IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 11-06-2009 10:41 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 11 juni 2009 10:09 schreef Taets van Avezaete het volgende:
goed lezen dargull...ik heb het over de grote steden met veel allochtonen dat juist daar veel op de PVV gestemd is...


Dat is waar voor de college's van B&W (in 5 van de 6 'grote' steden (Den Haag is gemengd Links/VVD). Maar mag ik je er toch even fijntjes aan herinneren dat 2/3 van de Nederlanders niet in de grote steden woont...

En dat de arbeiders klasse juist in de steden in grote aantallen aanwezig is en niet alleen maken 'allochtonen' voor het grootste deel, deel uit van die klasse ook de autochtone traditionele aanhang van PvdA/SP (waar de PVV volgens de polls de meeste stemmers weghaalde) komt uit de arbeidersklasse en onderste laag van de middenstand.
En als dan 1/3 op de PVV stemt houd dat nog altijd in dat 2/3 dat niet doet, in een democratie is het gebruikelijk dat we de meerderheid volgen niet de (vocale) minderheid.

De randstad (+ Eindhoven & Tilburg) is niet representatief voor Nederland, in Nederland is de CDA nog altijd de grootste partij.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 10:51 by Jällö Profiel van Jällö

Je hebt helemaal gelijk met je getalletjes maar het lijkt erop dat je de PVV probeert weg te cijferen en dat is niet terecht.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-06-2009 10:55 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 11 juni 2009 10:51 schreef Jällö het volgende:
Je hebt helemaal gelijk met je getalletjes maar het lijkt erop dat je de PVV probeert weg te cijferen en dat is niet terecht.
Goed punt maar anderzijds zijn ze ook weer niet zo dusdanig groot dan dat ze zelf willen doen geloven. Een plaats in de regering opeisen is ook wat teveel van het goede...



Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 11-06-2009 11:03 by Ingrimd Profiel van Ingrimdhttp://www.metal-exposure.com

En voor iedereen die nog niet wist waar Rijssen lag, die kan nu een gokje wagen



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-06-2009 11:30 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 juni 2009 11:03 schreef Ingrimd het volgende:
En voor iedereen die nog niet wist waar Rijssen lag, die kan nu een gokje wagen


Hehe, wel eng dat de rand Kampen / Zwartewaterland / Staphorst ook zo geel kleurt. Kut Koolrapen.


Boeiender


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 11-06-2009 11:55 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 11 juni 2009 10:51 schreef Jällö het volgende:
Je hebt helemaal gelijk met je getalletjes maar het lijkt erop dat je de PVV probeert weg te cijferen en dat is niet terecht.


Ik probeer de PVV niet weg te cijferen, en er is overigens niks mis met getalletjes, ik voer een discussie liever op basis van feiten dan op de gevoelens van een groep kiezers die in de afgelopen paar jaar achtereen PvdA/Niet, LPF, SP en PVV stemden en over een poos wellicht weer heel wat anders stemmen.

Ik probeer duidelijk te maken dat de er een beeld word gecreëerd (vooral door de media) waarin het net lijkt of de PVV opeens een nieuw verschijnsel is, dat beeld berust alleen niet op de werkelijkheid, die groep ontevreden kiezer bestaat als sinds de opkomst van Fortuyn (en waarschijnlijk daarvoor, maar toen stemden ze of niet of op een traditionele partij).

Nederland (en eigenlijk heel Europa) heeft een serieus probleem dat ontken ik niet, we leven in een verzorginsstaat, een systeem dat alleen gefinancierd kan worden door nu te lenen. In de de theorie die sinds de jaren zestig in dit land gangbaar is worden de lasten van die leningen gedragen door toekomstige economische groei.
Een economische groei die groei van de markt en productie vereist en daar zit hem de crux, Nederland (en heel de EU) heeft de komende vijf decennia een krimpende autochtone bevolking (het geboorte cijfer ligt ver onder het minimum om de populatie zelfs maar gelijk te houden (2.1) laat staan om te groeien) en dat is een probleem want er is niet 1 voorbeeld in de hele geschiedenis van een krimpende natie (kwa populatie) die toch een groeiende moderne economie had en overleefde/niet bankroet ging. En daar bovenop gaan de kosten de komende paar jaar alleen maar omhoog door de vergrijzing.

En dat zet ons voor een probleem, of we accepteren dat de verzorgingsstaat niet langer betaalbaar is en schaffen hem af, waar in Nederland momenteel simpelweg bij lange na geen meerderheid voor is (zelf ben ik daar wel voorstander van overigens). Of we zorgen op een andere manier voor bevolkingstoename en dan is immigratie simpelweg noodzaak want we hebben geen ander oplossing.
En die immigranten brengen hun eigen cultuur mee en dat er vervolgens in Nederland (maar ook in Frankrijk, Zweden, Duitsland, het VK en nog een aantal EU landen) een heftige discussie ontstaat wanneer een aantal van hun culturele waarden (zoals hun geloof) blijken te conflicteren met de fundamentele waarden van de verlichting, is dat niet meer dan logisch. De PVV is daar een exponent van en dat probeer ik zeker niet weg te cijferen.
Maar men zal toch echt in moeten zien dat een immigratie stop zoals zij bepleiten indirect tot gevolg heeft dat de sociaal democratische verzorgingsstaat op korte termijn onbetaalbaar wordt, en juist de arbeidersklasse waar de PVV zijn stemmen haalt heeft die verzorgingsstaat het hardst nodig, want zij zijn samen met de allochtone immigranten het kwetsbaarst dit land.
De Ironie daarvan kan me toch moeilijk ontgaan vrees ik.

[edit]lelijke stijl fout[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 11-06-2009 12:03]


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 11-06-2009 11:59 by Ingrimd Profiel van Ingrimdhttp://www.metal-exposure.com

quote:
Op 11 juni 2009 11:30 schreef MR. N het volgende:
Hehe, wel eng dat de rand Kampen / Zwartewaterland / Staphorst ook zo geel kleurt. Kut Koolrapen.



Hey hey hey kijk uit mat wat je zegt jij
Hoewel de Koolrapen natuurlijk wel alle schuld hebben

[Dit bericht is gewijzigd door Ingrimd op 11-06-2009 11:59]



Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 11-06-2009 12:06 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 11 juni 2009 11:03 schreef Ingrimd het volgende:
En voor iedereen die nog niet wist waar Rijssen lag, die kan nu een gokje wagen
In Zeeland?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 12:08 by Jällö Profiel van Jällö

De verzorgingsstaat afschaffen of de maatschappij op wat voor manier dan ook omgooien gaat in ons systeem echt niet in één regeringstermijn hoor, daarom snap ik ook niet dat mensen zo panisch reageren over verkiezingsuitslagen.

Ik denk dat het wel goed is dat de Nederlandse regering door de jaren heen een beetje heeft slingert tussen progressief en conservatief.
Ik vind het eigenlijk veel gevaarlijker als partijen te lang aan de macht blijven (zoals totvoorkort in Zweden het geval was) en ben altijd wel opgelucht als er weer es wat opschudding en verandering is. Tenminste, zolang de leiders hun werk kunnen doen en het geen zootje wordt, zoals in België of UK op dit moment.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 11-06-2009 12:10 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 11 juni 2009 12:08 schreef Jällö het volgende:
De verzorgingsstaat afschaffen of de maatschappij op wat voor manier dan ook omgooien gaat in ons systeem echt niet in één regeringstermijn hoor, daarom snap ik ook niet dat mensen zo panisch reageren over verkiezingsuitslagen.


Precies. Zijn we het stiekem gewoon met elkaar eens. Ik wou dat ik dat met minder woorden had ontdekt


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-06-2009 12:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 juni 2009 6:48 schreef Greycloak het volgende:
Als die groep mensen nou eens op tour zou gaan en in gesprek met hun criminele cq lastige soortgenoten en met die groep tot overeenstemmingen komt, halen ze de hele basis onder de PVV vandaan. Hoe simpel kan het zijn soms?Jeetje. Boefje!

Wat een onzin. Als oud-Zutphenees kan ik vertellen dat daar een hoog aantal drugsverslaafden/criminelen vandaan komen. Moet ik nu, als er een partij komt die alle Zutphenezen van criminaliteit beschuldigt en het land uit wil, me verantwoordelijk voelen voor al die criminelen van Zutphense afkomst en alles voor hun op gaan lossen? Het lijkt mij dan ook nuttiger om uit te gaan leggen dat niet alle Zutphenezen hetzelfde als hun criminele soortgenoten zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-06-2009 12:16 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 juni 2009 11:59 schreef Ingrimd het volgende:
Hey hey hey kijk uit mat wat je zegt jij
Hoewel de Koolrapen natuurlijk wel alle schuld hebben


Hehe, jeweettoch! Stomme tapijtboeren daar.


Boeiender


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 11-06-2009 12:18 by Ingrimd Profiel van Ingrimdhttp://www.metal-exposure.com


Hasselt ftw



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 12:21 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 11 juni 2009 6:48 schreef Greycloak het volgende:
Als die groep mensen nou eens op tour zou gaan en in gesprek met hun criminele cq lastige soortgenoten en met die groep tot overeenstemmingen komt [..]

Met een kopje thee derbij, of is dan opeens te PC?

Vind je ook dat blanke Nederlander in gesprek moeten gaan met hun criminele cq lastige soortgenoten en met die groep tot overeenstemmingen komen?

Oftewel: Je haalt hiermee de basis onder de PVV vandaan zonder dat je het in de gaten hebt.



Information is not knowledge is not wisdom is not truth


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-06-2009 12:22 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 juni 2009 12:18 schreef Ingrimd het volgende:

Hasselt ftw


Hehe, éch wel!

En het is dan 'asselt FTW


Boeiender


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 11-06-2009 12:23 by Ingrimd Profiel van Ingrimdhttp://www.metal-exposure.com

Ja, maar stiekem ben ik een Blauwvinger dus ik mag gewoon Hasselt zeggen

http://nds-nl.wikipedia.org/wiki/Asselt



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-06-2009 12:28 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 11 juni 2009 12:21 schreef Jällö het volgende:
Met een kopje thee derbij, of is dan opeens te PC?

Vind je ook dat blanke Nederlander in gesprek moeten gaan met hun criminele cq lastige soortgenoten en met die groep tot overeenstemmingen komen?

Oftewel: Je haalt hiermee de basis onder de PVV vandaan zonder dat je het in de gaten hebt.


Als de verhoudingen hetzelfde zouden liggen dan lijkt me dat een uitstekend plan.
Om mijn vergelijking door te trekken; als er een paar rotte rij-instructeurs onder mijn collegae zouden zitten dan gaan we geen begrip vragen bij medeweggebruikers maar spreken we die eikels er gewoon op aan.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-06-2009 12:34 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 juni 2009 12:23 schreef Ingrimd het volgende:
Ja, maar stiekem ben ik een Blauwvinger dus ik mag gewoon Hasselt zeggen

http://nds-nl.wikipedia.org/wiki/Asselt


*proest*


Boeiender


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 13:00 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 11 juni 2009 12:28 schreef Greycloak het volgende:
Als de verhoudingen hetzelfde zouden liggen dan lijkt me dat een uitstekend plan.
Om mijn vergelijking door te trekken; als er een paar rotte rij-instructeurs onder mijn collegae zouden zitten dan gaan we geen begrip vragen bij medeweggebruikers maar spreken we die eikels er gewoon op aan.



Ondanks dat er echt teveel aso's zijn in de bijv. de Marokkaanse gemeenschap, neem ik het de voorbeeldige Marokanen niet kwalijk dat ze zich niet als soortgenoten zien van die aso's.

Ik heb zelf vrienden gehad van Marokkaanse en een Algeriaanse afkomst. De een was politieagent, de ander had een eigen kroeg, maar "soortgenoten" werden daar eigenlijk bij voorbaat al niet naar binnengelaten. Ze voelden zich net zo weinig verbonden met die kutlui als jij en ik, maar ze worden op straat wel met scheef nagekeken en bejegend.

Ik had destijds ook enkele "extreem-rechtse" kameraden/bandgenoten, die het niet zo hadden op mijn gekleurde vriendjes terwijl ze zelf wèl vrij veel overlast veroorzaakten.

Ik zie me zelf trouwens ook niet als soortgenoot van collega's of van wie dan ook.
ik ben feitelijk soortgenoot van iedereen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2009 13:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 13:12 by Jällö Profiel van Jällö

Ja, ook voor die mensen geldt "soort zoekt soort"... ik heb die neiging niet zo.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-06-2009 13:13 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 11 juni 2009 13:00 schreef Jällö het volgende:
ijl ze zelf wèl vrij veel overlast veroorzaakten.

Ik zie me zelf trouwens ook niet als soortgenoot van collega's of van wie dan ook.
ik ben feitelijk soortgenoot van iedereen.


Dan zou jij je volgens Grey actief moeten afzetten en distanciëren van iedereen op het moment dat iemand van iedereen iets 'stouts' doet .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-06-2009 13:23 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 11 juni 2009 13:13 schreef Gemene Lepel het volgende:
Dan zou jij je volgens Grey actief moeten afzetten en distanciëren van iedereen op het moment dat iemand van iedereen iets 'stouts' doet .
Klopt, als het alternatief is dat je mensen die zich er aan ergeren voorlicht dat niet iedereen binnen je club een lul is dan is dit wat mij betreft de beste keuze, zou je een keuze willen maken.

Dank Lepel. Je bent altijd zo heerlijk compleet. (...)

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 11-06-2009 13:23]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 11-06-2009 13:26 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

United accepteert recordbod voor Cristiano Ronaldo
Uitgegeven: 11 juni 2009 11:02
Laatst gewijzigd: 11 juni 2009 12:39

MANCHESTER - Real Madrid heeft een recordbedrag geboden voor Cristiano Ronaldo. De Spaanse voetbalclub heeft er bijna 94 miljoen euro (80 miljoen pond) voor over om de Portugese aanvaller van Manchester United over te nemen.

De Engelse landskampioen meldt dit donderdag op de website. United accepteert het bod, de speler moet er nu zelf nog uit zien te komen met de Spanjaarden.

''Cristiano heeft opnieuw laten weten dat hij graag weg wil. Na overleg met zijn managers hebben we hem toestemming gegeven met Real Madrid in gesprek te gaan'', aldus Manchester United.





Kaká

Real Madrid kocht eerder deze week al de Braziliaan Kaká van het Italiaanse AC Milan. Hij kostte de club 65 miljoen euro. Dat was al bijna de duurste transfer ooit.

Met het bod op Ronaldo overtreft Real Madrid het record van 73 miljoen voor de Fransman Zinedine Zidane van acht jaar geleden.

Ronaldo stond al lange tijd in de belangstelling van Real. Vorig seizoen deden de Spanjaarden ook al veel moeite hem naar Madrid te halen.

Toen besloot de Portugees bij Manchester United te blijven. Hij kende een succesvol voetbaljaar in Engeland met de landstitel en de finale van de Champions League.

© ANP/NU.nl



Nou zoonlief, maar goed trainen...


spelfout weggehaald...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 13:26 by Jällö Profiel van Jällö

Dat doe ik dan ook.

Ik heb vorige week nog een vechtpartij weten af te kappen tussen 2 gastjes (waarvan er eentje totaal niet agressief was), waardoor er op dit moment overigens een strafrechterlijk onderzoekje tegen mij loopt.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen