IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "It's alive! It's alive!" (gekeken film / filmstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-03-2009 14:07 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Vooral disturbing (Wolfs creek dus) omdat het een "waargebeurd" verhaal is en die gast nooit gepakt is.... brrrrr.
Maar was geen super enge film, want ik heb die gewoon af kunnen kijken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-03-2009 15:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

The Happening,


wat een vreemd geacteer... wat een onwerkelijke emotionele gedragingen van de personages

zat veel meer in


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-03-2009 15:57 by bastianus Profiel van bastianus

Head above water met Cameron Diaz en Harvey Keitel. Film die erg grappig was door de onverwachte en vooral compleet ongeloofwaardige plotwendingen. Leuk acteerwerk ook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-03-2009 17:10 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Taxi Driver

Nou, ik heb 'm dan eindelijk gezien en het was de moeite meer dan waard. Een film met zo'n torenhoge cult-status wil nog wel eens tegenvallen, maar dat is hier duidelijk niet het geval.

Een inktzwarte afdaling in de geest van een man op de rand van een zenuwinzinking. De stad als metafoor voor zijn geestestoestand of is het precies omgekeerd? Geniaal hoe deze thema's verweven zijn. Elk shot is zo zorvuldig genomen, puur meesterschap! DeNiro's rol is werkelijk hypnotiserend.


Dear dirty delightful old drunken old days


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-03-2009 17:14 by spectre Profiel van spectre

Batman Begins
The Dark Knight

Blindness


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-03-2009 17:43 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Is dat nou wat, the dark knight? Dit trekt me dus totaal niet, ik vond alle batmans die ik tot dusver heb gezien (incl de eerste) ook al niks.


Dear dirty delightful old drunken old days


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 16-03-2009 19:06 by Verval Profiel van Verval

No Country For Old Men:
Erg gave en wat vreemde film. Ik moet toch maar wat meer films gaan bekijken van de gebroeders Coen.

Sweeney Todd (2007):
Dat geleuter met die liedjes trekt me niet maar de decors en brute moorden maakte het nog een interessante film.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-03-2009 19:28 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 maart 2009 19:06 schreef Verval het volgende:
Ik moet toch maar wat meer films gaan bekijken van de gebroeders Coen.

Zeker, die ik tot nu toe gezien heb zijn allemaal vet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 16-03-2009 20:15 by MetalJan Profiel van MetalJan

In Bruges

Gaaf!


Argh
Usericon van Argh
Posted 16-03-2009 22:42 by Argh Profiel van Argh

Gomorra

Aardige film over de (niet zo glamoureuze) mafia in Italië (het is me even ontschoten in welk deel van Italië het was), een aantal verhaallijnen losjes aan elkaar verwoven lopen wat door elkaar heen zonder een echt overkoepelende verhaallijn, dus ik had wel even moeite met inkomen. Alles dicht op de huid gefilmd in kale en kille settings. Er worden een hoop mensen omgelegd en af en toe zorgde dat voor een behoorlijk schrik effect (luide knallen, onverwachts etc) waardoor een arme oude man die naast ons zat af en toe behoorlijk uit zijn stoel schoot. De film vloog voorbij en heb me er prima mee vermaakt, al werd het op geen enkel punt echt spannend, en viel er ook weinig mee te leven met alle karakters. Wat ik ook jammer vond is dat nergens de hierarchie binnen de "familie" echt duidelijk werd... ieder voor zich? Geen echte "baas" en dat soort fratsen.

7/10

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 17-03-2009 0:25]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 16-03-2009 23:35 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

Niet echt een film, maar toch:

For The Bible Tells Me So:
http://www.imdb.com/title/tt0912583

Zeer interessante (Amerikaanse) docu over christenen (uit allerlei verschillende kerken) met homoseksuele kinderen. Met daarin verweven de verschillende interpretaties die worden gegeven aan bepaalde bijbelteksten. Als het onderwerp je een beetje interesseert, dan is dit een absolute must-see!



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 16-03-2009 23:56 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

Wanted, op aanraden van mijn huisgenoot.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 17-03-2009 0:08 by El Chulo Profiel van El Chulo

Point Break, een actiefilm. De actiescenes zijn wel een beetje gedateerd en duren belachelijk lang, naar huidige maatstaven. Toch onderhoudend genoeg om uit te kijken.
Keanu Reeves moet daar duidelijk nog leren acteren.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 17-03-2009 9:30 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 16 maart 2009 22:42 schreef Argh het volgende:
Gomorra

Aardige film over de (niet zo glamoureuze) mafia in Italië (het is me even ontschoten in welk deel van Italië het was), een aantal verhaallijnen losjes aan elkaar verwoven lopen wat door elkaar heen zonder een echt overkoepelende verhaallijn, dus ik had wel even moeite met inkomen. Alles dicht op de huid gefilmd in kale en kille settings. Er worden een hoop mensen omgelegd en af en toe zorgde dat voor een behoorlijk schrik effect (luide knallen, onverwachts etc) waardoor een arme oude man die naast ons zat af en toe behoorlijk uit zijn stoel schoot. De film vloog voorbij en heb me er prima mee vermaakt, al werd het op geen enkel punt echt spannend, en viel er ook weinig mee te leven met alle karakters. Wat ik ook jammer vond is dat nergens de hierarchie binnen de "familie" echt duidelijk werd... ieder voor zich? Geen echte "baas" en dat soort fratsen.

7/10

Niet echt spannend? Dat is de hele essentie van de film man. Dit is geen godfather, dit is realiteit. In het echte leven is het niet spannend, er is enkel overleven.

Dat de hierarchie niet duidelijk wordt is de tweede essentie van de film. In een gangsteroorlog valt elke hierarchie weg. Niemand weet meer wie bij wie hoort. Alleen wie schiet en moordt, blijft leven. De volstrekte willekeur in het geweld regeert.

Absoluut essentiele film, dus 10/10


Dear dirty delightful old drunken old days


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-03-2009 9:33 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 16 maart 2009 17:43 schreef Schaffelaer het volgende:
Is dat nou wat, the dark knight? Dit trekt me dus totaal niet, ik vond alle batmans die ik tot dusver heb gezien (incl de eerste) ook al niks.


Vergeet Batman Begins niet, ze horen bij elkaar. Of het gaaf is? Hell yeah!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Amaryllis
Usericon van Amaryllis
Posted 17-03-2009 10:12 by Amaryllis Profiel van Amaryllis

The New World, wat een slappe hap.


Ego nunco pronunciari mendagio! Sed ego sum homo indomitus


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 17-03-2009 15:31 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer


Alleraardigste tragikomedie van de schrijven van fight-club. Dat vind je hier zeker weer terug, met de verwarde geesten van de protagonisten die nog wel eens een loopje met de realiteit nemen.

Verder werkelijk een aantal hi-la-ri-sche scenes (vaak een dooddoener, maar hier dus echt) en onverwachte plotwendingen. Absoluut een aanradertje dit!


Dear dirty delightful old drunken old days


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-03-2009 16:31 by spectre Profiel van spectre

Staat in de download, thanks for the tipzorz


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 17-03-2009 16:53 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 17 maart 2009 0:08 schreef El Chulo het volgende:
Point Break, een actiefilm. De actiescenes zijn wel een beetje gedateerd en duren belachelijk lang, naar huidige maatstaven. Toch onderhoudend genoeg om uit te kijken.
Keanu Reeves moet daar duidelijk nog leren acteren.

wow Kult met een hoofdletter K!
Hierna ook zeker Hot Fuzz kijken, waar ze de eindscene prachtig naspelen


Zenial


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-03-2009 8:39 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Crank. Leuk.


Amaryllis
Usericon van Amaryllis
Posted 18-03-2009 8:42 by Amaryllis Profiel van Amaryllis

quote:
Op 16 maart 2009 14:07 schreef ghoulliette het volgende:
Vooral disturbing (Wolfs creek dus) omdat het een "waargebeurd" verhaal is en die gast nooit gepakt is.... brrrrr.
Maar was geen super enge film, want ik heb die gewoon af kunnen kijken.


Ik heb hem op jouw reactie maar even gekeken, en ik blijf het een zoveelste 'kom-we-gaan-domme-tieners-die-op-vakantie-zijn-ontvoeren' film. Jammer, want ik ben normaal gesproken echt gek van waargebeurde verhalen.

Oh en daarvoor heb ik The Changeling gekeken (1980 horror film, niet te verwarren met Changeling van Clint Eastwood)


Ego nunco pronunciari mendagio! Sed ego sum homo indomitus


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-03-2009 9:39 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Role Models
Leuk, eind is (weer) kut. Het mag wat allemaal wat zwarter mensen, het is een komedie!

Burn after Reading
Terloopse genialiteit van de Coens dit. Hun dialogen blijven fenomenaal!


Dear dirty delightful old drunken old days


Daops
Usericon van Daops
Posted 18-03-2009 10:59 by Daops Profiel van Daops

The Illusionist


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-03-2009 11:26 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 18 maart 2009 9:39 schreef Schaffelaer het volgende:
Burn after Reading
Terloopse genialiteit van de Coens dit. Hun dialogen blijven fenomenaal!


Ja, alle karakters zijn ook zo fantastisch neergezet door de cast. Pitt en Malkovich.. schitterend


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-03-2009 11:56 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Ook alle bijrollen, geniaal! Vooral Simmons als CIA baas: bijna al zijn uitspraken zijn instant-klassiekers. "Report back to me.... when it makes sense. " Dit vat bijna de hele film samen!


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen