IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "That's a bingo!" [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-11-2009 10:59 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 november 2009 0:36 schreef FRNK het volgende:


En cool @ buurman / Ink Die Nightwatch ken ik niet, ga ik meteen es downen. Sfeertje bevalt me ook ja Man, gelijk toen Ink begon (ik had me er niet goed op ingelezen, maar die kwam als recommended toen ik op imdb wat rond aan het neuzen was) had ik al iets van 'wtf'. Mooi sfeertje en gefilmd ja. En ja cool verhaal, mooie logica


Nightwatch / Daywatch zijn wel andere films hoor, maar ook een beetje sprookjesachtig...

Ik had Ink al een tijdje binnen, niet meer aan gedacht, tot die post van jou, hehehe. Good busy!


Boeiender


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-11-2009 11:24 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 november 2009 8:29 schreef Ralph het volgende:
Hehe.

Normaal gesproken kan ik dergelijke over-de-top films best waarderen voor wat ze zijn, maar deze is me net een paar stappen te ver.
Alleen Indy kan het goed brengen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 27-11-2009 11:30 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

2012. Mja. Hij was beter dan The Day After Tomorrow in ieder geval. Zag er visueel ook goed uit. Alleen het verhaal he?


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 27-11-2009 16:18 by Bleh? Profiel van Bleh?

quote:
Op 27 november 2009 10:59 schreef MR. N het volgende:
Nightwatch / Daywatch


Ink eens checken, dan.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-11-2009 18:38 by Schaep Profiel van Schaep

Nightwatch vond ik wel veel toffer dan Daywatch, maar ik ben benieuwd naar Ink!


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 27-11-2009 18:48 by jelmer2 Profiel van jelmer2

Men Behind the Sun deeltje 1 en 4 alweer.
Zombieland.


Wil je muilperen?


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 27-11-2009 18:54 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 27 november 2009 11:30 schreef Mottighaerd het volgende:
2012. Mja. Hij was beter dan The Day After Tomorrow in ieder geval. Zag er visueel ook goed uit. Alleen het verhaal he?


2012 – De Film
Verleden week heb ik een lezing gehouden tijdens een conferentie over het jaar 2012, die door de Stichting voor de Studie van Cycli in Alberguerque georganiseerd werd. Omdat deze conferentie gehouden werd op de dag waarop de film van Roland Emmerich : 2012 werd uitgebracht, (bedoeld om uit te komen op vrijdag de dertiende) gingen de meeste van de deelnemers naar de eerste vertoning na middernacht en ik deed dat ook.

De filmzaal was vol en het publiek was groter dan bij de 2012 conferentie die we bijgewoond hadden en waarbij we het echte verhaal van de Maya kalender bespraken. Zoals te verwachten was, klopte er niets van deze 2012 film en wat ook opmerkelijk is, leek het erop dat geen enkele poging ondernomen was, om het goed te krijgen. Om te beginnen ondersteund het de algemene legende dat de Maya voorspeld zouden hebben dat de wereld eindigt. Dit is natuurlijk niet waar. De tegenwoordige Maya's zeggen dit niet, evenmin is er een oude bron die dit stelt. In plaats daarvan zegt de enige oude Maya inscriptie die we hierover kennen, dat als de kalender ten einde komt, dat dan negen kosmische krachten zullen neerdalen op aarde en het zijn deze negen krachten waar iedere serieuze onderzoeker van de Maya's in geïnteresseerd is. Het is dus geen film die ik iemand zou aanbevelen om te gaan zien. Maar omdat ik zo betrokken ben in het onderwerp voelde dat ik het moest gaan zien. Ik moet wel zeggen dat de film niet zo angstaanjagend is als ik verwacht had, op grond van de film "Independence day" , die door dezelfde regisseur in de jaren negentig gemaakt was. De film 2012 is gewoon een standaard Hollywood product met de bekende ingrediënten als de verering van de president en sentimentele familiedrama's die niemand er toe zal brengen om dieper over het onderwerp na te denken en misschien is dat ook precies de bedoeling. Toch zijn er een paar opmerkingen te maken die gezien vanuit een serieuzer perspectief wel relevant lijken, zoals de hachelijke positie van de US dollar en de mogelijke eisen voor het laten vervallen van alle schulden. Toch lijken deze onderwerpen in deze film niet in verband te staan met de Maya kalender of het gevolg te zijn van een kosmisch plan.

Natuurlijk wordt de Maya kalender als een serieuze beschrijving van het kosmische plan, niet genoemd of dat de eigenlijke einddatum iets anders zou kunnen zijn dan 21 december 2012. Eigenlijk kan ik niet zeggen dat de 2012 film op een nog dwazer niveau is dan de New Age ideeën over iets dat zal gebeuren op deze precieze datum van 21 December 2012 (pool verschuiving, Niburu, galactisch alignement of zonnestormen). In werkelijkheid zou een dergelijke gebeurtenis nooit door de Maya voorspeld kunnen worden, maar voor velen, die niet verder dan hun eigen wereldje kunnen denken, zijn dit algemene legendes geworden waar Hollywood op aansluit en ook nog versterkt. Waar de oude Maya's wel toe instaat waren was om de verschuivende energieën van de tijd aan te voelen op dezelfde manier waarop duizenden mensen tegenwoordig het dagelijks gebruik van de Heilige kalender ontdekken en ook dat er een werkelijkheid is achter de verschuivende energieën is die er door beschreven wordt. Maar om hier aandacht aan te geven is niet de bedoeling van de simplistische interpretatie van deze film.

De 2012 film schijnt vooral ten doel te hebben om de mensen af te houden van de voortschrijdende transformatie van het bewustzijn en de daarmee gepaard gaande socio-economische veranderingen. De beste manier om ons af te houden van deze bewustwording is om onze aandacht te richten op zgn. veranderingen van de Aarde, waarvoor we overigens geen redenen hebben dat ze in de komende jaren zullen plaatsvinden. Het is echter een lijn van denken geworden waar veel mensen op gericht zijn.

Een merkwaardig gevolg van de film en feit dat althans op een bepaalde manier de Maya kalender in de belangstelling komt, is dat universitaire wetenschappers er bij betrokken zijn om de waarheid ervan te ontmaskeren. Zo hebben bijvoorbeeld de NASA en ook sommige Maya-geleerden een bericht laten uitgaan dat de wereld niet aan haar eind komt in 2012. En hoewel ik het met die conclusie eens kan zijn, vind ik het op zijn minst maar raar dat astronomen of Maya geleerden die nimmer de evolutie van het bewustzijn bestudeerd hebben iets zinnigs over deze zaak kunnen zeggen. Om de negen niveaus van de evolutie zoals beschreven in de oude omschrijving van de einddatum, te kunnen begrijpen, is het niet voldoende om een expert te zijn in de een of andere universitaire discipline zoals het Mayanisme. Wat nodig is is dat je een holistische benadering vindt waarbij je de kennis van de historische en biologische evolutie in al zijn aspecten integreert.

Om het grote beeld van de Maya kalender te begrijpen moet je instaat zijn de patronen in de evolutie van het bewustzijn te zien en er is geen enkele manier waarop je dat kan doen door je telescoop naar de zon of naar het centrum van de Melkweg te richten. Dus, hoewel deze astronomen terecht een galactisch alignement, (wat overigens ieder jaar gebeurt en niets bijzonders betekent in het jaar 2012) Niburu of een poolverschuiving ontmaskeren, zijn ze zich nieteens bewust dat dit verkeerde interpretaties zijn van de Maya kalender, die werkelijk over de evolutie van het bewustzijn gaat. Dit schaduwgevecht waarbij astronomen ontmaskeren waar de Maya kalender niet over gaat, toont ons wat een sterke greep het materialisme op de moderne mens heeft. De wetenschap en de media bieden geen toegang aan de serieuze studie van de Maya kalender als een bewustzijnsverschijnsel en blijven de nadruk leggen op 21 December 2012 om mensen af te houden van het scheppen van een nieuwe wereld. Het is zoveel makkelijker om een eenvoudige idee te fabriceren over wat er in 2012 zal gebeuren, zoals een reusachtige zonnewind, een galactisch alignement, of het verschuiven van de magnetische polen van de Aarde, dan ons hogere doel en de noodzaak van mensen om deel te nemen aan het kosmische plan, als dit plan zich wil manifesteren, aan ons mee te delen. Dit bewijst ook de moeilijkheid om het bestaan van een goddelijk plan dat werkt met kwantumverschuivingen in het bewustzijn, over te brengen, die overigens niet direct meetbaar zijn maar duidelijk worden uit de gevolgen die zij gehad hebben gedurende miljarden jaren.

Het geeft zorgen dat er plannen schijnen te bestaan voor een door Emmerich gemaakte televisie serie over het 2012 onderwerp. Dit zal de mensen in het duister laten over de socio-economische transformatie die het gevolg moet zijn van de transformatie van het bewustzijn.

Maar des ondanks dat deze film gemaakt is en enige oppervlakkige kennis het grote publiek bereikt heeft, geeft dit toch aan dat mensen op een bepaald niveau bewust worden van het feit dat dit universum een doel heeft. Het is te hopen dat velen dit verder serieus gaan onderzoeken en gaan inzien dat er werkelijk hoop is voor de mensheid als we bereid zijn die gezamenlijk te scheppen.

Bron: Maya-portal.net



[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 27-11-2009 18:55]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-11-2009 18:56 by Schaep Profiel van Schaep



BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 27-11-2009 19:10 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com



Lotte.
Usericon van Lotte.
Posted 28-11-2009 1:17 by Lotte. Profiel van Lotte.

quote:
Op 27 november 2009 11:30 schreef Mottighaerd het volgende:
2012. Mja. Hij was beter dan The Day After Tomorrow in ieder geval. Zag er visueel ook goed uit. Alleen het verhaal he?

Vond je het geen goede film?
Ik ben er namelijk zonet heen geweest en had op het verhaal toch weinig aan te merken. Maar waar de hel om moeten films toch altijd goed eindigen ...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-11-2009 1:19 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Gamer! ATM massive seeding...


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 28-11-2009 1:38 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

haha die flikker ik echt nèt van mn schijf. gister stukje van gekeken, stond me niet aan


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 28-11-2009 1:50 by Helvete Profiel van Helvete





Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 28-11-2009 9:38 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 28 november 2009 1:38 schreef FRNK het volgende:
haha die flikker ik echt nèt van mn schijf. gister stukje van gekeken, stond me niet aan

+1 Het trok mn interesse vanwege die gast van Dexter, maar na een kwartier vond ik het wel genoeg.

Wel goed:



headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-11-2009 11:30 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 24 november 2009 1:32 schreef FRNK het volgende:
zojuist deze;


geniaal.

Gisteren gekeken, vage shit.. maar


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Silence
Usericon van Silence
Posted 28-11-2009 11:49 by Silence Profiel van Silence

Vertel eens, wat voor soort film kan ik verwachten?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-11-2009 12:00 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 november 2009 11:49 schreef Silence het volgende:
Vertel eens, wat voor soort film kan ik verwachten?


Een soort sprookje, in een setting van mooie en boze dromen. Maar wel in het hier en nu.


Boeiender


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 28-11-2009 12:03 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

- House on a terror tract
- Shaft (2000)
- American psycho



Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 28-11-2009 12:06 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

Graag een mening en/of omschrijving van de films, enkel een opsomming heeft nul toegevoegde waarde.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-11-2009 12:17 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 28 november 2009 11:30 schreef Daops het volgende:
Gisteren gekeken, vage shit.. maar
Wat meneer N zegt, soort donker sprookje over goed en kwaad in een sci-fi jasje. Ik vond het een originele benadering, en knap gezien het relatief lage budget waarmee ie gemaakt is.

Beter dan Let The Right One in..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Silence
Usericon van Silence
Posted 28-11-2009 12:40 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 28 november 2009 12:17 schreef Daops het volgende:
Wat meneer N zegt, soort donker sprookje over goed en kwaad in een sci-fi jasje. Ik vond het een originele benadering, en knap gezien het relatief lage budget waarmee ie gemaakt is.

Beter dan Let The Right One in..
Ah, mooi. Dan gaan we die vanavond/morgen kijken

Klinkt goed namelijk.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-11-2009 12:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

een paar aantrekkelijke filmcovers hier

gisteren: Shallow Ground

shallow indeed





en The Unborn... been there seen that


signature


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 28-11-2009 19:09 by Helvete Profiel van Helvete

Мать и Сын (Mother and Son)



Na Круг Второй (The Second Circle) mijn tweede film van Sokurov.
Mooie sfeerfilm over een stervende moeder en haar zoon.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 28-11-2009 22:22 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ice Age 3. Geniale shit! Heb me echt kapot gelachen. Scrat heerscht!

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 28-11-2009 22:22]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 28-11-2009 23:18 by Vampire_girl Profiel van Vampire_girlhttp://www.sfu420.com/

Gisteravond 2012. Is echt wel een biosfilm ivm het geluid. Ik vond het een kicken film, beetje actie, beetje drama, beetje humor. ...en ondertussen vergaat de wereld! Heerlijk om na te kijken.


the only pleasure is pain


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen