IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-06-2009 13:26 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

At your service!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 13:29 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 11 juni 2009 13:00 schreef Jällö het volgende:
Ondanks dat er echt teveel aso's zijn in de bijv. de Marokkaanse gemeenschap, neem ik het de voorbeeldige Marokanen niet kwalijk dat ze zich niet als soortgenoten zien van die aso's.

Ik heb zelf vrienden gehad van Marokkaanse en een Algeriaanse afkomst. De een was politieagent, de ander had een eigen kroeg, maar "soortgenoten" werden daar eigenlijk bij voorbaat al niet naar binnengelaten. Ze voelden zich net zo weinig verbonden met die kutlui als jij en ik, maar ze worden op straat wel met scheef nagekeken en bejegend.

En wat vinden "de PVV'ers" hier eigenlijk van?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-06-2009 13:31 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 11 juni 2009 13:29 schreef Jällö het volgende:
En wat vinden "de PVV'ers" hier eigenlijk van?
Dat mensen die een nuttige bijdrage aan onze gemeenschap komen leveren keihard welkom zijn, en rellen kan je ook in je eigen land wel.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 13:33 by Jällö Profiel van Jällö

OK, dat klinkt al een stuk beter dan "soortgenoten van criminelen".


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-06-2009 13:36 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 11 juni 2009 13:33 schreef Jällö het volgende:
OK, dat klinkt al een stuk beter dan "soortgenoten van criminelen".
"nuance". Dat andere mensen me dat niet toedichten is wat anders dan dat ik het niet heb.
Perspectief.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 11-06-2009 13:45 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 11 juni 2009 13:31 schreef Greycloak het volgende:
Dat mensen die een nuttige bijdrage aan onze gemeenschap komen leveren keihard welkom zijn, en rellen kan je ook in je eigen land wel.


En de Nederlanders? 2e, 3e generatie geboren uit migranten ouders veruit grootste groep zeg maar, die 'rellen in eigen land' zoals jij het noemt.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-06-2009 13:45 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 11 juni 2009 10:41 schreef Dargull het volgende:
Dat is waar voor de college's van B&W (in 5 van de 6 'grote' steden (Den Haag is gemengd Links/VVD). Maar mag ik je er toch even fijntjes aan herinneren dat 2/3 van de Nederlanders niet in de grote steden woont...

En dat de arbeiders klasse juist in de steden in grote aantallen aanwezig is en niet alleen maken 'allochtonen' voor het grootste deel, deel uit van die klasse ook de autochtone traditionele aanhang van PvdA/SP (waar de PVV volgens de polls de meeste stemmers weghaalde) komt uit de arbeidersklasse en onderste laag van de middenstand.
En als dan 1/3 op de PVV stemt houd dat nog altijd in dat 2/3 dat niet doet, in een democratie is het gebruikelijk dat we de meerderheid volgen niet de (vocale) minderheid.

De randstad (+ Eindhoven & Tilburg) is niet representatief voor Nederland, in Nederland is de CDA nog altijd de grootste partij.




Je mist nog steeds mijn punt waerde Dargull. Als de PVV een gevestigde partij was dat al jaren bestond, heb je inderdaad een punt. Echter mijn punt is dat de PVV als nieuwkomer vanuit het niets op 9 zetels komt en dat vooral komt door stemmers in de grote steden die normaal op de P.v.d.A zouden stemmen. Al met al een knappe stunt van Geert en de zijnen en een forse tik op de vingers van vooral de P.v.d.A...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 11-06-2009 13:47 by Dargull Profiel van Dargull

Dat was Fortuyn ook al dus dat is niets nieuws ;-)


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-06-2009 13:49 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 11 juni 2009 13:45 schreef Dargull het volgende:
En de Nederlanders? 2e, 3e generatie geboren uit migranten ouders veruit grootste groep zeg maar, die 'rellen in eigen land' zoals jij het noemt.

Hard aanpakken. Ze spreken de taal van geweld dus communiceren in een taal die ze spreken lijkt me geen luxe. Wapenstok in plaats van thee en in geval van een dubbel paspoort is het vrij simpel natuurlijk. Zo'n ding moet je verdienen in plaats van cadeau krijgen bij je geboorte.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2009 13:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2009 13:31 schreef Greycloak het volgende:
een nuttige bijdrage aan onze gemeenschap


en wat is nuttig dan? en moet iedereen dan een bijdrage leveren?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-06-2009 13:58 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 11 juni 2009 13:47 schreef Dargull het volgende:
Dat was Fortuyn ook al dus dat is niets nieuws ;-)


Klopt, alleen heeft de PVV minder last van partijbonzen die elkaar publiekelijk de hersens inslaan. Ofschoon ik menig standpunt van deze partij weinig genuanceerd vindt, heb ik wel bewondering van hoe Geert Wilders de zaken aanpakt. Ik zou er in ieder geen traan om laten als de P.v.d.A bij de volgende landelijke verkiezingen flink in de pan gehakt wordt...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-06-2009 14:01 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 11 juni 2009 13:57 schreef ElitE het volgende:
en wat is nuttig dan? en moet iedereen dan een bijdrage leveren?


Je nuttig voor de maatschappij maken dwz je eigen broek op kunnen houden door middel van een baan, de taal spreken en op de hoogte zijn van de normen en waarden van deze maatschappij en zo nu en dan je burgerplicht doen door bijvoorbeeld te gaan stemmen.

En ja, ik vind dat iedereen een bijdrage moet leveren, zover iemand daartoe fysiek en mentaal in staat is.


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 11-06-2009 14:05 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 11 juni 2009 13:45 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Je mist nog steeds mijn punt waerde Dargull. Als de PVV een gevestigde partij was dat al jaren bestond, heb je inderdaad een punt. Echter mijn punt is dat de PVV als nieuwkomer vanuit het niets op 9 zetels komt en dat vooral komt door stemmers in de grote steden die normaal op de P.v.d.A zouden stemmen. Al met al een knappe stunt van Geert en de zijnen en een forse tik op de vingers van vooral de P.v.d.A...




Zo knap is het niet hoor om vanuit het niets veel stemmen te krijgen, een vriend van m'n broer heeft voor z'n afstudeeronderzoek van de opleiding Geschiedenis onderzoek gedaan naar stemgedrag van de Nederlander.
Z'n conclusie was de de Nederlander heel gevoelig en wispelturig is zodra er "wat nieuws" komt. Zo was de NSDAP ook even erg populair toen ze kwamen, wat daarna snel weer minderde.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 14:07 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 11 juni 2009 13:36 schreef Greycloak het volgende:
"nuance". Dat andere mensen me dat niet toedichten is wat anders dan dat ik het niet heb.
Perspectief.

Ik beoordeel je op je ongenuanceerde woorden, niet op nuance die jij wellicht hebt, want daarvoor zou ik je persoonlijk moeten kennen.

Korte uitspraken doen die tóch de broodnodige nuance bevatten is slechts voor weinigen weggelegd...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-06-2009 14:09 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 11 juni 2009 14:05 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Zo knap is het niet hoor om vanuit het niets veel stemmen te krijgen, een vriend van m'n broer heeft voor z'n afstudeeronderzoek van de opleiding Geschiedenis onderzoek gedaan naar stemgedrag van de Nederlander.
Z'n conclusie was de de Nederlander heel gevoelig en wispelturig is zodra er "wat nieuws" komt. Zo was de NSDAP ook even erg populair toen ze kwamen, wat daarna snel weer minderde.



Zoiets als De Nederlander bestaat niet. Ja, sinds de Ontzuiling is het stemgedrag van veel Nederlanders grillig geworden. Dat gezegd hebbende doet dat niks af aan dat Geert Wilders kennelijk goed in staat is om zijn boodschap in zo'n vorm te verpakken dat hij groepen kiezers weet aan te spreken die meer linksgeorienteerde partijen niet weten te pakken.

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 11-06-2009 14:10]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2009 14:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2009 14:01 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Je nuttig voor de maatschappij maken dwz je eigen broek op kunnen houden door middel van een baan, de taal spreken en op de hoogte zijn van de normen en waarden van deze maatschappij en zo nu en dan je burgerplicht doen door bijvoorbeeld te gaan stemmen.

En ja, ik vind dat iedereen een bijdrage moet leveren, zover iemand daartoe fysiek en mentaal in staat is.


pleur op, als ik me gewoon afzijdig wil houden dat moet dat toch ook kunnen. Mag je niet je niet een minimaal bestaan lijdendoor zelf te kweken en wat te rotzooien op de rommelmarkt? Mag je geen behoorlijk kut accent hebben waardoor je onverstaanbaarder bent als de verse turk die net het vliegtuig uit geklommen is. Mag je niet keuzeloos zijn tijdens stemmen, het mag toch dat ze allemaal even kut vind, en wat is er mis mee als je geen interesse erin hebt maar er ook niet over zeurt.

Wat maakt het uit als je niets bijdraagt aan een samenleving en er ook geen negatieve invloed op hebt?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-06-2009 14:17 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 11 juni 2009 14:11 schreef ElitE het volgende:
pleur op, als ik me gewoon afzijdig wil houden dat moet dat toch ook kunnen. Mag je niet je niet een minimaal bestaan lijdendoor zelf te kweken en wat te rotzooien op de rommelmarkt? Mag je geen behoorlijk kut accent hebben waardoor je onverstaanbaarder bent als de verse turk die net het vliegtuig uit geklommen is. Mag je niet keuzeloos zijn tijdens stemmen, het mag toch dat ze allemaal even kut vind, en wat is er mis mee als je geen interesse erin hebt maar er ook niet over zeurt.

Wat maakt het uit als je niets bijdraagt aan een samenleving en er ook geen negatieve invloed op hebt?



Als we mijn definitie hanteren, dan voldoe je toch aan minstens drie punten: Namelijk je kunt je eigen broek ophouden, je spreekt de taal en je stemt. Wat is je punt precies?

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 11-06-2009 14:17]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 11-06-2009 14:21 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 11 juni 2009 13:49 schreef Greycloak het volgende:
Hard aanpakken. Ze spreken de taal van geweld dus communiceren in een taal die ze spreken lijkt me geen luxe. Wapenstok in plaats van thee en in geval van een dubbel paspoort is het vrij simpel natuurlijk. Zo'n ding moet je verdienen in plaats van cadeau krijgen bij je geboorte.


Welk dubbel paspoort? Als je in Nederland bent geboren ben je Nederlands ook als je ouders Marokkaans of Turks waren en of je dat nu wilt of niet en al spreek je geen woord Berber of Marokkaans of Frans en ben je nog nooit in Marokko geweest de Marokkaanse koning vind je toch Marokkaan! Je kunt dat paspoort niet opgeven al wil je dat, je kan het verbranden, er vliegtuigjes van vouwen de Marokkaans koning zegt dat je toch nog Marokkaans bent lekker puh!

Ik heb mijn Nederlandse paspoort ook 'cadeau' gekregen bij mijn geboorte maar stiekem ben ik vierde generatie Vlaming (ik vind Heineken vies bocht (Jupiler ook trouwens) en de Vlamingen kunnen beter koken ook en Antwerpen is me bekender dan Rotterdam en 1830 was betreurenswaardig :-P) Als ik wat crimineels doe moet ik dan maar ophoepelen naar Vlaanderen? Ondanks dat ik bijna mij hele leven in Nederland gewoond heb?

Tenzij je klassen justitie en rechtsongelijkheid wil creëren en daarmee een van de fundamenten van 'onze' westerse cultuur wil vernielen lijkt me dat niet zo'n best idee. En een beetje 'self-defeating' ook.

Je mag best vinden dat criminelen harder aangepakt moeten worden, vind ik ook, maar lijkt mij dat je dezelfde regels voor iedereen toepast, beetje het hele punt aan een rechtstaat, niet?

[edit]Ik jokkebrokte zag ik, even gefixed[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 11-06-2009 14:28]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2009 14:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mevr. Wilders heeft toch ook een dubbel paspoort? Ze is Hongaars toch? (Zigeuners, ook leuk volk)


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 11-06-2009 14:26 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 11 juni 2009 14:22 schreef Jenje het volgende:
Mevr. Wilders heeft toch ook een dubbel paspoort? Ze is Hongaars toch? (Zigeuners, ook leuk volk)


Ja hij wil ook alleen Bulgarije en Roemenië de EU uitschoppen, niet Hongarije vraag me af hoe dat komt...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 14:26 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 11 juni 2009 14:11 schreef ElitE het volgende:
pleur op, als ik me gewoon afzijdig wil houden dat moet dat toch ook kunnen.

Moet kunnen, maar het zal je niet lukken. Als je een gebroken been hebt weet je het ziekenhuis gauw genoeg te vinden...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2009 14:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2009 14:17 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Als we mijn definitie hanteren, dan voldoe je toch aan minstens drie punten: Namelijk je kunt je eigen broek ophouden, je spreekt de taal en je stemt. Wat is je punt precies?


Nee ik bedoel dat mensen met een gigantisch kut dialect ook niet te verstaan zijn, vaak nog minder als de marrokaan die gebrekkig nederlands spreekt. Dus hiermee wil je dus ook zeggen dat een heel groot gedeelte van de Nederlanders niet al niet aan de maatschappij bijdraagt.

En waarom zou het verplicht moeten zijn om te stemmen? als het je geen fuck interesseert en ook niet klaagt wat is er dan op tegen om niet te stemmen? alsof je niet mag vinden dat ze allemaal even kut zijn. vroegah kon je nog blanco stemmen zonder dat het naar de grootste partij ging.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2009 14:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2009 14:26 schreef Jällö het volgende:
Moet kunnen, maar het zal je niet lukken. Als je een gebroken been hebt weet je het ziekenhuis gauw genoeg te vinden...


weet ik

het was maar een voorbeeld

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 11-06-2009 14:29]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 14:28 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 11 juni 2009 14:22 schreef Jenje het volgende:
Mevr. Wilders heeft toch ook een dubbel paspoort? Ze is Hongaars toch? (Zigeuners, ook leuk volk)

Hongaren zijn geen zigeuners. Het Roma volk heeft geen eigen land.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-06-2009 14:28 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 11 juni 2009 14:26 schreef Dargull het volgende:
Ja hij wil ook alleen Bulgarije en Roemenië de EU uitschoppen, niet Hongarije vraag me af hoe dat komt...


Omdat Hongarije, net als Polen en Tsjechië, de hele handel qua corruptie en economische infrastructuur een stuk beter op orde heeft en bovendien cultureel meer bij (West)-Europa past dan Roemenië en Bulgarije..


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen