IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "It's alive! It's alive!" (gekeken film / filmstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-01-2009 21:20 by Mark Profiel van Mark

Yes man - op zich wel aardig, maar totaal niet vergelijkbaar met het boek van Danny Wallace (voor degenen die dat gelezen hebben en hun verwachtingen ernaar ingesteld hebben)

Ex-drummer - tering

Eastern promises -


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 17-01-2009 21:24 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

Blood rain, best leuke film maar lastig te volgen


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-01-2009 21:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 januari 2009 21:20 schreef Mark het volgende:
Yes man - op zich wel aardig, maar totaal niet vergelijkbaar met het boek van Danny Wallace (voor degenen die dat gelezen hebben en hun verwachtingen ernaar ingesteld hebben)

Ex-drummer - tering

Eastern promises -


niet hetzelfde als liar lair maar dan ietsjes anders?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-01-2009 21:32]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 17-01-2009 22:45 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 17 januari 2009 21:20 schreef Mark het volgende:
Eastern promises -

Juweeltje van een film idd


Dear dirty delightful old drunken old days


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-01-2009 22:51 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 januari 2009 21:32 schreef ElitE het volgende:
niet hetzelfde als liar lair maar dan ietsjes anders?


Minder bekken-trekken, beter geacteerd, al blijft het wel een beetje eenzelfde soort feelgood-gevoel hebben. Waar ik vooral op afknapte is dat de film in principe is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, namelijk Danny Wallace heeft inderdaad een tijd lang op alles wat op zijn weg kwam ja gezegd, met soms hilarische of bizarre gevolgen, maar daar is in de film dus geen spoor van terug te vinden (afgezien van een korte cameo van Danny Wallace zelf). Oorspronkelijk zou het een Britse film zijn met een echte boekverfilming, maar ze kregen de financieen blijkbaar niet rond en toen ging hollywood ermee aan de haal.


Liar liar vond ik persoonlijk niet om aan te zien, terwijl Yes man zeker wel onderhoudend is zolang je alle vergelijkingen met het boek in ieder geval zo snel mogelijk laat vallen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 17-01-2009 22:53]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-01-2009 22:55 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Straks phantom of the opera van argento kijken. Misschien heb ik ' em al eens gezien, maar volgens mij deze versie nog niet.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 18-01-2009 2:00 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Nogmaals Die Hard. Pure heersch


Faustian Spirit of the Earth


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-01-2009 3:33 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 17 januari 2009 21:16 schreef Metalhead22 het volgende:
SAW V; wel aardig
Nee. Zaad.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 18-01-2009 11:34 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Op 17 januari 2009 22:51 schreef Mark het volgende:
Minder bekken-trekken, beter geacteerd, al blijft het wel een beetje eenzelfde soort feelgood-gevoel hebben. Waar ik vooral op afknapte is dat de film in principe is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, namelijk Danny Wallace heeft inderdaad een tijd lang op alles wat op zijn weg kwam ja gezegd, met soms hilarische of bizarre gevolgen, maar daar is in de film dus geen spoor van terug te vinden (afgezien van een korte cameo van Danny Wallace zelf). Oorspronkelijk zou het een Britse film zijn met een echte boekverfilming, maar ze kregen de financieen blijkbaar niet rond en toen ging hollywood ermee aan de haal.


Liar liar vond ik persoonlijk niet om aan te zien, terwijl Yes man zeker wel onderhoudend is zolang je alle vergelijkingen met het boek in ieder geval zo snel mogelijk laat vallen.


Ik heb het boek niet gelezen en had vantevoren ook totaal geen verwachtingen, maar ik vond het een zeer vermakelijke film.



Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 18-01-2009 11:51 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Dit weekend weer twee akelig slechte films voorgeschoteld gekregen, die speciaal op dit criterium waren geselecteerd. Beide films kregen een cijfer onder de 4 op IMDB.
- Meet the Spartans
- Serenity

Beiden om te huilen zo slecht, dus het doel was behaald.


Verrassend triviaal


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 18-01-2009 14:01 by Hagal Profiel van Hagal


nice


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-01-2009 14:16 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 17 januari 2009 12:56 schreef De Tegenpartij het volgende:
Postal gehuurd en afgelopen nacht gekeken.

Illusione, als je dit leest, deze film moet je ook op een "fout" avondje films gaan bekijken. Oh oh oh, wat slecht, maar ook vermakelijk. :-)


Hehehe, inderdaad erg "goed fout". Wel een Heerschfilm.


Boeiender


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-01-2009 14:59 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Eraserhead
Het is voor mij de tweede keer dat ik hem zie maar het blijft een enorm vreemde mindfuck. Net of je in iemands nachtmerrie zit. Misselijkmakend, gestoord en geniaal.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-01-2009 15:45 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 18 januari 2009 14:01 schreef Hagal het volgende:

nice


Pas ook gezien, hilarisch, als je van zijn humor houdt.

Afgelopen nacht dus phantom of the opera gekeken. Lekkere gory momenten. Alleen die phantom zelf, tsja.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-01-2009 16:57 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 januari 2009 22:45 schreef Schaffelaer het volgende:
Juweeltje van een film idd

Laatst voor de tweede keer gezien, doet niets af aan de kracht van de film

Gister Boy A (2007) gezien (toevallig heeft de 'simpele' jongen uit Eastern Promises daar een bijrol in):



Gaat over een jongen die het grootste deel van z'n jeugd opgesloten heeft gezeten wegens een gruwelijke misdaad (gepleegd met een vriendje, Kid B dus) en weer gaat integreren in de maatschappij. Dat is natuurlijk lastig, maar met schokken en stoten komt dat min of meer wel op gang. Op een gegeven moment gaat het uiteraard mis en begint zijn verleden hem te achtervolgen.

Sterk verhaal, de cliche-puntjes zijn niet storend en er wordt over het algemeen goed geacteerd. Hoe de gebeurtenissen van vroeger door de film verweven worden vond ik erg goed gedaan. Ik vond de film wel wat te traag, vanaf het midden dacht ik wel vaak dat de versnelling wat meer ingetrapt mocht worden.

De wanhoop, angst en vertwijfeling die de jongen meemaakt worden zeer overtuigend in beeld gebracht, wat de opfleurende hoop des te sterk doet overkomen. De daarop volgende afbraak is relatief onderkoeld gebracht (ik zelf hou er niet zo van als het te hard omslaat, te makkelijk) en zelfs op de meest tragische momenten blijft een vorm van innerlijke kracht van de jongen doorschijnen. Dat is wel het sterkste van de film.

Mensen die deze film willen zien raad ik aan geen trailers te bekijken. Daardoor weet je simpelweg te veel en door de traagheid van de film gebeurt er niet zo heel veel. Ook weet je dan al dat bepaalde dingen gaan gebeuren en dat blijkt de traagheid alleen maar erger te maken

Al met al zeker wel een goede film.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 18-01-2009 17:02]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-01-2009 20:56 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 januari 2009 16:04 schreef attila_de_hun het volgende:
straks eens naar "frost/nixon"

was erg goed.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-01-2009 21:01 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 januari 2009 11:51 schreef Ohneschwanz het volgende:
Dit weekend weer twee akelig slechte films voorgeschoteld gekregen, die speciaal op dit criterium waren geselecteerd. Beide films kregen een cijfer onder de 4 op IMDB.
- Meet the Spartans
- Serenity

Beiden om te huilen zo slecht, dus het doel was behaald.



Meet the Spartans is honds- en hondsberoerd ja, maar Serenity krijgt op IMDB toch echt een dik verdiende 8.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-01-2009 21:12 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 januari 2009 21:01 schreef Ralph het volgende:
... maar Serenity krijgt op IMDB toch echt een dik verdiende 8.


en inderdaad terecht! Die serie mag van mij het gat weer gaan vullen dat gaat vallen als BSG is afgelopen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-01-2009 21:15 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 januari 2009 21:12 schreef attila_de_hun het volgende:
en inderdaad terecht! Die serie mag van mij het gat weer gaan vullen dat gaat vallen als BSG is afgelopen.


Zou van mij ook wel mogen, maar zo'n feest zal het helaas wel niet zijn.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 19-01-2009 11:58 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

walk the line
erg mooie film!!


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 19-01-2009 11:59 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

Zaterdag Mr. and Mss Smith, blijft een leuke film.
Gisteren The Matrix Reloaded, de eerste Matrix was zo veel vetter.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-01-2009 12:36 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 januari 2009 21:12 schreef attila_de_hun het volgende:
en inderdaad terecht! Die serie mag van mij het gat weer gaan vullen dat gaat vallen als BSG is afgelopen.


De film vond ik eigenlijk niet zo geweldig. Firefly is echter wel gaaf, jammer dat het zo snel gekilled was.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-01-2009 13:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Futurama - Benders Big Score

grappig dat het tijdreizen hier beter klopt dan in serieuze films die er helemaal over gaan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 19-01-2009 13:52 by MetalJan Profiel van MetalJan

Walking Tall


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2009 21:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 januari 2009 14:59 schreef XnegativeX het volgende:
Eraserhead
Het is voor mij de tweede keer dat ik hem zie maar het blijft een enorm vreemde mindfuck. Net of je in iemands nachtmerrie zit. Misselijkmakend, gestoord en geniaal.

Mee eens! Blijft na het kijken ook in fragmenten dagen in je hoofd zitten, met name (bij mij) de "lady in the radiator-song".
Ik vind zelf "The elephant man" van Lynch de meest indrukwekkende film, alhoewel veel mensen hem ook saai vinden. Het is vooral een "gevoelige" film met een heel mooi verhaal, dat en passant ook wat interessante vragen bij je oproept. Het is wel een trage film, maar dat is vaak inherent aan de stijl van Lynch.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen