel, maar behoren bij de mens als soort. Niet voor niets wist Plato daar zo'n 2.500 jaar geleden een boek over te schrijven dat nog steeds relevant is.


ik heb veel redenen om dat "collectieve onderbewustzijn" in twijfel te trekken.
Dat is way te dogmatisch voor mij,
dat "voorgeprogrammeerde" quasi-deterministische is moeilijk te verzoenen met een dynamische beweging, en alles alles alles is in beweging. Het enige wat niet in beweging is is de beweging, want anders zou het niet meer bewegen. Alles bestaat uit energie, zelfs en vooral materie. Ook het onderbewustzijn, want dat is een product van menselijke of biologische materie, of het nu materieel of immaterieel is.

Theorieën overleven de eeuwen, net als de grote verhalen. Maar de invulling van de termen is veranderlijk

"collectief onderbewustzijn" was een tijdelijk begrip, Plato hield geen rekening met veranderlijkheid omdat hij vasthield aan de waarden van zijn tijd en niet wou dat die veranderden. Twas een koppigaard die strikt leefde. Natuurlijk deed hij dat, want zijn cultuur was veel rechtvaardiger en "menselijker", dus hij had makkelijk praten. Mensen die "onrechtvaardig handelen of irrationeel handelen kiezen daarvoor". Klinkt nogal zoals de morele inquisitie


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-01-2009 12:11 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 28 januari 2009 11:34 schreef kwelgeest het volgende:
Een bepaalde religie/cultuur en uitekeringstrekkers in het algemeen.



Haal die twee verschillende groepen in je halfbakken argumentatie dan ook niet door elkaar. Roep dan gewoon waar je een hekel aan hebt en laat het daarbij. Ga dat dan niet proberen te vergoeilijken middels allerlei pseudo-intellectueel gezever waar je de plank ook telkens half mis slaat. Daarmee maak je jezelf alleen onsterfelijk belachelijk.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-01-2009 12:18 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 28 januari 2009 10:44 schreef kwelgeest het volgende:
Dat is Plato niet met je eens.

Plato is dood.

edit: ik zou Plato eens herlezen als ik jou was. In de staat spreekt hij nergens over een collectief bewustzijn. iets wat trouwens wel veel voor komt in de Romantiek. Hij maakt wel een soort psychoanalytisch onderscheid tussen de verschillende onderdelen van de geest. Een balans of onbalans tussen die delen zorgt ervoor dat mensen verstandig zijn of juist impulsief. Verder was hij erg voor "luxe" en "elite" in de zin dat hij vond dat alleen een bepaald soort mensen, de filosoof, een ware koning/ leider zou kunnen zijn. Juist omdat hij niet zo achterlijk is als de plebs.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 28-01-2009 12:21]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-01-2009 12:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik vind het geen onzin hoor

het aannemen van een theorie zegt sowieso iets over het karakter van de persoon die ze aannemelijk vindt.

ik vind het gaan naar determinisme en het bestaan van bepaalde vaste (imo rigide) waarden, constanten. Ik geloof in "veranderlijke constanten". Dat klinkt misschien tegenstrijdig, maar een begrippenkader wordt imo ingevuld in de tijdsgeest. Doch, de begrippen blijven bestaan. bvb de relatie tussen mensen, respect, vrijheid, moreel handelen, ... . Ik durf dan ook zeggen dat bvb Moslims ook al die dingen hebben, maar anders invullen. Ze hebben respect, maar hoe ze dat invullen is voor mij dikwijls niet te rijmen met mijn invulling, mijn tijdsgeest, mijn waarden. En voor zover ik weet ben ik niet zo verschillend van mijn mede-groepsleden. En ik heb geen zin om zo tolerant te zijn dat ik zo een dergelijke instelling en invulling van waarden moet tolereren. Zij doen het trouwens zowiezo niet, en dat zeggen ze ook!

waarom moet ik een intolerante tolereren?
Ik kan dat ja, maar ik doe het niet.

Als mij dat intolerant maakt, dan ben ik maar intolerant


toch geloof ik dat dat "collectieve onderbewustzijn" dat bij veel moslims leeft kan veranderd worden,

van binnenuit. Vanuit hun gemeenschap

met nieuwe archetypes, nieuwe significant others, figuren die een nieuwe invulling geven van respect, samenleven met anderen, tolerantie, ...

en dan heb ik het niet over die crap-rappers en gelijkaardige "defensieve" - "achtergestelde" - "heilige missie"-toestanden


signature


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 28-01-2009 12:25 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 28 januari 2009 11:34 schreef kwelgeest het volgende:
uitekeringstrekkers in het algemeen.
Nu word ik nieuwsgierig. Vertel eens wat ik jou misdoe.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen