IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-05-2009 8:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

hier maar verder gaan???


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-05-2009 9:14 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Plan.

quote:
Nog minder agenten op straat

Minder politie op straat de komende jaren.

Dat staat in een vertrouwelijke notitie van PvdA-minister Ter Horst, die in het bezit is van de Volkskrant. Korpsen mogen van 2010 tot 2012 drieduizend aspirant-agenten aannemen en dat is de helft minder dan gepland.

Ook moet er flink bezuinigd worden. De burgemeesters die de politie mede aansturen tekenen verzet aan. Vermindering van de politiesterkte tast "direct de veiligheid op straat aan", staat in een vertrouwelijke reactie.

(SN)

PvdA.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-05-2009 9:25 by Snaack Profiel van Snaack

Nog minder?

Volgens mij staat er dat ze de helft minder aannemen, dus komen er altijd nog bij..


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 13-05-2009 9:27 by drdennuz Profiel van drdennuzhttp://www.myspace.com/scionics

Anders zetten ze eens wat minder idioten langs de weg en nemen ze fatsoenlijke agenten aan voor op straat...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-05-2009 9:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 mei 2009 9:14 schreef Greycloak het volgende:
Plan.


(SN)

PvdA.




en de bezuinigingen is ook een plan alleen bedacht/uitgevoerd door het PVDA?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2009 9:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 mei 2009 9:25 schreef Snaack het volgende:
Nog minder?

Volgens mij staat er dat ze de helft minder aannemen, dus komen er altijd nog bij..
erg gaan ook agenten weg he andere baan, pensioen, etc ...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-05-2009 9:38 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 mei 2009 9:31 schreef Jenje het volgende:
erg gaan ook agenten weg he andere baan, pensioen, etc ...


En dan nog, denken mensen echt dat de kreet "meer blauw op straat" werkelijk helpt als de agenten zo zijn als in NL? Weke mosselen zeg ik je.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2009 9:39 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ligt dat aan de agenten, de opleiding of de middelen die de agenten ter beschikking hebben?

Er is geen respect meer voor agenten en dat dwingen ze ook neit meer af ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-05-2009 9:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 mei 2009 9:38 schreef MR. N het volgende:
En dan nog, denken mensen echt dat de kreet "meer blauw op straat" werkelijk helpt als de agenten zo zijn als in NL? Weke mosselen zeg ik je.


nou, als je zo rond je 64-65 bent en je gaat met pensioen ben je toch niet per se een weke mossel hoor.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-05-2009 10:14 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 13 mei 2009 9:31 schreef Jenje het volgende:
erg gaan ook agenten weg he andere baan, pensioen, etc ...
Ken via-via een agente, er nokken enorm veel af binnen de eerste 10 jaar al.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-05-2009 10:28 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 13 mei 2009 9:27 schreef attila_de_hun het volgende:
en de bezuinigingen is ook een plan alleen bedacht/uitgevoerd door het PVDA?
Tsja, de instanthouding van de volledige hypotheekrenteaftrek en de aanschaf van de JSF moeten ergens van betaald worden natuurlijk



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2009 10:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

PvdA, partij van de dooddoeners

'Houd jongeren op school'
Uitgegeven: 13 mei 2009 09:30
Laatst gewijzigd: 13 mei 2009 09:33

AMSTERDAM - De overheid moet tienduizend jongeren op school houden. Dat staat in een advies van Hans de Boer voor het actieplan jeugdwerkloosheid van het kabinet. Dat zei de voormalig voorzitter van de Taskforce Jeugdwerkloosheid op Radio 1.

Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Jetta Klijnsma (PvdA) had hem om het advies gevraagd.

Het aantal werkloze jongeren dreigt op te lopen van ongeveer negentigduizend nu naar 150 duizend eind dit jaar. Om die reden werkt het kabinet aan een actieplan.





Geen plaats

Jongeren moeten volgens De Boer op school worden gehouden omdat er op de arbeidsmarkt niet genoeg plaats voor hen is. Hij wijst erop dat dit niet alleen tegen de jongeren zelf moet worden gezegd. "Het werkt beter als ze dat ook van hun ouders horen."

De hele omgeving zou moeten worden aangesproken. "We moeten goed uitleggen dat ze zich wel kunnen melden op de arbeidsmarkt, maar dat ze dan een jaar niks zullen vinden. Ze moeten begrijpen dat het niet handig is om een jaar werkloos rond te lopen."


Gesubsidieerde banen

Het gros van de jongeren komt van school met een diploma. Wie drie maanden geen werk vindt, moet volgens De Boer aan een baan of leerplek worden geholpen. Ook wil hij gesubsidieerde banen, vergelijkbaar met de melkertbanen, invoeren.

"Met een contract van een half jaar dat maximaal een keer met een half jaar wordt verlengd." Iemand die al een jaar met subsidie bij een bedrijf werkt, heeft volgens De Boer een goede kans om aangenomen te worden, ook als de subsidiekraan wordt dichtgedraaid.

De Boer wil 35 duizend banen creëren. Degenen die zonder diploma van school komen, moeten volgens hem meteen een plek op de arbeidsmarkt krijgen. "Dan hebben ze een betere positie als de economie aantrekt."

© Novum


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 13-05-2009 10:57 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik denk dat er wel werk te vinden is. Toegegeven, het is misschien niet het werk waar je voor opgeleid bent of je droombaan, maar wat vind je nu belangrijker, een baan hebben en je eigen kost verdienen, of een beetje lam je handje ophouden bij de staat?

Misschien moeten Nederlanders eens gewoon de handen uit de mouwen steken voor werk waar we nu mensen voor uit het buitenland halen. Productiewerk of McDonalds is echt niet het boeiendste werk op aarde, geef ik eerlijk toe, maar het betaalt, en je hebt gewoon een vast inkomen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2009 11:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

An sich wel denk ik, wel vaak in bepaalde sectorten.

Maar ik vind de hele statement die gemaakt wordt zo zinloos en overbodig. Ze moeten langer op school blijven, dan worden ze niet werkeloos.


JOH.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-05-2009 11:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 mei 2009 10:57 schreef Sjaakie het volgende:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik denk dat er wel werk te vinden is. Toegegeven, het is misschien niet het werk waar je voor opgeleid bent of je droombaan, maar wat vind je nu belangrijker, een baan hebben en je eigen kost verdienen, of een beetje lam je handje ophouden bij de staat?

Misschien moeten Nederlanders eens gewoon de handen uit de mouwen steken voor werk waar we nu mensen voor uit het buitenland halen. Productiewerk of McDonalds is echt niet het boeiendste werk op aarde, geef ik eerlijk toe, maar het betaalt, en je hebt gewoon een vast inkomen.

Precies. Bovendien hoor ik van stagiaires hier dat ze het wel relaxed vinden om, na schoolverlaten, een uitkering aan te vragen en even vakantie te houden. Gewoon kappen met uitkeringen verstrekken, en verplicht onder niveau laten werken. Krijg je meteen respect voor mensen die "minder" werk doen. Ik heb altijd veel geleerd van mijn productiebaantjes.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-05-2009 11:17 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 mei 2009 11:08 schreef bastianus het volgende:
Precies. Bovendien hoor ik van stagiaires hier dat ze het wel relaxed vinden om, na schoolverlaten, een uitkering aan te vragen en even vakantie te houden. Gewoon kappen met uitkeringen verstrekken, en verplicht onder niveau laten werken. Krijg je meteen respect voor mensen die "minder" werk doen. Ik heb altijd veel geleerd van mijn productiebaantjes.


kijk, een mooi voorbeeld van "het kind met het badwater weggooien"

of: "het medicijn is erger dan de kwaal".



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2009 11:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 mei 2009 11:08 schreef bastianus het volgende:
Precies. Bovendien hoor ik van stagiaires hier dat ze het wel relaxed vinden om, na schoolverlaten, een uitkering aan te vragen en even vakantie te houden. Gewoon kappen met uitkeringen verstrekken, en verplicht onder niveau laten werken. Krijg je meteen respect voor mensen die "minder" werk doen. Ik heb altijd veel geleerd van mijn productiebaantjes.
Hmm, ik heb na mijn studie tig sollicitatiebrieven naar bedrijven gestuurd voor wekr onder mijn nivo ..

Maar dan werd ik dus afgewezen ivm te hoog opgeleid ..

Die vlieger gaat dus nlang niet altijd op ..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2009 11:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 13-05-2009 11:27 by Staalman Profiel van Staalman

IJsstokjesboot voor zoveelste keer naar Engeland
Uitgegeven: 13 mei 2009 11:15
Laatst gewijzigd: 13 mei 2009 11:15

URK - Kapitein Robert McDonald uit Emmeloord is voor de zoveelste keer met zijn zelfgebouwde schip van vijftien miljoen ijsstokjes onderweg naar Engeland.

Hij vertrok woensdagochtend uit de haven in Urk, liet hij weten.

Vorige week vertrok hij ook naar Engeland, maar door een storm keerde hij snel terug naar Urk.

Het was niet de eerste keer dat hij met zijn boot in de problemen raakte. McDonald probeert al jaren naar Engeland te varen om van daaruit Key West in Florida te bereiken.

© ANP


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 13-05-2009 11:41 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 13 mei 2009 11:21 schreef Jenje het volgende:
Hmm, ik heb na mijn studie tig sollicitatiebrieven naar bedrijven gestuurd voor wekr onder mijn nivo ..

Maar dan werd ik dus afgewezen ivm te hoog opgeleid ..

Die vlieger gaat dus nlang niet altijd op ..

Ik had het nu over het werk waar de gemiddelde Nederlander zich te goed voor voelt, zoals werk bij de McDonalds, vuilnisman, textiel tellen in fabrieken, productie werk in fabrieken en spuiterijen. Daar nemen ze alles aan, ongeacht opleiding, je beurt toch niet meer dan hun betalen.

Maar dat levert wel op wat Bastianus ook al zegt, meer waardering voor werk, en een stukje inzicht in wat geld waard is.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 13-05-2009 11:44 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 13 mei 2009 9:25 schreef Snaack het volgende:
Nog minder?

Volgens mij staat er dat ze de helft minder aannemen, dus komen er altijd nog bij..


Niet genoeg om het natuurlijk verloop te compenseren...


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-05-2009 13:54 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Piratenfeestjes taboe in Duitsland

De tijd lijkt voorbij dat Duitse ouders zonder bijbedoelingen een piratenfeest konden organiseren als verjaardagspartijtje voor hun kinderen, compleet met oogklep, piratenvlag en plastic sabels. In een tijd dat Somalische piraten ook Duitse vrachtschepen kapen, wordt gelet op politieke correctheid, meldde de krant Süddeutsche Zeitung vandaag.

Zo is er een rel ontstaan over de test Vera, een soort Cito-toets die de leerlingen van de Duitse basisscholen dinsdag moesten doen. De scholieren moesten een nepuitnodiging schrijven waarmee zij ouders uitnodigden voor een piratenfeest. Ook moesten zij vragen beantwoorden over een verhaal waarin een grootvader zijn kleinzoon een indianenverhaal vertelt over zichzelf als piraat.

Politiek incorrect

De Grundschulverband, de grootste vereniging van Duitse leraren op basisscholen, is verontwaardigd. In tijden van "reële piraterij" geeft het volgens de docenten geen pas het onderwerp op een "koddig-romantische'' manier te behandelen. De toets, die de ministeries van Onderwijs van de Duitse deelstaten in elkaar hebben gezet, is dan ook "politiek hoogst bedenkelijk".

(SN)

Politiek correct geneuzel ten koste van onbedorven zieltjes. Goed bezig...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2009 13:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Duitsers hebben nog steeds last van schuldgevoelens zo te zien.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-05-2009 16:28 by MMayo Profiel van MMayo

Bij politie-invallen in een aantal flatwoningen in Amsterdam-Zuidoost is woensdag een verdachte omgekomen. Drie andere raakten gewond. Zij sprongen naar beneden of vielen tijdens hun vluchtpoging van het balkon. Dat heeft het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.
Politie-inval Zuidoostslideshow
Drie personen sprongen of vielen van de negende verdieping van een appartement in de flat Kikkenstein. Onder hen was de dode.

De twee anderen raakten zwaargewond. De vierde verdachte sprong of viel van drie hoog van een flat aan de Boris Pasternakstraat.

Harddrugs

De Rijksrecherche onderzoekt hoe het incident heeft kunnen gebeuren. De politie viel vier woningen binnen. Dat gebeurde in verband met een onderzoek naar de handel in harddrugs.

Buiten de drie gewonden hield de politie nog vier verdachten aan. Ook heeft zij grote hoeveelheden drugs gevonden.


Verhitte discussie

Na het incident liepen de gemoederen bij de flat Kikkenstein hoog op. Een groep van enkele tientallen buurtbewoners voerde verhitte discussies met agenten. Sommigen zeiden dat het de schuld van de politie is dat de verdachten zijn gesprongen.

''De politie moet het anders gaan doen'', stelde een vrouw. ''Als deze mensen de politie zien, springen ze. Je gaat zien wat hier voor trammelant van gaat komen.''

Eerdere incidenten

Het is bepaald niet voor het eerst dat bij een politie-inval in Amsterdam-Zuidoost mensen van een flat naar beneden springen of vallen.

In oktober 2007 kwam bij een soortgelijk incident een man uit Ghana om. Dat leidde tot rellen in de wijk. In januari vorig jaar raakte een andere man zwaargewond, toen hij tijdens een inval naar beneden sprong.



Damn, moet de politie dan verkleed als paashaas een inval doen zodat ze niet direct herkenbaar zijn en mensen niet het debiele besluit nemen van een flatgebouw af te springen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-05-2009 16:41 by Lionheart Profiel van Lionheart

Als je niks op je kerfstok hebt hoef je ook niet te springen, ze doen het zelf, eigen schuld lekker dood.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-05-2009 16:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Met sommige politie tactieken hoef je niets op je kerfstok te hebben om aan het vluchten te slaan.

Niet dat je ze helemaal niet meer moet toepassen, maar misschien wat meer oppassen bij een flat hehe.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen