IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "It's alive! It's alive!" (gekeken film / filmstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-03-2009 11:58 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 16 maart 2009 15:42 schreef Hypnos het volgende:
The Happening,


wat een vreemd geacteer... wat een onwerkelijke emotionele gedragingen van de personages

zat veel meer in
Slechtste film die ik dit jaar gezien heb. Leuk gegeven enzo, mensen die uit het niets zelfmoord plegen bladiebla, maar wat een baggerfilm zeg.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-03-2009 12:59 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 maart 2009 11:56 schreef Schaffelaer het volgende:
Ook alle bijrollen, geniaal! Vooral Simmons als CIA baas: bijna al zijn uitspraken zijn instant-klassiekers. "Report back to me.... when it makes sense. " Dit vat bijna de hele film samen!

De afsluiter is ook aardig exemplarisch (via IMDB ):

Vinden mensen misschien een spoiler, dus pas op












CIA Superior: What did we learn, Palmer?
CIA Officer: I don't know, sir.
CIA Superior: I don't fuckin' know either. I guess we learned not to do it again.
CIA Officer: Yes, sir.
CIA Superior: I'm fucked if I know what we did.
CIA Officer: Yes, sir, it's, uh, hard to say
CIA Superior: Jesus Fucking Christ.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 18-03-2009 15:34]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-03-2009 14:48 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-03-2009 14:51 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 maart 2009 12:59 schreef ZelThoR het volgende:
De afsluiter is ook aardig exemplarisch (via IMDB ):

CIA Superior: What did we learn, Palmer?
CIA Officer: I don't know, sir.
CIA Superior: I don't fuckin' know either. I guess we learned not to do it again.
CIA Officer: Yes, sir.
CIA Superior: I'm fucked if I know what we did.
CIA Officer: Yes, sir, it's, uh, hard to say
CIA Superior: Jesus Fucking Christ.


Ooooooh, die ga ik zéér spoedig maar eens bekijken.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 18-03-2009 18:41 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Foreign Exchange

Laatste film die nog op m’n harde schijf stond, geen idee hoe ik eraan kom. Clichématige Amerikaanse highschool film: eindfeest, verliefde paartjes, nerds die persé nog voor het eind van hun schooltijd ontmaagd willen worden, vrolijke punkpop liedjes tussendoor... Bij vlagen wel leuk tijdverdrijf maar geen grote aanrader.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 18-03-2009 19:04 by MetalJan Profiel van MetalJan





De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 22-03-2009 16:37 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



Prachtig. Ontzettend "slecht" en dus geweldig.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-03-2009 16:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe idd vooral die neger is tof gedaan ik had het eerst echt niet door


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Amorphic
Usericon van Amorphic
Posted 22-03-2009 16:42 by Amorphic Profiel van Amorphic





Ask yourself whether the dream of heaven and greatness should be waiting for us in our graves - or whether it should be ours here and now and on this earth. -Ayn Rand


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 22-03-2009 16:59 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 22 maart 2009 16:39 schreef ElitE het volgende:
hehe idd vooral die neger is tof gedaan ik had het eerst echt niet door


Ik had Tom Cruise niet door, tot helemaal op het einde, hehehe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 22-03-2009 17:51 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Erg vermakelijke film inderdaad. Puik geregisseerd door Stiller.


Verrassend triviaal


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 22-03-2009 17:52 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 17 maart 2009 15:31 schreef Schaffelaer het volgende:

Alleraardigste tragikomedie van de schrijven van fight-club. Dat vind je hier zeker weer terug, met de verwarde geesten van de protagonisten die nog wel eens een loopje met de realiteit nemen.

Verder werkelijk een aantal hi-la-ri-sche scenes (vaak een dooddoener, maar hier dus echt) en onverwachte plotwendingen. Absoluut een aanradertje dit!

Grappig, ik wilde net plaatsen dat ik het de grootste boekverkrachting vind die ik ken. Ik heb me bijna letterlijk in mijn broek gepist van het lachen tijdens het lezen, maar toen ik onlangs de film zag was dat echt de grootst mogelijke teleurstelling. Het verhaal klopt van geen kant meer, de meest briljante momenten zijn weggelaten en het einde is simpelweg zonde.
Als je het boek niet kent is de film vast het kijken waard, maar anders is het echt een afrader. Gezien de reacties op o.a. IMDB zijn vrij veel mensen het met me eens dat de film het oorspronkelijke verhaal absoluut geen recht doet.



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 22-03-2009 18:37 by MetalJan Profiel van MetalJan





Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 22-03-2009 20:08 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Op 22 maart 2009 16:59 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik had Tom Cruise niet door, tot helemaal op het einde, hehehe.


+ 1



Lament
Usericon van Lament
Posted 22-03-2009 21:13 by Lament Profiel van Lament

Gran Torino gezien, echt een hilarische film, dikke aanrader


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-03-2009 21:21 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 maart 2009 21:13 schreef Lament het volgende:
Gran Torino gezien, echt een hilarische film, dikke aanrader
Hilarisch? Geniaal, okay, meeslepend, okay, humoristisch, okay, maar hilarisch??? Denk dat je de film totaal niet gesnapt hebt dan.


Boeiender


Lament
Usericon van Lament
Posted 22-03-2009 21:58 by Lament Profiel van Lament

quote:
Op 22 maart 2009 21:21 schreef MR. N het volgende:
Hilarisch? Geniaal, okay, meeslepend, okay, humoristisch, okay, maar hilarisch??? Denk dat je de film totaal niet gesnapt hebt dan.


Als ik voor het moraal was gegaan had ik wel thuis American History X gaan zitten kijken. Ik heb nog nooit in de bios een film gezien waar meer bij gelachen werd dan Gran Torino, maar houd jij het maar lekker bij je eigen interpretatie hè.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-03-2009 8:39 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 22 maart 2009 17:52 schreef Panzerke het volgende:
Grappig, ik wilde net plaatsen dat ik het de grootste boekverkrachting vind die ik ken. Ik heb me bijna letterlijk in mijn broek gepist van het lachen tijdens het lezen, maar toen ik onlangs de film zag was dat echt de grootst mogelijke teleurstelling. Het verhaal klopt van geen kant meer, de meest briljante momenten zijn weggelaten en het einde is simpelweg zonde.
Als je het boek niet kent is de film vast het kijken waard, maar anders is het echt een afrader. Gezien de reacties op o.a. IMDB zijn vrij veel mensen het met me eens dat de film het oorspronkelijke verhaal absoluut geen recht doet.

Ach ja, boekverfilmingen, het blijft een probleem. Het is moeilijk, maar je moet ze toch als losstaand zien, omdat het nu eenmaal twee totaal verschillende media zijn met elk hun sterke en zwakke kanten. Daar komt nog een regisseur en scenario-schrijver bij en een producer, die elk hun idee-en over het boek hebben.

Ik snap je teleurstelling, maar de meestgehoorde klacht over een boekverfilming is dat het plot veranderd is. Dat vindt ik dus geen sterk argument. Het plot is maar 1 onderdeel van een boek of film en is het eerste wat aangepast wordt, simpelweg omdat het medium film geen comlexe plots toelaat.

Een vriend van mij had trouwens ook eerst het boek gelezen en had totaal niet de klachten die jij had, dat geeft nog maar eens aan hoe persoonlijk de beleving van boeken/films zijn.


Dear dirty delightful old drunken old days


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 23-03-2009 9:53 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 22 maart 2009 16:37 schreef De Tegenpartij het volgende:


Prachtig. Ontzettend "slecht" en dus geweldig.


Smakelijk slecht.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 24-03-2009 23:48 by Bleh? Profiel van Bleh?

The Usual Suspects
Little Miss Sunshine


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-03-2009 0:32 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 23 maart 2009 8:39 schreef Schaffelaer het volgende:
Dat vindt ik dus geen sterk argument. Het plot is maar 1 onderdeel van een boek of film en is het eerste wat aangepast wordt, simpelweg omdat het medium film geen comlexe plots toelaat.



Dikke +1

Sterker nog, ik vind het juist vrij matig wanneer een verfilming het boek helemaal volgt. Ik heb liever dat de makers er een eigen wending aan geven. Daarom vind ik waarschijnlijk films als Apocalypse Now of Rashomon de geniaalste verfilmingen. Zelfde geldt voor remakes. Een 100% remake is zelden geslaagd maar zet nu eens Seven Samurai af tegen The Magnificent Seven af. Dat is nou wat een remake hoort te zijn!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-03-2009 1:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

meestal ook kut dat je in het boek volgens je eigen voorstelling gaat en er in een film vaak veel minder mooie voorstellingen hebt als je eigen fantasie.

Niet voor niets dat de meeste mensen altijd roepen dat het boek beter is en het andersom vaak wel meevalt omdat je dan de beelden van de film in het boek plaatst.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 25-03-2009 1:42]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-03-2009 7:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 maart 2009 0:32 schreef Chelman het volgende:
Seven Samurai af tegen The Magnificent Seven af.


maar: three amigo's >>>>> (seven samurai + magnificent seven)^2



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 25-03-2009 10:41 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

"Wanted" - best leuk, en niet alleen vanwege angelina jolie


Zenial


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 25-03-2009 11:19 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Van de week Blindness gekeken.

Op zich vond ik hem niet zo heel geweldig, maar dat lag aan mn verwachting denk ik. Verwacht iig geen supersnelle film, ik vond m redelijk traag. En de scene waarin ze vrouwen ruilen tegen voedsel en het resultaat daarvan vind ik een van de hardste scenes die ik de afgelopen tijd gezien heb.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen